Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

 

 

Nowe A4 ma być ok 100kg lżejsze

Levorg GT ma masę własną 1537 kg. Czyli A4 ma szansę zejść do masy Levorga. Finalnie co by nie zrobić - to co się zaoszczędzi na karoserii, dochodzi w wyposażeniu ( jest generalnie coraz bogatsze ).

 

Pozdrowienia   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrekcja, o 06 Jul 2015 - 16:57, powiedział:

 

piotrr powiedział:

trochę ciężki ten levorg....1570kg taki pierwszy z brzegu kompakt kombi (peżo 308 1,6thp 205km) to ok 1400kg

Właściwy rozmiarami i napędem jest raczej np. Audi A4 kombi quattro 1.8 TFSI :

też 170 KM, długość praktycznie identyczna, masa własna 1635 kg.

 

Pozdrowienia

 

Audi A4 to jednak odrobinę inne auto, rozstaw osi 2808 mm to znacząco więcej jak w Levorg-u jak i więcej jak w nowym Outbacku

Audi A4, VW Passat, Skoda Superb to nie klasa Levorga a Legacy/Outback

nowe Audi A4 Avant ma jeszcze większe wymiary w tym rozstaw osi 2820 mm oraz podobno zredukowaną o ok 100 kg masę w stosunku do swojego przednika

 

Skoda Octavia kombi jak też Levorg mają prawie takie same długości i prawie taki sam rozstaw osi

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

rozstaw osi 2808 mm to znacząco więcej jak w Levorg-u

Rozstaw osi praktycznie nie ma wpływu na masę samochodu -  daje pewne pojęcie o wymiarach wnętrza, aczkolwiek bardzo względne, gdyż layout silnika ma tu b.duże znaczenie ( np. BMW 3 ma większy rozstaw osi od Passata, lecz znacznie mniej miejsca w kabinie ).

Podział rynku na "klasy"  ma już też znaczenie symboliczne. Powstało tyle nowych konstrukcji nie dających się praktycznie zakwalifikować do jakichś klas, że de facto każde porównanie bazujące na parametrach jest dopuszczalne.

O.K. - nie porównywałem bezpośrednio Levorga do A4. Robiłem to jednak w odniesieniu do Volvo V60 - Levorg ma w moim przekonaniu w środku wyraźnie więcej miejsca ( a porównywanie w tych kryteriach  A4 do OBK wręcz nie ma sensu ...).

Każdy może jednak mieć na ten temat swoje zdanie :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrekcja powiedział: Podział rynku na "klasy" ma już też znaczenie symboliczne. Powstało tyle nowych konstrukcji nie dających się praktycznie zakwalifikować do jakichś klas, że de facto każde porównywanie bazujące na parametrach jest dopuszczalne.

 

zgadzam się jednakże

- wspomniane "stare" Audi A4 jest zbudowane na płycie podwoziowej PL47 (PL od "longitudinal engine" odpowiednik płyty podwoziowej PQ od "transverse engine" w przypadku Passat czy Skody Superb)

- co by nie powiedzieć Levorg podobnie jak np. Skoda Octavia pod względem płyty podwoziowej to auta kompaktowe, obydwa mają niemalże takie same wymiary

- odpowiednikiem nowego A4 Avant czy Passata kombi jak też Skody Superb kombi w ramach Subaru jest Legacy/Outback a nie Levorg

 

 

Dyrekcja powiedział: O.K. - nie porównywałem bezpośrednio Levorga do A4. Robiłem to jednak w odniesieniu do Volvo V60 - Levorg ma w moim przekonaniu w środku wyraźnie więcej miejsca ( a porównywanie w tych kryteriach A4 do OBK wręcz nie ma sensu ...). Każdy może jednak mieć na ten temat swoje zdanie

https://pl.wikipedia.org/wiki/Autosegment_D

 

Skoda Octavia też ma w środku znacząco więcej miejsca jak Volvo V40

mimo to jest klasyfikowana jako auto segmentu C

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Autosegment_C

 

tak jak Subaru Impreza z której to Levorg się wywodzi, to jakby Impreza/WRX kombi i pewnie z Legacy/OBK więcej go dzieli jak łączy

 

 

Dyrekcja powiedział: Rozstaw osi praktycznie nie ma wpływu na masę samochodu - daje pewne pojęcie o wymiarach wnętrza, aczkolwiek bardzo względne, gdyż layout silnika ma tu b.duże znaczenie ( np. BMW 3 ma większy rozstaw osi od Passata, lecz znacznie mniej miejsca w kabinie ).

