Skocz do zawartości

chce kupić legacy i nie wiem jakie pomożcie


Achman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie chciałbym kupić legacy i mam mentlik w głowie bo czytam najróżniejsze opinie i o marce i o legacy ogolnie jestem zakochany w tych samochodach bo ich wyglad i głos silnika i prowadzenie to coś wspaniałego ale czytałem opinie że się psuja ? ciężko mi w to uwierzyć ale wole się spytać a co do reszty pytań to po kolei

 

-jakiego rocznika szukać (nie ukrywam najbardziej podobaja mi sie 2004-2009 bo te nowe juz mniej)

-jaki silnik czy benzyna czy diesel (jak benzyna to jaki i czy warto się bawic w lpg )

-chciałbym skóre (jak się sprawuje skóra w subaru czy się łatwo wyciera itp. bo miałem raz skóre ale albo źle trafiłem albo to poprostu była taka masakra)

-czy warto sprowadzić samochód (jak tak to na jakim rynku się rozgladać) czy kupić krajowy

-na co zwrócić uwage przy zakupie

- czy możę pomyśleć o forku(co o tym sadzicie)

 

a z tego do czego autka potrzebuje to głównie do jazdy do pracy wypady weekendowe i dwa razy w miesiacu do niemiec. Może czasem do zabawy :D chce żeby to autko zostało z nami co najmniej 4 lata bo subaru to moje marzenie i chce mieć w końcu jakiś samochód na dłuzej niz 2 lata no i narzeczoną w końcu przekonalem do subaru :D chciałbym wydać około 40 tys bo potem musze wziać kredyt albo leasing prosze o pomoc i rady z góry dziekuje :)

 

p.s jestem tu nowy i nie do końca wiedziałem gdzie ten temat umieścić dlatego umieszczam go tu ale jeśli to źle zrobiłem to prosze moderatora o pokute i rozgrzeszenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, trochę wybiórczo, trudno:

 

trudny wybór, ale te częste wypady do Niemiec to raczej nie dla Forka, Legacy jest wygodniejsze w długie trasy. W Forku jest głośno powyżej 120 km/h. Jeśli nie przychodzą Ci zwykle głupie pomysły do głowy i mając do wyboru drogę ubłoconą i asfaltową wybierasz asfalt, to lepsze będzie Legacy.

 

Decydując się na kolejne Subaru będę się koncentrował na rynku krajowym, ale najpierw cierpliwie poczekam na okazje "forumowe", Tobie radzę tak samo, chyba że będzie Ciebie interesowała jakaś specyficzna konfiguracja silnkowo-wyposażeniowa, niestety nie wszystko było dostępne na naszym kontynencie.

 

Skóry - mam wersję z USA, nie jestem pewien czy skóra w europejskich była taka sama, u mnie po 130000 km (rocznik 2005) przetarty jest lewy skraj/załamanie fotela kierowcy, poza tym spoko, problemu nie widzę.

 

Co do rocznika - bardziej skoncentrowałbym się na stanie auta, ale oczywiście im nowsze tym teoretycznie lepiej :)

 

Brałbym benzynę, bo lubię ten dźwięk i zapach :) Wersje n/a są raczej bezawaryjne, o dieslach różne opinie chodzą, poczytaj forum (silnik jednak padł, jest taki wątek chyba, ale nie sugeruj się nazwą aż tak) i najlepiej sam zdecyduj.

 

Za 35 tyś myślę, że możesz spokojnie kupić (na Legacy nie znam się, więc nie wypowiem) Forestera II generacji bez turbo, w bardzo dobrym stanie. Pozostałe 5 tyś sobie zostaw na porządny przegląd pozakupowy i ewentualne niespodzianki (rozrząd,SLS'y, wiskoza, regulacja zaworów itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W mojej zagrodzie stoją trzy Subaraki i każdy ma swoje plusy i minusy. Jeśli chodzi o Legacy to nie polecam AT. Jest mułowaty i w wersji N/A nic z tym nie da się zrobić. Silnik to raczej 2,5 l , mój niestety tylko 2,0 ale dobrze znosi LPG. Co do skóry to u mnie dokładnie jak powiedział marhof - przetarcie z lewej strony oparcia fotela i nic poza tym. Co do Forka to nie zastanawiaj się tylko go kup. Pierwsza generacja plus kilka modów i zabawa na całego :) Jak już go kupisz to niezwłocznie zapisz się na II Subariadę .Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leon powiem tak święte słowa :D

