Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

jak dla mnie ubieranie na siłe w skrzynie CVT to kolejny strzał w stope Subaru owszem skrzyna jest komfortowa i wygodna do miasta ale zabija całkowicie sportowego ducha auta i do tego jest w połączeniu z napedem z dopedzana tylna osią który niczym sie różni od krytykowanego haldexa

 

To już było wyjaśniane: napęd jest inicjalnie stały na cztery koła 60:40 ze względu na większą masę na przednie koła. W sytuacjach kiedy może dojść do przeciążenia (np. ruszanie na skręconych kołach, mocne dodanie gazu na skręconej kierownicy, nagłe dodanie gazu połączone z nagłym ruchem kierownicy), rozłączana jest tylna oś - nie dołączana. Nie da się tym autem pójść powerslide'em ale to nie znaczy, że nie  można szybko jechać w zakrętach. Faktycznie w aucie takim jak nowy WRX, przydałby się "normalny" centralny dyfer z układem jak w CVT czyli VTD. Ale czy w Levorgu jest to potrzebne? To nie jest auto do robienia bączków. Tu lepiej sprawdzi się STI, zwłaszcza że może być w podobnej cenie jak Levorg 2.0 DIT.

Na marginesie, mi się bardzo podoba skrzynia CVT. Sprawdziła się po raz kolejny w ostatni weekend jak dorwała nas ulewa na 8 od Ostrowii do Wywszkowa: z 4 centymetry wody na jezdni, a w koleinach jeszcze więcej. A Forek szedł jak po sznurku z prędkością jak na S8 wypadało ;)

 

Mam wrażenie, że CVT to nie koniecznie strzał w stopę, a raczej bardzo udany kompromiz pomiędzy wygodą, ekologią, ekonomią i jednak sportowym charakterem samochodu. Bez dwóch zdań wolę CVT od DSG pomimo, że w trybie manual nie wydaje się tak szybka ale za to jest ciągle bardzo płynna podczas zmian biegów. Może właśnie dlatego wydaje się wolniejsza w działaniu... Oczywiście odnoszę się do aut w podobnej klasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

jak dla mnie ubieranie na siłe w skrzynie CVT to kolejny strzał w stope Subaru owszem skrzyna jest komfortowa i wygodna do miasta ale zabija całkowicie sportowego ducha auta i do tego jest w połączeniu z napedem z dopedzana tylna osią który niczym sie różni od krytykowanego haldexa

 

To już było wyjaśniane: napęd jest inicjalnie stały na cztery koła 60:40 ze względu na większą masę na przednie koła. W sytuacjach kiedy może dojść do przeciążenia (np. ruszanie na skręconych kołach, mocne dodanie gazu na skręconej kierownicy, nagłe dodanie gazu połączone z nagłym ruchem kierownicy), rozłączana jest tylna oś - nie dołączana. Nie da się tym autem pójść powerslide'em ale to nie znaczy, że nie  można szybko jechać w zakrętach. Faktycznie w aucie takim jak nowy WRX, przydałby się "normalny" centralny dyfer z układem jak w CVT czyli VTD. Ale czy w Levorgu jest to potrzebne? To nie jest auto do robienia bączków. Tu lepiej sprawdzi się STI, zwłaszcza że może być w podobnej cenie jak Levorg 2.0 DIT.

Na marginesie, mi się bardzo podoba skrzynia CVT. Sprawdziła się po raz kolejny w ostatni weekend jak dorwała nas ulewa na 8 od Ostrowii do Wywszkowa: z 4 centymetry wody na jezdni, a w koleinach jeszcze więcej. A Forek szedł jak po sznurku z prędkością jak na S8 wypadało ;)

 

Mam wrażenie, że CVT to nie koniecznie strzał w stopę, a raczej bardzo udany kompromiz pomiędzy wygodą, ekologią, ekonomią i jednak sportowym charakterem samochodu. Bez dwóch zdań wolę CVT od DSG pomimo, że w trybie manual nie wydaje się tak szybka ale za to jest ciągle bardzo płynna podczas zmian biegów. Może właśnie dlatego wydaje się wolniejsza w działaniu... Oczywiście odnoszę się do aut w podobnej klasie.

 

Prosze nie wprowadzać ludzi w błąd ten rodzaj napedu jest tak samo "stały" jak w Golfie 4motion, Tiguanie, Audi A3 czy Mercedesie A GLA i CLA. Odetnij kabelek od strerowania sprzeglem wielopłytkowym to sie przekonasz o jego stalosci gdy beda ciagnać tylko przednie kola. Nie wiem jak w Subaru ale w VW wystarczala awaria czujnika ABS zeby naped na tylna os nie był kierowany.

