Izotom Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Faktycznie, Audi dość mocno to różnicuje: mamy Q5 ze skrzynią bezstopniową (mulitronic?) i z napisem quattro. Czy to "to" quatro to głowy nie dam. Spodziewałem się czegoś więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) Wiem co to nazwa Quattro. Chodzi mi o konkretny model czyli a4 - czyli stały napęd jak w Levorgu w A4 napęd Quattro (centralny mechanizm róznicowy) nie jest realizowany od technicznej strony tak samo jak w Levorg-u 1.6 GT-S (sprzęgło międzyosiowe) od strony budowy ten z Levorg-a jest zbudowany jak ten w Audi A3 czy Skodzie Octavii Edytowane 21 Października 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Wiem co to nazwa Quattro. Chodzi mi o konkretny model czyli a4 - czyli stały napęd jak w Levorgu w A4 napęd Quattro nie jest realizowany od technicznej strony tak samo jak w Levorg-u 1.6 GT-S od strony budowy ten z Levorg-a jest zbudowany jak ten w Audi A3 czy Skodzie Octavii Dokładnie tak napisałem. Różni się tym co przenosi moment obrotowy. Ale i tu i tu jest stale procentowo określony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Różnica to co rozdziela moment obrotowy: w Audi Torsen a w Levorgu sprzęgło międzyosiowe. w Octavii też sprzegło międzyosiowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Różnica to co rozdziela moment obrotowy: w Audi Torsen a w Levorgu sprzęgło międzyosiowe. w Octavii też sprzegło międzyosiowe Ale w Octavii inicjalny rozdział momentu to 100% przod- w levorgu to 60:40 i to jest ogromna różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Ale i tu i tu jest stale procentowo określony. w Levorgu "nominalny" to 60/40 jak mniemam poprzez częściowe rozpięcie sprzęgła z opcja 50/50 pełne spięcie sprzęgła przy pełnym spięciu sprzęgła można przekazać całość (100%) na każdą oś w zależności od przyczepność co nie jest tak oczywiste w przypadku centralnego (nie w pełni blokowanego) mechanizmu różnicowego 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Różnica to co rozdziela moment obrotowy: w Audi Torsen a w Levorgu sprzęgło międzyosiowe. w Octavii też sprzegło międzyosiowe Ale w Octavii inicjalny rozdział momentu to 100% przod- Najnowszy haldex przenosi moment inicjalny również na tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) Różnica to co rozdziela moment obrotowy: w Audi Torsen a w Levorgu sprzęgło międzyosiowe. w Octavii też sprzegło międzyosiowe Ale w Octavii inicjalny rozdział momentu to 100% przod- w levorgu to 60:40 i to jest ogromna różnica. tego nie wiemy do końca, inicjalny w momencie startu auta to 50/50 bo sprzęgło jest spięte, Haldex od gen. IV jest terowany elektronicznie i z założenia jest tak samo "stały" jak ten w Levorgu działa podobnie jak np. w Fordzie Kuga gdzie tez występuje Haldex i w trakcie jazdy ze stałą prędkością jakaś cześć jest cały czas dostarczana do tylnej osi można to - na ile to jest wiarygodne nie wiem - obserwować na animacji na centralnym wyświetlaczu Edytowane 21 Października 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaryta Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 IV jest terowany elektronicznie i z założenia jest tak samo "stały" jak ten w Levorgu No cóż, nie według VW Brałem udział w przetargu na samochód pościgowy Policji w Białymstoku gdzie jednym z warunków była stały napęd na 4 koła. Skoda przeciwstawiła mojemu Evo Suprba Trochę było śmiechu ale po wpłynięciu oficjalnego protestu otrzymaliśmy odpowiedź z działu technicznego, że Haldex IV generacji jest napędem dołączanym W Białymstoku może Was nagrywać Evo a nie Superb Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Skoda przeciwstawiła mojemu