Skocz do zawartości

Co trzeba wiedzieć o Imprezie GT


Piotr Bartosz Michalski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowy !:)

Obecnie jeszcze jestem posiadaczem Hondy Civic Type R ale planuje przesiadkę na Impreze GT i chciał bym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę podczas zakupu Imprezy co sprawdzić jako pierwsze i wogle. Oczywiście prosił bym o wszelkie informacje jak dbać o Impreze żeby auto było nie zawodne jakie rzeczy wymienić i sprawdzić zaraz po zakupie po prostu szukam wszelkich informacji o tym modelu i o silniku z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sprawdzic... wszystko :) GT nie jest juz młodym autem, a z racji wieku i sposobu uzytkowania takiego auta, ciezko trafic na porządny egzemplarz. Napewno unikac "okazji", taki rodzynek moze sie okazac niezła skarbonką. Dobrze by było gdyby własciciel mógł udokumentowac przeprowadzone naprawy. Trzeba dobrze obejrzec bude szczególnie w okolicach tylnych nadkoli i kielichów. Zwróc uwage na skrzynie biegów, jak pracuje i czy nie słychac wycia. Silnik, czy trzyma moc, czy nie ma wycieków, nie kopci, nie stukają tłoki na zimnym silniku, czy zawory nie klepią. W tym aucie prawie kazda naprawa przy silniku wymaga jego wyjecia, a wiec i koszta spore.

 

Co do uzytkowania to jak kazde auto z turbo, rozgrzewasz/studzisz silnik. Po zakupie dobrze zmienic rozrzad, oleje filtry. Zalac dobrym olejem i czesto zmieniac. Uzytkowac z głową :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jeszcze jestem posiadaczem Hondy Civic Type R ale planuje przesiadkę na Impreze GT i chciał bym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę podczas zakupu Imprezy co sprawdzić jako pierwsze i wogle

 

Przede wszystkim na to, że to nie jest STI i raczej nigdy nim nie będzie (oczywiście to kwestia posiadanych funduszy).

Reszta to kwestia typowych oględzin w przypadku używanych samochodów sportowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie planuje polować no okazje bo dobrze wiem co się potem okazuje :)

moglem sie zamienic za Type-R z Poznania. kolor srebrny z czarną maską. moze kojarzysz bo to taki sam samochód jak Twój (tak mysle bo akurat tamten byl EP3) :P

 

Chyba wiem o kogo chodzi i z tego co wiem już sprzedał Honde i lata Imprezą

 

Rocznik auta jaki mnie interesuje to tylko 1999-2000 ale tak z ciekawości o co chodzi z tym że są nie remapowalne????

Czyli najlepiej z Imprezą która już by mnie zainteresowała pojechać do serwisu Subaru żeby tam ją obejrzeli specjaliści którzy wiedzą co i jak

A może zna ktoś to auto http://allegro.pl/subaru-impreza-gc8-gt-sti-full-opcja-z-dokumentami-i3849617137.html ???? Bo wygląda na zadbane

 

Ogólnie na zakup Imprezy będe miał około 30000 zł wiec myślę że coś fajnego znajdę :) Oczywiście też biorę pod uwagę kupno młodszej imprezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, ze seryjny komputer w tych rocznikach jest "nietykalny" i trzeba sie posiłkować komputerami typu stand alone i innymi cudami których montaż waha sie w granicach kilku tysi wraz ze strojeniem. A i niektóre częsci do 99/00 są tańsze i łatwiej dostępne. Np. zwykły przepływomierz do my98 który w serwisie subaru kosztuje 1950 pln a do nowszych roczników ok 500 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no racja, ale bardziej chodziło mi o to, że stand alone to dodatkowe koszta..

 

Licencja ecuteka tez za darmo nie jest, a ESL sam z siebie tez jakichs straszliwych pieniedzy nie kosztuje. Nie trzeba od razu celowac w jakies kosztowne standalone'y.

Zreszta, na rynku jest sporo dosc juz tanich starszych wersji, owszem - uzywanych, niektorych komputerow. Nadal dosc wypasionych dla przecietnego upalacza.

 

Jak sie chce szukac dodatkowych koni, to nie ma co plakac nad ecutekiem, tylko trzeba dlubac. Samo ecu i remap to czesto najmniejszy koszt i tak, przy calym procesie.

 

A i niektóre częsci do 99/00 są tańsze i łatwiej dostępne. Np. zwykły przepływomierz do my98 który w serwisie subaru kosztuje 1950 pln a do nowszych roczników ok 500 pln

 

Moze i tak - ale jakbys znal awaryjnosc tych przeplywek do my99/00, to bys sie juz tak nie cieszyl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remapowalne ... wielu się tym podnieca przy kupnie GT, że najlepsze są MY'99, bo zrobią sobie remap, a później jak trzeba wydać ponad 3k (remap, wydech i inne części) to emocje opadają i .... bov, stożek, głośny tłumik .... :twisted::D

 

@@Piotr Bartosz Michalski, kupując GT, bardziej niż rocznik i przebieg, sprawdź dokładnie stan techniczny (silnik, skrzynia, blacha), najlepiej podjedź ze sprzedającym do warsztatu .... jak auto jest "wczoraj sprowadzone", to sprawdź je 2x dokładniej, ze względu na brak możliwości potwierdzenia bajek wciskanych przez sprzedającego ...