 

nie o masę chodzi a o komfort podróżowania który przekłada się na klasyfikację auta

BMW 3 - 2810 mm

Volvo V40 - 2776 mm

"stare" Audi A4 - 2808 mm

Legacy VI - 2751 mm

 

 

 

 

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo zgadzam się z Ketivv-em co do klasyfikacji jeśli już musimy gdzieś Levorga klasyfikować to jest to auto kompaktowe z racji rodowodu płyty...

Z tego samego powodu kiedy w poprzednim roku pojawiły się pierwsze fotki auta pomyślałem sobie: Subaru niestety kombinuje jak inni:

buduje auto na płycie imprezy i  będzie wmawiać nam że to następca Legacy.... (choć jeszcze wtedy liczyłem że jednak legacy będzie) - oczywiście za cenę legacy

Przy tym żonglowaniu wymiarami warto podać chyba szerokości nadwozia i wnętrza - te na pewno pokażą że to wyrośnięte C a nie D

To widać także po proporcjach auta związanych z rozstawem osi - pozostał ten z imprezy a auto jest długie - zwisy się powiększyły a to ładnie już tak nie wygląda - choć jakoś się

przyzwyczaiłem - czekam na auto do zobaczenia na żywo. 

ja osobiście rozważam Levorga jako nastepcę mojego legacy( r.2008)

jako alternatywę rozważam min. mazde 6 - w wersji benzynowej - większe wnętrze, ładniej wykończone tyle że fwd...

zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z tego samego powodu kiedy w poprzednim roku pojawiły się pierwsze fotki auta pomyślałem sobie: Subaru niestety kombinuje jak inni: buduje auto na płycie imprezy i  będzie wmawiać nam że to następca Legacy.... (choć jeszcze wtedy liczyłem że jednak legacy będzie) - oczywiście za cenę legacy
 

 

przesada z określeniem "kombinuje" chyba, że chodzi o fakt, że Levorg to kombi  ;)

Subaru proponuje na rynku produkt w podobnej cenie jak konkurencja

 

 

 

 

Przy tym żonglowaniu wymiarami warto podać chyba szerokości nadwozia i wnętrza - te na pewno pokażą że to wyrośnięte C a nie D

 

 

                     Octavia  Levorg   Legacy

Długość:        4.659     4.690     4.796
Szerokość:    1.814     1.780     1.840
Wysokość:    1.463     1.485     1.500
Rozstaw osi: 2.680     2.650     2.750

 

 

To widać także po proporcjach auta związanych z rozstawem osi - pozostał ten z imprezy a auto jest długie - zwisy się powiększyły a to ładnie już tak nie wygląda
 

 

Levorg vs. Legacy

10 cm mniejszy rozstaw i 10 cm krótszy, zwisy mogą być podobne

 

osobiście jestem fanem Levorg-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy MY10 wg. prospektu z 2010 ma :

szerokosc 1780

wysokosc 1535

Z testow Levorga wynika ze ilosc miejsca w srodku jest porownywalne z Legacy MY10. Levorg ma podobne wymiary do Legacy MY04 dlugosc i roztaw osi  czyli takie jakie wielu bardzo odpowiada . Sweg oczasu byly lamenty ze Legacy MY10 jest za duze.  Jeszcze sie taki nie urodzil ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby była jasność: ja też ostrzę zęby na levorga - stąd moja obecność w tym wątku

Co do proporcji auta: liczę na to że to co widoczne z profilu nie będzie istotne/widoczne w 3D

szkoda że zrezygnowano w levorgu z eye sight bo to też był atut subaru

Wymiary auta faktycznie są zbliżone do mojego legacy - jak na rodzinne kombi wystarczy, choć zawsze dobrze mieć wybór: Impreza / levorg /  Legacy 

 

pozdrawiam 

ps. moja prośba do Dyrekcji o przesłanie info do Białegostoku dot. levorga /jeśli są jakieś nowe, istotne, odtajnione, może przymiarki do specyfikacji - skoro mają być zachęty do zamówienia auta - to chociaż info co mamy zamawiać... / bo w salonie nie dowiedziałem się nic więcej niż na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Z testow Levorga wynika ze ilosc miejsca w srodku jest porownywalne z Legacy MY10

No, nie całkiem. Jest większy od Legacy MY04, lecz mniejszy od Legacy 10.

