Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli mnie to ine zadowoli pójdę w stronę kompletu D2 na przód i tył...

 

a jaka jest roznica w cenie pomiedzy tym co napisales powyzej a kompletem D2 na przod?

 

Zestaw Brembo Galfer na przód jest parę razy tańszy. W D2 póki co rozwala mnie koszt klocków ponad 1k PLN :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie nie jezdze wolno, zaliczylem kilka imprez w tym roku, mam nacinane tarcze i.... klocki od Carfita (zwykle DS Performance) starczyly mi na pol roku. Moim zdaniem to duzo.

 

Wydaje mi się że Galfer to zdecydowanie bardziej radykalny klocek, twardy i wymagający wobec tarcz. Jest jeszcze seria 75 ale to już kompletnie nie nadaje się na drogę.

 

Ktokolwiek jeździł z was na Galfer 65? Wiem, że na zwykłą ulicę potrzebne są jakieś podkładki ( "Galfer´s Shim noise stopper recommended on street use"), żeby nie piszczały na zimno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie nie jezdze wolno, zaliczylem kilka imprez w tym roku, mam nacinane tarcze i.... klocki od Carfita (zwykle DS Performance) starczyly mi na pol roku. Moim zdaniem to duzo.

Bardzo dużo.

Ja mam tarcze nawiercane i rowkowane, a klocki zwykłe- teraz Juridy a wcześniej Remsy i starczyły na 7-8 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to kompletnie nie rozumiem po co kombinować z jakimiś klockami Galfer, Tarox, EBC, itp. Są Ferrodo DS2500, wiadomo że są bardzo dobre, i w dodatku są dość tanie. Po co wyważać otwarte dzwi :roll:

 

Blue ma zestaw Stoptech 330mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie po długich rozmowach i rozważaniach z Leszkiem z Ferodo doszliśmy do takich ustaleń:

 

Przód:

Nowe tarcze brembo 296 mm ( zwykłe stalowe ) + klocki Galfer 1065 (mordercy tarcz :)) + zacisk z WRX. Tarcze celowo takie bo przy tych klockach i tak starczą tylko na jedne klocki. Zamówiłem też przewody teflonowe w oplocie stalowym. Płytn hamulcowy Motul 5.1 i taki zestaw ma mnie podobno zadowolić :twisted:

 

Tył:

Fabryczny zacisk + Tarcza Brembo MAX + Klocki Ferodo DS

 

Jeśli mnie to ine zadowoli pójdę w stronę kompletu D2 na przód i tył...

 

Powiem szczerze troche mnie dziwi taka konfiguracja. Zakładanie takiej tarczy i mocnego klocka grozi tym:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym , czy nie lepiej dołozyć pare stówek i jak już zdecydowałeś na gładkie tarcze BREMBO , to kupic np. z końcówka 95 ? duzo mocniejsze i powinny wystarczyc na wiecej niż 1 kpl. Galfera 65 :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym , czy nie lepiej dołozyć pare stówek i jak już zdecydowałeś na gładkie tarcze BREMBO , to kupic np. z końcówka 95 ? duzo mocniejsze i powinny wystarczyc na wiecej niż 1 kpl. Galfera 65 :cool:

 

Posłuchałem rady Leszka bo jak by nie było facet na hamulcach się zna, sam na tym jeździł i mówi, że to jest więcej niż OK. Co dziwne w swoim samochodzie nie montuje żadnych wynalazków tylko gładkie stalowe brembo :?: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek napewno na hamulcach się zna i nie podlega dyskusji, natomiast jak z nim rozmawiałem że pękła mi tarcza oryginalna BREMBO to zrobił tak :shock: i nie jest to wada tarczy tylko założenia mocnego klocka do seryjnej tarczy i jej przegrzania, dlatego uczulam na takie rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek napewno na hamulcach się zna i nie podlega dyskusji, natomiast jak z nim rozmawiałem że pękła mi tarcza oryginalna BREMBO to zrobił tak :shock: i nie jest to wada tarczy tylko założenia mocnego klocka do seryjnej tarczy i jej przegrzania, dlatego uczulam na takie rozwiązanie