 

wolnemiasto ogladałem juz Twoje ogłoszenie piekne legaci ale tak mysle ze do 35 tys bym wydal zeby tak jak napisał marhof mieć z 5 tys na pozakupowe cuda

 

Bakum jeśli chodzi o skrzynie biegów to tylko manualna automat w subaru jak dla mnie to profanacja dobrej zabawy która dają samochody tej marki ale to tylko i wyłacznie moje zdanie i nie gańcie mnie za to poprostu manualna daje mi 100 razy wiecej frajdy z jazdy i jak 2.0 to ten 165 konny i chyba z instalacja lpg a mysle o legacy szczególnie przez te moje wypady do niemiec, chociaz planuje to ukrócić i jeździć żadziej, forek jest super (chociaż moja druga połówka ktora robi za mój zdrowy rozsądek mowi że bardziej nam się przyda zwykłe kombi a poza tym bardziej jej się podoba legacy) najchętniej bym kupił oba ale bo oba są super i pewnie do tego dojdzie teraz tylko musze się zastanowić ktorego najpierw a jak forka to jakiego najlepiej ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc mam jeszcze pytanie który silnik najlepiej znosi gaz i jest z nim najmniej problemu. Bo chyba jednak padnie na legacy a potem kupie sobie do zabawy forka jako drugie auto. Piszcie czemu jeszcze warto się przyjżeć kupując legasia z góry dziękuje :)

 

A zapomniałem bakum mógłbyś mi napisać ale tak szczerze jakie minusy i plusy ma legaś i przy okazji jak by Ci sie chciało to i o forku to samo może to mi ułatwi jeszcze czego dokładnie szukać

 

Chciałem jeszcze dodać że samochodu bede też używał w dużej mierze na wypady na nurkowanie więc to też jak byście mogli wziąć pod uwage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gazu najlepiej 2.5 SOHC prosta regulacja zaworów na śrubki lub 2.0 137KM SOHC bo przy 2.0 165KM DOHC musisz wyjąć silnik z auta dodatkowo regulacja jest na szklanki które kosztują około 100 zł sztuka więc koszt regulacji zaworów jest 5 x większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) jakiego rocznika szukać (nie ukrywam najbardziej podobaja mi sie 2004-2009 bo te nowe juz mniej)

 

IMO lepiej patrzeć na stan niż na rocznik. Nie kupuj za 40 tyś tylko za 35 i zostaw 5 na poprawki.

 

2) jaki silnik czy benzyna czy diesel (jak benzyna to jaki i czy warto się bawic w lpg )

 

Jeżeli nie będziesz dużo jeździł, to potrzebny ci ten diesel/LPG?

Co do awaryjności - to przede wszysytkim silniki turbo, których w Legacy w Europie nie było.

Ja osobiście nie jestem fanem diesli Common Rail, bo w zasadzie każdy z nich będzie prędzej czy później wymagał kosztownych napraw lub wymiany osprzętu.

Jaki byś silnik nie wziął - bierz manual. Automat jest mułowaty.

 

3) chciałbym skóre (jak się sprawuje skóra w subaru czy się łatwo wyciera itp. bo miałem raz skóre ale albo źle trafiłem albo to poprostu była taka masakra)

 

Ja mam perforowane fotele (samochód z rynku Niemieckiego). Po 9 latach i 140 tyś dramatu nie ma. Jedyne rzecz to jasna skóra łatwo się brudzi i trudniej czyści niż w innych samochodach.

 

4) czy warto sprowadzić samochód (jak tak to na jakim rynku się rozgladać) czy kupić krajowy

 

Jeżeli sprowadzasz, to nie "okazję od dziadka co miał takich 7", tylko sensowny samochód. Nie ma nic złego w samochodach z zagranicy i nie każdy z nich to zajeżdżony trup sklejany z 3. Tylko trzeba kupować z głową i pamiętać, że nikt ci dobrego samochodu nie odda ze bezcen.

