ammisiek Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Witam, od niedawna jestem posiadaczem forestera z 2.0 benzyną (ta 150 konną) i w sumie trochę brakuję mi moce żeby kogoś np. wyprzedzić itp. Wiem, że jest coś takiego jak chip tuning czy coś, że po podpięciu auta pod komputer i coś tam coś tam i jest od razu 30 KM więcej. Czy w Bokserze od subaru też jest możliwa taka opcja? i jak na to reaguje skrzynia i przede wszystkim sprzęgło... ? Ktoś próbował takich wariacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Wiem, że jest coś takiego jak chip tuning czy coś, że po podpięciu auta pod komputer i coś tam coś tam i jest od razu 30 KM więcej. Na Allegro są specjalne naklejki mocy. Każda daje 5KM, więc musisz 6 kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebxyz Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Witam. Ktoś mówił, od razu kupić turbo, a tak to szkoda zawracać sobie głowę. U mnie też już brakuje kucy. Pozdr sebxyz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Dobranoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viking1232 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 (edytowane) Na Allegro są specjalne naklejki mocy. Każda daje 5KM, więc musisz 6 kupić. musza dobrze dzialac Edytowane 31 Sierpnia 2013 przez viking1232 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammisiek Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 hahaha no to mnie zjechaliście... ach ta magia forum . Wersji turbo nie było w salonach tylko 147 diesel lub 150 benzyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peku33 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Było sporo razy, nie ma żadnej ekonomicznie uzasadnionej metody zwiększania mocy w silnikach wolnossących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 (edytowane) Wiem, że jest coś takiego jak chip tuning czy coś, że po podpięciu auta pod komputer Odpowiedź jest prosta: chip tuning, jest możliwy jedynie w silnikach doładowanych, jakoże z charakterystyki/konstrukcji turbiny wynika jej mechanicznie neograniczona wydajność. Wpływ tego rodzaju 'upgradu' na elementy silnika, turbiny i ich trwałość to temat rzeka więc tym razem je pomińmy.Zapewnienie wiekszej ilości powietrza umożliwia 'całkowite i zupełne' spalenie większej dawki paliwa którego energia chemiczna jest zamieniana na moc mechaniczną w cylindrach. W silniku wolnossącym niewiele da się zrobić, a praktycznie nic jeśli pominiemy wstawienie sprężarki/turbiny, czy innego żródła podającego dodatkowe ilości powietrza do komór spalania. Pasjonaci inwestują w zmniejszenie oporów przepływu na dolocie i wydechu. Zmiana kolektorów dolotowego, wydechowego, wymiana układu wydechowego, na koniec tak lubiany stożkowy filtr powietrza to kosztowne inwestycje a rezultat pewnie Cię rozczaruje. Edytowane 1 Września 2013 przez mechanik 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Osiowo sobie się nie zgodzić. Istnieją silniki n/a które są podatne na chip tuning. Przykłady: 3.6 fsi w skodzie superb chipuje się na z 260 na 300KM 2.8 bmw z 193 na 211KM 2.0 bmw z 143 na 160KM 3.5 renault z 245 na 310 KM Hondy z vtec tez się chipuja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 W wolnossącym szkoda kasy na inwestycje, które może dadzą w porywach kilkanaście KM mocy, lepiej popracować nad techniką jazdy, to z wyprzedzaniem nie będzie problemów To nie diesel więc trzeba mu zawczasu podkręcić obrotów, żeby szybciej poszedł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Osiowo sobie się nie zgodzić. Istnieją silniki n/a które są podatne na chip tuning. Przykłady: 3.6 fsi w skodzie superb chipuje się na z 260 na 300KM 2.8 bmw z 193 na 211KM 2.0 bmw z 143 na 160KM 3.5 renault z 245 na 310 KM Hondy z vtec tez się chipuja Pytanie jak wygląda przebieg mocy a przede wszystkim momentu a nie sama wartość max mocy. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 @@ppmarian, W takim razie ma to już wpyw na pogorszenie wyników emisji spalin - wątpliwe czy silniki dalej spełniaja normy. No i majac to na wzgledzie, w jakim stopniu operacja jest legalna? Ale ciekawe, ciekawe.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 A ktory chip tuning daje gwarancje utrzymania podobnego poziomu emisji moc się nie bierze tylko z powietrza a także (przede wszystkim) z paliwa i jego spalenie wiąże się z dotykową emisja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 A ktory chip tuning daje gwarancje utrzymania podobnego poziomu emisji W przypadku silników wolnossących (a o takich wątku jest dyskusja), emisja po strojeniu jest najczęściej obniżona. A przecież moc i moment wzrasta, oczywiście nie znacząco, ale jednak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 (edytowane) moc się nie bierze tylko z powietrza a także (przede wszystkim) z paliwa i jego spalenie wiąże się z dotykową emisja... Ilość spalonego paliwa wpływa jedynie na ilość saplin.Co innego to skład gazów spalinowych, który wynika z prawidłowego stosunku powietrza i paliwa w mieszance paliwowo powietrznej rozpylanej w cylindrach. Jak wiesz nie pali się samo paliwo, a opary paliwa i do spalania jest potrzebne powietrze. Właśnie w tym sęk, że w silniku wolnossącym można jedynie łatwo zwiekszyć dawkę paliwa, a dołożyć powietrza praktycznie się nie da (można zmniejszyć jego opory na filtrze i kolektorze dolotowym). Przy przekroczeniu tzw. krytycznej dawki paliwa silnik zaczyna kopcić (w paliwie pojawiają sie cząsteczki niespalonego paliwa). A co do mocy mechanicznej wytwarzanej w silniku spalinowym bierze się ona tylko i wyłącznie z energii zawartej w paliwie (wogule nie z powietrza). Powietrze jest potrzebne do spalenia paliwa. Edytowane 1 Września 2013 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 w silnikach z regulawanymi fazami rozrzadu oraz regulowanym wzniosem zaworów moza łatwo "modelowac" ilość powietrza oczywiście pewnych granic się nie przekroczy. jako ciekawostka w bmw z system vakvetronic nie ma przepustnicy mimo pośredniego wytrysku paliwa. obr reguluje właśnie wznios zaworow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 w silnikach z regulawanymi fazami rozrzadu oraz regulowanym wzniosem zaworów moza łatwo "modelowac" ilość powietrza O tu się zgadzam, faktycznie! To znaczy że jednak jest szansa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebekian Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Pozostaje zastąpienie powietrza czymś efektywniejszym. Może np. Podtlenek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Pozostaje zastąpienie powietrza czymś efektywniejszym. Może np. Podtlenek Butla za sprężonym tlenem powinna pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Może np. Podtlenek Kurcze, a o tym zapomniałem. No jasne, że jest sposób. I to jak efektywny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Kiedyś Carfit wspominał że można z powodzeniem podkręcić H6 ale czy w przypadku H4 jest to wykonalne i opłacalne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 jesli bylby to silnik serii EJ to byloby latwiej EJ20 DOHC wystepowaly w wersjach 136, 150, 158, 165KM ciekawe czy ktos porbowal wgrac nowszy (mocniejszy) soft... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Zamiast turbo można dołożyć doładowanie mechaniczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammisiek Opublikowano 5 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Tak też myślałem, zę nic nie da się z tym zrobić ;/. Jedyne co to trzeba boxerka kręcić na wysokie obroty? Jest już co prawda głośno, ale podoba mi się jego "pomruk" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się