subleo Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 chyba zartujesz... niestety dla poszczegolnych "przedstawicieli" ASO forum to nie platforma do rzeczowych dyskusji, tylko ambona do translacji marketingowego belkotu o tym, jakie to bezdyskusujnie zajefajne sa Subaraki (szczegolnie te NOWE, ktore trzeba jakos sprzedac ), a kazdy, kto probuje to kwestionowac czy nawet dyskutowac na ten temat, zostaje wysmiany w dosc niesubtelny sposob... Taa, równie dobrze można powiedzieć, że dla Ciebie to jest ambona do wygłaszania swoich teorii, że dawniej było lepiej (Subaru, prawdziwe BMW z 6 cylindrowym silnikiem itp itd). No i na tym forum SIP i ASO nic innego nie robią, nie pomagają, wręcz przeszkadzają Co do diesla, to zrób swoje statystyki na podstawie tego co można znaleźć w necie i będzie można o czymś gadać. subleo wrzucałeś wcześniej statystyki z Szwecji (http://www.autobild....me-3732727.html, http://www.forum.sub...i/#entry1671389), 12 tys aut, 109 napraw na gwarancji, czyli mniej niż 1%. eddie_gt4 czy ten 1% to dużo ? Niedługo to się ludzie będą cieszyć, że do 100000kkm dobiją. Co za czasy nadeszły, że taki syf produkują. Biorąc pod uwagę przykład szwedzki, to nie wiem czy syfem można nazywać mniej niż 1% poziom awaryjności. Troche za dużo dramatyzowania się w tym temacie robi. Niestety statystyki, które pół roku temu przytaczałem to jedynie informacje zdobyte przez dziennikarzy. Nie zostały one potwierdzone lub uwiarygodnione przez Subaru Szwecja. Rzecznik prasowy jedynie potwierdził, że problem istnieje. Nadal podtrzymuję tezę, że polityka informacyjna w tej kwestii jest sterowana przez FHI. SIP tudzież ASO nic do tego nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Panowie , niestety z dieslami nowoczesnymi jest ogólnie problem , czemu ? Ano temu ze każdy producent chce mieć bardzo mocny silnik, z dużym momentem , z jak najmniejszej pojemności . Dodatkowo musi mało palić , byc ekologiczny !!!! I spełniać coraz surowsze normy spalin euro 4, 5 za kilka lat pewnie euro 10 . Zawory egr, dpf, elektrycziczne sterowanie turbo zamiast podcisniem, wtryski o coraz większej liczbie otworów , z coraz wyższym ciśnieniem , czy ilośc wtryskow w czasie jednego suwu , to wszystko niestety diametralnie skraca żywotność jednostek, oraz zwiększa awaryjnisc , niestety od dawna jestem zwolennikiem ze to ekoterroryzm zepsuł motoryzacje do cna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 (edytowane) od dawna jestem zwolennikiem ze to ekoterroryzm zepsuł motoryzacje do cna A ja się z tym nie zgodzę. Pokaż tych "ekoterorystów". Może jakaś organizacja ? Ja nie znam, i nie sądzę, żeby one istniały. A jeżeli już to są stworzone / wymyślone przez przemysł motoryzacyjny. Czy myślisz, że taki „ekolog" byłby w stanie spowodować jakieś zmiany, byłby w stanie dyktować warunki firmom motoryzacyjnym ? Przemysłowi który chyba jest największy na świecie. A kto jest beneficjentem zysków płynących z tych "ekologicznych" zmian ? Firmy motoryzacyjne ! Ile kosztuje ten shortblock ? 20 kPLN ? Myślę, ze wyprodukowanie takiego shortbloku nie kosztuje więcej niż 1 kUSD. Wiec kto zgarnia zyski przy takiej ilości zepsutych silników? I tak jest ze wszystkim, co "nowoczesne" w tych ekologicznych silnikach i samochodach. Sprzęgła, filtry DPF, turbiny, wtryski, podzespoły elektroniczne. I to nie tylko w Subaru, ale we wszystkich firmach. No i czy to jest ekologiczne ? Przecież z tego rośnie góra śmieci. Nie wszystko da się lub jest opłacalne przetworzyć do ponownego użycia. Edytowane 10 Października 2013 przez rombu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Ale przemysł motoryzacyjny i firmy produkujące auta,silniki,nie narzucają sobie norm takich jak euro 5 czy innych. Aby spełnić te wymogi,trzeba montować w autach różne filtry,katalizatory,zawory,komplikować konstrukcję silników,systemów zasilania itp. To kosztuje sporo,później