Skocz do zawartości

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?


Toimi

Rekomendowane odpowiedzi

Kamera daje radę; nawet w między drzewami ;)

Mój zderzak przedni był już wymieniany po szkodzie parkingowej. W niektórych miejscach miałem obawy, czy go nie uszkodzę, ponieważ bardzo ogranicza zdolności terenowe.

 

 

_____

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogranicza to fakt. Ale w terenie daje sobie bardzo dobrze rade to fakt.

Naprawde komus kto wpadł na pomysł zeby wyposazyc XV Forka i OBK w geolandary nalezy sie sromotny opierdziel :) Pare dni temu znów zalożyłem  te opony i az sie boje wyjezdzac jak jest mokro. Opony  wogóle ale to wogóle nie trzymaja na mokrym. W dodatku piszcza jak opetane nawet na lekkim zakrecie ( gorzej jak zimwki) :facepalm:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde komus kto wpadł na pomysł zeby wyposazyc XV Forka i OBK w geolandary nalezy sie sromotny opierdziel

Opierdziel :o   We mnie odzywają się najbardziej sadystyczne instynkty. Myślę, że coś z tej strony: http://www.eioba.pl/a/28ob/10-najgorszych-tortur-w-historii-swiata byłoby najlepszą nagrodą za ten pomysł :biglol:

 

 

Pare dni temu znów zalożyłem te opony i az sie boje wyjezdzac jak jest mokro. Opony wogóle ale to wogóle nie trzymaja na mokrym. W dodatku piszcza jak opetane nawet na lekkim zakrecie ( gorzej jak zimwki) :facepalm:

   Dokładnie. Zimowe Pirelli (za którą to firmą akurat nie przepadam) zachowywały się znacznie lepiej, nawet przy temperaturach przekraczających 20 stopni. Jestem pewien, że sliki na lodzie byłyby bardziej przyczepne :mrgreen::biglol:

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geolandary są kiepskie i normalnie zmieniłbym je na coś innego, co zapewnia kompromis między prowadzeniem na asfalcie a możliwością wjazdu w lekki teren, ale, no właśnie, na co?

Fakt, Geolandary piszczą na każdym ostrzej pokonywanych zakręcie, ale dzięki temu dają wyraźny sygnał, że są na granicy.

U mnie bronią się tym, że są nowe i dosyć ciche, i na tym ich zalety się kończą.

Znajomy ma Michelin Latitude w Tiguanie i one są tak twarde i głośne, że Geolandary przy tym, to super opony.

 

Kiedyś zmienię, a póki co jeżdżę i wcale się nimi nie przejmuję, nie patyczkuję. Im szybciej osiągną minimalny profil, tym lepiej. Mam już na oku opony Good Year Efficience Grip, lub któreś z Dunlopów Sport. Do Michelin Primacy 3, chociaż świetnie wypadają w testach, mam rezerwę.

Pierwszym parametrem na jaki zwracam uwagę, to poziom hałasu. Im cichsze opony, tym lepiej. Z tych najlepszych będzie co wybierać.

 

 

 

_____

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do Michelin Primacy 3, chociaż świetnie wypadają w testach, mam rezerwę.

Niepotrzebnie. Jeżdżę na nich od roku. Kilka razy lepsze od geolandarów. Ciche, doskonałe na mokrym, dobrze "trzymają" w zakrętach i mam wrażenie, że auto jakoś mniej zużywa paliwa (chociaż, nie mam na to żelaznych dowodów). Nie wiem tylko jak z trwałością (po 1 sezonie nie zauważyłem specjalnego zużycia). W teren nie wjeżdżałem, więc też nie mogę tu niczego o nich napisać, chociaż z rzeźby bieżnika wynika, że należą raczej do typowych szosówek. Tak na marginesie, jeździł ktoś w terenie CVT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Outback czy XV nie jest samochodem terenowym. Poprzednim OBK jeździłem na typowych szosówkach a i tak w "terenie" brakowało mi umiejętności i odwagi aby dojść do granic możliwości samochodu. I obstawiam, że takich amatorów w tej dziedzinie jest wśród użytkowników zdecydowana większość. A jeśli ktoś potrafi i oczekije od samochodu więcej, to Geolandery będą dla niego za słabe. WięcIMHO ta opona kiepski pomysł :) - "laik terenowy" nie wykorzysta możliwości napędu na szosówkach, a dla fachury i tak będzie to szmelc :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak Geolandar to opona która : jest słaba na mokrym, jest słaba na suchym ( troche tam klei ale odrazu zaczyna piszczec) , jest słaba w terenie bo tak jak napisał Sjak nikt o zdrowych zmysłach do jazdy w terenie jej nie kupi. Jedyne plusy tej opony to to ze jest cicha oraz to ze praktycznie sie nie zuzywa. Jak patrze na cene nowego geolandara g95a na portalach z oponami to naprawde zastanawiam sie kto kupi tak kiepska opone za takie pieniadze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie, jeździł ktoś w terenie CVT?

