ketivv Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) OBK SBD czy 2.5N/A jest odpowiednim autem do w miarę sprawnego przemieszczania się po Polskich drogach. Aż tyle lub tylko tyle. Tu masz rację. Gdybym dużo jeździł po Niemczech, zwłaszcza zachodnich landach dyskusyjna teza :-) fakt Niemcy mają brak ograniczeń prędkości na ok połowie swoich autostrad ale za to wszędzie tam gdzie ograniczenia są przeważnie się do nich stosują czy to na autostradzie czy z dala od niej na wiejskiej drodze co nie jest tak oczywiste w polskich realiach gdzie w trakcie wyprzedzania TIR-a jadącego 80 na ograniczeniu do 90 km/h z naprzeciwka może wyjechać ktoś jadący 180 km/h czego w żaden sposób nie brano pod uwagę wytyczając przerywana linię tym bardziej, ze wyprzedzający też nie widzi nic złego w tym żeby "lecieć sobie bezpieczne 120 km/h" im krócej trwa manewr tym bezpieczniej, co nie ma aż takiego znaczenia w państwach gdzie jest duża sieć dróg wielopasmowych a i kultura kierowców jest odrobinkę wyższa od naszej co statystycznie zmniejsza szanse takiego zdarzenia Edytowane 21 Stycznia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 spróbuj wyprzedzić na autostradzie przy 140/150km/h. Dyszlem? Bezproblemowo, nawet z CVT Nasz dwulitrowy Forek NA (też z CVT) trochę się przy tej prędkości spoci, ale też da radę. Tylko hałaśliwa bestia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 fakt Niemcy mają brak ograniczeń prędkości w całej kwestii nie chodzi o prędkość maksymalną tylko elastyczność w zakresie 130 -160/180KM. Zerknijcie na YT jaki wynik robi 2.0T 211/224KM w Audi np A4 All . Nie ma coś się oszukiwać auto o wymiarach i masie OBK + 150/170KM ma pewne ograniczenia. gdzie w trakcie wyprzedzania TIR-a jadącego 80 na ograniczeniu do 90 km/h dokładnie to miałem na myśli. Z tym, że 80km/h to jeszcze jest luz. Gorzej przy okolicach 110km i konieczności redukcji do 4ki. Niemniej OBK to nie wyścigówka i dla 99% użytkowników i sytuacji na drodze SBD czy 2.5N/A powinien być OK. Nasz dwulitrowy Forek NA (też z CVT) trochę się przy tej prędkości spoci, ale też da radę. Tylko hałaśliwa bestia trochę to łagodnie powiedziane. Powyżej 100km/h w ogóle nie biorę się za wyprzedzanie. Chyba, że mam 2km czystej drogi. Mam dla kogo żyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 dyskusyjna teza :-) fakt Niemcy mają brak ograniczeń prędkości na ok połowie swoich autostrad ale za to wszędzie tam gdzie ograniczenia są przeważnie się do nich stosują czy to na autostradzie czy z dala od niej na wiejskiej drodze co nie jest tak oczywiste w polskich realiach gdzie w trakcie wyprzedzania TIR-a jadącego 80 na ograniczeniu do 90 km/h z naprzeciwka może wyjechać ktoś jadący 180 km/h czego w żaden sposób nie brano pod uwagę wytyczając przerywana linię tym bardziej, ze wyprzedzający też nie widzi nic złego w tym żeby "lecieć sobie bezpieczne 120 km/h" im krócej trwa manewr tym bezpieczniej, Nie sposób z tym dyskutować, bo to wszystko racja. Swoje napisałem z własnych odczuć i obserwacji. Do prędkości ok 150 OBK ma zadowalającą dynamikę, a to mi wystarcza, aby na dowolnej polskiej drodze nie przeżywać zbytnich stresów przy wyprzedzaniu. Z kolei od czasu do czasu odwiedzam znajomego w Aachen i tam, aby dotrzymać tempa lewego pasa, to nawet moja Skoda TDI po chipie była słabawa dla swobodnej jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Nasz dwulitrowy Forek NA (też z CVT) trochę się przy tej prędkości spoci, ale też da radę. Tylko hałaśliwa bestia trochę to łagodnie powiedziane. Powyżej 100km/h w ogóle nie biorę się za wyprzedzanie. Chyba, że mam 2km czystej drogi. Mam dla kogo żyć Może masz coś zepsute Daleki jestem od stwierdzenia, że dwulitrówka bez turbo o aerodynamice kredensu jest demonem prędkości, ale nawet moja bojaźliwa żona daje radę wyprzedzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Nie ma coś się oszukiwać auto o wymiarach i masie OBK + 150/170KM ma pewne ograniczenia. nie chce