Piotr Bartosz Michalski Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Witam jestem tu nowy ! Obecnie jeszcze jestem posiadaczem Hondy Civic Type R ale planuje przesiadkę na Impreze GT i chciał bym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę podczas zakupu Imprezy co sprawdzić jako pierwsze i wogle. Oczywiście prosił bym o wszelkie informacje jak dbać o Impreze żeby auto było nie zawodne jakie rzeczy wymienić i sprawdzić zaraz po zakupie po prostu szukam wszelkich informacji o tym modelu i o silniku z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobi Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Co sprawdzic... wszystko GT nie jest juz młodym autem, a z racji wieku i sposobu uzytkowania takiego auta, ciezko trafic na porządny egzemplarz. Napewno unikac "okazji", taki rodzynek moze sie okazac niezła skarbonką. Dobrze by było gdyby własciciel mógł udokumentowac przeprowadzone naprawy. Trzeba dobrze obejrzec bude szczególnie w okolicach tylnych nadkoli i kielichów. Zwróc uwage na skrzynie biegów, jak pracuje i czy nie słychac wycia. Silnik, czy trzyma moc, czy nie ma wycieków, nie kopci, nie stukają tłoki na zimnym silniku, czy zawory nie klepią. W tym aucie prawie kazda naprawa przy silniku wymaga jego wyjecia, a wiec i koszta spore. Co do uzytkowania to jak kazde auto z turbo, rozgrzewasz/studzisz silnik. Po zakupie dobrze zmienic rozrzad, oleje filtry. Zalac dobrym olejem i czesto zmieniac. Uzytkowac z głową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Kolego,przewertuj forum, jest masa cennych wiadomości na temat GT i nie tylko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilwro Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 hej Piotr, jak zwykle to samo pytanie, a o tym było 200razy, warto poszukac. Niemnej jednak witam Cie jako nowego,pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 moglem sie zamienic za Type-R z Poznania. kolor srebrny z czarną maską. moze kojarzysz bo to taki sam samochód jak Twój (tak mysle bo akurat tamten byl EP3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr.kupczak Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 zwróć uwagę na rocznik auta.... ja kupując nie wiedziałem ze te 98 roku są nieremapowalne... i teraz pluje sobie w brodę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 zwróć uwagę na rocznik auta.... ja kupując nie wiedziałem ze te 98 roku są nieremapowalne... i teraz pluje sobie w brodę Sa remapowalne. Np przez ESL. Mam i sobie chwale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muka Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Obecnie jeszcze jestem posiadaczem Hondy Civic Type R ale planuje przesiadkę na Impreze GT i chciał bym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę podczas zakupu Imprezy co sprawdzić jako pierwsze i wogle Przede wszystkim na to, że to nie jest STI i raczej nigdy nim nie będzie (oczywiście to kwestia posiadanych funduszy). Reszta to kwestia typowych oględzin w przypadku używanych samochodów sportowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr.kupczak Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Sa remapowalne. Np przez ESL. Mam i sobie chwale. no racja, ale bardziej chodziło mi o to, że stand alone to dodatkowe koszta... mogłem napisać jaśniej-mój błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Bartosz Michalski Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Nie planuje polować no okazje bo dobrze wiem co się potem okazuje moglem sie zamienic za Type-R z Poznania. kolor srebrny z czarną maską. moze kojarzysz bo to taki sam samochód jak Twój (tak mysle bo akurat tamten byl EP3) Chyba wiem o kogo chodzi i z tego co wiem już sprzedał Honde i lata Imprezą Rocznik auta jaki mnie interesuje to tylko 1999-2000 ale tak z ciekawości o co chodzi z tym że są nie remapowalne???? Czyli najlepiej z Imprezą która już by mnie zainteresowała pojechać do serwisu Subaru żeby tam ją