szuka się oszczędności na materiałach,w ilości i jakości.A że firmom opłaca się sprzedawać nowe auta,to tez tak bardzo nie protestują przeciw tym normom i ograniczeniom. I mamy co mamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Rombu , ale dokładnie mówisz o tym samym co ja !!! Tu nie ma miejsca na rzeczywista ekologię , tylko na durne normy i kasę gdzie producenci płaca za auta w zależności od emisji CO2 , a to ze to bezpośrednio udeza w kieszenie klienta końcowego to pikus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Niestety od tych nowości nie ma już odwrotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Czy myślisz, że taki „ekolog" byłby w stanie spowodować jakieś zmiany, byłby w stanie dyktować warunki firmom motoryzacyjnym ? Jeden nie, ale cała ich banda to zrobiła. A kto jest beneficjentem zysków płynących z tych "ekologicznych" zmian ? Dobre pytanie. Zobacz kto najbardziej krzyczy, będziesz wiedział kto ma w tym interes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 (edytowane) chyba zartujesz... niestety dla poszczegolnych "przedstawicieli" ASO forum to nie platforma do rzeczowych dyskusji, tylko ambona do translacji marketingowego belkotu o tym, jakie to bezdyskusujnie zajefajne sa Subaraki (szczegolnie te NOWE, ktore trzeba jakos sprzedac ), a kazdy, kto probuje to kwestionowac czy nawet dyskutowac na ten temat, zostaje wysmiany w dosc niesubtelny sposob... Taa, równie dobrze można powiedzieć, że dla Ciebie to jest ambona do wygłaszania swoich teorii, że dawniej było lepiej (Subaru, prawdziwe BMW z 6 cylindrowym silnikiem itp itd). No i na tym forum SIP i ASO nic innego nie robią, nie pomagają, wręcz przeszkadzają Co do diesla, to zrób swoje statystyki na podstawie tego co można znaleźć w necie i będzie można o czymś gadać. subleo wrzucałeś wcześniej statystyki z Szwecji (http://www.autobild....me-3732727.html, http://www.forum.sub...i/#entry1671389), 12 tys aut, 109 napraw na gwarancji, czyli mniej niż 1%. eddie_gt4 czy ten 1% to dużo ? Niedługo to się ludzie będą cieszyć, że do 100000kkm dobiją. Co za czasy nadeszły, że taki syf produkują. Biorąc pod uwagę przykład szwedzki, to nie wiem czy syfem można nazywać mniej niż 1% poziom awaryjności. Troche za dużo dramatyzowania się w tym temacie robi. Niestety statystyki, które pół roku temu przytaczałem to jedynie informacje zdobyte przez dziennikarzy. Nie zostały one potwierdzone lub uwiarygodnione przez Subaru Szwecja. Rzecznik prasowy jedynie potwierdził, że problem istnieje. Nadal podtrzymuję tezę, że polityka informacyjna w tej kwestii jest sterowana przez FHI. SIP tudzież ASO nic do tego nie ma. Panowie, moim zdaniem w domaganiu się informacji z ASO popełniacie podstawowy błąd "metodologiczny" ... Ilość sprzedanych samochodów przez danego Dealera nijak się nie ma do ilości samochodów jakie naprawiał jego serwis ... Nie ma bowiem żadnego przepisu, zalecenia, sugestii aby samochód naprawiać tam gdzie się go kupiło. Masową praktyką jest że samochód kupuje się tam gdzie Dealer daje lepszą cenę - bo np. ma na placu zbyt dużo samochodów i kasa zamrożona lub inne "promocje" organizuje. Późniejsza obsługa serwisowa odbywa sie albo w poleconym/rekomendowanym np. przez ludzi z The Forum serwisie albo najbliżej domu czy pracy. Tak więc doszukiwanie się jakichkolwiek zależności pomiędzy ilością samochodów sprzedanych przez danego Dealera a ilością samochodów przez niego serwisowanych jest o kant d..y potłuc. Jedynymi danymi miarodajnymi dysponuje SIP. Na marginesie - mój SBD ma 110 kkm przelotu, i jest "prawie" bezawaryjny ... Prawie gdyż awarie jakie go dotknęły póki co były usuwane w ramach gwarancji Pierwsza - po ok. 12kkm rozpadło sie koło dwumasowe - po prostu sie rozpirzyło w drobny mak. Wymienione w ramach gwarancji. Druga - po 105 kkm turbosprężarka powiedziała "papapapa" ... Wymieniona w ramach dokupionej wydłużonej gwarancji. W