Jump to content

Tylne kola w pozytywie


AMI
 Share

Recommended Posts

Witam z pytaniem, bo prawde mowiac nie wiem, jak to jest w seryjnych autach, zwlaszcza w nowszych rocznikach - nie kupuje tak nowych aut :)

Pacjent: WRX 2004

 

Tylne kola stoja w lekkim pozytywie, w tej chwili "tylko" jakies 0.3st na strone - ale mimo wszystko odnosze wrazenie, ze tak byc nie powinno.

Przy badaniu geometrii nic wiecej w strone negatywu sie uzyskac nie da - podobno nie ma z tylu srub do regulacji.

Pytanie teraz - czy seryjny WRX ma z tylu sruby do regulacji pochylow? Jesli tak - jakie wartosci udaje sie ludziom "wykrecic" na seryjnym setupie?

 

Na cos jeszcze ew. zwrocic uwage? Zly montaz amortyzatorow, czegokolwiek?

 

No chyba, ze cos jest krzywe, ale po obu stronach tak samo? :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dawno tam nie zagladalem takze ze sklerotycznej nieco pamieci, niech mnie madrzejsi poprawia jakbym bladzil:

- sruby (mimosrody) do regulacji pochylenia chyba sa w mocowaniach poprzecznych wahaczy. zakres regulacji maja chyba lichy i potrafia sie chyba "unieruchomic" ze starosci. jak widzisz same "chyba" takze niech ktos zweryfikuje pls

- mocowanie amortyzatora - TAK, sprawdz koniecznie mocowanie od strony kola. moj bug mial wymieniane jeszcze we Wloszech zanim go sprowadzilem, Sylwkowi od geometii brakowalo regulacji i chyba z pol stopnia (albo i lepiej) w strone negatywu uzyskal wlasnie przez odkrecenie i przykrecenie w lepszej pozycji.

- na seryjnym zawieszeniu AFAIR powinno sie maly negatyw dac ustawic, dokladnie jaki nie wiem

 

ukłony

Link to comment
Share on other sites

na seryjnym zawieszeniu AFAIR powinno sie maly negatyw dac ustawic, dokladnie jaki nie wiem

lekki negatyw (około 0,5st na stronę) powinno się dać ustawić bez "specjalnych śrub" ;)

Link to comment
Share on other sites

Trochę trwało, nim zrobiłem zdjęcie, koledzy byli szybsi... :P

Tu masz fabryczne wartości dla MY'01, dla MY'04 powinny być takie same. Regulacja pochylenia koła z przodu jest poprzez śrubę mimośrodową mocowania amortyzatora (górną), z tyłu można założyć taką samą śrubę i mieć możliwość regulacji pochylenia kół. Mimośród wahacza poprzecznego z tyłu odpowiada raczej za zbieżność, niż za pochylenie...

 

imag3113.jpg

Edited by Qba25
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hm, chyba trzeba bedzie wyslac brata do kogos, kto widzial wczesniej juz subaru na oczy, bo mnie sie wydaje tez nieco dziwny ten brak mozliwosci przejscia do, chocby lekkiego, negatywu.

Problem w tym, ze wiekszosc warsztatow conajwyzej rozklada rece mowiac "nie da sie" i nie potrafia/ nie chca poszukac przyczyn.

Raczej dziwnym mi sie wydaje, ze daje sie regulowac po obu stronach tylko w zakresie "dodatnim".

Link to comment
Share on other sites

ten model, wg mnie, nie ma regulacji kątów pochylenia tylnych kół w serii (śruby regulacyjne są z przodu)

w niewielkim zakresie (np. do wyprostowania kół) pomogą śruby whiteline S-KCA414

 

ja w ten sposób poradziłem sobie z pozytywem na ok. 0,5 stopnia, który powstał przy zmianie zawieszenia w type r na takie z GD

 

może to auto ma wyższe sprężyny niż seryjne i stąd pozytyw?

 

aha, nie warto próbować kupować przednich śrub i zakładać na tył, bo nie będą pasowały w otwory montażowe amortyzatorów, trzeba kupić śruby whiteline

Edited by kons6
Link to comment
Share on other sites

Dzieki za podpowiedzi - zastanawialem sie nad tymi sprezynami, ale zakladam, ze chyba raczej z reguly produkuje sie sprezyny obnizajace, a nie podwyzszajace - wiec raczej na seryjnych sprezynach, jak wysokie by one nie byly, powinno

sie dac ustawic katalogowe wartosci - do okolic -1st bym sie spodziewal w kazdym razie - a nie, ze 0 ciezko przebic. :)

No nic - brat bedzie mial temat do rozwiazania :)

Link to comment
Share on other sites

Jacku tak się składa że jestem w temacie bo miałem to samo co ty. Podpytałem fachowców i opona w pozytywie dostaje strasznie w kość na zakrętach. Zakupiłem do siebie zestaw whiteline mimośrodowy i wspaniale udało się ustawić negatyw :)

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za podpowiedzi - zastanawialem sie nad tymi sprezynami, ale zakladam, ze chyba raczej z reguly produkuje sie sprezyny obnizajace, a nie podwyzszajace - wiec raczej na seryjnych sprezynach, jak wysokie by one nie byly, powinno

sie dac ustawic katalogowe wartosci - do okolic -1st bym sie spodziewal w kazdym razie - a nie, ze 0 ciezko przebic. :)

No nic - brat bedzie mial temat do rozwiazania :)

 

Amortyzator do zwrotnicy przykręcony jest na dwie śruby na dole. Tą górną na dolnym mocowaniu amortyzatora przerabiasz na fasolkę frezem czy wiertłem.

