Skocz do zawartości

Forester 2.0i vs. 2.0XT - żałujecie podjętej decyzji?


Synu

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś wlewałem płyn do spryskiwaczy i zerknąłem niechcący na zbiornik płynu chłodzącego...a tam PUSTO! o kurcze...Auto nie ma roku, 10tys. przejechane, ostatni przegląd połączony z 1 wymianą oleju miał przy 3500 km. Dziś dzwoniłem do ASO a tam gostek mówi "dolać", pytam "jaki?" a on nie wie...Może Wy wiecie jaki płyn chłodzący idzie do FXT? ...i pozostaje pytanie: gdzie on się podział...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

i pozostaje pytanie: gdzie on się podział

moga byc 3 opcje:

1) na etapie produkcji nalali za malo a ty dopiero teraz sie zorientowales

2) masz gdzies wyciek ( chlodnica, przewody)

3) UPG - plyn chlodniczy spalany jest razem z paliwem i wylatuje przez rure wydechowa - oby to nie to

Kup taki ktory jest na bazie glikolu i ktory jest mieszalny z innymi plynami- bedzie info na etykiecie. Lepiej zebys kupil tego samego koloru bo jak sie zmieszaja np zielony z rozowym to zrobi sie brazowy. Ja bym nalal do zbiorniczka wody zdemineralizowanej - dostepna na stacji benzynowej. Tak mala ilosc jaka jest w zbiorniczku nie wpynie na temp zamarzania ( moze o 1 stopien) a i tak sie wymiesza z ori plynem - chociaz tez zalezy ile tego plynu brakuje czy tylko tyle ile bylo w zbiorniczku czy wiecej. Nie grzeje Ci sie auto???( ustaw sobie na wyswietlaczu potrojnym tem oleju )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może być to ciekawa alternatywa dla 2.0 CVT

cena pewnie bedzie zblizona do xt'ka

 

W Austrii są inne ceny ze względu na podatek ekoogiczny NoVA, ale tak się kształtują:

 

Forester (netto / brutto)

 

2.0i 6MT Classic - 22.679 / 29.990 €

2.0i CVT Comfort - 27.568 / 35.990 €

2.0XT CVT Exclusive - 35.738 / 49.990 €

2.0D Comfort - 26.609 / 34.990 €

2.0D Comfort-S - 28.649 / 37.990 €

2.0D CVT Comfort - 28.649 / 37.990 €

2.0D CVT Comfort-S - 30.142 / 39.990 €

2.0D CVT Exclusive - 33.873 / 44.499 €

 

NoVA - podatek licznony od emisji dwutlenku węgla; stawka wynosi dla Diesla 13-14% a dla Benzyny 12-21%, stąd tez takie rozbieżności w cenie.

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ziś wlewałem płyn do spryskiwaczy i zerknąłem niechcący na zbiornik płynu chłodzącego...a tam PUSTO! o kurcze...

Dzisiaj też spojrzałem do swojego i rzeczywiście płyn był tylko na dnie zbiorniczka sporo poniżej minimum.  Jak zadzwoniłem do serwisu to miałem wrażenie że nie byłem pierwszy z tym problemem i serwisant sugerował że za mało wlali w fabryce, dziwne że podczas przeglądu przedsprzedażowego nie zauważyli, jutro zaleję do pełna i przegonię kilkaset km po autostradzie wycieków nie zauważyłem mam nadzieję że to nie sprawa uszczelki spod głowicy bo jakoś niezbyt bym chciał żeby serwis rozbierał mi nowy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj też spojrzałem do swojego i rzeczywiście płyn był tylko na dnie zbiorniczka sporo poniżej minimum

jak byl na dnie to nie ma tragedii. Plynu w zbiorniczku robi sie wiecej jak silnik jest nagrzany - plyn zwieksza swoja objetosc i nadmiar wywala do zbiorniczka. Jak stygnie wtedy spowrotem ze zbiorniczka jest wysysany ( doklanie nie wiem jak to dziala ale w ten sposob dzialalo w Hondzie) Dlatego na zimnym silniku plynu w zbiorniczku powinno byc pomiedzy min a max nigdy nie na max bo moze wywalic poza zbiorniczek.