 

5) czy możę pomyśleć o forku(co o tym sadzicie)

 

Pomyśleć można. Jeżeli potrzebujesz czegoś w teren to albo Forek albo Outback kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam doświadczenia z OBK, ale to w sumie to samo jeśli chodzi o podstawowe kwestie. Miałem model MY01 2,5 156KM 4AT, bardzo dobrze dogadywał się i dogaduje się z gazem. Założyłem mu instalację BRC ( w sumie żadne cudo) przy przebiegu 220 tys. km, auto ma teraz około 300 tys i znajomy, który go ode mnie kupił cały czas chwali. Tylko robi regulację co 20 tys i wszystko gra. Zawory reguluje się śrubkami - koszt mały. W nowszych modelach silnik jest chyba bardzo podobny, tylko ma troszkę więcej mocy więc powinno być bardzo podobnie. Aha, tam też jest skóra i nie ma żadnych przetarc :)

 

Pozdrawiam i życzę udanego zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od zapotrzebowania. Skoro taki silnik jest montowany, to widocznie jest ok. Pewnie bedzie całkiem niezły do miasta, do jazdy po Szwajcarii :), tam gdzie nie ma pośpiechu czy częstego wyprzedzania.

Był nawet fajny na forum z Gdańska na sprzedaż z tym silnikiem nie tak dawno.

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapomniałem bakum mógłbyś mi napisać ale tak szczerze jakie minusy i plusy ma legaś i przy okazji jak by Ci sie chciało to i o forku to samo może to mi ułatwi jeszcze czego dokładnie szukać
Jeśli chodzi o Legacy, to na pewno minusem jest miękkie tylne zawieszenie więc do bagażnika wiele kilogramów się nie załaduje. Przy komplecie pasażerów trzeba uważać na poprzeczne muldy na drodze bo można przytrzeć spodem. Plusem jest konfort podróżowania, wiele miejsca w środku, duży bagażnik i oczywiście wyśmienita trakcja. Forka mam niezbyt długo - kupiłem go w kwietniu specjalnie na I Subariadę. Ku mojemu zdziwieniu to autko ma ogromne możliwości w terenie i do tego celu mi służy. Co do wad to mogę jedynie powiedzieć że jak się przywali przednim zderzakiem w skarpę to halogeny wyskakują z mocowań :biglol:;) W moim przypadku dokuczliwy jest brak klimy i miejsca na filtr kabinowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się lekko pod temat bo jestem na tym samym etapie poszukiwań Legacy. Czy silnik 137 KM nie jest dla tak dużego samochodu trochę za słaby? Czy zużycie paliwa w wersji 137 i 165 będzie podobne?

137 KM demonem szybkości nie jest, ale daje radę (przy moim poprzednim aucie czyli Suzi GV 2.0 to prawdziwa rakieta :)) Spalanie latem przy włączonej klimie: 10-11 litrów LPG w mieście i ok. 8 przy spokojnej jeździe (110-130 km/h) na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wszystkim za pomoc mam już mniej więcej nakreślone czego szukam i na czym mi zależy prosze was tylko o pomoc jeszcze przy wyborze jaki silnik bo troche sie w tym gubie i nie wiem ktore sa DOHC a ktore SOHC a wolałbym ten SOHC bo jest łatwiejsza regulacja gazu jak napisał bzikus 7 bo zależy mi na gazie wiec w skrócie szukam legasia z silnikiem SOHC tylko mocniejszym niz 137 km najlepiej w gazie z przebiegiem około 100 000 km skrzynia manualna rocznik 04-09 wnętrze bez znaczenia skóra była by fajna ale nie mam parcia no to coś w ten deseń no i wiadomo w dobrym stanie :D mam nadzieję że nie szukam igły w stogu siana i taki samochód jest do ogarnięcia a i zapomniałem dodać samochód raczej krajowy bedę pewnie jeszcze ten wybór z wami konsultował kilka razy i prosił o pomoc mam nadzieję że razem damy rade !!! :yahoo:

