Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

 

Czy ktoś może powiedzieć czy przy tarczach pływających może występować bicie na kierownicy przy hamowaniu od tych tarcz? Chodzi o bicie spowodowane lekko zwichrowaną tarczą.

 

Pomoże ktoś? :rolleyes:  

 

Pewnie że może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że konkretów nie udało się uzyskać, to proszę o info.


Jakie polecacie klocki i tarcze do takich hamulców:

PRZÓD

- zaciski dwutłoczkowe

- średnica tarczy 294 mm

- wentylowane

- rozstaw śrub 5x100

 

1. Mają być przede wszystkim skuteczne.

2. Nie przeszkadza mi, że hamulce piszczą, pylą itp.
3. Najlepiej proszę o podanie kodu producenta/numeru części itp.
4. Informacja o cenie będzie pomocna.

 

Na razie jedyne info:

 

Niezmiennie Hawk HPS/HP+.

Ale gdzie tego szukać w dobrych cenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@qbutek, kup RC5+ w xxlrally  ;)  

 

Rozumiem, że piszesz o klockach?

A tarcze?

 

 

 

 

Ale jakie masz zaciski, rok, producent ?
 

Zaciski prawdopodobnie pochodzą z Forestera 2,5 XT z 2005 roku, a wyglądają tak:

post-6917-0-46227300-1405852164_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rozumiem, że piszesz o klockach? A tarcze?

Gładkie Brembo do dostania praktycznie wszędzie. Koszt ok 300 zł za komplet. Taki zestaw fajnie hamuje, ale piszczy i pyli. Ponadto Klocki, przynajmniej mi, starczają na 20k km. Tarcze wytrzymują jakieś 40k km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tarcze wytrzymują jakieś 40k km.

 

O ile się nie pokrzywią.


 

 

Zaciski prawdopodobnie pochodzą z Forestera 2,5 XT z 2005 roku, a wyglądają tak:

 

Tutaj -> http://opposedforces.com/parts/forester/ znajdziesz nr OEM, po którym znajdziesz zamienniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O ile się nie pokrzywią.

To jakie solidniejsze proponujesz?

 

 

 

Tutaj -> http://opposedforces...parts/forester/ znajdziesz nr OEM, po którym znajdziesz zamienniki.
 

Tyle to już wiem. Numery OEMowych części to nie problem, ale często nie podają odniesienia do nich.


 

@@qbutek, kup RC5+ w xxlrally  ;)

Eeee, do dwutłoczka te klocki to chyba nie bardzo.

 

Rozwiń proszę dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O klockach już wiem coś więcej.

 

Co do tarcz, to na razie mamy jeden niepewny typ - inne propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

RC5 też mi się nigdy nie rozpadły, a mam je na obu osiach w zaciskach WRX.

Bo chyba tu jest pies pogrzebany - przy czterotloczku RC5 się nie rozpadają lub rozpadają się rzadziej niż przy dwutłoczku.

 

Tu raczej chodzi o sposób eksploatacji , ten klocek nie lubi wilgoci i okazjonalnego użytkowania 

Jak jeździsz codziennie i klocek jest suchy to tych problemów nie ma , gorzej jak okazjonalnie i wilgoć w klocku powoduje korozję i okładzina odpada od blachy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

RC5 też mi się nigdy nie rozpadły, a mam je na obu osiach w zaciskach WRX.

 

Bo chyba tu jest pies pogrzebany - przy czterotloczku RC5 się nie rozpadają lub rozpadają się rzadziej niż przy dwutłoczku.

Tu raczej chodzi o sposób eksploatacji , ten klocek nie lubi wilgoci i okazjonalnego użytkowania 

Jak jeździsz codziennie i klocek jest suchy to tych problemów nie ma , gorzej jak okazjonalnie i wilgoć w klocku powoduje korozję i okładzina odpada od blachy

Sposób eksploatacji oczywiście też ma znaczenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest główny problem rc5+ , jak dla mnie , owszem fajny klocek ale niestety na chwile , w dwutłoczkowym zacisku kompletne nieporozumienie , odkleja sie , a po zuzyciu ok 50% robi wiecej hałasu ( nie piszczenia tylko wibracji ) niż hamuje , dla mnie totalne nieporozumienie !!!! . W czterotłokach jest lepiej , ale też bez szału , juz kilkukrotnie okładziny sie odklejały :( . ale grip jest bardzo dobry i to trzeba przyznać ! 

Mam teraz w FXT HP+ i dla mnie jest miazga , owszem piszczy , nie ma tragedii , ale hamuje baaaardzo zacnie . 

Numer Hawk HB432F.661 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@carfit, jak ten HP+ zachowuje się przed rozgrzaniem? Da się spokojnie śmigać po trasie A lub S bez częstego hamowania i nie być zaskoczonym przy nagłej konieczności zatrzymania się?

Czy założenie klocków HP+ również na tył spowoduje lepsze hamowanie tyłu? Ma to sens?

 

Rok temu doradziłeś HPC (przód) i nie jest źle, ale dlaczego nie miałoby być lepiej? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja "budzetowo" moge polecic TRW - kilka miesiecy temu skusilem sie wyprobowac i tarcze, i klocki tego producenta (wczesniej uzytkowalem tylko tylne klocki w STI'owym zacisku i klocki dawaly rade, wiec pomyslalem, ze sprobuje zapodac TRW i na przod)

 

na razie przejechane mam ok. 10 tys. km, tarcze nie bija, scieraja sie rownomiernie, klocki pracuja dobrze jak dla cywila, kurzu b. malo (pacjent to Tribeca z kompletem Brembulcow od STI)

 

 

 

p.s. widzialem w necie, ze sklep wujaszka carfita tez handluje tarczami TRW do STI, wiec chyba to raczej normalny produkt :P:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...