PKocial Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Tyr TYr ... na podstawie autka .. tabelek nawet na oczy ich nie widziałem , tak samo testów gazetowych nie czytam od dłuższego czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuyek3 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 @@lukass, nie wiem skąd masz te dane.Ja mam z ostatniego Auto Motor Sport: Kuga-na zimno 42,3 na ciepło 41,2 Sportage- na zimno 42,7 na ciepło 43,0 RAV4-na zimno 42,0 na ciepło 42,1 XT j.w. Test opisany w auto, motor i sport był robiony na oponach Pirelli SottoZero, 225/55 R18 7J x 18. Wiadomo, że zimówki potrafią wydłużyć drogę hamowania. Może ma ktoś wyniki prób hamowania na Duelerach HL400? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Jakość układu hamulcowego raczej należy oceniać po jego odporności na temperaturę i po tym czy siłe hamowania da się dobrze dawkować (czucie hamulca). Wielu przecietnych zjadaczy chleba ocenia hamulce na zasadzie czy jak lekko naciśnie to samochód stanie dęba - to jest bardzo subiektywne i niestety błędne ocenianie, ale producenci aut karmią nas takimi bardzo mocno wspomaganymi układami hamulcowymi, które daja złudzenie ostrych hamulców. Stare subaraki z cięzkim do wciśniecia hamulcem ( np STi) były pod tym względem lepsze, bo łatwiej mozna było dozować siłę hamowania - kazdy kto jeździł sportowo wie o czym piszę. I wydaje mi się że PKocial, o tym pisał mając na muśli że ciut im brakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuyek3 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 lukass, Faktycznie w codziennym, zwyczajnym użytkowaniu to, o czym piszesz pewnie jest ważniejsze, ale gdy z podporządkowanej wyjeżdża Ci jakiś gościu, to wtedy nie interesujesz się niczym innym jak dystansem, na którym możesz się zatrzymać. Dodatkowo ten parametr jest bardzo obiektywny i dzięki niemu można porównać skuteczność całego produktu, jakim jest samochód, do konkurencji. Patrząc na obecne wyniki testów (mam nadzieję wykonywanych z grubsza w podobnych warunkach) różnych SUV-ów, znalezienie się powyżej granicy 40m nie jest powodem do dumy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 nowy CRV w teście ADACu 36,8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 nowy CRV w teście ADACu 36,8 To niech CRV pokaże Forkowi pod jakie wzniesienie potrafi podjechać po zatrzymaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 nowy CRV w teście ADACu 36,8 To niech CRV pokaże Forkowi pod jakie wzniesienie potrafi podjechać po zatrzymaniu hehe,no tak Kiedy mówiło się że ma wejść nowy CRV to myślałem że jakoś zmodyfikują ten kiepski napęd,ale jak się okazało niestety nie.Ale hamuje za to nieźle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Tyr TYr ... na podstawie autka .. tabelek nawet na oczy ich nie widziałem , tak samo testów gazetowych nie czytam od dłuższego czasu Znaczy, wsiadasz jedziesz, hamujesz i wiesz ze powinien sie zatrzymac o dwa metry wczesniej ? Przepraszm za te arbitralne dwa metry. Napisz prosze ile w metrach wynoci "ciut". Nowe XT ma 18" i tam już nie ma GEO, ale nie pamiętam co dokładnie. Opona? czy moze czas reakcji kierowcy? Ale co ma czas reakcji kierowcy do porównania hamulców? Porównujemy dane techniczne, a nie predyspozycje konkretnych osób do kierowania samochodem. Mniejwiecej tyle ze kierowca jest na koncu tego systemu, no, moze na poczatku. Jesli mi zaprezentujesz testy gwarantujace eliminacje czynnika ludzkiego to dopiero bedzie to wszystko mialo sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 (edytowane) @@TyrTyr, a jak ty sobie wyobrażasz testy?? ze pan Wladek z panem