Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

No coz zrobilem dzis POM (powolny objazd miasta) i co zaobserwowalem. Bez rozgrzanego silnika skrzynia trzyma duzo wyzsze obroty. Przy 90 i plaskiej trasie bylo okolo 2 tys. Zarowno w i jak i s. Po rozgrzaniu (okolo 10 min) i przy 90 to 1600, s 1900, #s 1600 na 8 biegu. Inna zaleznosc jest taka ze generalnie jadac jednostajnie zauwazylem ze moze i faktycznie troszke mnniej pali na i ale jak lekko przyspiesze lub zacznie sie delikatnie pod gorke jakos autku jest lepiej przy 1900 obrotach niz 1600. Finalnie przy spokojnej jezdzie jakos mniej mi spala na s. Choc #s i 8 bieg tez jest nienajgorsze.

 

Pozdrawiam, promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem rozgrzany silnik i temp powyżej 80 stopni. Wcześniej zrobiłem trasę 50 km, samochód postał niecałą godzinę i dalej w trasę kolejne 50 km.

Pytanie tylko, dlaczego S# potrafi obniżyć obroty do 1400 (o ile dobrze pamiętam) powiedzmy na "nierozgrzanym silniku" po czym jak wciskam tryb I to samochód już reaguje na zmianę pracy skrzyni i trzyma 1600 obr/min i dodatkowo działa tryb S czyli podnoszą się obroty (?) to mnie zastanawia. 

 

Skoro istnieje coś takiego jak ochrona silnika/skrzyni to dlaczego w S# obroty mogą być niskie a w I nie mogą.

Wiadomo, że S# nie będzie działał na zimnym silniku do bodajże temperatury 45/55 stopni C….i to nie wymaga wyjaśnień.

 

Ale reszta działa jakoś dziwnie, tzn okazuje się że dłuuuuugo silnik pracuje w trybie S ponieważ jak wciśniemy S to nic się nie dzieje, czyli obroty nie wzrastają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale jak lekko przyspiesze lub zacznie sie delikatnie pod gorke jakos autku jest lepiej przy 1900 obrotach niz 1600.

 

to raczej naturalne. Wyższe obroty, wyższy moment.


 

 

Ale reszta działa jakoś dziwnie, tzn okazuje się że dłuuuuugo silnik pracuje w trybie S ponieważ jak wciśniemy S to nic się nie dzieje, czyli obroty nie wzrastają.

 

i kto mówił, AT nie żyje własnym życiem i decyduje za kierowcę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale jak lekko przyspiesze lub zacznie sie delikatnie pod gorke jakos autku jest lepiej przy 1900 obrotach niz 1600.

 

 

to raczej naturalne. Wyższe obroty, wyższy moment.

No naturalne ale mimo ze wyzsze obroty to finalnie mniej pali przynajmniej po miescie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Znalazłem wczoraj trochę czasu i zrobiłem zdjęcia Osramowych świateł. Dodatkowe dwa światła przeciwmgłowe są dołożone ekstra.

gallery_13044_562_22412.jpg

 

 

 

@Filip - dzięki za fotki - wygląda to fajnie i cieszy oko

 

Pytanie jeszcze - czy były zakładane w ASO czy poza i jak z ew. gwarancją

 

A jak z montażem - czy weszły od razu i bez przeróbek - czy zakres prac był duży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ktoś może się orientuje, ile może kosztować front lip do nowego forka od wersji STI

napewno wysoka kwota czterocyfrowa. - oczywiscie jezeli chodzi o oem. Replike na ebay'u pewnie mozna wyrwac za pare groszy. Mnie kawalek plastiku w postaci oem lotki nad klape bagaznika do xv kosztowal calkiem wysoka kwote 4 cyfrowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W sobote odbieram xt !!!!!!!!

 

Moja jedyna miłość to .........

Congratulations !! :) Jaki kolor?
Czarny Platinum

 

Moja jedyna miłość to .........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zk to jak to jest z ta Twoja miłością?

 

Gratuluję czarnulka!

Jest taka piosenka którą śpiewa się o tu :

 

 

I jest taki samochód :

 

 

i tak dalej i tak dalej....

Edytowane przez zk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł by ktoś napisać minusy forka my13, lub podać mniej więcej w których postach o nich pisaliście? 10k postów to trochę sporo do czytania. :)

 

Interesuje mnie 2.0i. Z cvt. ( bo manuala w norwegii nie ma w ofercie)

 

Co was denerwuje, czego nie wylapaliscie na jeździe próbnej

Edytowane przez logicsys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł by ktoś napisać minusy forka my13, lub podać mniej więcej w których postach o nich pisaliście? 10k postów to trochę sporo do czytania. :)

XT: dosc glosny od 130 km/h, fotele to japonski dowcip, brak odpowiedniego dzwieku silnika do tej wersji, klapa bagaznika za nisko sie podnosi, materialy w srodku mieszane, reflektory tylko podstawowe ksenony HID zamiast skretnych biksenonow, kierownica za cienka jak na moj gust, nawigacja dosc toporna w obsludze, brak nawiewow z tylu...to tak na szybko :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ode mnie: nie najlepsze wygłuszenie szumów jezdnych, fotele bez trzymania ale okazują się wygodne w długich trasach, klapa tak - dla przeciętnego Japończyka, reflektory mimo, że nie "bi", to dają radę, brak nawiewów z tyłu w praktyce nie przeszkadza.

A największy plus - stosunek całego samochodu do jego ceny. Jeżdżąc nim mam wrażenie, że nie tylko nie przepłaciłem, ale wręcz auto jest warte znacznie więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...