Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

OBK SBD czy 2.5N/A jest odpowiednim autem do w miarę sprawnego przemieszczania się po Polskich drogach. Aż tyle lub tylko tyle.

 

 

Tu masz rację. Gdybym dużo jeździł po Niemczech, zwłaszcza zachodnich landach
 

 

dyskusyjna teza :-)

 

fakt Niemcy mają brak ograniczeń prędkości na ok połowie swoich autostrad ale za to wszędzie tam gdzie ograniczenia są przeważnie się do nich stosują

czy to na autostradzie czy z dala od niej na wiejskiej drodze 

 

co nie jest tak oczywiste w polskich realiach gdzie w trakcie wyprzedzania TIR-a jadącego 80 na ograniczeniu do 90 km/h z naprzeciwka może wyjechać ktoś jadący 180 km/h 

czego w żaden sposób nie brano pod uwagę wytyczając przerywana linię 

tym bardziej, ze wyprzedzający też nie widzi nic złego w tym żeby "lecieć sobie bezpieczne 120 km/h" 

 

im krócej trwa manewr tym bezpieczniej,

co nie ma aż takiego znaczenia w państwach gdzie jest duża sieć dróg wielopasmowych a i kultura kierowców jest odrobinkę wyższa od naszej

co statystycznie zmniejsza szanse takiego zdarzenia 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

fakt Niemcy mają brak ograniczeń prędkości

 

w całej kwestii nie chodzi o prędkość maksymalną tylko elastyczność w zakresie 130 -160/180KM. Zerknijcie na YT jaki wynik robi 2.0T 211/224KM w Audi np A4 All .

Nie ma coś się oszukiwać auto o wymiarach i masie OBK + 150/170KM ma pewne ograniczenia. :)

 

 

 

gdzie w trakcie wyprzedzania TIR-a jadącego 80 na ograniczeniu do 90 km/h

 

dokładnie to miałem na myśli. Z tym, że 80km/h to jeszcze jest luz. Gorzej przy okolicach 110km i konieczności redukcji do 4ki.

Niemniej OBK to nie wyścigówka i dla 99% użytkowników i sytuacji na drodze SBD czy 2.5N/A powinien być OK.

 

 

 

Nasz dwulitrowy Forek NA (też z CVT) trochę się przy tej prędkości spoci, ale też da radę. Tylko hałaśliwa bestia ;)

 

trochę to łagodnie powiedziane. Powyżej 100km/h w ogóle nie biorę się za wyprzedzanie. Chyba, że mam 2km czystej drogi. Mam dla kogo żyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dyskusyjna teza :-) fakt Niemcy mają brak ograniczeń prędkości na ok połowie swoich autostrad ale za to wszędzie tam gdzie ograniczenia są przeważnie się do nich stosują czy to na autostradzie czy z dala od niej na wiejskiej drodze co nie jest tak oczywiste w polskich realiach gdzie w trakcie wyprzedzania TIR-a jadącego 80 na ograniczeniu do 90 km/h z naprzeciwka może wyjechać ktoś jadący 180 km/h czego w żaden sposób nie brano pod uwagę wytyczając przerywana linię tym bardziej, ze wyprzedzający też nie widzi nic złego w tym żeby "lecieć sobie bezpieczne 120 km/h" im krócej trwa manewr tym bezpieczniej,

 

Nie sposób z tym dyskutować, bo to wszystko racja. Swoje napisałem z własnych odczuć i obserwacji. Do prędkości ok 150 OBK ma zadowalającą dynamikę, a to mi wystarcza, aby na dowolnej polskiej drodze nie przeżywać zbytnich stresów przy wyprzedzaniu. Z kolei od czasu do czasu odwiedzam znajomego w Aachen i tam, aby dotrzymać tempa lewego pasa, to nawet moja Skoda TDI po chipie  :biglol:  była słabawa dla swobodnej jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nasz dwulitrowy Forek NA (też z CVT) trochę się przy tej prędkości spoci, ale też da radę. Tylko hałaśliwa bestia ;)

