Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Mniejszy rozstaw osi ma znaczenie wtedy, gdy przekłada się na mniejszą przestrzeń w kabinie.

W przypadku Levorga ( wobec Legacy IV ) jest dokładnie odwrotnie.

 

Pozdrowienia

Nie do końca w/g mnie ,nie tylko przestrzeń się liczy,ale także komfort związany z "wybieraniem" nierówności przez auto z większym rozstawem osi,stąd zawsze lepiej i bardziej komfortowo jezdzi się autem z większym rozstawem osi niż z mniejszym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Chinach Levorg nie jest oferowany.

 

Pozdrowienia

Póki co nie jest, ale skoro oferowany jest tam Outback 2.0 DIT jak i Forester XT to nie przypuszczam, aby i ta nowość FHI nie została tam wkrótce zaoferowana, gdyż cel 60 tys. szt. jest ambitny - czyż nie?

 

Ukłony

Edytowane przez WPI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli Levorg ma sportowe fotele to i regulacja ledzwiowa moze byc zbedna. Rozstaw osi ma wplyw na Komfort jazdy na wprost i to duzy. Jestem trochen w rozterce bo moj Legacy lepiej jezdzi OD OBK 15 takie mam wrazenia po jezdzie probej. Troche szkoda bo nowy OBK to fajne Auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie juz bylo, ale - jak na 1.6 to calkiem sprawnie ;)

 

 

 

Od siebie niesmialo dodam, ze jesli ten Levorg zachowa taka relacje komfortu w stosunku do najwiekszego rywala - Octavii 4x4 - jaka ma Outback do Suberba - to zdecydowanie warto brac go pod uwage!

 

A przy okazji pytanie do Dyrekcji - czy europejski Levorg GT-S wzorem japonskiej wersji posiada rowniez zawieszenie oparte o amortyzatory Bilstein??

Edytowane przez Pablo_3City
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie zdaje sobie sprawe z niedokladnosci pomiaru "licznikowego", ale mimo tego uwazam powyzszy za wiecej niz przyzwoity.

 

Tutaj:

 

http://www.subaru-global.com/2016levorg_16gts.html

 

obrazowo zaprezentowano roznice pomiedzy GT a GT-S - jest tam tylko silnik 1.6, wiec sadze, ze te specyfikacje beda dotyczyly rowniez wersji europejskiej.

 

I tak w GT-S szyberdach jest, key-less jest, usportowione fotele z niebieskimi przeszyciami ;) sa!, nawet High Beam Assist jest - mam nadzieje, ze i u nas bedzie.

Edytowane przez Pablo_3City
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Wbrew wyrażonej piwyżej opinii rozstaw osi nie ma dużego wpływu na komfort jazdy w zakresie wartości, o którym tutaj rozmawiamy.

Ogólna zasada jest taka, że większy rozstaw osi zmniejsza wahania wzdłużne pojazdu. A te z kolei są też bezpośrednio zależne od położenia środka ciężkości. Czyli gdy weźmie,y pod uwagę przykład samochodu o bardzo wysoko położonym środku ciężkości i radykalnie zwiększymy rozstaw osi, wynik istotnie będzie b.wyraźny. Klasycznym przykładem może być Patrol 160 lub 260 ( ten jeszcze na resorach piórowych ), lub też nawet Y60 z krótkim i długim rozstawem osi.

Ale gdy środek ciężkości jest nisko, a różnice w rozstawie osi wynoszą kilka centymetrów różnice w komforcie jazdy stają się pomijalne. Większe znaczenie zaczyna mieć najogólniej mówiąc zestrojenie zawieszenia.

A tak przy okazji - większa masa samochodu ( wyżej krytykowana w Levorgu !) to większa bezwładność i - znowu najogólniej - większy komfort :)

 

Tego typu rozważania mają raczej charakter akademicki. Tym bardziej, że każdy nieco inaczej odbiera samo odczucie komfortu jako takiego ( sam pamiętam, gdy pewna potencjalna klientka zraziła się do pierwszego STI, by był "o wiele za miękki ; jak sofa").

 

Pozdrowienia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wbrew wyrażonej piwyżej opinii rozstaw osi nie ma dużego wpływu na komfort jazdy w zakresie wartości, o którym tutaj rozmawiamy.

