JJacek Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 (edytowane) Czy ktoś wie jakie tylne tarcze pasują do Legacy GT MY10? Wiem, na pewno że są wentylowane, grubość 18 mm, średnica 290 mm, średnica wewnętrzna jest mniejsza niż 170 mm (tarcze z Legacy Spec B nie pasują), jeszcze się dowiem ile. EDIT: chyba większa, a nie mniejsza niż 170 mm, rozumiem, że średnica wewnętrzna tylniej tarczy = rozmiar szczęk hamulca postojowego ? Edytowane 24 Lipca 2014 przez JJacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 grubość 18 mm, średnica 290 mm Parametry podobne do tylnych tarcz WRX'a GD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Parametry podobne do tylnych tarcz WRX'a GDŚrednica wewnętrzna niestety nie pasuje, jest 170 mm podobnie jak w tej tarczy do Spec B, która nie pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 HP+ hamują ciut lepiej, są ciut droższe i odniosłem wrażenie że ciut cichsze. Nawet jednak HPS w porównaniu z Ferodo Premier czy OEM urywają dupę. Miałem Ferodo w oryginalnym zacisku i było kiepsko - tragicznie na zimno efekt lodowiska w zimie na autostradzie , miałem HPS'y w tym samy zacisku i było lepiej.... RC5 w 4tłoczku hamowały zacnie aczkolwiek robiły rozpierduchę z tarczami ... łubudubu itp U mnie, HP+ okazał się najlepszym wyborem. Dużo zależy od stylu jazdy ... przebiegów, masy auta, mocy etc ... temat rzeka pozdrawiam serdecznie ps. jak mi się teraz skończą oem'y to na wymianę wezmę właśnie HP+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Miałem Ferodo w oryginalnym zacisku i było kiepsko - tragicznie na zimno efekt lodowiska w zimie na autostradzie Ale które Ferodo? Bo wcześniej była mowa o Premierach, a one raczej niezależnie od temperatury nie powodują rozbijania nosa o szybę. Ot, takie zwykłe klocki uliczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Miałem Ferodo w oryginalnym zacisku i było kiepsko - tragicznie na zimno efekt lodowiska w zimie na autostradzie Ale które Ferodo? Bo wcześniej była mowa o Premierach, a one raczej niezależnie od temperatury nie powodują rozbijania nosa o szybę. Ot, takie zwykłe klocki uliczne. Jedyne dobre ferodo wg.mnie to tylko DS2.11 oraz DS uno . reszta , czyli DS performance czy DS2500 to bardzo przeciętne klocki jak za te pieniądze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 DS performance Trochę mam wrażenie, że to zależy od samochodu. W Clio mam DS2000 (choć nie wiem jak mocno DSP się od DS2000 różni) i nie wiem czy wyobrażam sobie jazdę z jakimkolwiek "lepszym" klockiem. Już z nimi "initial bite" (niezależnie od temperatury) jest taki, że przy mocniejszym mógłbym zacząć bać się dotykać hamulca. Choć zapewne duża w tym zasługa wspomagania. Pamiętam, że przesiadki z Subaraka do wszelkich Octavii, Mondeo itd. były dla mnie trudne ze względu na hiperaktywne hamulce, na które strach było dmuchnąć, nie mówiąc już o naciskaniu nogą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 DS2000=DSP W clio i innych renowkach założysz klocki z witki brzozowej i tez będzie wrażenie ze hamuje . Co oczywiście nie ma nic wspólnego z droga hamowania itd . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Już chyba wiem gdzie jest różnica, Legacy Spec B ma hamulec postojowy o średnicy 170mm a Legacy GT MY10 ma 190mm. Carfit może ty wiesz czy ktoś produkuje zamienniki tych tarcz hamulcowych? (290 mm, wentylowane, 18 mm grubości, średnica wewnętrzna pewnie 190 mm). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Pamiętam, że przesiadki z Subaraka do wszelkich Octavii, Mondeo itd. były dla mnie trudne ze względu na hiperaktywne hamulce, Jop, mam to w Cytrynie. Szkoda że później nic więcej się nie dzieje, gówniane binarne hamowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Już chyba wiem gdzie jest różnica, Legacy Spec B ma hamulec postojowy o średnicy 170mm a Legacy GT MY10 ma 190mm. Carfit może ty wiesz czy ktoś produkuje zamienniki tych tarcz hamulcowych? (290 mm, wentylowane, 18 mm grubości, średnica wewnętrzna pewnie 190 mm). Tylko OEM , pół roku temu szukałem zamienników ale nikt nie robił , ale mogło sie to teraz zmienić , ściągnij sobie najnowszy katalog EBC , Hawk lub DBA może juz robią 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Szkoda że później nic więcej się nie dzieje, gówniane binarne hamowanie. Na to akurat u siebie narzekać nie mogę. Ani w Clio z DS2K na modulację i odporność termiczną nie marudzę, ani w WRX-ie z DS2500. Na trasach, które potrafiły innym jakieś zwykłe "drewniane" klocki w GT-ku doprowadzić do płynięcia nie udało mi się jeszcze odczuć jakiegokolwiek spadku wydajności. Może mało od hamulców wymagam (bo hamuję ostatnio aż za dużo). Fakt jednak, że Jako kiedyś męcząc mi WRX-a w celach diagnostycznych stwierdził, że hamulce nie dają rady i pytał co one za jedne (a wtedy też były w nim DS2500). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Jop, mam to w Cytrynie. Szkoda że później nic więcej się nie dzieje, gówniane binarne hamowanie. Szczególnie jak się długo nie jeździ inną marką. Ostatnio w kangurze też ryłem nosem po kierownicy zanim się przyzwyczaiłem, że delikatne hamowanie to nie tutaj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek19922 Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 jakie najlepsze klocki i tarcze pod zacisk 4 tloczki Brembo z 2003 roku, srednica 326mm 5x100, jazda ogolnie miejska ale niekiedy wypad na upalanko po torze, nie przyszkadza mi pylenie piszczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Hawki HP+,CL RC5+,Ferodo DS 2.11. Te ostatnie to mój faworyt,nie zjadają tarczy,hamują na zimno przyzwoicie,na ciepło to I liga,wytrzymują u mnie cały sezon. Piszczą,pylą i są dość drogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek19922 Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 zdecydowałem się na HP+, jakieś tarcze do tego polecasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Gładkie Brembo,Hawki Perfomance albo coś z palety DBA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekkkk Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Wie ktoś może czy do outbacka diesel z 2011 pasują jakieś Hawki. Jak tak to jakie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Wie ktoś może czy do outbacka diesel z 2011 pasują jakieś Hawki. Jak tak to jakie? oczywiscie ze są , Hawk ma trzy rodzaje klocków , Hawk Ceramic, HPS , HP+ , najlepsze są HP+ ale piszczą , HPS są nijakie bo piszczą ale nie hamują jak HP+ , Ceramic nie piszcza , są bardzo komfortowe w codziennym uzytkowaniu, zdecydowanie lepsze jak seria i jakikolwiek aftermarket typu ferodo premier , trw, omp , ale do typowo sportowych im daleko , to tak bardzo w duzym skrócie i bez zbędnego zaglebiania sie . Podobnie jest z Ferodo: Premier = OEM , DS Perf. ciut lepiej , DS2500 bez szału jak HPS , natomiast DS3000, 3000+ , DS2.11 , UNO kozak klocki ! ale cena zabija , nie do wszystkich modeli , itp. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekkkk Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Carfit-dziękuję bardzo. Naczytałem się w tym wątku jakie te Hawki dobre stąd pytanie. Zastanawiam się nad zamiennikiem seryjnych klocków do seryjnych tarcz. Jak w ten sposób da się trochę polepszyć hamowanie to chętnie spróbowałbym. Na pewno nie chciałbym oddawać skuteczności hamowania na zimno w zamian za efektywność na ciepło. Outback w dieselu to nie samochód sportowy. Czy przy takich wymaganiach wybór Hawków ma sens? Z Twego opisu chyba ceramic najbardziej powinny mi podpasować? Które maja najlepszy initial bite i jak to się ma do serii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 a jak się mają klocki OEM SUBARU do WRX, do np. Hawk Ceramic. znalazłem ciekawą promocję na te OEM-y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Tylko OEM , pół roku temu szukałem zamienników ale nikt nie robił , ale mogło sie to teraz zmienić , ściągnij sobie najnowszy katalog EBC , Hawk lub DBA może juz robiąZnalazłem, DBA 2663 (650 zł/szt) lub Delphi BG4288(225 zł/szt). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ggggtt Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Ktoś tu pisał, że klocki TRW są ok. To chyba jakiś żart. Mam takie po porzednim właścicielu i po trzech mocnych hamowaniach przy czwartym brak hamulca. Można sie zatrzymać na samochodzie przed sobą... Zmieniam przód i tył. Na przód wrzucam gładkie Brembo i klocki Hawk HPS, ewentualnie HP+. Co wrzucić na tył? Jest sens wrzucania podobnego kompletu na tył, czy wystarczy coś innego (trochę słabszego) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Jesteś pewien że to wina klocka? Może płyn jest do wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Ktoś tu pisał, że klocki TRW są ok. To chyba jakiś żart (...) ja pisalem nie wiem, jak jest w "malym" zacisku, moze klocek jest za maly i nie wyrabia, ale np. w Brembulcach klocki su dosc duze i TRW pracuja naprawde ok - czy to w trasie, czy w gorach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się