Skocz do zawartości

WRX vs STI jako auto na dluzsze podroze


Eden Prime

Rekomendowane odpowiedzi

EVO i trasa - dramat. Powodem jest brak 6-tego biegu. Silnik juz przy 160 km/h jest naprawdę głośny, a jego dźwięk nie jest tak miły dla ucha, jak w Imprezie.

Evo X tak, jeśli manual to tylko 5b.

Ale w 9 EU i 9 MR US jest 6b MT ;)

 

Moim zdaniem zakup STI czy WRXa do jeżdżenia w trasie trochę mija się z celem.

335d e90 lub 535d e60 nada się do tego dużo lepiej.

No albo ewentualnie Legacy :)

Edytowane przez Roberto555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo wygląda według mnie jak auto dla karków, napompowane mięśnie i krzyczy do wszystkich patrzcie jaki jestem szybki i wielki!!!

 

Eeeeeee.... ja tam karkiem nie jestem ;)

 

STI skromniej ale tak samo szybkie.

 

Nie wydaje mi się :P

 

EVO i trasa - dramat. Powodem jest brak 6-tego biegu. Silnik juz przy 160 km/h jest naprawdę głośny, a jego dźwięk nie jest tak miły dla ucha, jak w Imprezie.

 

Ja mam u siebie skrzynię 6 więc to akurat nie problem. Na trasie problemem jest 3" przelotowy wydech, który głowę urywa :) Ale pamiętajcie:

000385,84853833f43772ff80afa4794d9b7f58.

 

 

Wydaje mi się że w trasę to bez znaczenia czy Evo czy STi oba średnio się nadają. Szczególnie jak były pomodzone z twardszym zawieszeniem czy przelotowym wydechem. Tylko mi się wydaje że kolega wątek założył po to żeby go przekonać że STi jednak w trasę się nadaje ;)

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak najlepiej kupić evo

Evo w serii też nie jedzie :)

 

EVO i trasa - dramat. Powodem jest brak 6-tego biegu. Silnik juz przy 160 km/h jest naprawdę głośny

Głupoty piszesz, przy 160 jest tak samo głośne jak przy 280, no może minimalnie głośniejsze.

W Subaru po 100km jazdy na wydechu 3,2" wysiadałem w stanie porównywalnym do wyjścia z baru w niedzielę nad ranem w dodatku z bolącymi plecami.

 

:P

Edytowane przez graft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często jeżdżę w trasy swoją Subaryną i nie przeszkadza mi brak 6 biegu, zawieszenie mam seryjne i jest bardzo dobrze zestrojone na nasze drogi (aczkolwiek brakuje mu sporo pod względem komfortu do mojego starego SAABa). Jedyne na co mogę narzekać to niewygodne fotele - podróż do 100km w jedną stronę ok, ale już ponad to masakra :) Musiałem kupić podparcie na dolne partie pleców chociaż i to nie jest w pełni satysfakcjonujące rozwiązanie. Wracałem kiedyś z Wawy STI Hawkeyem (ok. 200 km) i też było w miarę ok -  był dużo głośniejszy i twardszy, ale droga była w miarę przyzwoita więc aż tak mocno się tego nie odczuwało - gorzej jak trafiliśmy na odcinek dziurawy z lub z koleinami wtedy było słabo :) Często jeździłem z kumplem do Wawy EVO X i było też przyzwoicie, na pewno na plus seryjne fotele Recaro, w których zupełnie nie czułem zmęczenia czy bólu pleców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Evo wygląda według mnie jak auto dla karków, napompowane mięśnie i krzyczy do wszystkich patrzcie jaki jestem szybki i wielki!!!

 

Eeeeeee.... ja tam karkiem nie jestem ;)

 

STI skromniej ale tak samo szybkie.

 

Nie wydaje mi się :P

 

EVO i trasa - dramat. Powodem jest brak 6-tego biegu. Silnik juz przy 160 km/h jest naprawdę głośny, a jego dźwięk nie jest tak miły dla ucha, jak w Imprezie.

 

Ja mam u siebie skrzynię 6 więc to akurat nie problem. Na trasie problemem jest 3" przelotowy wydech, który głowę urywa :) Ale pamiętajcie:

000385,84853833f43772ff80afa4794d9b7f58.

