Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

niestety wymiana wtryskiwaczy na barracuda 115 nie pomogło, nadal jest szarpanie w niskim zakresie obrotów pod obciążeniem, nawet na wolnych obrotach mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje zadławienie, na Pb tego nie ma. Korekty i AFR w normie. Może ktoś coś wypatrzy w zapisie z rejestratora KME albo z mapy LPG, która została zebrana od nowa razem z mapą Pb po wymianie wtryskiwaczy.

 

https://drive.google.com/file/d/1JHuHwDLhv06Z518W_UKzza9IehHF0DfV/view?usp=sharing

 

 

277711879_849945232471109_7189911681266255484_n.png

277712350_1423547058066245_7608660319131135057_n.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sie zachowują czasy wtrysków benzyny gdy przełączasz paliwa na wolnych gdy jest ciepły? Wolne obroty powinny być tak samo jak cała reszta tak ustawione że gdy przełączasz między paliwami to czas wtrysku benzyny nie powinien się zmieniać. Więc jak to wygląda u Ciebie. Już tu wiele razy pisałem, mapki są dla turystów. Masz możliwość podglądu korekt paliwowych to na nich ustaw instalację, jeśli nie masz to na czasy wtrysku. Czyli jeśli pracuje na benzynie, a przełączysz na LPG i czas wtrysku benzyny się zmniejszy to masz za bogato na LPG, czyli za wysoki mnożnik i analogicznie w drugą stronę. Bo to co widzę to mam wrażenie że go zalewa, na log zobacze jutro. Pobaw mnożnikiem na wolnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ewemarkam napisał:

Masz możliwość podglądu korekt paliwowych to na nich ustaw instalację,

wieczorem dokładnie się temu przyjrzę i przyjrzę się czasom Pb tak jak sugerujesz, ale z tego co teraz kojarzę to korekty ma wolnych lekko się zwiększały na LPG a po przełączeniu na Pb spadały, co by sugerowało że nie jest zalewany. 

A takie pytanie do praktyków, czy jeśli któryś z tych komponentów: świece OEM irydowe 40kkm, kable Hella 15kkm, czy cewka oryginalna by zawodziła, to byłby taki efekt że na Pb silnik będzie pracował poprawnie na na LPG już nie? Nie jest odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A takie pytanie do praktyków, czy jeśli któryś z tych komponentów: świece OEM irydowe 40kkm, kable Hella 15kkm, czy cewka oryginalna by zawodziła, to byłby taki efekt że na Pb silnik będzie pracował poprawnie na na LPG już nie? Nie jest odwrotnie?
Mieszanka z LPG ma większą "rezystancję", trudniej ja zapalić. Dlatego jest wymagająca dla układu zapłonowego. Często stosuje się świece z mniejszą przerwą właśnie. Kup jakiś komplet tańszych (czyt. Zwykłych) świec i ustaw na nich przerwę ok 0.8-0.9mm. Chociaż jak czytam to forum to Irydy też występują z taką przerwą.
Mi forka tak samo kiedyś zalewało. Ale w stagu jest opcja zubożenia przy ruszaniu, czy jakoś tak. Więc chyba ustawiłem na 10-20%. A może podłej mu paliwa w dolnym zakresie czasów wtrysku.


  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jak często chcesz ;-)

Teoretycznie 100kkm

 

Ja nie sprawdzałem i nie robiłem zaworów, przez 366kkm, serwis twierdził od lat na przeglądach/rozrządach, że nie trzeba,

w marcu w końcu zdecydowałem że zrobimy, i okazało się że mogłem jeszcze jeździć dalej (serwis miał rację), bo było tylko 0,10 do zdjęcia.

 

Ale ja chyba trafiłem na taki "luźny silnik" i LPG mam zawsze ustawiane aby dobrze jechał i spalał LPG zamiast zaworów. ;-)

Edytowane przez artaa
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, artaa napisał:

Generalnie jak często chcesz ;-)

Teoretycznie 100kkm

 

Ja nie sprawdzałem i nie robiłem zaworów, przez 366kkm, serwis twierdził od lat na przeglądach/rozrządach, że nie trzeba,

w marcu w końcu zdecydowałem że zrobimy, i okazało się że mogłem jeszcze jeździć dalej (serwis miał rację), bo było tylko 0,10 do zdjęcia.