Frankiem cisna w hamulce na znak chorągiewka pana Witka. Edytowane 31 Maja 2013 przez dzioba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Na mokrym pewnie jest jeszcze więcej. Na mokrym decydujace znaczenie ma rodzaj nawieszchni. @@TyrTyr, a jak ty sobie wyobrażasz testy?? ze pan Wladek z panem Frankiem cisna w hamulce na znak chorągiewka pana Witka. Jak ja sobie testy wyobrazam to juz powinienes sobie zdawac sprawe na podstawie wczesniejszych rozmow o spalaniu z AC i bez AC. (plaska autostrada okazala sie nie taka plaska) Masz jakies informacje jak dokonuje testow brygada z magazynu motoryzacyjnego? Jak dokladnie dokonuja pomiaru momentu od ktorego zaczyna sie hamowanie i jaka predkosc mial pojazd w tym momencie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Masz jakies informacje jak dokonuje testow brygada z magazynu motoryzacyjnego? Jak dokladnie dokonuja pomiaru momentu od ktorego zaczyna sie hamowanie i jaka predkosc mial pojazd w tym momencie? W wielkim skrócie: -do auta jest mocowane urządzenie pomiarowe - "piąte koło" -auto jest rozpędzane do prędkości ponad tą od której ma być pomiar -na testowym odcinku drogi (cały czas tym samym) uruchamiane są hamulce z pęłną siłą -urządzenie rejestruje przebytą drogę od momentu wystapienia w piątym kole fizycznej prędkości 100km/h do jego całkowitego zatrzymania W efekcie uzyskujemy niezalezny od czynnika ludzkiego wynik stanowiący faktyczną minimalną wartość jaką potrzebują hamulce do wytracenia danej prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 nawieszchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 lukass, Faktycznie w codziennym, zwyczajnym użytkowaniu to, o czym piszesz pewnie jest ważniejsze, ale gdy z podporządkowanej wyjeżdża Ci jakiś gościu, to wtedy nie interesujesz się niczym innym jak dystansem, na którym możesz się zatrzymać. Dodatkowo ten parametr jest bardzo obiektywny i dzięki niemu można porównać skuteczność całego produktu, jakim jest samochód, do konkurencji. I całkowicie się z Tobą zgadzam, że to jest bardzo ważne. Ale tak jak napisałem że ten wynik wcale nie musi świadczyć o jakości hamulców, a bardziej o zestawie opona/zawieszenie/hamulec wraz ABS z naciskiem na oponę w tym zakresie prędkości . W codziennym uzytkowaniu nikt z nas nie wyczuje i nie oceni tych 2m w tą czy tamtą, ale już dobry kierowca z doświadczeniem sportowym będzie potrafił powiedzieć coś o pojemności cieplnej danego ukłądu i mozliwości odpowiedniej modulacji siły hamowania, co jest np bardzo ważne na np. śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zujki Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 (edytowane) Jak zrobić z europejskiego XT wersję japońską tj 280KM? Atak na marginesie. Komputer za ostatnie 250km pokazał mi 7.8i/100km. Edytowane 31 Maja 2013 przez Zujki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sputnik Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Atak na marginesie. Komputer za ostatnie 250km pokazał mi 7.8i/100km. Uuu popsuł się ?? Dobrze, że na gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Jak zrobić z europejskiego XT wersję japońską tj 280KM? Atak na marginesie. Komputer za ostatnie 250km pokazał mi 7.8i/100km. To musiałeś nieźle mu dać w kość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zujki Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 (edytowane) Spoko, spoko. Spróbuję zejść do 7,0 .Po moich siedmioletnich doświadczeniach z XT(2006) jestem przekonany że to możliwe(8 trasa, 11,5-12 miasto). Ale o dobrej zabawie trzeba zapomnieć. Coś za coś. Edytowane 31 Maja 2013 przez Zujki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Masz