obejrzeli specjaliści którzy wiedzą co i jak A może zna ktoś to auto http://allegro.pl/subaru-impreza-gc8-gt-sti-full-opcja-z-dokumentami-i3849617137.html ???? Bo wygląda na zadbane Ogólnie na zakup Imprezy będe miał około 30000 zł wiec myślę że coś fajnego znajdę Oczywiście też biorę pod uwagę kupno młodszej imprezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr.kupczak Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 chodzi o to, ze seryjny komputer w tych rocznikach jest "nietykalny" i trzeba sie posiłkować komputerami typu stand alone i innymi cudami których montaż waha sie w granicach kilku tysi wraz ze strojeniem. A i niektóre częsci do 99/00 są tańsze i łatwiej dostępne. Np. zwykły przepływomierz do my98 który w serwisie subaru kosztuje 1950 pln a do nowszych roczników ok 500 pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Bartosz Michalski Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 To dobrze wiedzieć o takich rzeczach mimo tego że koszty utrzymania tego auta mnie nie przerażają ponieważ w moją Honde też dużo inwestowałem żeby była w nienagannym stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 no racja, ale bardziej chodziło mi o to, że stand alone to dodatkowe koszta.. Licencja ecuteka tez za darmo nie jest, a ESL sam z siebie tez jakichs straszliwych pieniedzy nie kosztuje. Nie trzeba od razu celowac w jakies kosztowne standalone'y. Zreszta, na rynku jest sporo dosc juz tanich starszych wersji, owszem - uzywanych, niektorych komputerow. Nadal dosc wypasionych dla przecietnego upalacza. Jak sie chce szukac dodatkowych koni, to nie ma co plakac nad ecutekiem, tylko trzeba dlubac. Samo ecu i remap to czesto najmniejszy koszt i tak, przy calym procesie. A i niektóre częsci do 99/00 są tańsze i łatwiej dostępne. Np. zwykły przepływomierz do my98 który w serwisie subaru kosztuje 1950 pln a do nowszych roczników ok 500 pln Moze i tak - ale jakbys znal awaryjnosc tych przeplywek do my99/00, to bys sie juz tak nie cieszyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 A może zna ktoś to auto http://allegro.pl/su...3849617137.html ???? Bo wygląda na zadbane Auto przekałdane z RHD bo nie doczytałem się żeby sprzedający wspominał. Pytania o konkretne egzemplarze zadawaj w dziale giełdy, bo tam już nawet był wrzucany ten samochód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 remapowalne ... wielu się tym podnieca przy kupnie GT, że najlepsze są MY'99, bo zrobią sobie remap, a później jak trzeba wydać ponad 3k (remap, wydech i inne części) to emocje opadają i .... bov, stożek, głośny tłumik .... @@Piotr Bartosz Michalski, kupując GT, bardziej niż rocznik i przebieg, sprawdź dokładnie stan techniczny (silnik, skrzynia, blacha), najlepiej podjedź ze sprzedającym do warsztatu .... jak auto jest "wczoraj sprowadzone", to sprawdź je 2x dokładniej, ze względu na brak możliwości potwierdzenia bajek wciskanych przez sprzedającego ... a poza tym, to witamy na forum PS. http://www.forum.sub...zadasz-pytanie/ http://www.forum.sub...ge-przy-kupnie/ ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Bartosz Michalski Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Auto na pewno dobrze sprawdzę i bez ASO się nie obędzie nie jestem osobą która się jara tym co mi powie właściciel bo każdy swoje chwali a potem wychodzi wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Szczerze to ja ci DOBRZE RADZE kupic STI buga 02, GTek wzgledem CTR bedzie krokiem wstecz, jeszcze auta nie kupiles a już ci mocy brakuje skonczy sie tak ze wsadzić w GT mnóstwo kasy a nawet nie zblizysz sie do STI gdzie robiac wydech i remap (znacznie taniej niz GT99) masz bez awaryjne 310KM z poszperowanym napedem i bardzo mocna skrzynia 6tka. Dodatkowy plus STI 02 ze mozna takim autem jechac komfortowo w trase a klasykiem niezabardzo. Zeby nie bylo ze nie lubie GT to dalej uwazam ze jak chcesz miec tania zabawke do latania po wiejskich dziurawych