 

trochę to łagodnie powiedziane. Powyżej 100km/h w ogóle nie biorę się za wyprzedzanie. Chyba, że mam 2km czystej drogi. Mam dla kogo żyć :)

 

 

Może masz coś zepsute :biglol:

 

Daleki jestem od stwierdzenia, że dwulitrówka bez turbo o aerodynamice kredensu jest demonem prędkości,

ale nawet moja bojaźliwa żona daje radę wyprzedzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie ma coś się oszukiwać auto o wymiarach i masie OBK + 150/170KM ma pewne ograniczenia.
 

 

nie chce być źle zrozumiany, ja nie uważam żeby silniki oferowane w OBK były złe czy nie pasowały do charakteru auta 

jak najbardziej pasują i pozwalają na sprawne i bezpieczne przemieszczanie się w ramach obowiązujących limitów

 

największe ograniczenia są w nas, auta na lepsze zmieniliśmy szybko, nawet drogi udaje się poprawiać w nie najgorszym tempie 

natomiast na zmiany w "nas samych" trzeba czekać zdecydowane dłużej

 

stad moja dygresja co do "bezpiecznego auta" w różnych krajach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nasz dwulitrowy Forek NA (też z CVT) trochę się przy tej prędkości spoci, ale też da radę. Tylko hałaśliwa bestia ;)

 

trochę to łagodnie powiedziane. Powyżej 100km/h w ogóle nie biorę się za wyprzedzanie. Chyba, że mam 2km czystej drogi. Mam dla kogo żyć :)

 

 

Adam12 przesadzasz, miałem takiego Forka 6 lat i trochę aut zdarzyło mi się wyprzedzić ;) Wiadomo, że trzeba bardziej uważać, zredukować itd. ale jak trzeba, to się da. Dlatego zakładam, że diesel z CVT i tak będzie niebo lepszy w takich sytuacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nasz dwulitrowy Forek NA (też z CVT) trochę się przy tej prędkości spoci, ale też da radę. Tylko hałaśliwa bestia ;)

 

trochę to łagodnie powiedziane. Powyżej 100km/h w ogóle nie biorę się za wyprzedzanie. Chyba, że mam 2km czystej drogi. Mam dla kogo żyć :)

 

 

Może masz coś zepsute :biglol:

 

Daleki jestem od stwierdzenia, że dwulitrówka bez turbo o aerodynamice kredensu jest demonem prędkości,

ale nawet moja bojaźliwa żona daje radę wyprzedzać.

 

Nie wiem jak jeździ Forek MY2014, nie wiem jak jeździ OBK 2.5. Natomiast 4 lata miałem Forka III 2008, 2.0 NA, i powiem tak w mieście w miarę OK, powyżej 100km/h - draaaaaamat, to w ogóle nie chciało jechać. Tylko hałas był. Tak mnie denerwował że następna miała być CX-5, ale w międzyczasie się XT przejechałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bezpośrednio obecnie porównuję OBK MY 14 (SBD CVT) z FXT MY 14. Powiem tak - porównania nie ma. To fakt. Ale kłamstwem byłoby stwierdzenie, że OBK jest czy męczący czy niebezpieczny przy wyprzedzaniu. Owszem - nie ma takiej swobody i czasem wręcz dzikiej satysfakcji jak w FXT, ale absolutnie wystarcza do sprawnego, bezpiecznego poruszania się. Zresztą sam samochód niejako prowokuje do zupełnie innego, bardziej "eleganckiego" stylu jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 N/A CVT powinien być idealnym rozwiązaniem na miasto. Jeżeli ktoś nie potrzebuje rakiety. Komfort skrzyni CVT, mniejsze spalanie, mniejsze koszty długoletniej eksploatacji w stosunku do XT mogą rekompensować brak mocy....