Gdy porównamy wymiary kabiny tych aut otrzymamy następujący obraz (Legacy 04, Levorg, Legacy 10 - wszystkie oczywiście kombi) 

Długość kabiny: 1840 / 2005 / 2190

Szerokość kabiny: 1445 / 1490 / 1545

Wysokość kabiny: 1190 / 1205 / 1230

 

Z osobistego doświadczenia z wszystkimi tymi samochodami mogę potwierdzić, że subiektywne odczucia przestrzeni w pełni odpowiadając powyższym wymiarom : Legacy 04 - dość ciasny ( szczególnie z tyłu ), Legacy 10 bardzo duży, Levorg O.K. ( co nie oznacza, że Legacy nie były O.K. :) ).

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z niemieckiej strony wiem już czym różnią się wersje wyposażenia ale co to jest wersja GT?

Czy jest możliwe, że będzie również 2,0 DIT? W Polsce albo w Europie?

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

rozstaw osi 2808 mm to znacząco więcej jak w Levorg-u

 

( a porównywanie w tych kryteriach  A4 do OBK wręcz nie ma sensu ...).

Każdy może jednak mieć na ten temat swoje zdanie :)

 

Pozdrowienia

Pamietajmy ze porównujemy do modelu który zakończył juz karierę nowe A4 ma byc przestronniejsze w środku zwłaszcza z tylu.

Oczywiście bazuje na informacjach prasowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pytanie zasadnicze brzmi: czy ludzie kupują samochód z linijką (albo metrem krawieckim) w ręce?
 

 

po części tak

 

jedni szukają dużego lub ustawnego bagażnika inni miejsca dla nóg w tylnym rzędzie foteli czy też szerokości dla 3 fotelików dziecięcych itp.

 

takim jak ja wystarcza - aż z naddatkiem - kompaktowy XV który co by nie powiedzieć wielkiego bagażnika nie ma a z tyłu miejsca jest nie dużo tylko wystarczająco 

 

sądzę, że ktoś kto szuka przestrzeni jak w nowym OBK czy Legacy w Levorgu tego nie znajdzie, jednakże to w żadnym wypadku nie oznacza iż Levorg to złe auto, trzeba go traktować jak propozycja auta kombi na bazie kompaktowej Imprezy, która sama w sobie jest dużym kompaktem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze brzmi: czy ludzie kupują samochód z linijką (albo metrem krawieckim) w ręce?

Słuszne pytanie. Dzisiaj byłem w salonie Mazdy i Forda. Siedziałem w nowej szóstce i Mondeo. Na papierze te samochody są dużo większe w środku niż moje Legacy, ale w rzeczywistości nie widziałem tej różnicy. Zmierzam do tego, że wszystko wychodzi w praniu a suche dane techniczne mogą być mylące bo, jak np. w Mondeo, musiałem wyciągnąć kierownicę daleko do przodu (i cofnąć fotel) aby usiąść wygodnie.

 

Skutek: miejsca z tyłu miałem tyle samo (jeżeli nie mniej) niż w Legacy.

 

Jeżeli Dyrekcja twierdzi, że w Levorgu jest przestronniej niż w Legacy 04-09 to zapowiada się całkiem obszerny samochód :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z testow Levorga wynika ze ilosc miejsca w srodku jest porownywalne z Legacy MY10.

 

Chyba niemieckich :)

Levorg ma z przodu tyle samo miejsca co STI MY15 i nieznacznie więcej z tyłu. Ze zdjęć wygląda na niewiele mniej niż w Forku MY15 więc wystarczy pójść do salonu i sprawdzić.

