Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 6 Lipca 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Nowe A4 ma być ok 100kg lżejsze Levorg GT ma masę własną 1537 kg. Czyli A4 ma szansę zejść do masy Levorga. Finalnie co by nie zrobić - to co się zaoszczędzi na karoserii, dochodzi w wyposażeniu ( jest generalnie coraz bogatsze ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 (edytowane) Dyrekcja, o 06 Jul 2015 - 16:57, powiedział: piotrr powiedział: trochę ciężki ten levorg....1570kg taki pierwszy z brzegu kompakt kombi (peżo 308 1,6thp 205km) to ok 1400kg Właściwy rozmiarami i napędem jest raczej np. Audi A4 kombi quattro 1.8 TFSI :też 170 KM, długość praktycznie identyczna, masa własna 1635 kg. Pozdrowienia Audi A4 to jednak odrobinę inne auto, rozstaw osi 2808 mm to znacząco więcej jak w Levorg-u jak i więcej jak w nowym Outbacku Audi A4, VW Passat, Skoda Superb to nie klasa Levorga a Legacy/Outback nowe Audi A4 Avant ma jeszcze większe wymiary w tym rozstaw osi 2820 mm oraz podobno zredukowaną o ok 100 kg masę w stosunku do swojego przednika Skoda Octavia kombi jak też Levorg mają prawie takie same długości i prawie taki sam rozstaw osi Edytowane 6 Lipca 2015 przez ketivv 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 6 Lipca 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 rozstaw osi 2808 mm to znacząco więcej jak w Levorg-u Rozstaw osi praktycznie nie ma wpływu na masę samochodu - daje pewne pojęcie o wymiarach wnętrza, aczkolwiek bardzo względne, gdyż layout silnika ma tu b.duże znaczenie ( np. BMW 3 ma większy rozstaw osi od Passata, lecz znacznie mniej miejsca w kabinie ). Podział rynku na "klasy" ma już też znaczenie symboliczne. Powstało tyle nowych konstrukcji nie dających się praktycznie zakwalifikować do jakichś klas, że de facto każde porównanie bazujące na parametrach jest dopuszczalne. O.K. - nie porównywałem bezpośrednio Levorga do A4. Robiłem to jednak w odniesieniu do Volvo V60 - Levorg ma w moim przekonaniu w środku wyraźnie więcej miejsca ( a porównywanie w tych kryteriach A4 do OBK wręcz nie ma sensu ...). Każdy może jednak mieć na ten temat swoje zdanie Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 (edytowane) Dyrekcja powiedział: Podział rynku na "klasy" ma już też znaczenie symboliczne. Powstało tyle nowych konstrukcji nie dających się praktycznie zakwalifikować do jakichś klas, że de facto każde porównywanie bazujące na parametrach jest dopuszczalne. zgadzam się jednakże - wspomniane "stare" Audi A4 jest zbudowane na płycie podwoziowej PL47 (PL od "longitudinal engine" odpowiednik płyty podwoziowej PQ od "transverse engine" w przypadku Passat czy Skody Superb) - co by nie powiedzieć Levorg podobnie jak np. Skoda Octavia pod względem płyty podwoziowej to auta kompaktowe, obydwa mają niemalże takie same wymiary - odpowiednikiem nowego A4 Avant czy Passata kombi jak też Skody Superb kombi w ramach Subaru jest Legacy/Outback a nie Levorg Dyrekcja powiedział: O.K. - nie porównywałem bezpośrednio Levorga do A4. Robiłem to jednak w odniesieniu do Volvo V60 - Levorg ma w moim przekonaniu w środku wyraźnie więcej miejsca ( a porównywanie w tych kryteriach A4 do OBK wręcz nie ma sensu ...). Każdy może jednak mieć na ten temat swoje zdanie https://pl.wikipedia.org/wiki/Autosegment_D Skoda Octavia też ma w środku znacząco więcej miejsca jak Volvo V40 mimo to jest klasyfikowana jako auto segmentu C https://pl.wikipedia.org/wiki/Autosegment_C tak jak Subaru Impreza z której to Levorg się wywodzi, to jakby Impreza/WRX kombi i pewnie z Legacy/OBK więcej go dzieli jak łączy Dyrekcja powiedział: Rozstaw osi praktycznie nie ma wpływu na masę samochodu - daje pewne pojęcie o wymiarach wnętrza, aczkolwiek bardzo względne, gdyż layout silnika ma tu b.duże znaczenie ( np. BMW 3 ma większy rozstaw osi od Passata, lecz znacznie mniej miejsca w kabinie ). nie o masę chodzi a o komfort podróżowania który przekłada się na klasyfikację auta BMW 3 - 2810 mm Volvo V40 - 2776 mm "stare" Audi A4 - 2808 mm Legacy VI - 2751 mm Edytowane 6 Lipca 2015 przez ketivv 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Zasadniczo zgadzam się z Ketivv-em co do klasyfikacji jeśli już musimy gdzieś Levorga klasyfikować to jest to auto kompaktowe z racji rodowodu płyty... Z tego samego powodu kiedy w poprzednim roku pojawiły się pierwsze fotki auta pomyślałem sobie: Subaru niestety kombinuje jak inni: buduje auto na płycie imprezy i będzie wmawiać nam że to następca Legacy.... (choć jeszcze wtedy liczyłem że jednak legacy będzie) - oczywiście za cenę legacy Przy tym żonglowaniu wymiarami warto podać chyba szerokości nadwozia i wnętrza - te na pewno pokażą że to wyrośnięte C a nie D To widać także po proporcjach auta związanych z rozstawem osi - pozostał ten z imprezy a auto jest długie - zwisy się powiększyły a to ładnie już tak nie wygląda - choć jakoś się przyzwyczaiłem - czekam na auto do zobaczenia na żywo. ja osobiście rozważam Levorga jako nastepcę mojego legacy( r.2008) jako alternatywę rozważam min. mazde 6 - w wersji benzynowej - większe wnętrze, ładniej wykończone tyle że fwd... zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Z tego samego powodu kiedy w poprzednim roku pojawiły się pierwsze fotki auta pomyślałem sobie: Subaru niestety kombinuje jak inni: buduje auto na płycie imprezy i będzie wmawiać nam że to następca Legacy.... (choć jeszcze wtedy liczyłem że jednak legacy będzie) - oczywiście za cenę legacy przesada z określeniem "kombinuje" chyba, że chodzi o fakt, że Levorg to kombi Subaru proponuje na rynku produkt w podobnej cenie jak konkurencja Przy tym żonglowaniu wymiarami warto podać chyba szerokości nadwozia i wnętrza - te na pewno pokażą że to wyrośnięte C a nie D Octavia Levorg Legacy Długość: 4.659 4.690 4.796 Szerokość: 1.814 1.780 1.840 Wysokość: 1.463 1.485 1.500 Rozstaw osi: 2.680 2.650 2.750 To widać także po proporcjach auta związanych z rozstawem osi - pozostał ten z imprezy a auto jest długie - zwisy się powiększyły a to ładnie już tak nie wygląda Levorg vs. Legacy 10 cm mniejszy rozstaw i 10 cm krótszy, zwisy mogą być podobne osobiście jestem fanem Levorg-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Legacy MY10 wg. prospektu z 2010 ma : szerokosc 1780 wysokosc 1535 Z testow Levorga wynika ze ilosc miejsca w srodku jest porownywalne z Legacy MY10. Levorg ma podobne wymiary do Legacy MY04 dlugosc i roztaw osi czyli takie jakie wielu bardzo odpowiada . Sweg oczasu byly lamenty ze Legacy MY10 jest za duze. Jeszcze sie taki nie urodzil .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 żeby była jasność: ja też ostrzę zęby na levorga - stąd moja obecność w tym wątku Co do proporcji auta: liczę na to że to co widoczne z profilu nie będzie istotne/widoczne w 3D szkoda że zrezygnowano w levorgu z eye sight bo to też był atut subaru Wymiary auta faktycznie są zbliżone do mojego legacy - jak na rodzinne kombi wystarczy, choć zawsze dobrze mieć wybór: Impreza / levorg / Legacy pozdrawiam ps. moja prośba do Dyrekcji o przesłanie info do Białegostoku dot. levorga /jeśli są jakieś nowe, istotne, odtajnione, może przymiarki do specyfikacji - skoro mają być zachęty do zamówienia auta - to chociaż info co mamy zamawiać... / bo w salonie nie dowiedziałem się nic więcej niż na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 7 Lipca 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 (edytowane) Z testow Levorga wynika ze ilosc miejsca w srodku jest porownywalne z Legacy MY10 No, nie całkiem. Jest większy od Legacy MY04, lecz mniejszy od Legacy 10. Gdy porównamy wymiary kabiny tych aut otrzymamy następujący obraz (Legacy 04, Levorg, Legacy 10 - wszystkie oczywiście kombi) Długość kabiny: 1840 / 2005 / 2190 Szerokość