Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem - i nie tylko to, ale vert jest taki sympatyczny... I ma taryfę ulgową, bo mu ukradli Szuwarka, a to potrafi dobić człowieka ;).

dzieki dzieki Owocku tak mam klopot z pisaniem na poziomie przedszkolaka niestety mamcia ma nie sprawdzala bledow :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kiedy u nas zakaże się jazdy takich starych rupieci. Codzień u mnie pod blokiem zawsze jakaś ekipa roboli jedzie takim głośnym klekotem, produkującym tony sadzy i węglowodorów. Silnik diesla powinien być zakazany tak samo jak dwusuwowy - chyba, ze spełnia jakieś sensowne normy. Ale mało który spełnia. Zresztą szlag mnie trafia jak widzę jakiegoś sprowadzonego rzęcha nawet z silnikiem benzynowym zostawiającego za sobą niebiseki obłok niczym czołg na polu walki stawiający zasłonę dymną.

http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=660062

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta, troche wyrozumialosci. Gdyby bylo ich stac nawet na nowe daewoo to by je na pewno kupili. Czesto jest tak, ze "robole" skladaja sie wlasnie na jakiegos dieselowatego rzecha, aby moc dojezdzac do pracy. Tez mi sie to nie podoba, ale staram sie ich zrozumiec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta silniczek ciekawy na papierze popatrz jak wygląda eksploatacja GDI i ich licencyjnych francuskich braci pala tyle co normalne mpi a ich komplikacja techniczna powoduje przyśpieszone siwienie włosów u mechaników, nie mówiąc o problemach z nagarem. VW wraca do kompresorów świetna wiadomość dla handlarzy częściamiużywanymi i mechaników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlag mnie trafia, ze jedna z moich ulubionych marek zaczyna montowac "debilne" systemy jak LKAS! Dobrze, ze tylko w autach RHD.

 

New Accord for 2006

 

An enhanced version of Honda’s award-winning D-segment contender will also have its first public outing at the show. As well as receiving an interior and exterior facelift, the Accord range will also benefit from the first application in Europe of Honda’s ADAS (Advanced Driving Assist Systems) technologies.

 

The innovative suite of systems is aimed at making the driving experience relaxing and, above all, safer. Adaptive Cruise Control (ACC), which regulates the speed of the car and its distance to the vehicle in front, will be equipped. In addition, the European first Lane Keeping Assist System (LKAS), which detect lane markings on motorways and applies the appropriate amount of torque to the steering, will also be available (as a factory-equipped option on right-hand drive models only).

 

 

Tu za to dodali ESP, ale w tym przypadku moze to tylko wyjsc na dobre niewprawnym drajwerom.

 

The Honda S2000

 

Frankfurt will also provide the first opportunity to see the revitalized Honda S2000, Honda’s iconic two-seater roadster. The driveability of the Honda S2000 has been enhanced by fitting a DBW (drive-by-wire) system for better throttle control and engine management. The addition of VSA and an improved gear shift complete the changes to the mechanical specification.

 

In addition to the new factory option hard top, a new three-part speedster cover is available. The cover fits over the folded hood and features a pair of raised domes that sweep back from the two headrests/rollover bars to provide a distinctive look reminiscent of many classic sports cars.

 

The fresh look and feel is completed by the addition of two new exterior colours; Deep Burgundy metallic and Bermuda Blue pearlescent; a new interior combination; brown (birch) and black; and a new audio system featuring 60W speakers located within the two roll-over hoops behind the head rests.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP w s2000? Co za absurd... Dla mnie to jak z jazdą na nartach (choć już dawno zmieniłem na deskę) , jesteś słabym narciarzem, nie kupujesz nart zawodniczych,itd...

Jak ktoś sie nie czuje, to niech się niech pcha za kierownicę samochodów typu s2000.To już chyba takie czasy, ESP staje sie standartem w samochodach sportowych(w niektórych nie można do końca wyłączyć). Mogę się założyć, że za parę lat STI też dostanie ESP, to dopiero będzie porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że da się wyłączyć... Za to w szoku jestem, że podobno w clio sport ESP po wyłączeniu w czasie jazdy i tak się uzbraja. Jeszcze nie dawno myslałem o kupnie,ale z takim "wyposażeniem" auta sportowego nigdy nie kupię. Jak tak dalej pójdzie, a moja sytuacja finansowa sie poprawi,to nic tylko kupić dwa evo 9 ( drugie na części :wink: ) i wogóle przestać się interesować motoryzacją 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej martwia mnie systemy typu LKAS...

 

Da się wyłączyć, pewnie tak samo jak w C5 czy C4.