 

Dzikękuję wszystkim :thx:

 

p.s. A forka jak bede miał kase kupię przed subariadą II i pojade z wami w teren :rolleyes: się rozmażyłem ale mam nadzieję że mi sie uda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wszystkim za pomoc mam już mniej więcej nakreślone czego szukam i na czym mi zależy prosze was tylko o pomoc jeszcze przy wyborze jaki silnik bo troche sie w tym gubie i nie wiem ktore sa DOHC a ktore SOHC a wolałbym ten SOHC bo jest łatwiejsza regulacja gazu jak napisał bzikus 7 bo zależy mi na gazie wiec w skrócie szukam legasia z silnikiem SOHC tylko mocniejszym niz 137 km najlepiej w gazie z przebiegiem około 100 000 km skrzynia manualna rocznik 04-09 wnętrze bez znaczenia skóra była by fajna ale nie mam parcia no to coś w ten deseń no i wiadomo w dobrym stanie :D mam nadzieję że nie szukam igły w stogu siana i taki samochód jest do ogarnięcia a i zapomniałem dodać samochód raczej krajowy bedę pewnie jeszcze ten wybór z wami konsultował kilka razy i prosił o pomoc mam nadzieję że razem damy rade !!! :yahoo:

 

Dzikękuję wszystkim :thx:

 

p.s. A forka jak bede miał kase kupię przed subariadą II i pojade z wami w teren :rolleyes: się rozmażyłem ale mam nadzieję że mi sie uda

W tym roczniku SOHC=137KM (prosta regulacja luzu zaworowego śrubkami), DOHC=165KM (regulacja luzu zaworowego "szklankami", często z koniecznością wyciągania silnika). Oczywiście cały czas rozmawiamy o wersji 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

137 KM demonem szybkości nie jest, ale daje radę (przy moim poprzednim aucie czyli Suzi GV 2.0 to prawdziwa rakieta :)) Spalanie latem przy włączonej klimie: 10-11 litrów LPG w mieście i ok. 8 przy spokojnej jeździe (110-130 km/h) na trasie.

Jestem właśnie świeżo po trasie 1300 km, głównie po A2 i spalanie wyszło mi 11,2l/100km (wyliczone ze spalania) LPG, 90% trasy na tempomacie 140km/h. Ale jak trzeba to i 200 dało się polecieć, bo ciemno się zaczęło robić. :biglol: Oczywiście tył i bagażnik zapakowany po dach. Przy przeglądzie zerowym u gazownika dostałem informację, że można jeszcze regulować w dół spalanie... Z tego także wynika, że miedźka średnicy 6mm daje radę w N/A, bo tego się obawiałem przy montażu LPG. Także z czystym sumieniem polecam 137KM, a tego też się bałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOJO a przy 2.5 silniku który jest SOHC

 

jeśli chodzi o moc to w tej chwili z racji że jeżdże samochodem jak ja to nazywam zapchaj dziurą bo musiałem włożyć pieniądze w firme czyli skoda fabia kombi 75 koni wiec zrobi na mnie każda moc silnika wrazenie ale chciałbym coś mocniejszego raczej niz 137 km a nad OBK sie zastanawiałem ale chyba bardziej kreci mnie forek

dlatego pewnie beda dwa

 

bakum nie wiem jak szybko czy już na suberiadzie II ale napewno sie w koncu pojawie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOJO a przy 2.5 silniku który jest SOHC

 

jeśli chodzi o moc to w tej chwili z racji że jeżdże samochodem jak ja to nazywam zapchaj dziurą bo musiałem włożyć pieniądze w firme czyli skoda fabia kombi 75 koni wiec zrobi na mnie każda moc silnika wrazenie ale chciałbym coś mocniejszego raczej niz 137 km a nad OBK sie zastanawiałem ale chyba bardziej kreci mnie forek

dlatego pewnie beda dwa

 

bakum nie wiem jak szybko czy już na suberiadzie II ale napewno sie w koncu pojawie :D

Wychodzi na to, że 2,5 w roczniku 2005 też było 165KM:

http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/kundenservice/prospektarchiv/legacy/archiv-legacy05.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...