drogach szutrach i sniegach to swietny wybór tylko nie zmieniaj nic poza wydechem i kierownica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Bartosz Michalski Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Tak jak pisałem wcześniej na wydanie będe miał 30000 zł i w tym zakresie cenowym będe szukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Od siebie dodam bardzo ważną rzecz o której WIEDZIAŁEM ,a mimo to i tak kupiłem auto z tą usterką. przejedź sie autem minimum 20km , im więcej tym lepiej. gdy sie zagrzeje, jedż na jakiś ciasny parking i spróbuj zaparkować z kołami skręconymi na maxa jeżeli auto przeskakuje,poszarpuje, dudni, kangurkuje itp to oznaka przepalonej wiskozy (element róznicujący napęd przód-tył). W GT jest wyższe prwdopodobieństwo , bo da sie nim kręcić bączki jeżeli auto jest zadbane to próbuj zbić ok 3000zł (jak pytałem 2 latat temu dyfer do +99 kosztował w aso 2700zł) Przy robocie samemu i używanym dyfrze da sie zmieścić nawet w okolicach 600-1000zł. Plus jest taki ,że ten element w autach po 99 roku moze pasować nawet z rocznika 2007 ,ale to dosć ostra ruletka. ja miałem szczęście... No i postrach każdego subarowca- panewka lub piston slap. Zadbaj żeby auto nie było odpalane przed Twoją wizytą. To taki troche gorzki żart subarowi ,że niektórzy biora rozwody żeby remontować silniki z klasykach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Tak jak pisałem wcześniej na wydanie będe miał 30000 zł i w tym zakresie cenowym będe szukać ja wiem że Polacy liczyć nie potrafia ale to nie znaczy że ty musisz popełniać ten sam błąd. Weź kredyt, pożycz, naprawe te dodatkowe pieniadze zaprocentują przy 1 modyfikacji jaka bedziesz chciał robic. Jak mi nie wieżysz to policz sam w excelu: GT remap 3000 w STI 1500 (lub mniej) w GT kola 17 1500 w STI seria, w GT padnie skrzynia - używka 1500zł, w STI nie padnie. W GT 280-300KM to wieksze turbo i intercooler+ strojenie z 8000zl w STI (sama mapa). Hamulce w GT sa slabe założenie brembo sti pewnie z 1500zl albo 2000zl a w STI seria. Zachce sie sie mocnej skrzyni w GT to 6MTz dyfrem + robota to chyba 10tys łacznie a w STI 0zł. Policz sobie sam - to nie jest aż takie trudne, STI Buga powinienes trafic za 45 jakiegos sensownego. Zrobione GT w okolicy 300km ze skrzynia 6MT to ponad 50tys a dalej masz kiepski blok i problem panewki - pod tym wzgledem EJ207 w STI jest duzo lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Bartosz Michalski Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 nie da rady więcej siana uzbierać a nie mam zamiaru się zapożyczać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 To dobrze radze postaw sobie mentalnego STOP-a na mody i nie rob nic wiecej poza zmiana wydechu, klocków i kiery - a dodatkowa kase odkladaj na STI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 GT remap 3000 w STI 1500 (lub mniej) A z czego wynika taka różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Bartosz Michalski Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Ogólnie zawsze marzył mi się GT-ek a jak już nowesz STI to tylko buda od 2006 roku ale to jest plan na za 4 lata. Nie szukam również samochodu do upalania po OES-ach tylko szybkiego auta do jazdy po asfalcie wiec nawet 250 koni by wystarczyło, kręcić bączków też nie planuje bo nie ma w tym nic fajnego wiec proszę o informacje o GT-kach bo jak na razie będe miał tylko 30000zł i nie chce przeznaczać więcej siana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Wg mnie buda GC jest ciekawsza patrząc z pozycji kogoś kupującego auto w poszukiwaniu wrażeń. Auto sporo lżejsze niż GD, daje większy feeling prędkości, jest po prostu bardziej hardcorowe i ma więcej motoryzacyjnej duszy. Owszem, mechanicznie słabsze i mniej "komfortowe" niż STI ale nie powiedziałbym jednoznacznie, że gorsze. Moim zdaniem świetne połączenie to buda GC i mechanika GD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.