 

 

Sorry ale kompromitują się tekstami typu: w fabryce tyle wlali. To co oni sprawdzają na przeglądach ciśnienie w oponach ?

tez i montuja bezuzyteczny, wpierdzielajacy prad na postoju system   ISR

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W Austrii są inne ceny ze względu na podatek ekoogiczny NoVA, ale tak się kształtują:

 

2.0XT CVT Exclusive - 35.738 / 49.990 €

AAA! to dlatego... Jestem teraz na nartach w Austrii i jeszcze żadnego forka na tutejszych blachach nie spotkałem, mimo, że w sąsiedniej wsi jest dealer. A to przecież idealne auto na ten teren. Widziałem nawet kilka ssangyongów, a subaru tylko z Polski (i jedno z Holandii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo moje w garażu podziemnym stało, to pewnie nie widziałeś, jak przejeżdżałeś :P

 

Ja nowego Forestera XT na żywo w Austrii jeszcze nie widziałem. Ale co się dziwić, skoro 21% haraczu ekologicznego wliczone jest w cenę wyjściową.

 

Ekologia zabija rynek, ale Subaru ze swoją ofertą silnikową, np. XV 1,6i nie ma nawet czym powalczyć o klienta. Poza tym z wysoką emisją CO2 to Austriacy pięć razy przeliczą, zanim wydadzą tyle kasy, bo za to się potem słono płaci od każdego grama.

 

(Ilość CO2/km - 90):5 = haracz w procentach doliczony do ceny netto.

 

 

 

_____

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego wynika, że u nas nie jest jeszcze najgorzej.

 

A czy w Austrii wśród innych marek też są takie dysproporcje w cenach związane z emisją, czy jakoś t obchodzą?

 

Emisja CO2 jest podstawą do obliczania NoVA, dlatego rynek preferuje ekologiczne rozwiązanie - małe silniki to mała emisja i niższa cena wyjściowa. 

Dysproporcje pojawiają się tam, gdzie emisja jest większa niż zakładają to ekoterrorystyczne wyśrubowane normy. 

 

 

 

Ja nowego Forestera XT na żywo w Austrii jeszcze nie widziałem ...

 

Wytęż wzrok :)

Moja ex mieszka w Lienz (Osttirol) i jej aktualny facet ma XT 2013.

Z tego co wiem, jest kilka sztuk w okolicy.

 

 

Śnieg pada, tak daleko nie dojrzę :D Ale chodziło mi o tego najnowszego FXT. Nie widziałem go nawet w salonie - (patrz cena). 

 

Są są, jak byłem w zeszłym roku na wakacjach ok tygodnia to kilka xt i wolnych ssaków widziałem z przewagą na xt.

 

No pewnie, że są, trudno je tylko czasem wyszukać wśród Tiguanów i Qashqaiów. 

 

-----

 

Ceny obowiązujące od 01.01.2015 wziąłem z magazynu Sixstars - czasopismo dla klientów - na stronie subaru.at jeszcze są ceny z października.

 

Ceny Outbacka w AT są takie (netto / brutto - czyli NoVA + podatek 20%):

Outback 2.0D CVT Comfort - 30.142 / 39.900€

Outback 2.0D CVT Superior - 32.381 / 42.990€

Outback 2.0D CVT Exclusive - 35.366 / 46.990€

Outback 2.5i CVT Exclusive - 34.619 / 45.990€

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

No to pierwsze wrażenia z jezdny MOIM NOWYM FORESTEREM.

 

Posłuchałem wszystkich tych którzy radzili aby się nie ograniczać: więc jest XT Platinum. No i WOW - to mój pierwszy samochód z trochę większą liczba koni pod maską - więc ja na razie jest "fun" :). Dobrze daje.

Podejrzewam że jeszcze trochę czasu mi zajmie odkrycie wszystkich zalet mojego Forka - i przyzwyczajenie się do nowego sposobu jezdy - ale i teraz jest REWELKA. Subaru zyskało nowego fana marki :).

 

Odpowiadając sobie na zadanie w tym wątku pytanie: na razie absolutnie nie żałuję podjętej decyzji.