Masz możliwość ustawienia jak chcesz pochylenia koła od -5 do + 5 st. Niektóre auta tak mają w serii.

 

Tylko nie frezujesz w zwrotnicy a w amortyzatorze. Tam jest cienka blacha więc 2h roboty. Tyle że trzeba opuścić zwrotnicę bo przekadza.

Link to comment
Share on other sites

AMI, jeżeli zwrotnica była dotknięta wczesniej o cokolwiek twardergo, to mówiąc najkrócej ,, podwija się" i nastepuje pozytyw.Przy nie dotknietej zwrotnicy kąt jest ustawiony fabrycznie, tak to wygląda w praktyce.Wiec nie ma co kombinowac tylko wymienićna dobre.

Edited by Maras
Link to comment
Share on other sites

To bylby i tak ciekawy przypadek - bo rozumiem taki problem z jednej strony - ale znow taki sam problem po obu stronach? To nie wiem - zakleszczyl sie w trakcie jazdy miedzy zwezajacymi sie chodnikami? :)

 

No nic - auto bedzie musialo pojechac chyba kiedys do mechanika, co subaru kiedys juz na oczy widzial :) Brat poinformowany mniej wiecej co robic i musi dalej decydowac i radzic.

Ja sie ciesze, ze Edwin rozwiazal moje problemy w Szuwarze te 2-3 lata temu - rozwiazanie "wielkiej niewiadomej" zajelo mu pare minut i pewnie troche smiechu. :)A mnie dalo swiety spokoj i jeden problem mniej na glowie.

Mam nadzieje, ze u brata tez sie tak uda.

Link to comment
Share on other sites

Najdurniejszy z absurdalnych pomysłów, jaki mi wpadł do głowy, to że ktoś wsadził wahacze z kombi do sedana (są krótsze) :D

Ale wtedy raczej byłoby więcej, niż 0,3 stopnia na stronę :biglol:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

tylko że przecież nominalnie tam nie ma pozytywu? Qba25 wrzucał skan z manuala i wynika z niego, że jest negatyw… Pytam, bo u siebie w byłym waszkowozie właśnie u Marka wyszło to samo - tył jest na pozytywie i nawet przy próbe zrobienia maksymalnego negatywu nadal jest pozytyw i to z obu stron...

Link to comment
Share on other sites

W "moim" przypadku obawiam sie, ze po prostu bez kogos kumatego, znajacego sie na subaru to sie nic nie wymysli, bo wiekszosc "specow" robi jakies "zwykle" auta na codzien i mozna uslyszec conajwyzej "niedasie".

I byc moze wtedy, przy odrobinie staran specjalisty, jesli faktycznie cos jest nie tak, uda sie dojsc, co jest nie tak, albo co jest zle ustawione - tak jak w moim Szuwarze u Edwina. Pare srub na odwrot i juz problem byl, a teraz wszystko elegancko.

I da sie.

 

A z obu stron symetrycznie to samo chociaz?

Bo w sumie ciezko mi sobie nieco wyobrazic, zeby z obu stron "cos" bylo przekrzywione dokladnie w takim samym stopniu, w przeciwnym kierunku, tak, ze z obu stron zakres regulacji jest taki sam, ale nie taki, jak mowi serwisowka.

Dziwne troche by to bylo...

Link to comment
Share on other sites

Najdurniejszy z absurdalnych pomysłów, jaki mi wpadł do głowy, to że ktoś wsadził wahacze z kombi do sedana (są krótsze) :D

Ale wtedy raczej byłoby więcej, niż 0,3 stopnia na stronę :biglol:

To wcale nie taka absurdalna myśl , spotkałem się już z czymś takim . Wystarczy zmierzyć wahacze 50 lub 51 cm.

Edited by sole3
Link to comment
Share on other sites

Też się dopiszę bo ma taką samą sytuację w GC kombi... Tylne koła w pozytywie tak że na oko wygląda że pozytyw nawet bez mierzenia. Sprężyny jak to w wolnym ssaku seryjne a tył w pozytywie..

Link to comment
Share on other sites

wcale nie musi byc buzi w krawężnik. Ostatnio wjechalem na poczatek rzesawki na torze i to wcale nie bokim. Poszedł wahacz i felga do naprawy. One chyba sa spacjalnie miękkie by nie ruszyć karoserii

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...