Izotom Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 jak dla mnie ubieranie na siłe w skrzynie CVT to kolejny strzał w stope Subaru owszem skrzyna jest komfortowa i wygodna do miasta ale zabija całkowicie sportowego ducha auta i do tego jest w połączeniu z napedem z dopedzana tylna osią który niczym sie różni od krytykowanego haldexa To już było wyjaśniane: napęd jest inicjalnie stały na cztery koła 60:40 ze względu na większą masę na przednie koła. W sytuacjach kiedy może dojść do przeciążenia (np. ruszanie na skręconych kołach, mocne dodanie gazu na skręconej kierownicy, nagłe dodanie gazu połączone z nagłym ruchem kierownicy), rozłączana jest tylna oś - nie dołączana. Nie da się tym autem pójść powerslide'em ale to nie znaczy, że nie można szybko jechać w zakrętach. Faktycznie w aucie takim jak nowy WRX, przydałby się "normalny" centralny dyfer z układem jak w CVT czyli VTD. Ale czy w Levorgu jest to potrzebne? To nie jest auto do robienia bączków. Tu lepiej sprawdzi się STI, zwłaszcza że może być w podobnej cenie jak Levorg 2.0 DIT. Na marginesie, mi się bardzo podoba skrzynia CVT. Sprawdziła się po raz kolejny w ostatni weekend jak dorwała nas ulewa na 8 od Ostrowii do Wywszkowa: z 4 centymetry wody na jezdni, a w koleinach jeszcze więcej. A Forek szedł jak po sznurku z prędkością jak na S8 wypadało Mam wrażenie, że CVT to nie koniecznie strzał w stopę, a raczej bardzo udany kompromiz pomiędzy wygodą, ekologią, ekonomią i jednak sportowym charakterem samochodu. Bez dwóch zdań wolę CVT od DSG pomimo, że w trybie manual nie wydaje się tak szybka ale za to jest ciągle bardzo płynna podczas zmian biegów. Może właśnie dlatego wydaje się wolniejsza w działaniu... Oczywiście odnoszę się do aut w podobnej klasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Najnowsza plotka to Levorg ma sie pojawic na IAA 2015 i od tgo terminu ma byc dostepny w EU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 ech, juz widze tych, co po prostu przeloza napedy i silnik z STI do Levorga .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 (edytowane) jak dla mnie ubieranie na siłe w skrzynie CVT to kolejny strzał w stope Subaru owszem skrzyna jest komfortowa i wygodna do miasta ale zabija całkowicie sportowego ducha auta i do tego jest w połączeniu z napedem z dopedzana tylna osią który niczym sie różni od krytykowanego haldexa To już było wyjaśniane: napęd jest inicjalnie stały na cztery koła 60:40 ze względu na większą masę na przednie koła. W sytuacjach kiedy może dojść do przeciążenia (np. ruszanie na skręconych kołach, mocne dodanie gazu na skręconej kierownicy, nagłe dodanie gazu połączone z nagłym ruchem kierownicy), rozłączana jest tylna oś - nie dołączana. Nie da się tym autem pójść powerslide'em ale to nie znaczy, że nie można szybko jechać w zakrętach. Faktycznie w aucie takim jak nowy WRX, przydałby się "normalny" centralny dyfer z układem jak w CVT czyli VTD. Ale czy w Levorgu jest to potrzebne? To nie jest auto do robienia bączków. Tu lepiej sprawdzi się STI, zwłaszcza że może być w podobnej cenie jak Levorg 2.0 DIT. Na marginesie, mi się bardzo podoba skrzynia CVT. Sprawdziła się po raz kolejny w ostatni weekend jak dorwała nas ulewa na 8 od Ostrowii do Wywszkowa: z 4 centymetry wody na jezdni, a w koleinach jeszcze więcej. A Forek szedł jak po sznurku z prędkością jak na S8 wypadało Mam wrażenie, że CVT to nie koniecznie strzał w stopę, a raczej bardzo udany kompromiz pomiędzy wygodą, ekologią, ekonomią i jednak sportowym charakterem samochodu. Bez dwóch zdań wolę CVT od DSG pomimo, że w trybie manual nie wydaje się tak szybka ale za to jest ciągle bardzo płynna podczas zmian biegów. Może właśnie dlatego wydaje się wolniejsza w działaniu... Oczywiście odnoszę się do aut w podobnej klasie. Prosze nie wprowadzać ludzi w błąd ten rodzaj napedu jest tak samo "stały" jak w Golfie 4motion, Tiguanie, Audi A3 czy Mercedesie A GLA i CLA. Odetnij kabelek od strerowania sprzeglem wielopłytkowym to sie przekonasz o jego stalosci gdy beda ciagnać tylko przednie kola. Nie wiem jak w Subaru ale w VW wystarczala awaria czujnika ABS zeby naped na tylna os nie był kierowany. Ps: to że Forek szedl ulewie jak burza to zasługa dobrych opon a nie skrzyni, załuż slicki przejedz sie w ulewie ciekawe ile ci skrzynia CVT wtedy pomoże Edytowane 27 Maja 2014 przez GRAF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Graf, przejedz sie Forkiem XT. Nie liczac startu, gwarantuje Ci, ze CVT jest w stanie sprostac tak samo agresywnej jezdzie jak wiekszosc DSG. Ja bylem pod mega wrazeniem jak dobrze to chodzi. Wedlug mnie niedlugo bedziemy musieli czekac na jakas sportowa wersje CVT. Juz roznica miedzy pierwszym subarowskim CVT w 2.0 N/A, a tym w Forku XT jest kolosalna! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Graf, przejedz sie Forkiem XT. Nie liczac startu, gwarantuje Ci, ze CVT jest w stanie sprostac tak samo agresywnej jezdzie jak wiekszosc DSG. Ja bylem pod mega wrazeniem jak dobrze to chodzi. Wedlug mnie niedlugo bedziemy musieli czekac na jakas sportowa wersje CVT. Juz roznica miedzy pierwszym subarowskim CVT w 2.0 N/A, a tym w Forku XT jest kolosalna! Byc moze forek CVT jakos jeździ (nie prowadzilem, nie ciagnie mnie nawet - bo nie lubie aut ktore za mnie decyduja co sie dzieje) ale jestem pewien że nawet nie powacha starego Forka 2.5XT m/t, a dwa czasy sie zmieniły i dzis takie osiagi oferuja juz diesle rowniez z automatami. Dwa dalej uważam ze CVT zostało zrobione z powodu jej zalet niska masa, niski koszt, niewielkie wymiary i tanszy koszt zaprojektowania. Jedyny wiekszy koszt to pewnie bardzo dobry jakościowo materiał do budowy łancucha i kół stożkowych bo gdy łancuch sie zacznie slizgac to oznacza koniec jazdy i dlatego tez nie bedzie połaczenia prawdziwego stago napedy 4x4 opartego na 3 dyferencjałach bo on stawia dużo wieksze pod wzgledem wytrzymałości wymagania sprzegłom podczas ruszania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 nawet nie powacha starego Forka 2.5XT m/t Trudno porównywać "klasyczny" automat (ze sprzęgłem hydrokinetycznym) z manualem. Myślę, że porównanie starego 2,5XT z automatem z nowym Forkiem XT CVT już nie byłoby takie oczywiste. nie bedzie połaczenia prawdziwego stago napedy 4x4 opartego na 3 dyferencjałach Czy nie ma przypadkiem takiej wersji Legacy na rynku japońskim. I w dodatku z DIT. Co do szper w przednim i tylnym dyfrze się nie wypowiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 ale jestem pewien że nawet nie powacha starego Forka 2.5XT m/t 0-100 na pewno nie, ale juz potem.... nie bylbym taki pewien! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 @@GRAF, czym jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Czy nie ma przypadkiem takiej wersji Legacy na rynku japońskim. I w dodatku z DIT Ano jest, Levorg 2.0 też tak ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 jakiś czas temu czytałem, że taki napęd ma Legacy GT-S 2.0DIT Sport CVT ale nie pamiętam gdzie to napisali.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 jakiś czas temu czytałem, że taki napęd ma Legacy GT-S 2.0DIT Sport CVT ale nie pamiętam gdzie to napisali.... Na www.subaru.jp . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Żadnych nowych przecieków ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 w połowie strony kilka fotek levorg vs legacy http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?p=41836794 na EU już produkują ale 1.6... ~150HP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Przód levorga IMO ładniejszy,ale ogólnie jednak legacy.10 cm. mniejszy rozstaw nie wpływa dobrze na estetykę.Jeśli na Europę będzie jedynie 1,6DIT 150hp to trochę słabo,myślałem,że chociaż 170 będzie.Przy słabszym momencie nie będzie tak przyjemny jak SBD,który na Europę mam nadzieję będzie i to może być bardzo ciekawe z CVT i odchudzona buda. Dużo zależy od ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Widać po tych zdjęciach, że centymetry to nie wszystko. Cała bryła Levorga jest sporo mniejsza, i pewnie wewnątrz też tak będzie. Ale w sumie to nie wiem czy to dobrze czy źle. Jeśli nowe Legacy byłoby dostępne w EU to wtedy nie byłoby dylematu, a tak to pozostanie Levorg vs Outback. 150KM to też trochę słabo. Zwłaszcza w kontekście wielbicieli Skody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 (edytowane) jezeli chodzi o mój pkt widzenia to mimo wszystko mniejszy levorg lepiej się prezentuje, a bo nowszy i nie opatrzony, a bo bardziej agresywny, a może zwlekają z levorgiem bo wsadzają diesla faktycznie.... lewog to w środku forek-xv... mniejszy, ale czy tego miejsca az tak potrzeba ja nie wykorzystuje przestrzeni OBK- no może 2x w roku, a poza tym mam pusto Edytowane 9 Czerwca 2014 przez giepa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Panel środkowy,multimedia,CVT,zegary,kierownica to raczej inna liga niż XV.Miejsca w środku pewnie będzie i tak sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 wykończenie może tak choć te levorgi to wszystkie na wypasie są fotografowane wiec jak będzie zobaczymy.. mi chodzi bardziej o rozmiar, ta sama decha wiec szerokość jest podobna, różnica może być w długości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 (edytowane) 150KM to też trochę słabo. Zwłaszcza w kontekście wielbicieli Skody. 150 z silnika 1.6T to słąbo w kontekscie czegokolwoiek niestety No chyba że Levorg bedzie wtedy kosztował mniej niż 100 tyś zł. Edytowane 9 Czerwca 2014 przez lukass Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Programem sie zrobi na 180-200KM tylko pa pa gwarnacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 150 z silnika 1.6T to słąbo w kontekscie czegokolwoiek niestety No chyba że Levorg bedzie wtedy kosztował mniej niż 100 tyś zł. 240KM z 2.0T też mało ale przepisy, UE, spalanie, ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Deska w Levorgu raczej bedzie taka sama jak w STI - a wiec powinna tez zadowolic europejskich "macaczy" Wg mnie Levorg wyglada mniamusnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Z pierdół: jest info o wszystkich szybach automatycznych. Fajny gadżet z wyższego segmentu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się