być źle zrozumiany, ja nie uważam żeby silniki oferowane w OBK były złe czy nie pasowały do charakteru auta jak najbardziej pasują i pozwalają na sprawne i bezpieczne przemieszczanie się w ramach obowiązujących limitów największe ograniczenia są w nas, auta na lepsze zmieniliśmy szybko, nawet drogi udaje się poprawiać w nie najgorszym tempie natomiast na zmiany w "nas samych" trzeba czekać zdecydowane dłużej stad moja dygresja co do "bezpiecznego auta" w różnych krajach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Nasz dwulitrowy Forek NA (też z CVT) trochę się przy tej prędkości spoci, ale też da radę. Tylko hałaśliwa bestia trochę to łagodnie powiedziane. Powyżej 100km/h w ogóle nie biorę się za wyprzedzanie. Chyba, że mam 2km czystej drogi. Mam dla kogo żyć Adam12 przesadzasz, miałem takiego Forka 6 lat i trochę aut zdarzyło mi się wyprzedzić Wiadomo, że trzeba bardziej uważać, zredukować itd. ale jak trzeba, to się da. Dlatego zakładam, że diesel z CVT i tak będzie niebo lepszy w takich sytuacjach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Nasz dwulitrowy Forek NA (też z CVT) trochę się przy tej prędkości spoci, ale też da radę. Tylko hałaśliwa bestia trochę to łagodnie powiedziane. Powyżej 100km/h w ogóle nie biorę się za wyprzedzanie. Chyba, że mam 2km czystej drogi. Mam dla kogo żyć Może masz coś zepsute Daleki jestem od stwierdzenia, że dwulitrówka bez turbo o aerodynamice kredensu jest demonem prędkości, ale nawet moja bojaźliwa żona daje radę wyprzedzać. Nie wiem jak jeździ Forek MY2014, nie wiem jak jeździ OBK 2.5. Natomiast 4 lata miałem Forka III 2008, 2.0 NA, i powiem tak w mieście w miarę OK, powyżej 100km/h - draaaaaamat, to w ogóle nie chciało jechać. Tylko hałas był. Tak mnie denerwował że następna miała być CX-5, ale w międzyczasie się XT przejechałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Może masz coś zepsute pewnie słabnie "współczynnik zaufania do innych kierowców" A tak na serio. Wszystko wina przyzwyczajeń Edytowane 21 Stycznia 2015 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Oj, zauważyłem, że już pojawiła się specyfikacja nowego Outbacka. Brakuje tylko cen i ... wartości przyspieszenia do setki w tabelce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Ja bezpośrednio obecnie porównuję OBK MY 14 (SBD CVT) z FXT MY 14. Powiem tak - porównania nie ma. To fakt. Ale kłamstwem byłoby stwierdzenie, że OBK jest czy męczący czy niebezpieczny przy wyprzedzaniu. Owszem - nie ma takiej swobody i czasem wręcz dzikiej satysfakcji jak w FXT, ale absolutnie wystarcza do sprawnego, bezpiecznego poruszania się. Zresztą sam samochód niejako prowokuje do zupełnie innego, bardziej "eleganckiego" stylu jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 testujesz SBD CVT probowałeśw tego samego Forkiem 2.0 NA CVT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Nie, nie miałem okazji tego "potestować" - tylko krótka jazda próbna po mieście, więc zupełnie niemiarodajna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 warto sprobowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 2.0 N/A CVT powinien być idealnym rozwiązaniem na miasto. Jeżeli ktoś nie potrzebuje rakiety. Komfort skrzyni CVT, mniejsze spalanie, mniejsze koszty długoletniej eksploatacji w stosunku do XT mogą rekompensować brak mocy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 2.0 N/A CVT powinien być idealnym rozwiązaniem na miasto. Jeżeli ktoś nie potrzebuje rakiety. Komfort skrzyni CVT, mniejsze spalanie, mniejsze koszty długoletniej eksploatacji w stosunku do XT mogą rekompensować brak mocy.... Użytkuje juz 3,5 roku 2.0 n/a i da sie przyzwyczaić, ale troszkę tęsknie za dieslem w automacie;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) 2.0 N/A CVT powinien być idealnym rozwiązaniem na miasto. Jeżeli ktoś nie potrzebuje rakiety. Komfort skrzyni CVT, mniejsze spalanie, mniejsze koszty długoletniej eksploatacji w stosunku do XT mogą