Jump to content

Forester 2.0 benzyna MY12 sposób na zwiększenie mocy


ammisiek
 Share

Recommended Posts

Witam, od niedawna jestem posiadaczem forestera z 2.0 benzyną (ta 150 konną) i w sumie trochę brakuję mi moce żeby kogoś np. wyprzedzić itp. Wiem, że jest coś takiego jak chip tuning czy coś, że po podpięciu auta pod komputer i coś tam coś tam i jest od razu 30 KM więcej. Czy w Bokserze od subaru też jest możliwa taka opcja? i jak na to reaguje skrzynia i przede wszystkim sprzęgło... ? Ktoś próbował takich wariacji?

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że jest coś takiego jak chip tuning czy coś, że po podpięciu auta pod komputer i coś tam coś tam i jest od razu 30 KM więcej.

 

Na Allegro są specjalne naklejki mocy. Każda daje 5KM, więc musisz 6 kupić.

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że jest coś takiego jak chip tuning czy coś, że po podpięciu auta pod komputer
Odpowiedź jest prosta: chip tuning, jest możliwy jedynie w silnikach doładowanych, jakoże z charakterystyki/konstrukcji turbiny wynika jej mechanicznie neograniczona wydajność. Wpływ tego rodzaju 'upgradu' na elementy silnika, turbiny i ich trwałość to temat rzeka więc tym razem je pomińmy.

Zapewnienie wiekszej ilości powietrza umożliwia 'całkowite i zupełne' spalenie większej dawki paliwa którego energia chemiczna jest zamieniana na moc mechaniczną w cylindrach. W silniku wolnossącym niewiele da się zrobić, a praktycznie nic jeśli pominiemy wstawienie sprężarki/turbiny, czy innego żródła podającego dodatkowe ilości powietrza do komór spalania.

Pasjonaci inwestują w zmniejszenie oporów przepływu na dolocie i wydechu. Zmiana kolektorów dolotowego, wydechowego, wymiana układu wydechowego, na koniec tak lubiany stożkowy filtr powietrza to kosztowne inwestycje a rezultat pewnie Cię rozczaruje.

Edited by mechanik
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Osiowo sobie się nie zgodzić. Istnieją silniki n/a które są podatne na chip tuning.

 

Przykłady:

 

3.6 fsi w skodzie superb chipuje się na z 260 na 300KM

 

2.8 bmw z 193 na 211KM

 

2.0 bmw z 143 na 160KM

 

3.5 renault z 245 na 310 KM

 

Hondy z vtec tez się chipuja

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

W wolnossącym szkoda kasy na inwestycje, które może dadzą w porywach kilkanaście KM mocy, lepiej popracować nad techniką jazdy, to z wyprzedzaniem nie będzie problemów :) To nie diesel więc trzeba mu zawczasu podkręcić obrotów, żeby szybciej poszedł

Link to comment
Share on other sites

Osiowo sobie się nie zgodzić. Istnieją silniki n/a które są podatne na chip tuning.

Przykłady:

3.6 fsi w skodzie superb chipuje się na z 260 na 300KM

2.8 bmw z 193 na 211KM

2.0 bmw z 143 na 160KM

3.5 renault z 245 na 310 KM

Hondy z vtec tez się chipuja

Pytanie jak wygląda przebieg mocy a przede wszystkim momentu a nie sama wartość max mocy.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

A ktory chip tuning daje gwarancje utrzymania podobnego poziomu emisji

W przypadku silników wolnossących (a o takich wątku jest dyskusja), emisja po strojeniu jest najczęściej obniżona. A przecież moc i moment wzrasta, oczywiście nie znacząco, ale jednak.

Link to comment
Share on other sites

moc się nie bierze tylko z powietrza a także (przede wszystkim) z paliwa i jego spalenie wiąże się z dotykową emisja...
Ilość spalonego paliwa wpływa jedynie na ilość saplin.

Co innego to skład gazów spalinowych, który wynika z prawidłowego stosunku powietrza i paliwa w mieszance paliwowo powietrznej rozpylanej w cylindrach. Jak wiesz nie pali się samo paliwo, a opary paliwa i do spalania jest potrzebne powietrze.

Właśnie w tym sęk, że w silniku wolnossącym można jedynie łatwo zwiekszyć dawkę paliwa, a dołożyć powietrza praktycznie się nie da (można zmniejszyć jego opory na filtrze i kolektorze dolotowym).

Przy przekroczeniu tzw. krytycznej dawki paliwa silnik zaczyna kopcić (w paliwie pojawiają sie cząsteczki niespalonego paliwa).

A co do mocy mechanicznej wytwarzanej w silniku spalinowym bierze się ona tylko i wyłącznie z energii zawartej w paliwie (wogule nie z powietrza). Powietrze jest potrzebne do spalenia paliwa.

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

w silnikach z regulawanymi fazami rozrzadu oraz regulowanym wzniosem zaworów moza łatwo "modelowac" ilość powietrza oczywiście pewnych granic się nie przekroczy.

 

jako ciekawostka w bmw z system vakvetronic nie ma przepustnicy mimo pośredniego wytrysku paliwa. obr reguluje właśnie wznios zaworow

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...