 

a poza tym, to witamy na forum ;)

PS.

http://www.forum.sub...zadasz-pytanie/

http://www.forum.sub...ge-przy-kupnie/

...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to ja ci DOBRZE RADZE kupic STI buga 02, GTek wzgledem CTR bedzie krokiem wstecz, jeszcze auta nie kupiles a już ci mocy brakuje skonczy sie tak ze wsadzić w GT mnóstwo kasy a nawet nie zblizysz sie do STI gdzie robiac wydech i remap (znacznie taniej niz GT99) masz bez awaryjne 310KM z poszperowanym napedem i bardzo mocna skrzynia 6tka. Dodatkowy plus STI 02 ze mozna takim autem jechac komfortowo w trase a klasykiem niezabardzo.

Zeby nie bylo ze nie lubie GT to dalej uwazam ze jak chcesz miec tania zabawke do latania po wiejskich dziurawych drogach szutrach i sniegach to swietny wybór tylko nie zmieniaj nic poza wydechem i kierownica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam bardzo ważną rzecz o której WIEDZIAŁEM ,a mimo to i tak kupiłem auto z tą usterką.

 

przejedź sie autem minimum 20km , im więcej tym lepiej.

 

gdy sie zagrzeje, jedż na jakiś ciasny parking i spróbuj zaparkować z kołami skręconymi na maxa

 

jeżeli auto przeskakuje,poszarpuje, dudni, kangurkuje itp to oznaka przepalonej wiskozy (element róznicujący napęd przód-tył). W GT jest wyższe prwdopodobieństwo , bo da sie nim kręcić bączki :P

 

jeżeli auto jest zadbane to próbuj zbić ok 3000zł (jak pytałem 2 latat temu dyfer do +99 kosztował w aso 2700zł) Przy robocie samemu i używanym dyfrze da sie zmieścić nawet w okolicach 600-1000zł.

 

Plus jest taki ,że ten element w autach po 99 roku moze pasować nawet z rocznika 2007 ,ale to dosć ostra ruletka. ja miałem szczęście...

 

No i postrach każdego subarowca- panewka lub piston slap. Zadbaj żeby auto nie było odpalane przed Twoją wizytą.

To taki troche gorzki żart subarowi ,że niektórzy biora rozwody żeby remontować silniki z klasykach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej na wydanie będe miał 30000 zł i w tym zakresie cenowym będe szukać

ja wiem że Polacy liczyć nie potrafia ale to nie znaczy że ty musisz popełniać ten sam błąd. Weź kredyt, pożycz, naprawe te dodatkowe pieniadze zaprocentują przy 1 modyfikacji jaka bedziesz chciał robic. Jak mi nie wieżysz to policz sam w excelu: GT remap 3000 w STI 1500 (lub mniej) w GT kola 17 1500 w STI seria, w GT padnie skrzynia - używka 1500zł, w STI nie padnie. W GT 280-300KM to wieksze turbo i intercooler+ strojenie z 8000zl w STI (sama mapa). Hamulce w GT sa slabe założenie brembo sti pewnie z 1500zl albo 2000zl a w STI seria. Zachce sie sie mocnej skrzyni w GT to 6MTz dyfrem + robota to chyba 10tys łacznie a w STI 0zł.

Policz sobie sam - to nie jest aż takie trudne, STI Buga powinienes trafic za 45 jakiegos sensownego. Zrobione GT w okolicy 300km ze skrzynia 6MT to ponad 50tys a dalej masz kiepski blok i problem panewki - pod tym wzgledem EJ207 w STI jest duzo lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie zawsze marzył mi się GT-ek a jak już nowesz STI to tylko buda od 2006 roku ale to jest plan na za 4 lata. Nie szukam również samochodu do upalania po OES-ach tylko szybkiego auta do jazdy po asfalcie wiec nawet 250 koni by wystarczyło, kręcić bączków też nie planuje bo nie ma w tym nic fajnego wiec proszę o informacje o GT-kach bo jak na razie będe miał tylko 30000zł i nie chce przeznaczać więcej siana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie buda GC jest ciekawsza patrząc z pozycji kogoś kupującego auto w poszukiwaniu wrażeń. Auto sporo lżejsze niż GD, daje większy feeling prędkości, jest po prostu bardziej hardcorowe i ma więcej motoryzacyjnej duszy. Owszem, mechanicznie słabsze i mniej "komfortowe" niż STI ale nie powiedziałbym jednoznacznie, że gorsze. Moim zdaniem świetne połączenie to buda GC i mechanika GD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...