 

Ja :)

Latem ub roku na prośbę kolegi objeżdżałem z nim trasę rajdu przeprawowego w Drawsku Pomorskim. On startuje na quadach.

Żeby nie było że całą, nie wjeżdżałem na przeszkody oczywiście.

Mój XV 2.0i z CVT radził sobie bardzo poprawnie, właził wszędzie i poza błotkiem nic go nie zatrzymało. Ale wygrzebałem się sam tyłem bez żadnej pomocy.

Opony letnie seryjne.

Kilka kilometrów zrobiłem i cały czas miałem spalanie 15 - 17 litrów.

Był tam też Forek diesel z ręczną skrzynią biegów i z mocno przysmażonym sprzęgłem ;) myślę że lepiej sobie radzi w terenie automat.

Opinia oczywiście subiektywna bo nie jeżdżę terenowo i nie mam o tym bladego pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że CVT radzi sobie lepiej niż konwencjonalny automat, a to ze względu na możliwość płynnej i bezstopniowej zmiany przełożeń. Miałem konwencjonalny automat i np. na śniegu trzeba było korzystać z Tiptronica, żeby automat nie wrzucał o bieg wyżej powodując szarpania w napędzie.

 

A wracając do tematu to umyłem auto po wczorajszej wycieczce, przejechałem do sąsiedniej wioski, siedzę w kawiarni nad jeziorem, patrzę na moje auto na tle gór i nadziwić się nie mogę, że mam tak fajne autko :) Żeby jeszcze Subaru rozumiało potrzeby europejskiego klienta i poprawiło wyciszenie i wykonanie oraz dało szerszą paletę silników do wyboru, było by to auto doskonałe.

 

Mimo kilku dosyć znacznych mankamentów lubię to auto, które w moim regionie sprawdza się wyśmienicie i do takiej scenerii auto pasuje jak ulał:
ihost_1431790139__thumb_img_1880_1024.pn

 

ihost_1431790334__thumb_img_1883_1024.jp

 

ihost_1431790402__thumb_img_1884_1024.jp
_____
Błędy w pisowni sponsoruje
iPhone + Tapatalk

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro robie wyprawe w gory to tez wrzuce jakies fotosy hehe. Pomimo ze moj wyglada idenctycznie to jednak lotka z tyłu  poprawia wyglad XV

P.S smigałktos na Bridgestone Turanza 0001??? Z tego co widziałem są ciche i w necie maja dosc pozytywne opinie

c3563c95ddf7df97med.jpg

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I dodało relingi , tak jak w "amerykanach"

 

tylko w opcji ;) 

 

bo nie każdy chciałby je mieć

 

 

 

Żeby jeszcze Subaru rozumiało potrzeby europejskiego klienta i poprawiło wyciszenie i wykonanie oraz dało szerszą paletę silników do wyboru, było by to auto doskonałe.
 

 

jak dla mnie czas weryfikuje moje potrzeby, mnie by wystarczyło żeby tylko było sprawne bo jazda w trasie z unikaniem 1800-2500 obr/min jest chołełnie uciążliwa a to jakby nie było główna bolączka mojego "sprawnego inaczej" XV SBD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już dopisałem, ale nie każdy tam od razu zagląda

 

przy okazji do zalet auta dodam niskie spalanie 

ostatnio bez problemu osiągam wyniki 5.2 -5.7 moj rekord to 4.9 na 22km

Edytowane przez sebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...