Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

A w mieście?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W mieście różnie zależy od tego jaka długość trasy. Teraz zimą zapalam na gazie jeżdżę dynamicznie nie przejmuje się spalaniem to potrafi 17l gazu spalić. Teraz mam zrobione 240 km tylko po mieście krótkie odcinki i mam jeszcze gaz tak 270 km zrobię. Tyle że gaz tankuje po 1.64 zl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A w mieście?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W mieście różnie zależy od tego jaka długość trasy. Teraz zimą zapalam na gazie jeżdżę dynamicznie nie przejmuje się spalaniem to potrafi 17l gazu spalić. Teraz mam zrobione 240 km tylko po mieście krótkie odcinki i mam jeszcze gaz tak 270 km zrobię. Tyle że gaz tankuje po 1.64 zl

To super! Mi w zimę na mega krótkich odcinkach na zimnym wychodzi 13-14. Mocno spada jak jest 10oC i ssanie tak długo nie chodzi. Także super ten gaz, tylko trapi mnie co na to silnik i katalizator?

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A w mieście?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W mieście różnie zależy od tego jaka długość trasy. Teraz zimą zapalam na gazie jeżdżę dynamicznie nie przejmuje się spalaniem to potrafi 17l gazu spalić. Teraz mam zrobione 240 km tylko po mieście krótkie odcinki i mam jeszcze gaz tak 270 km zrobię. Tyle że gaz tankuje po 1.64 zl

To super! Mi w zimę na mega krótkich odcinkach na zimnym wychodzi 13-14. Mocno spada jak jest 10oC i ssanie tak długo nie chodzi. Także super ten gaz, tylko trapi mnie co na to silnik i katalizator?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tego na obecnym etapie Ci nie powiem. Myślę że wraz z ilością przejechanych km będę miał większą wiedzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie koszty dochodzą oprócz przeglądu co 50tys km?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeżeli dobrze rozumiem chcesz poruszyć temat regulacji zaworów?

Jeżeli tak to nie wiem ani ja ani zapewne nikt inny. Dam znać, ale jak zapewne wiesz namierzyłem człowieka w Holandii i po 120tys takowa nie była konieczna. Jest filtr gazu w zbiorniku i on podlega wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale oszczędności są spore ...

 

 

Jak się ma założenie w/w instalacji do gwarancji SIP?

 

Odp:  Źle.

 

Na co ewentualnie traci się gwarancję w samochodzie?

 

Odp: Oczywiście silnik, ew   dalsze elementy, jeżeli jest związek  przyczynowo-skutkowy...

 

Czy silnik DIT jest przystosowany do zasilania LPG?

 

Odp:  Nie.

 

 

Zgadnij, kto odpowiadał na te pytania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się też sie przymierzam do lpg w xt. Koszt instalacji to ok 8tys. Ktoś pewnie powie że to grzech montować gaz w tym silniku ale oszczędności są spore jak ktoś jeździ choćby 20tys rocznie.

Nie radzę zakładać instalacji lpg do XTeka. Będzie płacz  :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale oszczędności są spore ...

Czy silnik DIT jest przystosowany do zasilania LPG?

Odp: Nie.

 

 

Zgadnij, kto odpowiadał na te pytania ;)

To chyba nie silnik ma być przystosowany do instalacji a instalacja do silnika.

 

Ja się też sie przymierzam do lpg w xt. Koszt instalacji to ok 8tys. Ktoś pewnie powie że to grzech montować gaz w tym silniku ale oszczędności są spore jak ktoś jeździ choćby 20tys rocznie.

Nie radzę zakładać instalacji lpg do XTeka. Będzie płacz :unsure:
Dlatego ja jeszcze czekam i obserwuję wypowiedzi tych co już jeżdża na lpg w xt. Ale pisanie że będzie płacz bez żadnych argumentów/przykładów mnie nie przekonuje. Edytowane przez marcinok
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja się też sie przymierzam do lpg w xt. Koszt instalacji to ok 8tys. Ktoś pewnie powie że to grzech montować gaz w tym silniku ale oszczędności są spore jak ktoś jeździ choćby 20tys rocznie.

Nie radzę zakładać instalacji lpg do XTeka. Będzie płacz :unsure:

A na jakiej podstawie tak sądzisz? Czy widziałeś tą instalację? Chętnie poznam konkretne przyczyny.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Masz jakieś informacje na ten temat czy tak Ci się wydaje?

oczywiscie ze nie ma. . Silnik z FXT to silnik jak kazdy inny i tak samo jak inne nadaje sie do lpg. To instalacja ma byc przygotowana pod konkretny silnik a nie silnik pod instalacje lpg . Natomiast nalezy pamietac ze LPG to nie same oszczednosci. -trzeba sie liczyc z czestsza regulacja luzow zaworowych - co tanie w przypadku subaru nie jest, z serwisem samej instalacji LPG,  z faktem ze w dalekiej przyszłości trzeba będzie wymienic pewne podzespoly silnika czy ukladu wydechowego, ktore szybciej sie zuywaja podczas jazdy na LPG ( wieksza temp spalania), oraz nie możnością garażowania auta wyposażonego w instalacje LPG.  I nie piszcie ze auto pod lpg musi miec wzmocnione gniazda zaworowe (owszem bardzo sie to przydaje przy lpg ) bo nie musi. Ludzie gazuja zwykle Subaraki i smigaja przez wiele tysiecy km. Warunkiem bezawaryjnej jazdy jest dobrze ogarniajacy gazowik bo silnik rownie dobrze moze zepsuc np zle dokrecony filtr oleju czy inna blachostka. A ze traci sie gwarancje na silnik przy lpg to juz inna sprawa i trzeba o tym pamietac. Podobnie jak traci sie gwaracje w przypadku chipa, wycieciu dpf'a i kazdego innego powazniejszego aftremarketowego upgrade'u nowego auta

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dalej nie rozumiem Waszego spalania , szczerze …. u mnie po 10kkm i nie wyzerowanym liczniku A jest cały czas 14,6 . licznik B wykasowany przy ok 5 tys. i jest 14.4 . Chyba moja piękniejsza połowka oraz ja nie umiemy jeżdzić :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dalej nie rozumiem Waszego spalania , szczerze …. u mnie po 10kkm i nie wyzerowanym liczniku A jest cały czas 14,6 . licznik B wykasowany przy ok 5 tys. i jest 14.4 . Chyba moja piękniejsza połowka oraz ja nie umiemy jeżdzić :)

Ano bo Wy nie jeździcie tylko czerpiecie radość z jazdy :)

 

P.S. Ja mam w FXT teraz 12,4 i koło zapasowe na swoim miejscu.

Edytowane przez Tommi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Moj Forek dzisiaj zmarl. Stal tydzien w garazu, zona pojechala z dzieckiem do lekarza a ja sobie siedzialem w aucie przez 35 minut z wlaczonym radiem. I co? I pupa juz nie zapalil. Dobrze ze mialem pod reka drugie auto i kable.

Zasadnicze pytane jest takie czy mozna ladowac aku bez zdjecia klem. Prostownik mam mikroprocesorowy jakis z Lidla...

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dalej nie rozumiem Waszego spalania , szczerze …. u mnie po 10kkm i nie wyzerowanym liczniku A jest cały czas 14,6 . licznik B wykasowany przy ok 5 tys. i jest 14.4 . Chyba moja piękniejsza połowka oraz ja nie umiemy jeżdzić :)

 

Straszne korki są w Sączu. ;)

 

U mnie było około 11l, ale 80% to była trasa. Twoje spalanie pokazuje, że Forek jest używany prawidłowo. :D;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...