 

jak przesiadłem się po 4 latach i 150k km z OBK MY06 na MY10 to poczułem się jakby w innym świecie komfortu. Różnica była bardzo duża. Oczywiście złożyło się na to kilka czynników, nie tylko rozstaw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos o tym wiem - po roku w OBK MY13 probowalem usilnie przesiasc sie na "cos z lepszymi osiagami" i poki co nic mnie nie przekonalo, a zawsze z zadowoleniem odjezdzalem swoim OBK :-) 

A zaliczke na XT mialem nawet w kieszeni jadac do dealera ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5-ka BMW ma jeszcze wiekszy rozstaw osi zarowno dlugosc jak i szerokosc od Obk. Cenowo jest jednak nie Do zakceptowania za 4 letnie BMW place tyle Co za nowego OBK z 5 letnia gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezwzglednie nalezy brac argument ceny pod uwage, inaczej moglibysmy dojsc do wniosku, ze przeciez S-klasa w wersji Maybach jest bardziej komfortowa od OBK. 

 

Biorac pod uwage wielkosc auta, wyposazenie (w ktore wliczam rowniez naped) i cene nalezy uznac Levorga za ciekawa, jesli nie wrecz atrakcyjna propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5-ka BMW ma jeszcze wiekszy rozstaw osi zarowno dlugosc jak i szerokosc od Obk. Cenowo jest jednak nie Do zakceptowania za 4 letnie BMW place tyle Co za nowego OBK z 5 letnia gwarancja.

 

A no tak BMW odlatuje z cenami, co nie zamienia faktu, że wiele opcji wyposażenia nie jest dostępnych w Subaru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5-ka BMW ma jeszcze wiekszy rozstaw osi zarowno dlugosc jak i szerokosc od Obk. Cenowo jest jednak nie Do zakceptowania za 4 letnie BMW place tyle Co za nowego OBK z 5 letnia gwarancja.

 

A no tak BMW odlatuje z cenami, co nie zamienia faktu, że wiele opcji wyposażenia nie jest dostępnych w Subaru. 

 

a czy przypadkiem BWM to nie jest segment premium? Cokolwiek by nie powiedzieć o Subaru, to jednak to chyba nieco inne marki, przynajmniej jeżeli idzie o opcje spersonalizowania auta. Ja jednak osobiście wolę podejście Subaru - kilka opcji wypoażenia, jakieś dodatki i gotowe, a u konkurencji konfigurowanie auta to czasami droga przez mękę - opcji jak mrówków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano premium, inne podejście personalizacji. Subaru ma tę zaletę, że za takie pieniądze jakie się je kupuje daje bardzo dużo.  

dokładnie, i mi to naprawdę nie przeszkadza a wyposażenia "w cenie" jest bardzo dużo - jedyne,czego mi brakuje, a co mam u siebie, to automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne - może i głupstwo, ale jakoś się do tego przyzwyczaiłem, o i może jeszcze domykające się szyby wszystkich okien przy mocniejszym naciśnięciu przycisków - w Subaru chyba tylko szyba w drzwiach kierowcy tak ma - ale to są naprawdę już szczegóły, które przynajmniej dla mnie, nie stanowią problemu - czy Subaru będzie to miało, czy też nie, to wiem, że będzie moim następnym samochodem, nawet, jeżeli będzie gorsze od każdej Skody czy innego VW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze warto tez wspomniec o tzw. wartosci dodanej, o ktorej bylo tu duzo, ale w takich rozwazaniach czesto umyka. O napedzie, ktory docenia sie dopiero w trudnych warunkach i o ktorego zaletach trzeba przekonac sie samemu. Przed zakupem OBK, Symetrical AWD bylo dla mnie sloganem marketingowym. Oczywiscie rozumialem co oznacza, ale o jego przewadze nad konkurencja przekonany nie bylem. Po roku w OBK przekonalem sie, ze to nie tylko slogan. Bardzo waznym agrumentem sa dla mnie nieprzecietne wyniki tych aut w testach zderzeniowych - przez 8 lat pracy w motoryzacji widzialem na prawde wiele. Wlasnie dlatego swiadomie akceptuje pewne malo istotne niedoskonalosci auta czy np. bardzo ograniczona siec dealerska. 

 

Przy okazji, wlasnie doszukalem sie informacji, ze oprocz tapicerki skorzanej i nawigacji jest jeszcze jedna roznica miedzy wersja GT-S Sport a GT-S Comfort - elektryczna regulacja fotela kierowcy - w wersji Comfort jej nie ma.

Edytowane przez Pablo_3City
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dealerzy otrzymali już ( wstępne ) informacje o Levorgu. Ceny to : GT ( wyłącznie na zamówienie indywidualne !) : 28.000 Euro GT-S : 30.000 Euro GT-S z nawigacją i tapicerką skórzaną : 32.500 Euro

 

Wstąpiłem dziś do salonu i dowiedziałem się, że niestety Levorg GT-S ze skórą, jest dostępny w tej cenie ... jedynie w kolorze czerwonym. Pozostałe (metallic) będą droższe. :(

 

Zapomniałem zapytać, czy wersja Comfort z "lepszym" lakierem też będzie wymagać dopłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...