Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze możesz spróbować ustawić. Spalanie może spadnie ale wzrośnie za to spalanie zaworów w głowicy :twisted:

A tak serio to rzeczywiście dużo pali ale jeśli instalka to Bigas to polecam tylko jedno miejsce z Wawie. Miszcz Jako.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da sie samemu to jakos ustawic?

 

Nawet się nie waż.

 

Kiedy auto było na przeglądzie?

Albo inaczej ile kilometrów przejechało od ostatniego przeglądu.

Pewnie masz książeczkę gwarancyjną? w niej znajdziesz adnotacje.

 

Czytałem kilka wątków na innych forach o sukcesach własnych regulacji i to świadczy tylko o poziomie warsztatu, który system zabudował lub serwisował.

 

Jest tak.

Instalację się montuje, reguluje i na pierwszym przeglądzie po 1000km sprawdza. Min regulację.

Wraz z przebiegiem i kolejnymi przeglądami co 15tys km, parametry pracy komputera benzyny dają informację o właściwym lub nie, działaniu systemu lpg.

Jest to baza do diagnostyki (ta pierwsza regulacja, kalibracja, ustawienia).

Oczywiście jest masa innych objawów, które można wykryć bez pomocy komputera, ale zasada jest taka; jeżeli urządzenie działało prawidłowo, to powinno działać. Jak nie działa właściwie, trzeba sprawdzić dla czego.

Nie ustawiać, reglować.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod kupilem dwa miesiace temu. Poprzedni wlasciciel widocznie nic z tym nie robil. Instalacja zalozona przy 75000 pierwsyz i ostatni przeglad przy 77000. teraz mam 101000 czyli przeglad robiony 24000 temu. Czyli bede musial jechac do Warszawy. Chyba ze reset pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytajcie komentarze; dziennikarz faktycznie przytacza bzdurne argumenty. Ale on z pewnością jeździ autami testowymi, prezentacyjnymi, nie martwi się o koszty (płaci redakcja) właśnie po to, by potem móc "ładnie" pisać. No i jak zwykle najwięcej wiedzą, najlepiej się znają Ci, którzy czegoś nie posiadają, nie użytkują, ale oczywiście wiedzą lepiej. Argumenty na "tak" i na "nie" są znane, a decyzje należą do każdego indywidualnie. W Polsce musi być "po bożemu" czyli najlepiej nie wychylać się z tłumu i robić/nie robić jak wszyscy.

Jak ktoś chce wywalać kasę, jego sprawa, jak chce zaoszczędzić, niech nie montuje LPG w zakładach o szemranych kompetencjach, tylko tam, gdzie jest jakość. Wtedy i dobrze utrzymany samochód (także z LPG) i oszczędności będą cieszyć użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Torro, ale paradoksalnie w wiekszosci aut z tego zestawienia juz nie raz zamontowano instalacje LPG, i kto jak kto, Ty powinieneś o tym wiedzieć i to widzieć 8) :wink:

 

 

 

A co do samego zestawienia to powiem tyle: żenua :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hee śmieje sie :lol:

wiem wiem ale to nie znaczy że ich właściciele dobrze sie czują podjeżdżając na stacje LPG 8)

bo samopoczucie to jedno , a biznes i kalkulacja to drugie.

 

A czy wiekszość obywateli dobrze sie czuje idąc do sklepu i wydajac znaczną część pensji na podstawowe produkty :?:

 

Bo ja nie... :|

 

Niestety żyjemy w takim kraju gdzie ceny zaczynają być europejskie, a zarobki... :?

 

Ale Polak potrafi, zrobi wszystko, no prawie aby moc jezdzić relatywnie tanio fajnym samochodem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hee śmieje sie :lol:

wiem wiem ale to nie znaczy że ich właściciele dobrze sie czują podjeżdżając na stacje LPG 8)

bo samopoczucie to jedno , a biznes i kalkulacja to drugie.