 

 

Wydaje mi się że w trasę to bez znaczenia czy Evo czy STi oba średnio się nadają. Szczególnie jak były pomodzone z twardszym zawieszeniem czy przelotowym wydechem. Tylko mi się wydaje że kolega wątek założył po to żeby go przekonać że STi jednak w trasę się nadaje ;)

 

eeeee tam ja mam wydech przelotowy od Blitz'a i nie narzekam byłem ostatnio w trasie ok. 200 i dźwięk silnika sprawiał mi prawdziwą radochę ;p 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem opinie ze STI swietnie nadaje sie na dalekie trasy.  Jakie sa walory takiego auta na dlugiej trasie - np ponad 500 kilometrow?  Ile razy bedzie trzeba tankowac?  Jaki jest komfort takiej podrozy?  No i jak czesto mozna tak podrozowac zanim sie przekonamy za STI ma za twarde zawieszenie, ze stojac w korku przez 6 godzin automat bylby lepszy, ze przydaloby sie wiecej miejsca na bagaz, no i ze spalanie jest jednak za wysokie...  Owszem STI da sie podrozowac na dluzszych dystansach, ale raczej raz na kiedys.  W przypadku rutynowych dalekich przejazdow, cechy STI ktore sa czesto jego zaletami, staja sie wadami, ktore mecza... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I tak najlepiej kupić evo

Evo w serii też nie jedzie :)

 

EVO i trasa - dramat. Powodem jest brak 6-tego biegu. Silnik juz przy 160 km/h jest naprawdę głośny

Głupoty piszesz, przy 160 jest tak samo głośne jak przy 280, no może minimalnie głośniejsze.

W Subaru po 100km jazdy na wydechu 3,2" wysiadałem w stanie porównywalnym do wyjścia z baru w niedzielę nad ranem w dodatku z bolącymi plecami.

 

:P

Problem w tym, że przy 160 silnik już głośno pracuje. To są moje doświadczenia z EVO X ;) Olbrzymie rozczarowanie w TEJ kwestii.

 

A co do wygody foteli. Rok temu byłem STi (fotele Recaro) w Rumunii. Trasa 1350 km ciągiem,tylko z przerwami na tankowanie. Nie były to autostrady. Kręgosłup mi o dziwo nie pękł. .. :) Tu przyznam,że w EVO jest wygodniej, w porównaniu do taboretów ze zwykłej (nie TOP) wersji STI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem co pisałeś w pierwszym poście kolego Eden Prime ale 

a jak nie wrx i nie sti, to na długie podróże lepszy będzie legacy spec.b :D

Piter ma absolutną rację. Fajny kompromisem jest takie Spec.B zwłaszcza, że mieszkasz w kraju gdzie jest ich dość sporo na rynku wtórnym i w fajnych wersjach ;)

Np. http://www.pistonheads.co.uk/classifieds/used-cars/subaru/legacy/subaru-legacy-bp5-spec-b-turbo/2166176?isexperiment=true

 

Generalnie polecam jazdę próbną, a zobaczysz czym jest Spec.B ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce Legacy Spec. B, nie chce BMW, nie chce Mercedesa, Juke'a, ani Jeepa Grand Cherokee. Tak, auto w dłuższą trasę pojedzie raz na kiedyś, a nie raz w miesiącu. Bylem po prostu ciekaw jakie są opinie na ten temat. Najprawdopodobniej wybór padnie na STI Spec D. EVO mi się stylistycznie nie podoba, w środku jest Sparta (nie jeździłem jeszcze X) a to ja mam się dobrze czuć w tym aucie. WRX w serii nie jedzie, ale pisałem że interesuje mnie GB270. Wiem, że EVO jest lepsze na prostej i pewnie nawet na nie-do-konca-prostej, ale mi nie jest potrzebne 0.2 szybciej do 100. Wiem, że Legacy Spec B. się jakoś tam odpycha i komfort jazdy jest lepszy, ale ma jedną zasadniczą wadę, która go przekreśla... Nie jest to Hawkeye. Zamysł tego posta był taki, żeby się dowiedzieć, czy raz w roku 2000 km jest wykonalne. I czy warto kupować STi, (które w utrzymaniu może się okazać droższe) , do celów jakie przedstawiłem. Póki co dowiedziałem się ze STi tak, bo w cenie STi głupio jest kupować WRXa. I STi dlatego bo WRX GB270 (276bhp vs 270bhp) nie jedzie. Jeszcze nie wiem czy to ze nie jedzie jest dla mnie tak ważne, ale jest nadzieja, że niedługo się przekonam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej wybór padnie na STI Spec D