Co nie zmienia faktu, że jest go w zupełności wystarczająco dużo do wygodnego podróżowania w 4 osoby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Forku siedzialem. Miejsca z przodu wystarczajaco. Ciezko pojsc do salonu i posiedziec w Levorgu ;). Co do mnie to tyle miejsca z tylu co w Legacy nie potrzebuje. Ale dlugosc bagaznika musi miec kolo 200 cm i szerokosc min 120cm. Wszystkie niemieckie wynalazki sa tak zabudowane ze szerokosc wychodzi po 100 cm. Glebokosc nie jest mi wcale taka wazna .. bo nie woze swojego dobytki a jedynie niezlozony rower a tu Forek jest za krotki. Levorg powinien pasowac.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama XL a calkowita dlugosc z kolami pewnie z 160 cm (dokladnie zmierzone 170 cm) ma a jeszcze pare rzaczy trzeba dorzucic. Jak lezy w bagazniku to go dosyc dkladnie wypelnia i ciezko jeszcze cokolwiek zmiescic by na nim nie lezalo. Juz w Legacy pasuje na styk (min szerokosc bagaznika to 110 cm miedzy nadkolami). Mozna owszem bagaznik na drzwi tylne zalozyc i tak robimy jak jezdzimy we dwojke ale samemu nie chce mi sie bo wtedy tez trzeba max 130 km/h

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z testow Levorga wynika ze ilosc miejsca w srodku jest porownywalne z Legacy MY10.

 

 

Chyba niemieckich :)

Levorg ma z przodu tyle samo miejsca co STI MY15 i nieznacznie więcej z tyłu. Ze zdjęć wygląda na niewiele mniej niż w Forku MY15 więc wystarczy pójść do salonu i sprawdzić.

Co nie zmienia faktu, że jest go w zupełności wystarczająco dużo do wygodnego podróżowania w 4 osoby.

w STI jest miejsca tony zwłaszcza z tylu i jezeli ktoś uważa ze tam jest ciasno to albo urósł za wysoki ale ma jakieś kompleksy na punkcie wielkości no chyba ze wozi go szofer ale w takim razie wybrał zła markę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W STI'15, dla niektórych bardzo wysokich osób (ok. 2 metrów), problemem może być tylko ilość miejsca nad głową na tylnym siedzeniu. Ale w Levorgu tego problemu nie ma. Co do reszty miejsca z tyłu, to jest go aż nadto więc człowiek zbudowany tylko z długiej szyi i długich nóg ze spokojem tam się zmieści  :)

Bagażnik 522 litry też robi wrażenie, a jak będzie dostępna jakaś kratka to ładując bagażnik po dach, będzie można spokojnie przewieźć całą rodzinę na wakacje - przynajmniej mamy doświadczenie z Forka, który jest wyższy ale ma bagażnik mniejszy o około 20 litrów czyli na wysokości, do rolety, około 2 cm (niestety istotnych bo nie wszystkie walizki mieszczą się pod roletę w Forku). 

 

Autko jest fajne i z chęcią spróbowałbym się  za kierownicą tego auta z drogą. Kiedy będzie można zrobić jazdę testową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Z niemieckiej strony wiem już czym różnią się wersje wyposażenia ale co to jest wersja GT?

GT nazwane jest w Niemczech "Trend"

GT-S to "Comfort" lub "Sport". Różnice to głównie navi i tapicerka skórzana.

W porównaniu do GT GT-S ma większe felgi ( 18") oraz większe tarcze hamulcowe ( oprócz innych opisanych różnic ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojej skromnej subiektywnej oceny Levorg godnie zastąpi Hawka Wagon :-)

 

Trochę dziwne jest to, że Active zastąpili słowem Trend. Zalatuje teraz trochę Fordem.

 

Mam świadomość, że R, RS, GT, GTI itd. itp. powielają się w różnych markach, ale po co to Subaru zmieniło to nie wiem :-D

 

... chyba, że nie chciało zalatywać Skodą w wersji Active hehe ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Active zastąpili słowem Trend
 

To jest nazewnictwo stosowane w Niemczech ( częściowo przejmowane też u nas, gdyż identyczna zazwyczaj specyfikacja ).

FHI ( czyli : Subaru ) tej nazwy nie stosuje.

 

Pozdrowienia 


 

 

min szerokość bagażnika to 110 cm miedzy nadkolami

W/g danych FHI szerokość pomiędzy nadkolami  to 108 cm - dla Levorga tyle samo.

Długość bagażnika to 107 cm ( Levorg tyle samo ). 

 

Dealerzy otrzymali już  ( wstępne ) informacje o Levorgu.

Ceny to :

GT ( wyłącznie na zamówienie indywidualne !) : 28.000 Euro

GT-S : 30.000 Euro

GT-S z nawigacją i tapicerką skórzaną : 32.500 Euro

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...