międzyczasie i przy okazji przeglądów wymienione 2 świece żarowe. Sprzęgło - wciąż fabryczne, dwumas - po wymianie gwarancyjnej również nie ruszany. Innych grzechów nie pamiętam, ogólnie jestem z samochodu zadowolony Edytowane 31 Grudnia 2013 przez MForbi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 A ja dobijam 75 Tys. i na razie nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszPLublin Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Trochę mnie przeraża, że radością napawa fakt, że do 75 kkm w nowym samochodzie nie było poważnej awarii, albo że w nowym samochodzie istotny element rozsypuje się w drobny mak, jednakże na szczęście na gwarancji. Do listopada b.r. byłem uwsteczniony motoryzacyjnie (tzn. samochód z roku 1996, marki powszechnie kojarzącej się z dresami, kupiony w 8 roku eksploatacji). Głównym moim zmartwieniem były: gumy w zawieszeniu, czasem cylinderek hamulcowy, niekiedy wymiana klocków, czasem wymiana amortyzatorów, sprzęgło zaczęło się ślizgać po 170 kkm, wymienione jeździło do 260 kkm (znaczy jeździ dalej). Ze dwa lata temu złamał się plastik w gałce biegów. UPG (orginalną) wydmuchało po 240 kkm. Drugi wóz w rodzinie to Corsa z 2000 r. Główne problemy: zaworek recyrkulacji spalin + eksploatacja. Silnik (benzyna chyba 1.1) padł definitywnie po ponad 250 kkm. Wiem, że nowe samochody = bezpieczne, ekologiczne, pomyślane, szybciej do setki, zgaduje twoje życzenia, wie kiedy kółko mu się ślizga, ale ... myślę że starocie były jednak mniej problematyczne. Mimo wszystko wypada nam z nadzieją patrzeć w motoryzacyjną przyszłość, cieszyć się tym co mamy i życzyć sobie wszystkiego najlepszego w Nowym Roku, a także życzyć sobie życzliwości na drogach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Trochę mnie przeraża, że radością napawa fakt, że do 75 kkm w nowym samochodzie nie było poważnej awarii, albo że w nowym samochodzie istotny element rozsypuje się w drobny mak, jednakże na szczęście na gwarancji. ... To że dwumas się rozpadł nie napawa mnie radością , ale to że na gwarancji to już tak Niestety zdarza się że jakiś element sie rozpada - zdarza się z różnymi podzespołami i dokładnie wszystkim markom świata ... SUBARU nie jest tu żadnym wyjątkiem, ani na "+" ani na "-" ... Pozytyw w tym zamieszaniu to własnie to że w trakcie gwarancji i nie uderzyło mnie po kieszeni I to tyle wyjasnień i uściśleń w tym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Trochę mnie przeraża, że radością napawa fakt, że do 75 kkm w nowym samochodzie nie było poważnej awarii, A kto powiedział ,że tak nie będzie dalej75 to już nie jest źle Moja Honda ma już 220 tys. i ma wymienione tarczobębny z tyłu po 210 tys.,coś tam przy zawieszeniu za grosze i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 od dawna jestem zwolennikiem ze to ekoterroryzm zepsuł motoryzacje do cna A ja się z tym nie zgodzę. Pokaż tych "ekoterorystów". Może jakaś organizacja ? Jest ich kilka, maja sporo pieniedzy, duzy tupet i przeswiadczenie o wlasnej nieomylnosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 W ostatnim AŚ eksperymentowi poddano zamulony DPF w 406 2,2 HDi.Różnica ciśnień między wlotem a wylotem-przed 187milibarów.Po zastosowaniu preparatu chemicznego-"zmywacz cząstek stałych"firmy Wurth(100zł) i po jeździe próbnej różnica ciśnień wynosiła 24 milibary.Filtr został zregenerowany za 100zł. Nice i ważna informacja ,że w razie czego warto spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 (edytowane) Po zastosowaniu preparatu chemicznego-"zmywacz cząstek stałych"firmy Wurth(100zł) i po jeździe próbnej różnica ciśnień wynosiła 24 milibary.Filtr został zregenerowany za 100zł. Nice i ważna informacja ,że w razie czego warto spróbować Cześć @@stach1111, Możesz zdradzić w jaki sposób użyto tego płynu? Filtr wymaga jakichś dodatkowych czynności w warsztacie? Edytowane 9 Stycznia 