dr.elich Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Nie lepiej zamiast rozwiercać dać Barracuda 130 i ew. zmniejszyć ciśnienie? Jakie to auto, z jakim silnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Przecież to normalne że rozwierca się dysze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 niestety wymiana wtryskiwaczy na barracuda 115 nie pomogło, nadal jest szarpanie w niskim zakresie obrotów pod obciążeniem, nawet na wolnych obrotach mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje zadławienie, na Pb tego nie ma. Korekty i AFR w normie. Może ktoś coś wypatrzy w zapisie z rejestratora KME albo z mapy LPG, która została zebrana od nowa razem z mapą Pb po wymianie wtryskiwaczy. https://drive.google.com/file/d/1JHuHwDLhv06Z518W_UKzza9IehHF0DfV/view?usp=sharing video-1649181869.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 A jak sie zachowują czasy wtrysków benzyny gdy przełączasz paliwa na wolnych gdy jest ciepły? Wolne obroty powinny być tak samo jak cała reszta tak ustawione że gdy przełączasz między paliwami to czas wtrysku benzyny nie powinien się zmieniać. Więc jak to wygląda u Ciebie. Już tu wiele razy pisałem, mapki są dla turystów. Masz możliwość podglądu korekt paliwowych to na nich ustaw instalację, jeśli nie masz to na czasy wtrysku. Czyli jeśli pracuje na benzynie, a przełączysz na LPG i czas wtrysku benzyny się zmniejszy to masz za bogato na LPG, czyli za wysoki mnożnik i analogicznie w drugą stronę. Bo to co widzę to mam wrażenie że go zalewa, na log zobacze jutro. Pobaw mnożnikiem na wolnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 6 godzin temu, ewemarkam napisał: Masz możliwość podglądu korekt paliwowych to na nich ustaw instalację, wieczorem dokładnie się temu przyjrzę i przyjrzę się czasom Pb tak jak sugerujesz, ale z tego co teraz kojarzę to korekty ma wolnych lekko się zwiększały na LPG a po przełączeniu na Pb spadały, co by sugerowało że nie jest zalewany. A takie pytanie do praktyków, czy jeśli któryś z tych komponentów: świece OEM irydowe 40kkm, kable Hella 15kkm, czy cewka oryginalna by zawodziła, to byłby taki efekt że na Pb silnik będzie pracował poprawnie na na LPG już nie? Nie jest odwrotnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 A takie pytanie do praktyków, czy jeśli któryś z tych komponentów: świece OEM irydowe 40kkm, kable Hella 15kkm, czy cewka oryginalna by zawodziła, to byłby taki efekt że na Pb silnik będzie pracował poprawnie na na LPG już nie? Nie jest odwrotnie? Mieszanka z LPG ma większą "rezystancję", trudniej ja zapalić. Dlatego jest wymagająca dla układu zapłonowego. Często stosuje się świece z mniejszą przerwą właśnie. Kup jakiś komplet tańszych (czyt. Zwykłych) świec i ustaw na nich przerwę ok 0.8-0.9mm. Chociaż jak czytam to forum to Irydy też występują z taką przerwą.Mi forka tak samo kiedyś zalewało. Ale w stagu jest opcja zubożenia przy ruszaniu, czy jakoś tak. Więc chyba ustawiłem na 10-20%. A może podłej mu paliwa w dolnym zakresie czasów wtrysku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy87 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Witam. Założyłem niedawno instalacje gazową BRC do Subaru XV hybryda 2.0 150 km. Co ile sprawdzać luzy zaworowe i co ile wymieniać świece zapłonowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 (edytowane) Generalnie jak często chcesz ;-) Teoretycznie 100kkm Ja nie sprawdzałem i nie robiłem zaworów, przez 366kkm, serwis twierdził od lat na przeglądach/rozrządach, że nie trzeba, w marcu w końcu zdecydowałem że zrobimy, i okazało się że mogłem jeszcze jeździć dalej (serwis miał rację), bo było tylko 0,10 do zdjęcia. Ale ja chyba trafiłem na taki "luźny silnik" i LPG mam zawsze ustawiane aby dobrze jechał i spalał LPG zamiast zaworów. ;-) Edytowane 6 Kwietnia 2022 przez artaa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy87 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 