Evo Suprba napęd w EVO tez nie ma nic wspólnego z napędem w Levorg-u Trochę było śmiechu ale po wpłynięciu oficjalnego protestu otrzymaliśmy odpowiedź z działu technicznego, że Haldex IV generacji jest napędem dołączanym bo jest, gdyż do stale napędzanej przedniej osi dołączona jest os tylna elektronicznie sterowanym sprzęgłem międzyosiowym tak samo jak w Levorgu 1.6 GT-S całkowicie inaczej jak we wspomnianym EVO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 IV jest terowany elektronicznie i z założenia jest tak samo "stały" jak ten w Levorgu No cóż, nie według VW Brałem udział w przetargu na samochód pościgowy Policji w Białymstoku gdzie jednym z warunków była stały napęd na 4 koła. Skoda przeciwstawiła mojemu Evo Suprba Trochę było śmiechu ale po wpłynięciu oficjalnego protestu otrzymaliśmy odpowiedź z działu technicznego, że Haldex IV generacji jest napędem dołączanym W Białymstoku może Was nagrywać Evo a nie Superb Pozdrawiam ale przeciez tutaj idzie mowa o Haldex'ie 5 gen. btw, STI w przetargu nie bralo udzialu? auto z "pancernym" 2.5T nie wywolalo "troche smiechu" wsrod poscigowcow? Różnica to co rozdziela moment obrotowy: w Audi Torsen a w Levorgu sprzęgło międzyosiowe. w Octavii też sprzegło międzyosiowe Ale w Octavii inicjalny rozdział momentu to 100% przod- w levorgu to 60:40 i to jest ogromna różnica. jaka jest zasadnicza roznica pomiedzy subarowym MPT oraz Haldex'em 5 gen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Taka, że jest umieszczona w skrzyni biegów, a nie w tylnym moście i ma m.in. w związku z tym większą pojemność cieplną i trudniej je przegrzać i doprowadzić do rozpięcia napędu. Mnie się przynajmniej w Foresterze nie udało. Nie wiem tylko czemu w kolejnym wątku jest znów prowadzona ta sama dyskusja na temat napędu MPT stosowanego w Subaru z automatycznymi skrzyniami biegów już od ponad 20 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Nie wiem tylko czemu w kolejnym wątku jest znów prowadzona ta sama dyskusja na temat napędu MPT stosowanego w Subaru z automatycznymi skrzyniami biegów już od ponad 20 lat. Zbiorowa pamięć złotej rybki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaryta Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 btw, STI w przetargu nie bralo udzialu? Cenowo wyskoczył poza pułap... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Taka, że jest umieszczona w skrzyni biegów, a nie w tylnym moście i ma m.in. w związku z tym większą pojemność cieplną i trudniej je przegrzać i doprowadzić do rozpięcia napędu. Mnie się przynajmniej w Foresterze nie udało. Nie wiem tylko czemu w kolejnym wątku jest znów prowadzona ta sama dyskusja na temat napędu MPT stosowanego w Subaru z automatycznymi skrzyniami biegów już od ponad 20 lat. jaka jest zasadnicza roznica w dzialaniu haldex vs MPT? roznice konstrukcyjne sa wiadome a dyskusja ta powraca jak bumerang, bo po raz kolejny ktos wyskakuje z tekstami o wyzszosci subarowego ATS/MPT nad Haldex'em... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Jeśli chodzi o sposób sterowania sprzęgłem to jest to pewnie tajemnica producentów. Na pewno inicjalny podział momentu podawany przez producentów jest inny, i w przypadku Subaru bardziej 4x4. Różnica jest w odporności na przegrzanie, tak przynajmniej wynika z informacji od Dyrekcji w innych wątkach. Co do wyższości, to jeśli chodzi o Forestera najlepiej sprawdzić w "terenie", a jeśli chodzi o samochody osobowe jak Levorg najlepiej sprawdzić w zimie, bo wtedy chyba jest to najlepiej odczuwalne. po raz kolejny ktos wyskakuje z tekstami o wyzszosci subarowego ATS/MPT nad Haldex'em... Może po prostu trzeba zrobić test i to w końcu rozstrzygnąć. Wziąć auta z podobną mocą i masą, znaleźć trochę śniegu lub mokrego toru i wykonać kilka prób. Tyle, że oprócz napędu będzie jeszcze wiele innych czynników wpływających na wynik. Więc pozostaje polemika…. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 mi najbardziej chodzi o to, ze tak naprawde zasadniczej roznicy (chyba) nie ma, przecietny uzytkowmik i nie poczuje znacznej roznicy - wiec mozna se tylko w kolko dyskutowac o "wyzszosci swiat BN nad swietami WN" sam mialem kiedys Forka XT z MPT (bez VTD) i naprawde dawal rade i na sliskim i w terenie, ale jednak nawet taki fajtlapa jak ja potrafi odczuc, ze Subarak z VTD jezdzi inaczej (czy lepiej to juz temat na kolejna dyskusje ) 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) tez kiedys jechalem takim Forkiem z automatem i MPT i w porownaniu do mojego tamtejszego OBK 2,5 MT to bylo duzo gorsze. Tyl na sliskim tak sie dopinal jak w Haldexie I generacji . Dupa chciala mnie wyprzedzic jak dalem gazu na zlodowacialym sniegu. Aktualnie ze wszystimi ESP itp. tego nie czuc ale wtady bez ESP to byla jazda Edytowane 21 Października 2015 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 tez kiedys jechalem takim Forkiem z automatem i MPT i w porownaniu do mojego tamtejszego OBK 2,5 MT to bylo duzo gorsze. Tyl na sliskim tak sie dopinal jak w Haldexie I generacji . Dupa chciala mnie wyprzedzic jak dalem gazu na zlodowacialym sniegu. O ile dobrze pamiętam, to Legwan z VTD był tail-happy, tylko to terkotanie później wkurzało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) Różnica jest w odporności na przegrzanie nie twierdzę, że nie można Haldexa przegrzać natomiast używałem auta z Haldexem gen. IV, zabawy na śniegu czy błocie go nie przegrzały ani raz w tym samym czasie kolega też miał auto z tym samym Haldexem i nic się nie działo był gdzieś na tym forum link to rosyjskiego testu na śniegu w którym testowania Golfa R, STI i MB A45 AMG A45 przegrzał sprzęgło - napęd odłączony STI zagrzał olej - chwilowy brak blokady centralnego dyfra (inna sprawa że może był na ustawiony na auto) Golf R z Haldex-em działał cały czas nie wiem jak mocno można spinać takie sprzęgła np. w trakcie przejazdu ślimaka typu zjazd z autostrady gdzie trzeba się odwrócić o 270 stopni czy jest on spięty na tyle żeby przekazywać te 40% na tył, czy kręta górska droga śnieg, śniegiem można go na stałe spiąć i na upartego jechać ale jak on się rozpina na przyczepnym asfalcie bo tam się sztywnym połączeniem nie da jechać mi najbardziej chodzi o to, ze tak naprawde zasadniczej roznicy (chyba) nie ma, przecietny uzytkowmik i nie poczuje znacznej roznicy - wiec mozna se tylko w kolko dyskutowac o "wyzszosci swiat BN nad swietami WN" rozwiązanie ze sprzęgłem jest "wystarczająco dobre" do tego łatwo sterowalne i to wystarcza Edytowane 21 Października 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 mojemu Evo Suprba Czarny Ralliart? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) raczej szaro grafitowy Evo X - tak wyglądał - widziałem w akcji Edytowane 21 Października 2015 przez piotrr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 mojemu Evo Suprba Czarny Ralliart? http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news-potezna-bron-polskiej-policji-to-mitsubishi-lancer-evo-x,nId,1398242 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac_Williams Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 przemekka, odebrales? Podoba sie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Odebrałem. Wyszło całkiem całkiem. Szkoda, że pogoda dziś taka deszczowa. Jak prześlą mi fotki, to coś tu wkleję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się