Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam. Będę wkładał lpg do Imprezy z silnikiem 1,6gl autko leciwe bo z 94 roku. Zastanawiam się między firmami BRC Tomasetto a (niepamiętam dokładnie nazwy) Bartonelli(coś z wtryskami membranowymi) czy coś w tym rodzaju, który sprzęt polecacie???

Pozdrowionka dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam ochoty na eksperymenty tylko chcę jakąś dobrą instalację za którą nie chciałbym wydac więcej niż 3000zł bo to i tak połowa wartości mojego auta. Na gazie się totalnie nie znam tak, że byłbym wdzięczny za podpowiedź co założyc i w jakim warsztacie, najlepiej gdzieś w pobliżu wrocławiaPozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym jest problem bo w H6 w przypadku koniecznosci regulacji zaworow psujemy bilans kosztow.

rozumiem, że H6 nie ma hydraulicznej regulacji zaworów. A w PL też takie duże koszty, że podważają opłacalność instalacji?? :shock:

 

Zamontowałem w H6 porządną instalację z lubryfikacją Flashlube za 3950 zł. Wychodzi na to, że zwróci się ona po 16 tys. km, czyli jak dla mnie - pół roku. Po tym czasie wypada zrobić regulację zaworów, która nie jest aż tak droga - w Gdańsku 400 zł. Bilans jest więc bardziej niż korzystny. Wszystkie auta gazowałem i nigdy nie miałem w związku z tym kłopotów, a zaoszczędzone pieniążki można wydać np. na lepszy serwis, opony, czy wakacje nad morzem (nie bałtyckim, bo tu ciągle pada).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dramat plebejski w trzech aktach.

 

Akt pierwszy

Hogi, na dzień dzieńdobry 510 PLN (słownie : pincet z kawałkiem :wink: ) i subek wyjechał w takim samym stanie w jakim....przyjechał. Zero poprawy.

...poinformowali mnie, wydając samochód, że nadal jest bez sensu ale, że oni będę myśleć i coś wymyślą. A na razie to fajnie byłoby gdybym sobie pojechał....i.....uwaga : CHECK ENGINE. Myślałem dotychczas, że ta kontrolka ma zjaraną żaróweczkę ponieważ NIGDY mi się nie zaświeciło. A tu proszę, działa. czyli super ! I to wszystko dzięki "buszmenom" :mrgreen:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Akt drugi

 

Buszmeni zadzwonili do mnie wczoraj, że moja sprawa leży im jednak na sercu, i że oni myśleli całą noc plus pół poranka i doszli do wniosku, że NA PEWNO, trzeba wymienić cały sterownik i nie ma lekko...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Akt drugi i pół

Poznałem osobiście Jako, ... Oczywiście Mag Jako nie był do końca z siebie zadowolony ...i obiecał więcej w warunkach mniej polowych niż wczoraj. Jako, mnie, to co wczoraj wyczarowałeś , w pełni satysfakcjonuje.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Akt trzeci

...jeszcze nie nastąpił ale tytuł aktu : "Powrót człowieka zwanego koniem i zagłada buszmenów" wydaje się być wiele mówiącym :evil::mrgreen:

 

podaj otwarcie co to za punkt DOBIJANIA KLIENTA - czytaj obijania z kasy ... - sam mieszkam w tej okolicy i chętnie będę omijał tą dziurę bez dna i pomyślunku technicznego

 

a co do aktu trzeciego to bym próbował w sposób równie niekonwencjonalny podejść w drugą stronę i zaproponować zwrot kasy, zwrot za czas /każdy wie ile ma za dniówkę/, a jak chcą wiedzieć co bolało i jak się leczy to dodaj do rachunku razy dwa co cię kosztowało u jako

 

p.s. co do boscha w każdej postaci jak na gwarancji to wolą wymienić niż naprawić, a jak po

to tak samo tylko dwa razy drożej niż powinno kosztować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beny_trol.

