AMI Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Witam z pytaniem, bo prawde mowiac nie wiem, jak to jest w seryjnych autach, zwlaszcza w nowszych rocznikach - nie kupuje tak nowych aut Pacjent: WRX 2004 Tylne kola stoja w lekkim pozytywie, w tej chwili "tylko" jakies 0.3st na strone - ale mimo wszystko odnosze wrazenie, ze tak byc nie powinno. Przy badaniu geometrii nic wiecej w strone negatywu sie uzyskac nie da - podobno nie ma z tylu srub do regulacji. Pytanie teraz - czy seryjny WRX ma z tylu sruby do regulacji pochylow? Jesli tak - jakie wartosci udaje sie ludziom "wykrecic" na seryjnym setupie? Na cos jeszcze ew. zwrocic uwage? Zly montaz amortyzatorow, czegokolwiek? No chyba, ze cos jest krzywe, ale po obu stronach tak samo? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 dawno tam nie zagladalem takze ze sklerotycznej nieco pamieci, niech mnie madrzejsi poprawia jakbym bladzil: - sruby (mimosrody) do regulacji pochylenia chyba sa w mocowaniach poprzecznych wahaczy. zakres regulacji maja chyba lichy i potrafia sie chyba "unieruchomic" ze starosci. jak widzisz same "chyba" takze niech ktos zweryfikuje pls - mocowanie amortyzatora - TAK, sprawdz koniecznie mocowanie od strony kola. moj bug mial wymieniane jeszcze we Wloszech zanim go sprowadzilem, Sylwkowi od geometii brakowalo regulacji i chyba z pol stopnia (albo i lepiej) w strone negatywu uzyskal wlasnie przez odkrecenie i przykrecenie w lepszej pozycji. - na seryjnym zawieszeniu AFAIR powinno sie maly negatyw dac ustawic, dokladnie jaki nie wiem ukłony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 na seryjnym zawieszeniu AFAIR powinno sie maly negatyw dac ustawic, dokladnie jaki nie wiem lekki negatyw (około 0,5st na stronę) powinno się dać ustawić bez "specjalnych śrub" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 (edytowane) Trochę trwało, nim zrobiłem zdjęcie, koledzy byli szybsi... Tu masz fabryczne wartości dla MY'01, dla MY'04 powinny być takie same. Regulacja pochylenia koła z przodu jest poprzez śrubę mimośrodową mocowania amortyzatora (górną), z tyłu można założyć taką samą śrubę i mieć możliwość regulacji pochylenia kół. Mimośród wahacza poprzecznego z tyłu odpowiada raczej za zbieżność, niż za pochylenie... Edytowane 6 Maja 2013 przez Qba25 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Hm, chyba trzeba bedzie wyslac brata do kogos, kto widzial wczesniej juz subaru na oczy, bo mnie sie wydaje tez nieco dziwny ten brak mozliwosci przejscia do, chocby lekkiego, negatywu. Problem w tym, ze wiekszosc warsztatow conajwyzej rozklada rece mowiac "nie da sie" i nie potrafia/ nie chca poszukac przyczyn. Raczej dziwnym mi sie wydaje, ze daje sie regulowac po obu stronach tylko w zakresie "dodatnim". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Ja ostatnio robiłem geometrię i udało się na totalnie seryjnym zawiasie zrobić po ok. -1,30 na stronę poprzez regulację wahaczami poprzecznymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 (edytowane) ten model, wg mnie, nie ma regulacji kątów pochylenia tylnych kół w serii (śruby regulacyjne są z przodu) w niewielkim zakresie (np. do wyprostowania kół) pomogą śruby whiteline S-KCA414 ja w ten sposób poradziłem sobie z pozytywem na ok. 0,5 stopnia, który powstał przy zmianie zawieszenia w type r na takie z GD może to auto ma wyższe sprężyny niż seryjne i stąd pozytyw? aha, nie warto próbować kupować przednich śrub i zakładać na tył, bo nie będą pasowały w otwory montażowe amortyzatorów, trzeba kupić śruby whiteline Edytowane 6 Maja 2013 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Dzieki za podpowiedzi - zastanawialem sie nad tymi sprezynami, ale zakladam, ze chyba raczej z reguly produkuje sie sprezyny obnizajace, a nie podwyzszajace - wiec raczej na seryjnych sprezynach, jak wysokie by one nie byly, powinno sie dac ustawic katalogowe wartosci - do okolic -1st bym sie spodziewal w kazdym razie - a nie, ze 0 ciezko przebic. No nic - brat bedzie mial temat do rozwiazania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 @@AMI, co mi się to ze slajdami kojarzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Nigdy nie robilem slajdow na Ami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Kierkus Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Jacku tak się składa że jestem w temacie bo miałem to samo co ty. Podpytałem fachowców i opona w pozytywie dostaje strasznie w kość na zakrętach. Zakupiłem do siebie zestaw whiteline mimośrodowy i wspaniale udało się ustawić negatyw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Dzieki za podpowiedzi - zastanawialem sie nad tymi sprezynami, ale zakladam, ze chyba raczej z reguly produkuje sie sprezyny obnizajace, a nie podwyzszajace - wiec raczej na seryjnych sprezynach, jak wysokie by one nie byly, powinno sie dac ustawic katalogowe wartosci - do okolic -1st bym sie