Rozumiem, że jak na prawdziwego kawiora przystało, dla dobrego samopoczucia idąc na koncert kupujesz 10 biletów, po czym 9 oddajesz przypadkowo spotkanym ludziom i dopiero wchodzisz za bramki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos mi powie jak jest z regulacja luzow zaworowych w forku 2,0 158km z 2006 roku- chodzi mi oczywisciie o czestotliwosc tego zabiegu i czy trzeba silnik wyjmowac tak jak w moim legacu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedziałem że rozpęta sie burza w szklance wody :twisted:

chciałem sprawdzić czy jesteście czujni 8)

 

A my chcemy Ciebie Torro uświadomić, że instalacja LPG i jazda na tym alternatywnym paliwie nie jest czyimś widzimisie tylko ekonomicznie uzasadnioną i przemyślana decyzją (oby :idea: ) :)

Nikomu nie życze, żeby jeżdził na LPG/CNG.Fajnie jakby wszyscy jezdzili na Pb, a cena benzyny była dla własciciela błachostką. Ale jesli ktoś dużo jezdzi i lubi jezdzić zacnym autem bardziej niż tylko ogladać auto jak stoi w garażu i jezdzić nim tylko do kościółka to w naszym dzikim kraju montaż LPG jest raczej nieunikniony :|

 

 

 

A teraz kilka historycznych wpisów dla wszystkich tych których zastanawia czy da sie Subaru z Turbo, a zwlaszcza STi przerobić na LPG :wink:

 

Tak wiec 15 marca 2007 Jako obwieścił, że

STI EU04 265KM

 

LPG projekt zakończony.

 

Mati miał okazję wypróbować.

 

To tak dla pobudzenia wyobraźni naszego nowego "antyprofana".

 

Pozdrawiam,

Jako

 

, a nastepnie wypowiedz z 26 marca 2007:

JAKO jak pogania ten STI? Ile pali?

 

Pogania jak na benzynie. W zasadzie różnica jest nieodczuwalna. Jestem zaskoczony bo myślałem, że będę miał więcej problemów po adaptacji tego samochodu. Tymczasem, poddał się dosyć łatwo, nie łapie żadnych błędów, utrzymuje parametry korekcji długoterminowej mapy zasilania w okolicach 3-4% na plus, to w zasadzie tak jak na benzynie kiedy zczytywałem auto przed adaptacją. Podczas prób spalił około 20 litrów na sto, teraz wg właściciela około 15 litrów w mieście.

 

Pozdrawiam,

Jako

 

I jeszcze co nieco o 2,5 Turbo z listopada 2008:

Mam kilka 2,5XT na koncie, które jeżdżą na LPG, jeden przejechał ponad 60 tysięcy i szykuje się do prac wzmacniających.

Jeden już został wzmocniony do 330KM i 435NM, które to wartości osiąga również na LPG. Przy tym utrzymuje odpowiedni afr i temperatury spalin w całym zakresie obciążeń silnika.

Jak dla mnie to silniki 2,5T przyjmują łatwiej gaz niż wersje 2 litrowe.

 

Pozdrawiam

 

To be continued... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedziałem że rozpęta sie burza w szklance wody :twisted:

chciałem sprawdzić czy jesteście czujni 8)

 

A my chcemy Ciebie Torro uświadomić, że instalacja LPG i jazda na tym alternatywnym paliwie nie jest czyimś widzimisie tylko ekonomicznie uzasadnioną i przemyślana decyzją (oby :idea: ) :)

Nikomu nie życze, żeby jeżdził na LPG/CNG.Fajnie jakby wszyscy jezdzili na Pb, a cena benzyny była dla własciciela błachostką. Ale jesli ktoś dużo jezdzi i lubi jezdzić zacnym autem bardziej niż tylko ogladać auto jak stoi w garażu i jezdzić nim tylko do kościółka to w naszym dzikim kraju montaż LPG jest raczej nieunikniony :|

 

 

 

A teraz kilka historycznych wpisów dla wszystkich tych których zastanawia czy da sie Subaru z Turbo, a zwlaszcza STi przerobić na LPG :wink:

 

Tak wiec 15 marca 2007 Jako obwieścił, że

STI EU04 265KM

 

LPG projekt zakończony.

