Skocz do zawartości

Pompa powietrza wtórnego


Kamaryn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i przy okazji chylę czoła wszystkim forumowiczom :) Jestem świeżak ...może temat gdzieś już był poruszony...nie znalazłem !

 

Forek 2.5XT 2006r niedawno zapalił się CHECK "błąd pompy powietrza wtórnego" pompę wyrzuciłem (nie dało się zregenerować) jest spalony bezpiecznik (żółty) 60A i teraz pytanie do bardziej doświadczonych:

 

- czy wystarczy usunąć tylko błędy, a bezpiecznik wymienić na sprawny ( bo teraz po usunięciu błędów delikatna stopa w pedał i CHECK świeci na nowo) i zastąpić czymś tą pompkę

- czy zna ktoś oznaczenie techniczne tego bezpiecznika (poza amperażemi wymiarami) chce kupić poza allegro - - - ciężko go dostać

- czy pozostają zaślepki i remap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

...była zatarta, w totalnym bezruchu, jej awaria spaliło bezpiecznik a na diagnozie wyskoczył bład pompy pow. wtórnego...

Można te pompy regenerowac , z bardzo dobrym skutkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...była zatarta, w totalnym bezruchu, jej awaria spaliło bezpiecznik a na diagnozie wyskoczył bład pompy pow. wtórnego...

Można te pompy regenerowac , z bardzo dobrym skutkiem :)

Taniej niż wyrwać chwasta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

 

...była zatarta, w totalnym bezruchu, jej awaria spaliło bezpiecznik a na diagnozie wyskoczył bład pompy pow. wtórnego...

Można te pompy regenerowac , z bardzo dobrym skutkiem :)

 

pompe owszem zregenerujesz  (sam rzezbilem chyba ze 3 razy zanim sie poddalem) ino chyba na ogol pierwotnym problemem jest nieszczelny zawor, ktory puszcza spaliny ktore skraplaja sie wyzej systematycznie robiąc bagno w pompie i problem predzej czy pozniej wraca..

 

IMHO jedyna sensowna opcja to calkowite wyrwanie chwasta.

Edytowane przez JanekS
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam powtórnie odgrzewam temat ,szukając drugiej pompy do mojego Subaru natknalem się  w necie na zludzace podobieństwo oryginalnch pomp od Mercadesa klasy A lub Smart, jaczkolwiek roznica cen używek tzn. 500-800zl do Subaru i 100-300zl do Mercedesa wymusila podjecie ryzyka i zamowilem pompe od Smarta za 100zl. Dodaje ze obie pompy sa produkowane przez tego samego producenta tj.firme Denso.Obie pompy sa  takie same roznia się gniazdem zasilającym i srednica rurki powietrza zasilającego w Smarcie jest trochę mniejsza.Wykonalem niezbędne modyfikacje i wszysto pracuje jak należy.Wyjalem gniazdo zasilające pompy Subaru i polaczylem z oryginalna  wiazka przewodow Smarta po co?Po to by nie ingerować w okablowanie Subaru i pozostawić możliwość powrotu do oryginalu dla przyszłych wlascicieli :) Problem średnicy rurki rozwiazala tulejka wycieta  z przewodu gumowego,zamieszczam pare fotek na dowod wykonanej modyfikacji ;)

post-17239-0-70923600-1421407569_thumb.jpg

post-17239-0-80208300-1421407601_thumb.jpg

post-17239-0-14407700-1421407659_thumb.jpg

post-17239-0-96808000-1421407680_thumb.jpg

post-17239-0-38726600-1421407736_thumb.jpg

post-17239-0-27905400-1421407771_thumb.jpg

post-17239-0-47304100-1421407799_thumb.jpg

post-17239-0-44727000-1421407826_thumb.jpg

post-17239-0-37981500-1421407858_thumb.jpg

post-17239-0-23048200-1421407886_thumb.jpg

Edytowane przez norbiuk1976
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie z tym to się nie uporałem jakoś czasu zawsze brak. Ale po podpięciu pompy i skasowaniu błędu/w nie powracają ?

Obecnie mam jeden błąd (pompy) kiedy ją wpinam wyskakują już 3 błędy, jakoś nie miałem okazji lokalizować tych zaworków ale wątpię żeby samo ich przeczyszczenie naprawiło usterkę.

Chyba jedynym słusznym rozwiązaniem w moim przypadku jest usunięcie cudownego wynalazku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam powtórnie odgrzewam temat ,szukając drugiej pompy do mojego Subaru natknalem się  w necie na zludzace podobieństwo oryginalnch pomp od Mercadesa klasy A lub Smart, jaczkolwiek roznica cen używek tzn. 500-800zl do Subaru i 100-300zl do Mercedesa wymusila podjecie ryzyka i zamowilem pompe od Smarta za 100zl. Dodaje ze obie pompy sa produkowane przez tego samego producenta tj.firme Denso.Obie pompy sa  takie same roznia się gniazdem zasilającym i srednica rurki powietrza zasilającego w Smarcie jest trochę mniejsza.Wykonalem niezbędne modyfikacje i wszysto pracuje jak należy.Wyjalem gniazdo zasilające pompy Subaru i polaczylem z oryginalna  wiazka przewodow Smarta po co?Po to by nie ingerować w okablowanie Subaru i pozostawić możliwość powrotu do oryginalu dla przyszłych wlascicieli :) Problem średnicy rurki rozwiazala tulejka wycieta  z przewodu gumowego,zamieszczam pare fotek na dowod wykonanej modyfikacji ;)

gratuluję!

u mnie padł jakiś czas temu jeden zawór, udała się podmianka z Legacy, pompa na razie cała....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łagodna zima a jednak dopada większej ilości posiadaczy forków to schodzenie. 

U mnie pompa, jeden zawór z całym okablowaniem poszła bez szans na reanimację. Jutro naprawa i mam nadzieję, że będzie wszystko działać.

W moim N/A zabieg wyrywania chwasta jest niemożliwy, z tego co do tej pory czytałem w XT jest to operacja po której pacjent cieszył się zdrowiem długo.

Edytowane przez arkaic
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...