 

Ale ja chyba trafiłem na taki "luźny silnik" i LPG mam zawsze ustawiane aby dobrze jechał i spalał LPG zamiast zaworów. ;-)

Jak luźny silnik? Przecież w XV jest bokser 2.0 chyba, że 1.6. Podobno podatny na wypalanie gniazd zaworowych. Dlatego zastanawiam się co ile tys.km sprawdzać ? Co 30-40 tys.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luźny w znaczeniu, zawory fabrycznie ustawione z możliwe maksymalnym luzem, na tyle dużym że po 367kkm nie było jeszcze źle,

wg serwisu przynajmniej do 400kkm by dojechał na fabrycznym luzie.

 

Że bokser to wiadomo, dlatego jest taki problem z regulacja = czas i koszty

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, chudy87 napisał:

Jak luźny silnik? Przecież w XV jest bokser 2.0 chyba, że 1.6. Podobno podatny na wypalanie gniazd zaworowych. Dlatego zastanawiam się co ile tys.km sprawdzać ? Co 30-40 tys.?

W Twoim przypadku jest to dość nowa sprawa. Bo masz zapewne wtrysk bezpośredni, więc i tak jest dotrysk benzyny. Nie wiem czy jest sens się tym przejmować. Sprawdź po 30 tys będziesz wiedział czy warto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ewemarkam napisał:

W Twoim przypadku jest to dość nowa sprawa. Bo masz zapewne wtrysk bezpośredni, więc i tak jest dotrysk benzyny. Nie wiem czy jest sens się tym przejmować. Sprawdź po 30 tys będziesz wiedział czy warto. 

Niestety mylisz się. Mam pośredni wtrysk. Każdy bokser o 2.0 litrowym silniku ma pośredni wtrysk i nie ma dotrysku benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, chudy87 napisał:

Każdy bokser o 2.0 litrowym silniku ma pośredni wtrysk i nie ma dotrysku benzyny.

Też się mijasz trochę z prawdą, a co z silnikami DIT? Ale nie powiem, byłem przekonany że masz bezpośredni wtrysk. Jaki dokładnie masz kod silnika?

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba znalazłem winowajce moich problemów z szarpaniem, wygląda na to że kable Magneti Marreli nie wytrzymały 15kkm. Na dwóch kablach zobaczyłem biały nalot, wymieniłem kable na stare 3 kable Janmor  jakie mi zostały po wizycie kuny i jest znacznie lepiej. Nowe kabelki zaraz zamawiam i to chyba Janmor

 

W dniu 5.04.2022 o 22:53, ewemarkam napisał:

gdy przełączasz między paliwami to czas wtrysku benzyny nie powinien się zmieniać.

czasy Pb na wolnych są w okolicy 3,20-3,25ms na obu paliwach.

277915804_3511526432407417_5561784873422619601_n.jpg

277975869_335649878543775_4131076924414091647_n.jpg

277888127_503841787883550_3965020652111526478_n.jpg

277906242_579718753274641_1181470244062327491_n.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba znalazłem winowajce moich problemów z szarpaniem, wygląda na to że kable Magneti Marreli nie wytrzymały 15kkm. Na dwóch kablach zobaczyłem biały nalot, wymieniłem kable na stare 3 kable Janmor  jakie mi zostały po wizycie kuny i jest znacznie lepiej. Nowe kabelki zaraz zamawiam i to chyba Janmor
 
czasy Pb na wolnych są w okolicy 3,20-3,25ms na obu paliwach.
277915804_3511526432407417_5561784873422619601_n.thumb.jpg.8472f39d3fba1a13c198880abe217202.jpg
277975869_335649878543775_4131076924414091647_n.thumb.jpg.df10e9de876da728385988bd540eb604.jpg
277888127_503841787883550_3965020652111526478_n.thumb.jpg.90262eb85d395d6c69033c47381e46c7.jpg
277906242_579718753274641_1181470244062327491_n.thumb.jpg.f4066d86fbbe5b897a783783b90c0bb2.jpg
Brawo Ty!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2022 o 13:25, chudy87 napisał:

Witam. Założyłem niedawno instalacje gazową BRC do Subaru XV hybryda 2.0 150 km. Co ile sprawdzać luzy zaworowe i co

ile wymieniać świece zapłonowe? 