 

 

Ps: to że Forek szedl ulewie jak burza to zasługa dobrych opon a nie skrzyni, załuż slicki przejedz sie w ulewie ciekawe ile ci skrzynia CVT wtedy pomoże

Edytowane przez GRAF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graf, przejedz sie Forkiem XT. Nie liczac startu, gwarantuje Ci, ze CVT jest w stanie sprostac tak samo agresywnej jezdzie jak wiekszosc DSG. Ja bylem pod mega wrazeniem jak dobrze to chodzi. Wedlug mnie niedlugo bedziemy musieli czekac na jakas sportowa wersje CVT. Juz roznica miedzy pierwszym subarowskim CVT w 2.0 N/A, a tym w Forku XT jest kolosalna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graf, przejedz sie Forkiem XT. Nie liczac startu, gwarantuje Ci, ze CVT jest w stanie sprostac tak samo agresywnej jezdzie jak wiekszosc DSG. Ja bylem pod mega wrazeniem jak dobrze to chodzi. Wedlug mnie niedlugo bedziemy musieli czekac na jakas sportowa wersje CVT. Juz roznica miedzy pierwszym subarowskim CVT w 2.0 N/A, a tym w Forku XT jest kolosalna!

Byc moze forek CVT jakos jeździ (nie prowadzilem, nie ciagnie mnie nawet - bo nie lubie aut ktore za mnie decyduja co sie dzieje) ale jestem pewien że nawet nie powacha starego Forka 2.5XT m/t, a dwa czasy sie zmieniły i dzis takie osiagi oferuja juz diesle rowniez z automatami. Dwa dalej uważam ze CVT zostało zrobione z powodu jej zalet niska masa, niski koszt, niewielkie wymiary i tanszy koszt zaprojektowania. Jedyny wiekszy koszt to pewnie bardzo dobry jakościowo materiał do budowy łancucha i kół stożkowych bo gdy łancuch sie zacznie slizgac to oznacza koniec jazdy i dlatego tez nie bedzie połaczenia prawdziwego stago napedy 4x4 opartego na 3 dyferencjałach bo on stawia dużo wieksze pod wzgledem wytrzymałości wymagania sprzegłom podczas ruszania.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nawet nie powacha starego Forka 2.5XT m/t

 

Trudno porównywać "klasyczny" automat (ze sprzęgłem hydrokinetycznym) z manualem. Myślę, że porównanie starego 2,5XT z automatem z nowym Forkiem XT CVT już nie byłoby takie oczywiste.


 

 

nie bedzie połaczenia prawdziwego stago napedy 4x4 opartego na 3 dyferencjałach

 

Czy nie ma przypadkiem takiej wersji Legacy na rynku japońskim. I w dodatku z DIT.

Co do szper w przednim i tylnym dyfrze się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przód levorga IMO ładniejszy,ale ogólnie jednak legacy.10 cm. mniejszy rozstaw nie wpływa dobrze na estetykę.Jeśli na Europę będzie jedynie 1,6DIT 150hp to trochę słabo,myślałem,że chociaż 170 będzie.Przy słabszym momencie nie będzie tak przyjemny jak SBD,który na Europę mam nadzieję będzie i to może być bardzo ciekawe z CVT i odchudzona buda.

Dużo zależy od ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać po tych zdjęciach, że centymetry to nie wszystko.  ;)  Cała bryła Levorga jest sporo mniejsza, i pewnie wewnątrz też tak będzie.

Ale w sumie to nie wiem czy to dobrze czy źle.

Jeśli nowe Legacy byłoby dostępne w EU to wtedy nie byłoby dylematu, a tak to pozostanie Levorg vs Outback.

 

150KM to też trochę słabo. Zwłaszcza w kontekście wielbicieli Skody.  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o mój pkt widzenia to mimo wszystko mniejszy levorg lepiej się prezentuje, a bo nowszy i nie opatrzony, a bo bardziej agresywny,

a może zwlekają z levorgiem bo wsadzają diesla faktycznie....

 

lewog to w środku forek-xv... mniejszy, ale czy tego miejsca az tak potrzeba ja nie wykorzystuje przestrzeni OBK- no może 2x w roku, a poza tym mam pusto

Edytowane przez giepa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150KM to też trochę słabo. Zwłaszcza w kontekście wielbicieli Skody. :biglol:

150 z silnika 1.6T to słąbo w kontekscie czegokolwoiek niestety :( No chyba że Levorg bedzie wtedy kosztował mniej niż 100 tyś zł.

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

150 z silnika 1.6T to słąbo w kontekscie czegokolwoiek niestety No chyba że Levorg bedzie wtedy kosztował mniej niż 100 tyś zł.

240KM z 2.0T też mało ale przepisy, UE, spalanie, ...  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...