Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

od EDM WRX'a

Co to jest EDM? Znaczy domyślam się, że to analogia do JDM, ale z definicji w przypadku Subaru EDM nie istnieje :)

EDM - auta produkowane na rynek europejski (alba jezeli ktos woli - Euro spec), tak jak JDM (auta produkowane na rynek japonski) czy USDM (auta produkowane na rynek USA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDM - auta produkowane na rynek europejski (alba jezeli ktos woli - Euro spec), tak jak JDM (auta produkowane na rynek japonski) czy USDM (auta produkowane na rynek USA)

 

Co za bzdura :!: :twisted:

 

Przecież element "DM" to domestic market, a dla samochodów japońskich tylko Japonia jest "domestic market". Reszta to "-spec": "US-spec", "EU-spec" itp.

 

po przeglądzie okazało sie tarcze taroxa są lekko pokrzywione i wymagają przetoczenia, czy jest to jakis problem bo w aso Koper sie tego nie podjęli, serię u nich przetaczałem i nie było problemu.

 

ASO Koper ma swoje nastawienie do/opinię na temat tarcz Tar-ox. Pojedź do dowolnego innego ASO (no może wyłączając Jubilerską :)), czy nie-ASO, to przetoczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile osob uzywa tych skrotow wlasnie w podanym przeze mnie znaczeniu

 

Podejrzewam, że tyle samo*, ile mówi "poszłem" :twisted: :razz:.

 

OK - koniec off-topa. Jesteśmy w "Technicznym", a dyskusja ma być o klockach/tarczach.

 

 

* - dawno, dawno temu sam do nich należałem :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przeglądzie okazało sie tarcze taroxa są lekko pokrzywione i wymagają przetoczenia, czy jest to jakis problem bo w aso Koper sie tego nie podjęli, serię u nich przetaczałem i nie było problemu.

 

ASO Koper ma swoje nastawienie do/opinię na temat tarcz Tar-ox. Pojedź do dowolnego innego ASO (no może wyłączając Jubilerską :)), czy nie-ASO, to przetoczą.

 

no wlasnie jest z tym problem podobno. ja tez chcialem przetoczyc taroxy, ale podobno tego sie nie przetacza, bo sa nacinane. do tego toczenia tam sa podobno jakies noze i moga nie przetrwac takiej operacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przetacza ci bo zniszcza tokarke , z mojej wiedzy tech nie wykonalne.......chyba ze na obrabiarce CNC ale to bedzie wiecej niz tarcze kosztowalo:PPP

 

Co za bzdura.

 

Tarcze nie są krzywe tylko nierówno wytarte to raz ! Ja moje pierwsze EBC przetoczyłem to dwa, zrobiłem na nich potem jeszcze z 40.000 km to trzy. Po prostu tokarz musi mieć wyczucie, wiadomo że musi zebrać tyle co nic i do tego delikatnie aby za bardzo nożem w rowkach nie zahaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

intak rozumiem ze fachura jest z poznania ?

dlaczego takie info nie pojawiło sie wczesniej w dyskusji? :evil: przeciez to jesli faktycznie jest to prawie nie do wykonania to dyskwalifikuje ten wynalazek, tarcze póki co nie są bardzo pogięte ale juz lekko biją i raczej sie to pogłębi niz zniweluje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogólnie lepiej przewiercone na wylot niż nacinane?? :roll:

 

Nacinane są zdecydowanie głośniejsze przy hamowaniu a wiercone pękają w miejscu wiercenia i trzeba czyścić zatykające się otwory :!:(wygląd :!: ) Jeżeli kupujemy tanie lub średnio drogie tarcze w wymiarze fabrycznym to nie ma to wpływu na tzw. bicie bo to tylko upiększacze (otwory i rowki). Na tzw. bicie tarczy po jakimś czasie (krótszym lub dłuższym) największy wpływ ma materiał z jakiego wykonany jest klocek hamulcowy bo to on powoduje wysoką temperaturę.

AK

ps.nie wiem czy na temat bo czytałem ostatnie kilka postów tylko.... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogólnie lepiej przewiercone na wylot niż nacinane?? :roll:

 

Nacinane oprócz kozackiego wyglądu uratowały mi raz życie jak na trze Poznań na końcu prostej gdzie jest 200 Km/h klocek się zeszklił i tylko to że tarcze są poniekąd też frezarką jak mają te rowki, wyratowało mnie z opresji. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja narazie jestem pod wrazeniem blackdiamond (wizualnym bo czasu nie ma)

Troche tarcz mialem w rece i material z jakiego jest zrobiona tarcza naprawde zaskakuje ....

Pozatym chyba jest powod dla ktorego w UK wygraly 3 razy na najlepsze tarcze......cena dojsc konkurencyjna (ale nie wiem jak mozna w pl 2 razy wiecej za nie krzyczec!!!!!!!!!!!!!)

W nastepnym tyg zakladam to cos napisze wiecej ...

Ja zestawilem moje heble tak

1) tarcze blackd nacinane i nawiercane

2)klocki ebc

3) stalowe przewody black d

4) plyn ferrodo ....(calosc 200funtow z przesylka) a ze durzo po autostradach latam to czeste sa hamowanie 160-180 do 50km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...