5 godzin temu, artaa napisał: Generalnie jak często chcesz ;-) Teoretycznie 100kkm Ja nie sprawdzałem i nie robiłem zaworów, przez 366kkm, serwis twierdził od lat na przeglądach/rozrządach, że nie trzeba, w marcu w końcu zdecydowałem że zrobimy, i okazało się że mogłem jeszcze jeździć dalej (serwis miał rację), bo było tylko 0,10 do zdjęcia. Ale ja chyba trafiłem na taki "luźny silnik" i LPG mam zawsze ustawiane aby dobrze jechał i spalał LPG zamiast zaworów. ;-) Jak luźny silnik? Przecież w XV jest bokser 2.0 chyba, że 1.6. Podobno podatny na wypalanie gniazd zaworowych. Dlatego zastanawiam się co ile tys.km sprawdzać ? Co 30-40 tys.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 (edytowane) Luźny w znaczeniu, zawory fabrycznie ustawione z możliwe maksymalnym luzem, na tyle dużym że po 367kkm nie było jeszcze źle, wg serwisu przynajmniej do 400kkm by dojechał na fabrycznym luzie. Że bokser to wiadomo, dlatego jest taki problem z regulacja = czas i koszty Edytowane 6 Kwietnia 2022 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 5 minut temu, chudy87 napisał: Jak luźny silnik? Przecież w XV jest bokser 2.0 chyba, że 1.6. Podobno podatny na wypalanie gniazd zaworowych. Dlatego zastanawiam się co ile tys.km sprawdzać ? Co 30-40 tys.? W Twoim przypadku jest to dość nowa sprawa. Bo masz zapewne wtrysk bezpośredni, więc i tak jest dotrysk benzyny. Nie wiem czy jest sens się tym przejmować. Sprawdź po 30 tys będziesz wiedział czy warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy87 Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 9 godzin temu, ewemarkam napisał: W Twoim przypadku jest to dość nowa sprawa. Bo masz zapewne wtrysk bezpośredni, więc i tak jest dotrysk benzyny. Nie wiem czy jest sens się tym przejmować. Sprawdź po 30 tys będziesz wiedział czy warto. Niestety mylisz się. Mam pośredni wtrysk. Każdy bokser o 2.0 litrowym silniku ma pośredni wtrysk i nie ma dotrysku benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 (edytowane) 13 minut temu, chudy87 napisał: Każdy bokser o 2.0 litrowym silniku ma pośredni wtrysk i nie ma dotrysku benzyny. Też się mijasz trochę z prawdą, a co z silnikami DIT? Ale nie powiem, byłem przekonany że masz bezpośredni wtrysk. Jaki dokładnie masz kod silnika? Edytowane 7 Kwietnia 2022 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy87 Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 5 godzin temu, ewemarkam napisał: Też się mijasz trochę z prawdą, a co z silnikami DIT? Ale nie powiem, byłem przekonany że masz bezpośredni wtrysk. Jaki dokładnie masz kod silnika? 2.0-L L-4 DOHC 16 V pośredni wtrysk. Tak powiedział mi mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 I chyba znalazłem winowajce moich problemów z szarpaniem, wygląda na to że kable Magneti Marreli nie wytrzymały 15kkm. Na dwóch kablach zobaczyłem biały nalot, wymieniłem kable na stare 3 kable Janmor jakie mi zostały po wizycie kuny i jest znacznie lepiej. Nowe kabelki zaraz zamawiam i to chyba Janmor W dniu 5.04.2022 o 22:53, ewemarkam napisał: gdy przełączasz między paliwami to czas wtrysku benzyny nie powinien się zmieniać. czasy Pb na wolnych są w okolicy 3,20-3,25ms na obu paliwach. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 I chyba znalazłem winowajce moich problemów z szarpaniem, wygląda na to że kable Magneti Marreli nie wytrzymały 15kkm. Na dwóch kablach zobaczyłem biały nalot, wymieniłem kable na stare 3 kable Janmor jakie mi zostały po wizycie kuny i jest znacznie lepiej. Nowe kabelki zaraz zamawiam i to chyba Janmor czasy Pb na wolnych są w okolicy 3,20-3,25ms na obu paliwach.Brawo Ty! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buc niskopienny Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 W dniu 6.04.2022 o 13:25, chudy87 napisał: Witam. Założyłem niedawno instalacje gazową BRC do Subaru XV hybryda 2.0 150 km. Co ile sprawdzać luzy zaworowe i co ile wymieniać świece zapłonowe? O luzy zapytałbym gazownika. Gdzie zakładałeś instalację? Świece wytrzymują 100kkm bez problemu (Denso i NGK choć obecnie brałbym NGK) Ja mam podobny silnik i po 100kkm na lpg gazownik twierdzi że na razie nie ma co sprawdzać. FB20 z pośrednim wtryskiem przebija chyba trwałością gniazd słynne EJ20F. Nie mam żadnych objawów niepoprawnego działania instalacji po tym przebiegu. Jednakże jeżeli sprawdzisz luzy u siebie po jakimś przebiegu daj znać proszę jak wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 2 minuty temu, buc niskopienny napisał: Jednakże jeżeli sprawdzisz luzy u siebie po jakimś przebiegu daj znać proszę jak wyszło. W Tribeca z EZ36F sprawdzałem luzy przy przebiegu 212kkm i były w nominale, w Outbacku z EJ253F według tabliczki, ale raczej coś było mieszane z silnikiem, to po przejechaniu 40kkm od UPG i regulacji zaworów, dalej jest identycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy87 Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 12 minut temu, buc niskopienny napisał: O luzy zapytałbym gazownika. Gdzie zakładałeś instalację? Świece wytrzymują 100kkm bez problemu (Denso i NGK choć obecnie brałbym NGK) Ja mam podobny silnik i po 100kkm na lpg gazownik twierdzi że na razie nie ma co sprawdzać. FB20 z pośrednim wtryskiem przebija chyba trwałością gniazd słynne EJ20F. Nie mam żadnych objawów niepoprawnego działania instalacji po tym przebiegu. Jednakże jeżeli sprawdzisz luzy u siebie po jakimś przebiegu daj znać proszę jak wyszło. Dobrze wiedzieć. Dopiero niecałe 4 tys. zrobiłem na gazie więc jeszcze mam czas na sprawdzanie luzów i świece ale dzięki za odpowiedź. Na pewno gdzieś koło 40 tys. sprawdzę u gazownika luzy. A zakładałem u gościa w Olsztynie. Zna się na rzeczy więc nie powinno być problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Pamiętaj starą prawdę, silnik pali albo LPG albo zawory... Więc nie walcz o oszczędne ustawienie instalacji. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł67 Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Chciałem pociągnąć temat regulacji luzu zaworów. W serwisie powiedzieli ok.5 tys. zł, bo trzeba wyjąć silnik do tej operacji. Więc jeżeli mam 126 tys. przejechane i założę gaz to kiedy mnie może dopaść ta robota. Te 5 tys. należy więc odjąć od zysków z LPG. Gazownik wspominał o dotrysku benzyny, można ustawić w sterowniku, że przy 4 tys. obr, będzie dotrysk benzyny. Tylko że ja mam automat i 4 tys. obrotów raczej nie osiągam w normalnej jeździe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2022 (edytowane) 22 godziny temu, lutek34 napisał: I chyba znalazłem winowajce moich problemów z szarpaniem, wygląda na to że kable Magneti Marreli nie wytrzymały 15kkm. Na dwóch kablach zobaczyłem biały nalot, wymieniłem kable na stare 3 kable Janmor jakie mi zostały po wizycie kuny i jest znacznie lepiej. Nowe kabelki zaraz zamawiam i to chyba Janmor czasy Pb na wolnych są w okolicy 3,20-3,25ms na obu paliwach. Świece masz do wymiany, cewka też dostała. Edytowane 8 Kwietnia 2022 przez jako brak treści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Ciśnienie gazu masz za wysokie, czasy wtrysku lpg na wolnych trochę za krótkie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Przecież to normalne że rozwierca się dysze. Ciśnienie jest duże. Zamiast bawić się w rozwiercanie puściłbym na tych 115 bez dysz skoro już je kupił. Problem natomiast widać, że jest ze świecami/kablami zapłonowymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2022 36 minut temu, jako napisał: Ciśnienie gazu masz za wysokie, czasy wtrysku lpg na wolnych trochę za krótkie. zdaje sobie z tego sprawę, tylko że na tym reduktorze Palacar nie można go zmniejszyć, śruba regulacyjna jest wkręcona na maksa. Teraz pytanie czy to koniec już tego reduktora, czy może czujnik ciśnienia świruje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się