O luzy zapytałbym gazownika. Gdzie zakładałeś instalację?

 

Świece wytrzymują 100kkm bez problemu (Denso i NGK choć obecnie brałbym NGK)

 

Ja mam podobny silnik i po 100kkm na lpg  gazownik twierdzi że na razie nie ma co sprawdzać. FB20 z pośrednim wtryskiem przebija chyba trwałością gniazd słynne EJ20F. Nie mam żadnych objawów niepoprawnego działania instalacji po tym przebiegu.

 

Jednakże jeżeli sprawdzisz luzy u siebie po jakimś przebiegu daj znać proszę jak wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, buc niskopienny napisał:

Jednakże jeżeli sprawdzisz luzy u siebie po jakimś przebiegu daj znać proszę jak wyszło.

W Tribeca z EZ36F sprawdzałem luzy przy przebiegu 212kkm i były w nominale, w Outbacku z EJ253F według tabliczki, ale raczej coś było mieszane z silnikiem, to po przejechaniu 40kkm od UPG i regulacji zaworów, dalej jest identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, buc niskopienny napisał:

O luzy zapytałbym gazownika. Gdzie zakładałeś instalację?

 

Świece wytrzymują 100kkm bez problemu (Denso i NGK choć obecnie brałbym NGK)

 

Ja mam podobny silnik i po 100kkm na lpg  gazownik twierdzi że na razie nie ma co sprawdzać. FB20 z pośrednim wtryskiem przebija chyba trwałością gniazd słynne EJ20F. Nie mam żadnych objawów niepoprawnego działania instalacji po tym przebiegu.

 

Jednakże jeżeli sprawdzisz luzy u siebie po jakimś przebiegu daj znać proszę jak wyszło.

Dobrze wiedzieć. Dopiero niecałe 4 tys. zrobiłem na gazie więc jeszcze mam czas na sprawdzanie luzów i świece ale dzięki za odpowiedź. Na pewno gdzieś koło 40

tys. sprawdzę u gazownika luzy. A zakładałem u gościa w Olsztynie. Zna się na rzeczy więc nie powinno być problemów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem pociągnąć temat regulacji luzu zaworów. W serwisie powiedzieli ok.5 tys. zł, bo trzeba wyjąć silnik do tej operacji. Więc jeżeli mam 126 tys. przejechane i założę gaz to kiedy mnie może dopaść ta robota. Te 5 tys. należy więc odjąć od zysków z LPG. Gazownik wspominał o dotrysku benzyny, można ustawić w sterowniku, że przy 4 tys. obr, będzie dotrysk benzyny. Tylko że ja mam automat i 4 tys. obrotów raczej nie osiągam w normalnej jeździe.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, lutek34 napisał:

I chyba znalazłem winowajce moich problemów z szarpaniem, wygląda na to że kable Magneti Marreli nie wytrzymały 15kkm. Na dwóch kablach zobaczyłem biały nalot, wymieniłem kable na stare 3 kable Janmor  jakie mi zostały po wizycie kuny i jest znacznie lepiej. Nowe kabelki zaraz zamawiam i to chyba Janmor

 

czasy Pb na wolnych są w okolicy 3,20-3,25ms na obu paliwach.

277915804_3511526432407417_5561784873422619601_n.jpg

277975869_335649878543775_4131076924414091647_n.jpg

277888127_503841787883550_3965020652111526478_n.jpg

277906242_579718753274641_1181470244062327491_n.jpg

 

Świece masz do wymiany, cewka też dostała.

Edytowane przez jako
brak treści
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, jako napisał:

Ciśnienie gazu masz za wysokie, czasy wtrysku lpg na wolnych trochę za krótkie.

zdaje sobie z tego sprawę, tylko że na tym reduktorze Palacar nie można go zmniejszyć, śruba regulacyjna jest wkręcona na maksa. Teraz pytanie czy to koniec już tego reduktora, czy może czujnik ciśnienia świruje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...