 

Rozumiem, powiedz mi jeszcze tylko w jakich okolicznościach pękła ta tarcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mimo wszystko nie jestem zwolennikiem gładkich tarcz z jedengo względu, jak sie naprawde mocno używa hamulca , klocek dosłownie wtapia się w tarcze ham. Wystarczy parę kółek np. na Ułęzu i zobacz powierzchnie tarczy jak wygląda. Rowki , otwory sa m.inn. po to aby odrobiny klocków, gazy hamulcowe, miały gdzie się odprowadzac.

dlatego dziwi mnie fakt że na przód zakładasz zwykłe tarcze a na tył rowkowane :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek napewno na hamulcach się zna i nie podlega dyskusji, natomiast jak z nim rozmawiałem że pękła mi tarcza oryginalna BREMBO to zrobił tak :shock: i nie jest to wada tarczy tylko założenia mocnego klocka do seryjnej tarczy i jej przegrzania, dlatego uczulam na takie rozwiązanie

 

Rozumiem, powiedz mi jeszcze tylko w jakich okolicznościach pękła ta tarcza?

 

W Ułężu zrobiłem parę kółek i na dohamowaniu pękła, zacisk zablokował felgę i obróciło mnie i w trawe , naszczęście nic sie nie stało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mimo wszystko nie jestem zwolennikiem gładkich tarcz z jedengo względu, jak sie naprawde mocno używa hamulca , klocek dosłownie wtapia się w tarcze ham. Wystarczy parę kółek np. na Ułęzu i zobacz powierzchnie tarczy jak wygląda. Rowki , otwory sa m.inn. po to aby odrobiny klocków, gazy hamulcowe, miały gdzie się odprowadzac.

dlatego dziwi mnie fakt że na przód zakładasz zwykłe tarcze a na tył rowkowane :roll:

Takie wtopienie klocka w tarczach przedniej osi mam w OBKMY04.Auto kupione z ok. Stuttgartu /prawie góry/ i Hans /poprzedni właściciel/ ciągał przyczepę z mat.budowlanymi.Dodatkowym objawem jest bicie tarcz , hamując przy większej prędkości.Czy te wtopienia można zneutralizować,czy należy rozglądać się za nowymi tarczami+klocki?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wtopienia z biegem czasu sie poprostu zetrą, natomist jak biją Ci tarcze, mozna je próbowac przetaczać ( jezeli jest jeszcze co) a le i tak kończy sie to przewaznie ich wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w GT po 98r(czterotłoczkowe) sa takie same jak w WRX-ach od 00-07

dzieki :smile:

tak tez myslalem, ale zapytalem dla uspokojenia duszy, bo po przeczytaniu twego modlist'a zaczalem watpic czy 4-pot'y od GT i WRX sa identyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widze w temacie wiec zapytam ...

impreza 2.0 non turbo my98 dostala od firmy w prezencie bebny ....jako ze przod zagosci porzadny , to dla rownowagi tyl chcialem zrobic:))

Wiec pytanie czy zmiana na tarcze polega tylko na przeszczepie tylnich zwrotnic (nie wiem jak fachowo to nazwac) z np gt albo gl z tarczami zalorzyc zaciski i jakos podlaczyc tarczo bebna ???

czy z tym nie jest tak kolorowo i ile koszt takiej zabawy by byl??( zwrotnice urzywane zaciski tez tarcz i klockow nie licze )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak juz po ptokach bo kupilem ...ale sprzedac zawsze mozna :))

jakies opinie na temat tarcz black diamond (nacinane i nawiercane) do tego stalowe przeody black diamond i klocek ebc cena 1000zl za komplet warto bylo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...