spodziewal w kazdym razie - a nie, ze 0 ciezko przebic. No nic - brat bedzie mial temat do rozwiazania Amortyzator do zwrotnicy przykręcony jest na dwie śruby na dole. Tą górną na dolnym mocowaniu amortyzatora przerabiasz na fasolkę frezem czy wiertłem. Masz możliwość ustawienia jak chcesz pochylenia koła od -5 do + 5 st. Niektóre auta tak mają w serii. Tylko nie frezujesz w zwrotnicy a w amortyzatorze. Tam jest cienka blacha więc 2h roboty. Tyle że trzeba opuścić zwrotnicę bo przekadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 (edytowane) AMI, jeżeli zwrotnica była dotknięta wczesniej o cokolwiek twardergo, to mówiąc najkrócej ,, podwija się" i nastepuje pozytyw.Przy nie dotknietej zwrotnicy kąt jest ustawiony fabrycznie, tak to wygląda w praktyce.Wiec nie ma co kombinowac tylko wymienićna dobre. Edytowane 9 Maja 2013 przez Maras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 To bylby i tak ciekawy przypadek - bo rozumiem taki problem z jednej strony - ale znow taki sam problem po obu stronach? To nie wiem - zakleszczyl sie w trakcie jazdy miedzy zwezajacymi sie chodnikami? No nic - auto bedzie musialo pojechac chyba kiedys do mechanika, co subaru kiedys juz na oczy widzial Brat poinformowany mniej wiecej co robic i musi dalej decydowac i radzic. Ja sie ciesze, ze Edwin rozwiazal moje problemy w Szuwarze te 2-3 lata temu - rozwiazanie "wielkiej niewiadomej" zajelo mu pare minut i pewnie troche smiechu. :)A mnie dalo swiety spokoj i jeden problem mniej na glowie. Mam nadzieje, ze u brata tez sie tak uda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Najdurniejszy z absurdalnych pomysłów, jaki mi wpadł do głowy, to że ktoś wsadził wahacze z kombi do sedana (są krótsze) Ale wtedy raczej byłoby więcej, niż 0,3 stopnia na stronę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Faktem jest, ze w uzywanych autach mozna sie spodziewac w sumie czegokolwiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTi Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 i co było powodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 A w WRX to nadal nie wiem, chyba po prostu tak jest i bez srub sie nie obedzie nowych. Potem zobaczymy. Brat jezdzi na 0 teraz i zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTi Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 tylko że przecież nominalnie tam nie ma pozytywu? Qba25 wrzucał skan z manuala i wynika z niego, że jest negatyw… Pytam, bo u siebie w byłym waszkowozie właśnie u Marka wyszło to samo - tył jest na pozytywie i nawet przy próbe zrobienia maksymalnego negatywu nadal jest pozytyw i to z obu stron... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 W "moim" przypadku obawiam sie, ze po prostu bez kogos kumatego, znajacego sie na subaru to sie nic nie wymysli, bo wiekszosc "specow" robi jakies "zwykle" auta na codzien i mozna uslyszec conajwyzej "niedasie". I byc moze wtedy, przy odrobinie staran specjalisty, jesli faktycznie cos jest nie tak, uda sie dojsc, co jest nie tak, albo co jest zle ustawione - tak jak w moim Szuwarze u Edwina. Pare srub na odwrot i juz problem byl, a teraz wszystko elegancko. I da sie. A z obu stron symetrycznie to samo chociaz? Bo w sumie ciezko mi sobie nieco wyobrazic, zeby z obu stron "cos" bylo przekrzywione dokladnie w takim samym stopniu, w przeciwnym kierunku, tak, ze z obu stron zakres regulacji jest taki sam, ale nie taki, jak mowi serwisowka. Dziwne troche by to bylo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sole3 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 (edytowane) Najdurniejszy z absurdalnych pomysłów, jaki mi wpadł do głowy, to że ktoś wsadził wahacze z kombi do sedana (są krótsze) Ale wtedy raczej byłoby więcej, niż 0,3 stopnia na stronę To wcale nie taka absurdalna myśl , spotkałem się już z czymś takim . Wystarczy zmierzyć wahacze 50 lub 51 cm. Edytowane 12 Grudnia 2013 przez sole3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Też się dopiszę bo ma taką samą sytuację w GC kombi... Tylne koła w pozytywie tak że na oko wygląda że pozytyw nawet bez mierzenia. Sprężyny jak to w wolnym ssaku seryjne a tył w pozytywie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTi Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Maras obejrzał temat, wstawił przymiar i wyszło, że jednak walnięte zwrotnice.. jedne bok za mocno, buzi w krawężnik i po temacie.. Ponoć zwrotnica poddaje się pierwsza.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 No to przynajmiej temat jasny. No i widzisz - dlatego trzeba kogos, kto sie zna i komu sie bedzie chcialo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 wcale nie musi byc buzi w krawężnik. Ostatnio wjechalem na poczatek rzesawki na torze i to wcale nie bokim. Poszedł wahacz i felga do naprawy. One chyba sa spacjalnie miękkie by nie ruszyć karoserii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się