kabiny: 1445 / 1490 / 1545 Wysokość kabiny: 1190 / 1205 / 1230 Z osobistego doświadczenia z wszystkimi tymi samochodami mogę potwierdzić, że subiektywne odczucia przestrzeni w pełni odpowiadając powyższym wymiarom : Legacy 04 - dość ciasny ( szczególnie z tyłu ), Legacy 10 bardzo duży, Levorg O.K. ( co nie oznacza, że Legacy nie były O.K. ). Edytowane 7 Lipca 2015 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Z niemieckiej strony wiem już czym różnią się wersje wyposażenia ale co to jest wersja GT? Czy jest możliwe, że będzie również 2,0 DIT? W Polsce albo w Europie? Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 rozstaw osi 2808 mm to znacząco więcej jak w Levorg-u ( a porównywanie w tych kryteriach A4 do OBK wręcz nie ma sensu ...).Każdy może jednak mieć na ten temat swoje zdanie Pozdrowienia Pamietajmy ze porównujemy do modelu który zakończył juz karierę nowe A4 ma byc przestronniejsze w środku zwłaszcza z tylu. Oczywiście bazuje na informacjach prasowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Pytanie zasadnicze brzmi: czy ludzie kupują samochód z linijką (albo metrem krawieckim) w ręce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Dokładnie ale jak brak innych argumentów to w przypadku Legacy/OBK zazwyczaj sięga sie po wielkość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Pytanie zasadnicze brzmi: czy ludzie kupują samochód z linijką (albo metrem krawieckim) w ręce? po części tak jedni szukają dużego lub ustawnego bagażnika inni miejsca dla nóg w tylnym rzędzie foteli czy też szerokości dla 3 fotelików dziecięcych itp. takim jak ja wystarcza - aż z naddatkiem - kompaktowy XV który co by nie powiedzieć wielkiego bagażnika nie ma a z tyłu miejsca jest nie dużo tylko wystarczająco sądzę, że ktoś kto szuka przestrzeni jak w nowym OBK czy Legacy w Levorgu tego nie znajdzie, jednakże to w żadnym wypadku nie oznacza iż Levorg to złe auto, trzeba go traktować jak propozycja auta kombi na bazie kompaktowej Imprezy, która sama w sobie jest dużym kompaktem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Pytanie zasadnicze brzmi: czy ludzie kupują samochód z linijką (albo metrem krawieckim) w ręce? Słuszne pytanie. Dzisiaj byłem w salonie Mazdy i Forda. Siedziałem w nowej szóstce i Mondeo. Na papierze te samochody są dużo większe w środku niż moje Legacy, ale w rzeczywistości nie widziałem tej różnicy. Zmierzam do tego, że wszystko wychodzi w praniu a suche dane techniczne mogą być mylące bo, jak np. w Mondeo, musiałem wyciągnąć kierownicę daleko do przodu (i cofnąć fotel) aby usiąść wygodnie. Skutek: miejsca z tyłu miałem tyle samo (jeżeli nie mniej) niż w Legacy. Jeżeli Dyrekcja twierdzi, że w Levorgu jest przestronniej niż w Legacy 04-09 to zapowiada się całkiem obszerny samochód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 Z testow Levorga wynika ze ilosc miejsca w srodku jest porownywalne z Legacy MY10. Chyba niemieckich Levorg ma z przodu tyle samo miejsca co STI MY15 i nieznacznie więcej z tyłu. Ze zdjęć wygląda na niewiele mniej niż w Forku MY15 więc wystarczy pójść do salonu i sprawdzić. Co nie zmienia faktu, że jest go w zupełności wystarczająco dużo do wygodnego podróżowania w 4 osoby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 (edytowane) w Forku siedzialem. Miejsca z przodu wystarczajaco. Ciezko pojsc do salonu i posiedziec w Levorgu . Co do mnie to tyle miejsca z tylu co w Legacy nie potrzebuje. Ale dlugosc bagaznika musi miec kolo 200 cm i szerokosc min 120cm. Wszystkie niemieckie wynalazki sa tak zabudowane ze szerokosc wychodzi po 100 cm. Glebokosc nie jest mi wcale taka wazna .. bo nie woze swojego dobytki a jedynie niezlozony rower a tu Forek jest za krotki. Levorg powinien pasowac. Edytowane 8 Lipca 2015 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 @@haubi65, masz dwumetrowy rower ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 