rekompensować brak mocy.... Tak. Na miasto można kupić Fiat 500 lub Toyota Yaris, albo Skoda CityGo jeszcze mniejsze koszty eksploatacji......... Edytowane 21 Stycznia 2015 przez Jaca68 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piosar Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Dziś jeździłem swoim OBK MY15 po pagórkach (asfaltowych) i odkryłem ,że w trybie D skrzyni CVT można łopatka zredukować bieg co bardzo polepsza jazdę pod górkę.Po czym skrzynia sama wraca w tryb w pełni automatyczny. Jest to moja pierwsza CVT ,może inne też tak działaja. Średnie zużycie paliwa wzrosło do 12.5 l/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Tak. Na miasto można kupić Fiat 500 lub Toyota Yaris, albo Skoda CityGo jeszcze mniejsze koszty eksploatacji......... nie każdy lubi jeździć resorakiem...... BTW. Toyota Yaris fajne autko. Nawet zmieściłem się z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Dziś jeździłem swoim OBK MY15 po pagórkach (asfaltowych) i odkryłem ,że w trybie D skrzyni CVT można łopatka zredukować bieg co bardzo polepsza jazdę pod górkę.Po czym skrzynia sama wraca w tryb w pełni automatyczny. Jest to moja pierwsza CVT ,może inne też tak działaja. U mnie automat też tak działa (mimo, że to nie CVT) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Większość automatów/połautomatów/dsg tak ma. Inna rzecz mnie w specyfikacji zmartwiła. Prędkość maksymalna diesla z cvt 192 km/h, to strasznie mało. Nie chodzi o bicie rekordów prędkości, ale jadąc 160km/h, a nie ma co ściemniać, na autostradzie nawet w PL tyle się jedzie, autem które ma prędkość maksymalna ok 240 to jest cicho i spokojnie. Jadąc autem które ma maksymalnie 190 to już mniej cicho. Miałem kiedyś octavie 1.9 105 koni w firmie, jechała miała w papierach 198 i tyle jechała wg gps, ale huk był jak w starym samolocie. Powyżej 140 już było nieciekawie. teraz na trasy zabieram zazwyczaj superba 2.0 tdi i jest kolosalna różnica. Wiem, wyciszenie auta też robiswoje, ale jak silnik piłuje na czerwonym polu to nie będzie cicho nawet w dobrze wyciszonym. Jak wrażenia użytkowników obecnego modelu, ile jest obrotów przy 120-140-160? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Przy 140 jest 2,5 krpm. Do 170 (więcej na razie nie ganiałem) Jest nieco ciszej niż w Superbie TDI, a na pewno dźwięk jest mniej męczący Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 w manualu 6MT 3.0k rpm to 160km licznikowe czyli około 150km/h według gps i jest znośnie. Powyżej spokojnie rozmawiać raczej się nie da. W CVT powinno być nieco ciszej ze względu na niższe obroty. Z tym, że głównym problemem nie jest silnik a "odgłosy" i opory powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 aerodynamika się kłania. nowy niby taki bardziej okrągły i słupek a bardziej z przodu, może będzie ciszej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 (edytowane) Inna rzecz mnie w specyfikacji zmartwiła. Prędkość maksymalna diesla z cvt 192 km/h, to strasznie mało. Nie chodzi o bicie rekordów prędkości, ale jadąc 160km/h, a nie ma co ściemniać, na autostradzie nawet w PL tyle się jedzie, autem które ma prędkość maksymalna ok 240 to jest cicho i spokojnie. Jadąc autem które ma maksymalnie 190 to już mniej cicho. Ja widzę to troszkę inaczej. Przy prędkościach autostradowych auto z Vmax około 190 zachowuje się już mało przyjemnie, mozolnie przyspiesza. Mój Forek nie uważam aby był głośny (zwłaszcza przy jego oporach aerodynamicznych), nawet w porównaniu z poprzednim autem, Civicem 1,8 jest cichszy przy porównywalnych prędkościach. Jednak wszelkie zwiększanie prędkości powyżej 150km/h zaczyna być już osiągane z wysiłkiem. Dlatego uważam zapas mocy za dużą zaletę. Ponadto jadąc na autostradzie przykładowo 180km/h w aucie o vmax190km/h ocieramy się już o kres możliwości samochodu, a nie jest to przyjemne ani dla kierowcy ani dla auta/silnika. Edytowane 22 Stycznia 2015 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się