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Po zastosowaniu preparatu chemicznego-"zmywacz cząstek stałych"firmy Wurth(100zł) i po jeździe próbnej różnica ciśnień wynosiła 24 milibary.Filtr został zregenerowany za 100zł. Nice i ważna informacja ,że w razie czego warto spróbować Cześć @@stach1111, Mozesz zdradzić jaki sposób użyto tego płynu? Filtr wymaga jakichś dodatkowych czynności w warsztacie? cyt:"środek wtryskuje się wprost do filtra przez otwór po wykręconym czujniku ciśnienia(na fotce "dezodorant" z długą rurką).I nie jest to artykuł sponsorowany.Nie mam problemu z DPF,ale się zastanawiam ,czy profilaktycznie tego nie zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Myślałem że w silnikach HDI fap jest mokry? Mam 407SW 2.0 HDI i po 170kkm miałem dolewany płyn do FAP, więc nie rozumiem potrzeby używania dodatkowego środka do wypalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Myślałem że w silnikach HDI fap jest mokry? Mam 407SW 2.0 HDI i po 170kkm miałem dolewany płyn do FAP, więc nie rozumiem potrzeby używania dodatkowego środka do wypalania. Pewnie ze wzgl. na zbyt duże zamulenie czyli 187 milibarów różnicy ciśnień.Ważne że preparat zadziałał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Możliwe że taka sytuacja jest w autach eksploatowanych głównie w miastach, mój ma 205kkm (70% trasa, 30% miasto i 6lat). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 HDI ma mokry filtr cząstek stałych tzw.FAP i zbiornik z płynem katalitycznym,który dawkowany jest do zbiornika paliwa przy tankowaniu. Powstały jak do tej pory chyba 3 generacje FAP-ów. W SBD jest chyba ceramiczny DPF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 No ale pewnie ten FAP też potrafi się zatkać,to tylko różnica w sposobie pozbycia się sadzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 No ale pewnie ten FAP też potrafi się zatkać,to tylko różnica w sposobie pozbycia się sadzy. A pewnie że się zatykają.Producent przewiduje wtedy czyszczenie serwisowe lub chemiczne,w przypadku braku efektów,wymiana na nowy lub regenerowany.Wymiana FAP zależy której generacji mamy filtr,ale najdłuższe przebiegi ma III generacja,wymiana po ok.160 tys.km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 ...że tak zdywersyfikuję dyskusję: US Army rozważa silniki SBD 175HP i 260 momentu http://tardec.army.mil/ulv/index.html ---> i klik w SUB-SYSTEMS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Przegląd 75 tys.Zero problemów,odpukać;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 (edytowane) Witam w skrócie opiszę co się zepsuło lub zużyło w moim samochodzie do przebiegu 234 kkm. Napinacz paska 5 piast sworznie wachaczy przednich łączniki i gumy stabilizatora przednie 2x Sprężyny tylne już siadają wiskoza + przekładnia za wiskozą z łozyskami (zepsuła się od wiskozy). Eksplodowała z okazji 3 plejad. akumulator sprzęgło z dwumasą po 150kkm. pękła mi rura wydechowa przy wyjściu z tłumika środkowego (dziwnym trafem zaraz po wymianie sprzęgła) Zatarta wycieraczka tylna( przesmarowałem we własnym zakresie) Zepsuta przekładnia wycieraczek przednich (przeguby zrobione z plastiku!!!) 2 halogeny p mgielne (rozbite) tarcze hamulcowe z przodu + 4 komplety klocków przednich 2 komlety opon letnich 1 komplet zimowych + 3 opony rozcięte na dziurach + 5 pogiętych felg enzo H 16cali (już są na złomie) + dwie pogięte felgi oryginalne (prostowane). I jeszcze przygoda z sarną która zakończyła się wymianą zderzaka, atrapy grilla, wpornika zderzaka,światła p.mgłowego,klaksonu,chłodnicy klimatyzacji i blacharką maski. Wtryski czyściłem w serwisie 2 razy + czasami jakiś tajemny specyfik do baku. Podejrzewam że padły niektóre świece żarowe ale na razie pali w mrozy bez problemu tylko trzeba go dlużej kręcić. Więcej nie pamiętam. Jak sobie coś przypomnę to dopiszę. Edytowane 7 Lutego 2014 przez lembke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się