jakies informacje jak dokonuje testow brygada z magazynu motoryzacyjnego? Jak dokladnie dokonuja pomiaru momentu od ktorego zaczyna sie hamowanie i jaka predkosc mial pojazd w tym momencie? W wielkim skrócie: -do auta jest mocowane urządzenie pomiarowe - "piąte koło" -auto jest rozpędzane do prędkości ponad tą od której ma być pomiar -na testowym odcinku drogi (cały czas tym samym) uruchamiane są hamulce z pęłną siłą -urządzenie rejestruje przebytą drogę od momentu wystapienia w piątym kole fizycznej prędkości 100km/h do jego całkowitego zatrzymania W efekcie uzyskujemy niezalezny od czynnika ludzkiego wynik stanowiący faktyczną minimalną wartość jaką potrzebują hamulce do wytracenia danej prędkości. No wiec ten test jest, no powiedzmy, do kitu. Owszem dosc dokladnie mierzy droge zatrzymania od wiadomej predkosci. Ale nie wiadomo od jakiej predkosci hamowanie sie rozpoczelo - a to moze spokojnie dawac roznice 5%. I dlatego podniecanie sie roznica 2m jest bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 No wiec ten test jest, no powiedzmy, do kitu. Owszem dosc dokladnie mierzy droge zatrzymania od wiadomej predkosci. Ale nie wiadomo od jakiej predkosci hamowanie sie rozpoczelo - a to moze spokojnie dawac roznice 5%. I dlatego podniecanie sie roznica 2m jest bez sensu. Ty udajesz, czy naprawde masz problem z logicznym mysleniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 No wiec ten test jest, no powiedzmy, do kitu. Owszem dosc dokladnie mierzy droge zatrzymania od wiadomej predkosci. Ale nie wiadomo od jakiej predkosci hamowanie sie rozpoczelo - a to moze spokojnie dawac roznice 5%. I dlatego podniecanie sie roznica 2m jest bez sensu. W sumie to nie wiem,śmiać się czy płakać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 No wiec ten test jest, no powiedzmy, do kitu. Owszem dosc dokladnie mierzy droge zatrzymania od wiadomej predkosci. Ale nie wiadomo od jakiej predkosci hamowanie sie rozpoczelo - a to moze spokojnie dawac roznice 5%. I dlatego podniecanie sie roznica 2m jest bez sensu. Ty udajesz, czy naprawde masz problem z logicznym mysleniem A dlaczego zadajesz takie pytanie? Czy dlatego ze nie masz argumentow czy z calkiem innego plytkiego powodu? Napisales - -auto jest rozpędzane do prędkości ponad tą od której ma być pomiar A ja pytalem - Jak dokladnie dokonuja pomiaru momentu od ktorego zaczyna sie hamowanie i jaka predkosc mial pojazd w tym momencie? Uwazasz ze predkosc od jakiej zaczyna sie hamowanie nie ma wplywu? Wystarczy ze pojazd A zaczyna od 105, a B od 101. A - juz grzeje klocki, tarcze, opony od 105 do 100 B - tylko od 101 do 100 NAPRAWDE nie ma to dla Ciebie znaczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 (edytowane) Załóżmy, że oba rozpędzamy do 101 km/h i to tempomatem, żeby nie było. Może być ? Edytowane 31 Maja 2013 przez Giechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 (edytowane) . Edytowane 31 Maja 2013 przez Bright Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Jak zrobić z europejskiego XT wersję japońską tj 280KM? Remap po gwarancji? [spekuluje bo nie wiem... ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zujki Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 (edytowane) Jak zrobić z europejskiego XT wersję japońską tj 280KM? Remap po gwarancji? [spekuluje bo nie wiem... ] No własnie! Czy ktoś wie czy te wersje różnią się czymś więcej niż tylko oprogramowaniem? Jakie ma wersja japońska osiągi? Bo ja jakoś nie mogę znależć tego na ich stronach... Edytowane 1 Czerwca 2013 przez Zujki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się