 

Dostałem też fajnego Email'a od SIP. Miło bardzo ale w związku z tym mam parę pytań:

1) Czy faktycznie właściciele Forków pozdrawiają się na drodze? Miałem okazje przetestować to dziś na drodze (drugi XT na tymsamym pasie :D) - było fajnie ale nie mogę się oprzeć wrażeniu że kierowca w drugim Forku był trochę zdziwiony ...

2) Zjazd Plejad; będzie w 2015? Bo jak będzie to już się zapisuję !

3) Szkoła jazdy Subaru : byliście? Czego tam uczą, i czy ma to jakiś większy sens?

 

Pozdrawiam jeszcze raz wszystkich forumowiczów i dzięki wszystkim za porady - w szczególności tym którzy radzili XT Platinum :)

 

Synu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję dobrego wyboru.

 

Ad. 1 różnie z tym bywa. Proponuję nakleić świnkę na lusterko ;)

Ad. 2 zlot Plejad się odbędzie. Śledź wątek plejadowy, tam znajdziesz wszystkie informacje.

Ad. 3 mój mąż był dwa razy i poleca, a mnie usilnie namawia. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Jeżdżę już prawie rok a jeszcze nikt mnie nie pozdrowił (co innego jak jadę na 2 kółkach, wtedy "lewa w górę" to podstawa), także wydaje mi się, że z tym pozdrawianiem to lekka przesada. A jeśli chodzi o świnkę, to jej nie naklejam bo mi się nie podoba i szpeci auto wg mnie, poza tym nawet nie wiem, co ten symbol świni znaczy...

Ad3. Nie byłem bo mam za daleko.

a jeśli chodzi o FXT to jest Super Samochodem i podtrzymuję to zdanie z perspektywy przejechanym 11kkm. Drobnostki, szczegóły...a to termometr pokazywał 2st. za dużo, a to światła za nisko świeciły, a to płynu chłodniczego czemuś ubyło (ale w ASO uzupełnili za free), Razem z qmplem kupiliśmy auta, ja forka on Q3. On ma lepsze wykończenie i żadne pierdułki mu dotąd nie wylazły (jak mi), ale za to osiągami i trakcją Subaru wygrywa a co najważniejsze, jak już sam zauważyłeś, daje niekłamaną radość, a tego w dzisiejszym - szarym, zawistnym i zmaterializowanym świecie- nigdy dość! Czasem też jeżdżę autem Żony, które choć dużo mocniejsze, takiej radości jak Subaru mi nie daje :) i nie wjedzie tam gdzie forek :)

Edytowane przez Adasko75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1 @Synu i @Adasko - pozdrawiam Was ;) A tak serio - rzeczywiście ten zwyczaj upada, choć jak już się trafi na tego, co wie o co chodzi, to od razu człowiek się lepiej czuje :). Ad2 - tak jak napisała Justi. :) Ad 3 - Absolutnie nie warto korzystać, ponieważ ... potem zaczniesz wydawać kasę na następne poziomy ;) . Do tego wszyscy wokół zaczną popełniać straszne błędy, będziesz przeżywał katusze widząc, jak próbują się zabić. Na domiar złego samochód pomimo szybszej jazdy będzie mniej awaryjny, więc nie wytłumaczysz żonie, że musisz już wymienić na nowy. Jak widzisz są same negatywne efekty takiego szkolenia ;):lol: Pozdrawiam. Potwierdzam, że wybór FXT to jeden z nielicznych wyborów, gdzie życie weryfikuje go jeszcze in plus :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odbyłem kolejną, ponad tysiąckilometrową trasę moim xt - jeżdżę prawie 30 lat - nie miałem do czynienia z mniej męczącym samochodem (a z droższymi miałem). Często 400-500km potrafiło mnie bardziej zmęczyć - lekkość z jaką forester jedzie jest wręcz relaksująca. Na całym wyjeździe, 3200km z trumną na dachu - 11,2. No i wreszcie pojeździłem po śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnia z całej trasy, ponad 3300km to 11,2 ale na przykład na odcinku Częstochowa - Warszawa, 9,4. Prędkości "mandato-odporne" czyli max plus 10 wg gps. W Niemczech bywało ok 160 i wtedy spalanie mocno rosło. Można powiedzieć, że w zakresie 80-160 XT z boxem spalanie to prędkość/10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...