 

W twoim regionie najbardziej popularna jest instalacja brc. Warsztaty mają duże doświadczenie w jej montażu oraz system ten stanowi komplet (nie składankę).

Myślę, że powinieneś zdecydować się właśnie na nią.

Sequent 24 powinien poradzić sobie z twoim autem.

Elpigaz stosuje bardzo dobrą elektronikę AEB, jednak reszta to wg mnie już tylko słaba średnia.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam - sequent24 brc jest wielce OK! Duża sieć serwisowa. Co prawda ja miałem problemy z wtryskiwaczami od nowości - nie wiem czy wadliwa seria czy coś, ale od momentu zamontowania nowych (dobrze że dają 2 lata gwarancji !) auto jeździ rewelacyjnie. PRzejście na gaz płynne, zero telepania na wolnych obrotach, ogólnie jestem bardzo zadowolony!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, co według ciebie jest lepsze dla silnika: Flashlube, czy dodatek benzyny do gazu?

 

Macieq to mnie zabiłeś. :lol:

 

Zdecydowanie systematyczna kontrola i ewentualnie regulacja luzów zaworowych.

 

Jak tak zrobisz np. kontrola przed założeniem instalacji potem 2 do 3 razy co 10 000 km, będziemy wiedzieć jak szybko postępują zmiany i jak zaplanować dalszą kontrolę oraz..... czy zastosować dodatkowe środki zapobiegawcze. :wink:

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się, auto dostało nową, błyszczącą, sekwencyjną instalację gazową. Poprzednia niestety nie była sekwencyjna i bałem się "strzału", dlatego poszła do wymiany. Co się zmieniło, ano auto jeździ jak wściekłe. :twisted: Na razie zrobiłem tylko 60km, ale już widać, że nie traci mocy na wyższych obrotach, tak jak poprzednio.

 

Może to bardziej do "tegesów" powinno iść, ale co tam, w końcu o LPG. :mrgreen: ... czekam na wyniki spalania... może być do "nieteges". :razz:

 

A, i ciekawostka, firma, w której zakładałem (nie wymienię, bo chyba nie mogę?) posyła auta na hamownię, oto i wyniki:

http://picasaweb.google.com/krystian.le ... 8747470018

 

Cienka kreska to benzyna, grubsza to gaz. Od góry: moment, moc, moc na kołach, straty mocy. Nie znam się specjalnie, więc gdyby ktoś chciał skomentować, to proszę.

 

PS. Dzięki jako, za pomoc i wyjaśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, Ty jako spec od gazu ustosunkował byś się, do stwierdzenia, że na gazie zaturbione autka mają problem z uszczelką pod głowicą tzn bardzo szybko pada? Usłyszałem coś takiego w jednym z punktów zajmujących się instalacjami gazowymi.

 

Zapytałbym najpierw, które auta?

 

Na pewno nie subaru, jak do tej pory w jednym legacy 2,5 l wolnossącym chyba 96 czy 97, uszczelka padła po montażu instalacji, ale samochód był świeżo kupiony i od razu przerobiony.

Po zdjęciu głowic okazało się, że były uszkodzone obie i raczej przed montażem systemu, tylko właściciel pierwszy raz przegonił auto po trasie i usterka się ujawniła.

 

Również silniki innych marek np. grupy vw, szczególnie popularne 1,8 T w różnych wersjach mocy, silniki volvo i saaba wytrzymują nasze adaptacje.

 

Ja bym powiedział tak. Jeżeli silnik nie ma predyspozycji do usterek uszczelek pod głowicą (tak jak np. starsze 2,5 litra wolnossące subaru), i jest w dobrym stanie technicznym, system LPG został odpowiednio dobrany pod względem wydatku, dobrze zamontowany i zestrojony, to nie ma się czego obawiać.

 

Zresztą, .......mój turbo antyk dobija do 100 000 km na LPG, bez żadnych konsekwencji dla silnika.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...