 

LKAS to zupelnie co innego, niz wibrujacy fotel w Cytrynach. To ingerenacja w funkcjonowanie ukladu kierowniczego. Nie lubie takich wynalzkow. Tak samo jak nie lubie automatycznych systemow parkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Well, they're back and last week I was at the wheel of a new Honda Accord bombing down the M4, with the steering wheel tugging gently in my hands to remind me I was wandering near the edge of my motorway lane. A small dashboard display in front of me showed that the system had picked up the motorway white lines and any deviation of more than 5cm either side of a dead-ahead position would activate the LKAS systems.

 

Behind the rear-view mirror is a camera, which picks up the white lines in the road. A computer works out the required steering torque to add, persuading the driver to keep in lane while the electrically assisted rack does the rest.

 

What LKAS doesn't do is steer the car; the driver has to do that. The system merely adds 80 per cent of the torque required to steer away from the edge of the lane and it gets more insistent the closer you are to the edge - a bit like a labrador on a lead tracking an interesting smell. The driver can still steer against the pressure and the car responds.

 

Use the indicators, steer fast enough for the system to think there's some genuine avoidance going on, corner at side loads greater than 0.2g, or fail to touch the steering wheel for 15 seconds and the system switches off.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się do końca wypowiadać, bo nie jechałem... Z drugiej strony za nic w świecie nie chciałbym jeździć samochodem, w którym kierownica stawia opór przy zbliżaniu się do pasa na drodze. Po drugie teraz to, a za powiedzmy 10 lat będziesz sobie podziwiał jak komputer prowadzi Twoje auto. A szpece od marketingu wmówią Ci, że to jest właśnie sportowa jazda samochodem i że jesteś trendy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta, troche wyrozumialosci. Gdyby bylo ich stac nawet na nowe daewoo to by je na pewno kupili. Czesto jest tak, ze "robole" skladaja sie wlasnie na jakiegos dieselowatego rzecha, aby moc dojezdzac do pracy. Tez mi sie to nie podoba, ale staram sie ich zrozumiec...

 

Zmienisz gadkę jak taki robol wleci na twój pas albo wmontuje ci się w tył.... Jak kupił auto za 50 Euro to zapomni ze kupi nowe klocki za 50 Euro ! Opony oczywiście prawie nowki po Niemcach, super bieżnik, co z tego ze maja 10 Lat i guma już zmurszała... .

 

Przeglądy rygorystyczne jak w Niemczech ! Wtedy zrozumiem robola :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o evo IX kombi z interii

 

"Mitsubishi wprowadza na rynek japoński Lancera Evolution Wagon. Jest to wersja kombi słynnego Evo IX. Pierwsza w historii tej kultowej serii.

 

 

Pojazd będzie oferowany w dwóch wersjach: GT i GT-A. Pierwsza z nich napędzana jest dwulitrowym, doładowanym silnikiem o mocy 280 KM i momencie 392 Nm. Jednostka napędowa współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną.

 

Lancer GT-A napędzany jest tym samym silnikiem, ale odrobinę słabszym - dysponuje on mocą 272 KM i momentem 343 Nm. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni automatycznej.

 

Sam układ przeniesienia napędu jest identyczny z tym stosowanym w Lancerze Evo IX. Samochód posiada więc stały napęd na cztery koła i aktywne dyferencjały. Bez zmian pozostało również zawieszenie, hamulce i koła.

 

Lancer Evo Wagon zostanie wyprodukowany w limitowanej serii 2500 egzemplarzy. Produkcja zostanie zakończona w grudniu."

 

http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=663961

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intakwrx, nie znam dokladnych danych, ale wypadki spowodowane przez zly stan techniczny to wyjątki. A Gdyby Ci się np. wpasowało Ferrari w dupę samochodu, to byś był za zakazem sprzedaży Ferrari?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kropek, czyżby badali rynek przed wprowadzeniem EVO X ?

Strasznie brzydkie to kombi, już Impreza ładniejsza.

 

 

kowalzki, wypadki spowodowane złym stanem to może wyjątki, nie znam się dlatego nie przeczą. Jednak znaczną ich ilość dało by się uniknąć gdyby auto było w lepszym stanie.

 

Nawet sam ostatnio uniknąłem stłuczki tylko dzięki temu, że założyłem sobie do Nubiry Bremo, a graty jeżdżące po drogach mają dużo gorsze hamulce i opony. Jak się dzieje coś złego to ważny jest samochód i umiejętności prowadzącego, jedno może nadrabiać braki drugiego, a najlepiej jeśli oba te czynniki są świetne, jednak na naszych drogach dość często oba są słabe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet sam ostatnio uniknąłem stłuczki tylko dzięki temu, że założyłem sobie do Nubiry Bremo

Uniknąłeś dlatego, że nie przekroczyłeś granicy swojego samochodu. Każde auto ma swoje granice. Jedzie się tak jak samochód pozwala. I nie ma znaczenia czy jest to furmanka, rower, maluch, subaru czy porsche. Można powodować większe zagrożenie na drodze prowadząc subaru, aniżeli jeżdząc maluszkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...