 

Już nie myśl za wiele tylko kup :yahoo:

 

 

I czy warto kupować STi, (które w utrzymaniu może się okazać droższe) , do celów jakie przedstawiłem

 

TAK :D

 

 

bo w cenie STi głupio jest kupować WRXa

 

Nie było by to za dobra decyzja :facepalm:

 

 

Jeszcze nie wiem czy to ze nie jedzie jest dla mnie tak ważne, ale jest nadzieja, że niedługo się przekonam.

 

Przejedz się STI i WRX i sam ocenisz co ci bardziej leży ,uwierz jak pojedziesz jednym i drugim to sprawa wyda cie się oczywista,

Edytowane przez Grzesiek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko cena jest podobna to nie było nawet by tematu co tu wybrać,

 

 jak cena podobna, to trzeba jeszcze porównać stan techniczny obu .... chyba lepiej kupić zadbanego wrx'a niż zajeżdżonego STI ;)

 

ale tak czy inaczej, @@Eden Prime, przejedź się jednym i drugim i wybierz tego który Ci bardziej pasuje - to w końcu Twoje auto !

Co z tego że WRX jest bardziej uniwersalny a STI szybszy ... .przecież WRX i STI nadają się tak samo do codziennej jazdy, okazjonalnego wypadu na tor, czy wycieczki kilkaset km.

 

A na koniec, pochwal się co wybrałeś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Grzesiek79, o 03 Jun 2014 - 22:37, powiedział: Ja tylko cena jest podobna to nie było nawet by tematu co tu wybrać, jak cena podobna, to trzeba jeszcze porównać stan techniczny obu .... chyba lepiej kupić zadbanego wrx'a niż zajeżdżonego STI ;)

 

Oczywiście że stan jest bardzo istotny ,i miejmy nadzieje że takie znajdzie i kupi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Grzesiek79, o 03 Jun 2014 - 22:37, powiedział: Ja tylko cena jest podobna to nie było nawet by tematu co tu wybrać, jak cena podobna, to trzeba jeszcze porównać stan techniczny obu .... chyba lepiej kupić zadbanego wrx'a niż zajeżdżonego STI ;)

 

Oczywiście że stan jest bardzo istotny ,i miejmy nadzieje że takie znajdzie i kupi :D

 

W UK? :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Grzesiek79, o 03 Jun 2014 - 22:37, powiedział: Ja tylko cena jest podobna to nie było nawet by tematu co tu wybrać, jak cena podobna, to trzeba jeszcze porównać stan techniczny obu .... chyba lepiej kupić zadbanego wrx'a niż zajeżdżonego STI ;)

 

Oczywiście że stan jest bardzo istotny ,i miejmy nadzieje że takie znajdzie i kupi :D

 

W UK? :twisted:

 

 Z tego wynika że tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki pomocy jednego z kolegów z forum (i przejażdżkę jego JDM WRX 280bhp) decyzja zapadła. Kupujemy (jak znajdziemy) STi Spec D. Wygląda jak WRX, jeździ jak STi, a cenowo znajduje się pomiędzy. Przyjrzałem się również Legacy Spec B (dzięki OWOC!) i przez chwilę rozwazalem 2008 z Si-Drive, ale jednak pozostanę przy STi Spec D. Dzięki wszystkim za podpowiedzi, przydały się. Bardzo!

 

P. S. Podobna cena zakupu to jedno, ale jak już mówiłem utrzymanie to co innego. Chyba, że odkąd wyjechalem z PL zarobki się zmieniły i samochodów się już nie utrzymuje, tylko zmienia jak klocki zaczynają piszczec.

Edytowane przez Eden Prime
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podobna cena zakupu to jedno, ale jak już mówiłem utrzymanie to co innego. Chyba, że odkąd wyjechalem z PL zarobki się zmieniły i samochodów się już nie utrzymuje, tylko zmienia jak klocki zaczynają piszczec.

 

Tak dobrze to nie ma ,chyba że tam gdzie jesteś :D

 

Dobrze że STI nie pożałuje PAN :D

Legacy SPEC B fajne woziło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...