 

Mati miał okazję wypróbować.

 

To tak dla pobudzenia wyobraźni naszego nowego "antyprofana".

 

Pozdrawiam,

Jako

 

, a nastepnie wypowiedz z 26 marca 2007:

JAKO jak pogania ten STI? Ile pali?

 

Pogania jak na benzynie. W zasadzie różnica jest nieodczuwalna. Jestem zaskoczony bo myślałem, że będę miał więcej problemów po adaptacji tego samochodu. Tymczasem, poddał się dosyć łatwo, nie łapie żadnych błędów, utrzymuje parametry korekcji długoterminowej mapy zasilania w okolicach 3-4% na plus, to w zasadzie tak jak na benzynie kiedy zczytywałem auto przed adaptacją. Podczas prób spalił około 20 litrów na sto, teraz wg właściciela około 15 litrów w mieście.

 

Pozdrawiam,

Jako

 

I jeszcze co nieco o 2,5 Turbo z listopada 2008:

Mam kilka 2,5XT na koncie, które jeżdżą na LPG, jeden przejechał ponad 60 tysięcy i szykuje się do prac wzmacniających.

Jeden już został wzmocniony do 330KM i 435NM, które to wartości osiąga również na LPG. Przy tym utrzymuje odpowiedni afr i temperatury spalin w całym zakresie obciążeń silnika.

Jak dla mnie to silniki 2,5T przyjmują łatwiej gaz niż wersje 2 litrowe.

 

Pozdrawiam

 

To be continued... 8)

 

Było kilka ciekawych adaptacji w między czasie.

300+

Ale, przestałem pisać o tym na form.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ja tam niechce nic mówić, ale fajnie jakbyś nadrobił zaległości i co nieco napisał /opisał 8) :D

 

Jako nie prowadzi bloga. :roll:

 

Ale ja o żadnym blogu czyt. systematycznym pisaniu nie myślałem :idea: :wink:

 

Chociaż pare lat temu zdarzały się fajne wpisy :arrow:

Misiek pojechał zobaczymy co będzie dalej.

Obecność była. :grin:

 

Poddał się bez większych problemów. Jeździ całkiem nieźle. Hamulce jak w Foresterach, dwa hamowania i po nich :wink: . Mniej się przechyla na zakrętach i nie piszczy na standardowych oponach. Zakresy pomiędzy biegami około 2000 obrotów. Kręci do 7000 ale biegi lepiej zmieniać w okolicach 6000. Na 4 biegu rozpędzenie miśka od 6000 do 7000 trwa wieki.

Auto jest dynamiczne sprężarka szybko reaguje od 3000 obrotów zaczyna się jazda.

 

Biegi wchodzą gładko ale mało precyzyjnie. Układ kierowniczy nie przenosi takich sił na kierownicę jak w Forysiu ale daje mniejsze wyczucie, auto mniej reaguje na koleiny. Wydaje się lepiej zbalansowane, jakby rozkład mas przód/tył był bardziej równomierny.

 

Wnętrze jest większe i szersze, z tyłu jest sporo więcej miejsca. Kierownica troszkę za cienka i za daleko, za bardzo pochylona (jak dla mnie). Fotele przednie lepsze w Forysiu. Bagażniki podobne. Stylistycznie wnętrze to, inna bajka, o generację do przodu. Niestety plastikowe, akustycznie wrażenie "pustej puszki". Telefon mogłem bezpiecznie położyć w kilku łatwo dostępnych miejscach. Informacja o włączeniu klimatyzacji za pomocą lampki w kształcie śnieżki na włączniku, tak samo widoczna jak w amerykańskim wrx 07 czyli, ...niewidoczna.