Użytkuje juz 3,5 roku 2.0 n/a i da sie przyzwyczaić, ale troszkę tęsknie za dieslem w automacie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 N/A CVT powinien być idealnym rozwiązaniem na miasto. Jeżeli ktoś nie potrzebuje rakiety. Komfort skrzyni CVT, mniejsze spalanie, mniejsze koszty długoletniej eksploatacji w stosunku do XT mogą rekompensować brak mocy....

Tak. Na miasto można kupić Fiat 500 lub Toyota Yaris, albo Skoda CityGo jeszcze mniejsze koszty eksploatacji.........

Edytowane przez Jaca68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jeździłem swoim OBK MY15 po pagórkach (asfaltowych) i odkryłem ,że w trybie D skrzyni CVT można łopatka zredukować bieg co bardzo polepsza jazdę pod górkę.Po czym skrzynia sama wraca w tryb w pełni automatyczny.

Jest to moja pierwsza CVT ,może inne też tak działaja.

Średnie zużycie paliwa wzrosło do 12.5 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jeździłem swoim OBK MY15 po pagórkach (asfaltowych) i odkryłem ,że w trybie D skrzyni CVT można łopatka zredukować bieg co bardzo polepsza jazdę pod górkę.Po czym skrzynia sama wraca w tryb w pełni automatyczny.

Jest to moja pierwsza CVT ,może inne też tak działaja.

 

U mnie automat też tak działa (mimo, że to nie CVT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość automatów/połautomatów/dsg tak ma.

 

Inna rzecz mnie w specyfikacji zmartwiła. Prędkość maksymalna diesla z cvt 192 km/h, to strasznie mało. Nie chodzi o bicie rekordów prędkości, ale jadąc 160km/h, a nie ma co ściemniać, na autostradzie nawet w PL tyle się jedzie, autem które ma prędkość maksymalna ok 240 to jest cicho i spokojnie. Jadąc autem które ma maksymalnie 190 to już mniej cicho. Miałem kiedyś octavie 1.9 105 koni w firmie, jechała miała w papierach 198 i tyle jechała wg gps, ale huk był jak w starym samolocie. Powyżej 140 już było nieciekawie. teraz na trasy zabieram zazwyczaj superba 2.0 tdi i jest kolosalna różnica. Wiem, wyciszenie auta też robiswoje, ale jak silnik piłuje na czerwonym polu to nie będzie cicho nawet w dobrze wyciszonym.

Jak wrażenia użytkowników obecnego modelu, ile jest obrotów przy 120-140-160?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w manualu 6MT 3.0k rpm to 160km licznikowe czyli około 150km/h według gps i jest znośnie. Powyżej spokojnie rozmawiać raczej się nie da.

W CVT powinno być nieco ciszej ze względu na niższe obroty. Z tym, że głównym problemem nie jest silnik a "odgłosy" i opory powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna rzecz mnie w specyfikacji zmartwiła. Prędkość maksymalna diesla z cvt 192 km/h, to strasznie mało. Nie chodzi o bicie rekordów prędkości, ale jadąc 160km/h, a nie ma co ściemniać, na autostradzie nawet w PL tyle się jedzie, autem które ma prędkość maksymalna ok 240 to jest cicho i spokojnie. Jadąc autem które ma maksymalnie 190 to już mniej cicho.

Ja widzę to troszkę inaczej. Przy prędkościach autostradowych auto z Vmax około 190 zachowuje się już mało przyjemnie, mozolnie przyspiesza. Mój Forek nie uważam aby był głośny (zwłaszcza przy jego oporach aerodynamicznych), nawet w porównaniu z poprzednim autem, Civicem 1,8 jest cichszy przy porównywalnych prędkościach. Jednak wszelkie zwiększanie prędkości powyżej 150km/h zaczyna być już osiągane z wysiłkiem. Dlatego uważam zapas mocy za dużą zaletę. Ponadto jadąc na autostradzie przykładowo 180km/h w aucie o vmax190km/h ocieramy się już o kres możliwości samochodu, a nie jest to przyjemne ani dla kierowcy ani dla auta/silnika.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...