i szerokosc min 120cm. to się może nie udać Levorg ma bagażnik o podobnych wymarach co Forek MY15. @haubi65, masz dwumetrowy rower ? pewnie twin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 (edytowane) rama XL a calkowita dlugosc z kolami pewnie z 160 cm (dokladnie zmierzone 170 cm) ma a jeszcze pare rzaczy trzeba dorzucic. Jak lezy w bagazniku to go dosyc dkladnie wypelnia i ciezko jeszcze cokolwiek zmiescic by na nim nie lezalo. Juz w Legacy pasuje na styk (min szerokosc bagaznika to 110 cm miedzy nadkolami). Mozna owszem bagaznik na drzwi tylne zalozyc i tak robimy jak jezdzimy we dwojke ale samemu nie chce mi sie bo wtedy tez trzeba max 130 km/h Edytowane 8 Lipca 2015 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 Z testow Levorga wynika ze ilosc miejsca w srodku jest porownywalne z Legacy MY10. Chyba niemieckich Levorg ma z przodu tyle samo miejsca co STI MY15 i nieznacznie więcej z tyłu. Ze zdjęć wygląda na niewiele mniej niż w Forku MY15 więc wystarczy pójść do salonu i sprawdzić. Co nie zmienia faktu, że jest go w zupełności wystarczająco dużo do wygodnego podróżowania w 4 osoby. w STI jest miejsca tony zwłaszcza z tylu i jezeli ktoś uważa ze tam jest ciasno to albo urósł za wysoki ale ma jakieś kompleksy na punkcie wielkości no chyba ze wozi go szofer ale w takim razie wybrał zła markę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 W STI'15, dla niektórych bardzo wysokich osób (ok. 2 metrów), problemem może być tylko ilość miejsca nad głową na tylnym siedzeniu. Ale w Levorgu tego problemu nie ma. Co do reszty miejsca z tyłu, to jest go aż nadto więc człowiek zbudowany tylko z długiej szyi i długich nóg ze spokojem tam się zmieści Bagażnik 522 litry też robi wrażenie, a jak będzie dostępna jakaś kratka to ładując bagażnik po dach, będzie można spokojnie przewieźć całą rodzinę na wakacje - przynajmniej mamy doświadczenie z Forka, który jest wyższy ale ma bagażnik mniejszy o około 20 litrów czyli na wysokości, do rolety, około 2 cm (niestety istotnych bo nie wszystkie walizki mieszczą się pod roletę w Forku). Autko jest fajne i z chęcią spróbowałbym się za kierownicą tego auta z drogą. Kiedy będzie można zrobić jazdę testową? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 8 Lipca 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 Z niemieckiej strony wiem już czym różnią się wersje wyposażenia ale co to jest wersja GT? GT nazwane jest w Niemczech "Trend" GT-S to "Comfort" lub "Sport". Różnice to głównie navi i tapicerka skórzana. W porównaniu do GT GT-S ma większe felgi ( 18") oraz większe tarcze hamulcowe ( oprócz innych opisanych różnic ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NonPhixion Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 Według mojej skromnej subiektywnej oceny Levorg godnie zastąpi Hawka Wagon :-) Trochę dziwne jest to, że Active zastąpili słowem Trend. Zalatuje teraz trochę Fordem. Mam świadomość, że R, RS, GT, GTI itd. itp. powielają się w różnych markach, ale po co to Subaru zmieniło to nie wiem :-D ... chyba, że nie chciało zalatywać Skodą w wersji Active hehe ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 9 Lipca 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Active zastąpili słowem Trend To jest nazewnictwo stosowane w Niemczech ( częściowo przejmowane też u nas, gdyż identyczna zazwyczaj specyfikacja ). FHI ( czyli : Subaru ) tej nazwy nie stosuje. Pozdrowienia min szerokość bagażnika to 110 cm miedzy nadkolami W/g danych FHI szerokość pomiędzy nadkolami to 108 cm - dla Levorga tyle samo. Długość bagażnika to 107 cm ( Levorg tyle samo ). Dealerzy otrzymali już ( wstępne ) informacje o Levorgu. Ceny to : GT ( wyłącznie na zamówienie indywidualne !) : 28.000 Euro GT-S : 30.000 Euro GT-S z nawigacją i tapicerką skórzaną : 32.500 Euro Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się