Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2014


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 841
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ford guano wart...

 

Kajtkowi na początku sezonu mówili, że będzie miał części w swoim aucie jak Kubica... tylko czy to był na pewno dobry pomysł? ;)

 

No to się potwierdziło. Szkoda Kajta  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem dzis ciekawy artykul nt. samochodow WRC oraz braku ich klonow w dzisiejszych salonach sprzedazy. Citroen, co najwyzej oferuje prozaiczne C4 z naklejka 'C4 by Loeb’. Nadzieja jest podobno w Hyundai-u..

 

http://www.autocar.co.uk/blogs/wrc/where-have-all-rally-inspired-road-cars-gone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@sewa,WRC wlasciwie nigdy nie odnajdywalo odwzierciedlenia w serii. A-Grupa wymagala pewnej ilosci zhomologowanych homologation special, stad takie rodzynki jak Celica GT-Four, Nissan Sunny GTi-R, Escort Cosworth, Lancia Delta Integrale - podobnie jak chodzi o wyscigi samochodow turystycznych.

 

Oprocz Subaru i Mitsu tak naprawde zaden "WRC" nie mial odpowiednika w serii (Corolla? Focus? 206? Xsara? C4? Octavia?)

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Group_A#Rallying

http://en.wikipedia.org/wiki/World_Rally_Car

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oprocz Subaru i Mitsu tak naprawde zaden "WRC" nie mial odpowiednika w serii
Nie rozpędzał bym się aż tak. Plejady i Diamenty to były praktycznie samochody Ngrupowe - do N4 nie trzeba było większych przeróbek i spora ilość podzespołów była "fabryczna" (cywilna) wurce miały znacznie dalej idące modyfikacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Grzegorz Magdziarz,tak oczywiscie, ale pytanie cytowanego artykulu brzmialo dlaczego dzis nie ma zadnej namiastki WRC w seryjnych samochodach (turbo+awd). A ja tylko argumentuje, ze na dobra sprawe nigdy jej nie bylo i jedyne auta przypominajace WRC to wlasnie gfiastki i tiamenty :)

 

Klient  jak zobaczy WRC w akcji na OS i chcialby pobiedz czym predzej do salonu kupic cos co tak o tak wyglada, to... niczego by nie znalazl, co by zaspokoilo jego potrzeby. Zgadzam sie z autorem, ze to absurd, bo skoro sie juz inwestuje miliony w ten sport to glownie po to, zeby zmodyfikowac swoj image. Ale bez "lacznika" miedzy motorsportem a normalna paleta produktow, sa to stracone szanse...

 

Inaczej: gdyby istnialo VW Polo R WRC z duzymi spojlerami i napedem AWD, to droga potencjalnego kupca wygladalaby tak:

VW zdobyl tytul Mistrza wiec musza byc super w tym co robia => maja nawet w swojej gamie modelowej takie auto, ale bajer! Znaczy ze musi byc piekielnie szybkie i naprawde zaawansowane technologicznie! => co prawda nie stac mnie na Polo R WRC, ale moge sobie pozwolic na Polo 1.2 TDI R-pakiet, a to przeciez na pewno az tak bardzo sie od niego nie rozni, kupuje!  :yahoo:

 

a jest tak:

VW zdobyl tytul Mistrza wiec musza byc super w tym co robia => hmmmm, ale co to ma wspolnego z dostepnym Polo 1.2 TDI....? Chyba niewiele...? <_< 

 

 

PS a przepraszam, zapomnialem o krotkim epizodzie pt. MINI JCW WRC. Mozna bylo kupic Countrymana John Cooper Works, ktory faktycznie ma pazur. Ale co z tego, jak MINI sie wycofalo, zanim sie nawet pojawilo...

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W miedzyczasie troche poprzedni post zmodyfikowalem
Też rozumiem, ale MPV nie ma na rajdach a się sprzedaje. BTW VAG chyba głównie w wyścigach buduje swój image.

 

Co do wszystkiego się zgadzam, dzis nie ma relacji pomiędzy produktem WRC a rynkiem, ale to było wiadomo już w momencie info o zmianie regulaminu. Po prostu marki nie miały/nie mają takich pojazdów pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale to było wiadomo już w momencie info o zmianie regulaminu.

 

 

....ktorej zamysl sam w sobie nie jest zly (nie liczac skadinad wkalkulowanego wykluczenia Subaru)! Umozliwic wiekszej ilosci producentow udzial to super idea - teraz mozna miec jedynie za zle samym producentom, ze nie korzystaja z tego na tyle, na ile by mogli :rolleyes: 

 

 

 

Jeżeli w salonach pojawiłby się taki I20 z 1,6T (250 koni), 4x4 + fajny look
 

 

Wedlug mnie wystarczyloby przy tak malym aucie okolo 200 koni i nawet niech bedzie FWD (Ford i Honda pokazuja, ze da sie zbudowac nawet w miare szybkie auto w ten sposob), ale konieczny jest fajny look! Musi byc spojler, musza byc nadmuchane blotniki. Klienci od zawsze glownie kupuja "okiem", wiec to sie najbardziej liczy - taka prawda. Ach no a ze na samym tym modelu sie kasy nie zarobi, to trzeba tez zaakceptowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...