 

Zabudowa systemu LPG zabiera trochę mniej czasu. Jednak mimo wrażenia dużej ilości miejsca w komorze silnika, mało jest przestrzeni do wykorzystania.

Zbiornik na gaz analogiczny jak do forestera również system LPG, listwa wtryskiwaczy 4cyl w rzędzie.

 

Pozornie auto łatwe do regulacji, praktycznie każde wciśnięcie pedału gazu powoduje przejście w openloop, jednak w tym czasie trzeba kontrolować pracę sond.

System obd podzielony na dwa zakresy kontroli i korekcji, tzw "fuel trimy" dla wolnych obrotów i poza wolnymi obrotami. Bardzo ważna w tym aucie dla utrzymania w ryzach obd jest regulacja na stałych obrotach w różnych zakresach prędkości obrotowej silnika, oraz zmiennych obrotach przy małym wychyleniu przepustnicy (oczywiście podczas jazdy). Cutoff jest pełny więc przy hamowaniu silnikiem nie jest podawane paliwo.

 

 

No i tak, na szybko, pierwsze wrażenia

 

Pozdrawiam,

jako

 

Bardziej chodzi mi o to, żeby poprzez wpisy osoby uznanej, zajmujacej się przerabianiem i ogarniajacej od strony praktycznej temat LPG pokazywać, informować i uświadamiać tych nieswiadomych i drwiących, że już od kilku lat sie to robi z pozytywnym skutkiem :idea: ( nie tylko w PL)

 

 

P.S. Pomimo, iż w dalszym ciągu twierdze, że jak kogos stać i nie musi minimalizowac kosztów to niech jezdzi na Pb :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogaci są bogaci dlatego, że oszczędzają!

 

Dlaczego nie może być wilk syty i wilk syty? Przyjemność jazdy Subaru i niskie koszta paliwa.

 

Ostatnio zapomniałem przełączyć sie na Pb i tak wyglądały moje przejazdy na Służewcu na podtlenku, gdzie zrobiłem swoje najlepsze czasy:

 

http://www.youtube.com/watch?v=MewuRvi3Mp4

 

http://www.youtube.com/watch?v=jQlE2WUb2e4

 

Ogólnie na tego typu imprezach jezdze na Pb a podtlenek służy do codziennego przemieszczania się.

Spalanie miasto - około 12l, trasa- 9-10l

Wszystko perfekcyjnie założone i wyregulowane by JAKO

 

Mam prośbę do tych co nie mieli doświadczenia to niech za dużo nie twierdzą tylko pytają co i jak, jeśli chcą się czegoś dowiedzieć.

 

 

Ps. Roberto musze wreszcie wpaść do Ciebie na jakiś mały przeglądzik! Bede dzwonił, chwilowo krucho z czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem falują obroty na luzie często gaśnie przy ciepłym i przy zimnym silniku dzieje się tak tylko na benzynie na LPG jest OK. Czy to może być silnik krokowy? Czy silnik krokowy ma wpływ na obroty na LPG? Może to nie ma związku ale często mam też kłopoty z zapłonem odpala dopiero za drugim lub trzecim razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ja też musiałem tu zawitać,bo kupując Impress wiadomym było,że pojawi sie LPowerG,kolega mi mówił,że jak Subru i gaz to tylko Jako,ale czy zwykłym wolnym ssakiem warto nawijac te 500km,dla załozenia normalnej prostej instalacji?? wiem,że jak by pod maską był boxer+ turbo to generalnie wawka bez gadania,a tak??

 

Miałem zakładać w firmowym salonie/serwisie Renault i zażyczyli sobie ok 3 tys,za to w innej firmie robia to taniej a poza tym,z tego co sie rozejrzałem w temacie to...Subru najlepiej dogaduje sie ze STAGiem,tak??

W Renault mają tylko Elpigaz i nic innego nawet na zamówienie załozyc nie mogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...