voodoo84 Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Witam, mam problem, muszę wymienić tuleje stabilizatora przedniego. Chciałbym zastosować elementy z poliuretanu ale u większości sprzedawcą dostępne są wyłącznie tuleje do modeli 93-00. I stąd moje pytanie, czy będą one pasowały do mojego auta, a jeżeli nie to gdzie szukać właściwych. Zmierzona średnica stabilizatora wynosi 20mm. Nie wyganiajcie mnie od razu, to moje pierwsze dni z subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeroart Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Witam. na początek odsyłam cię na http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/2580-tutaj-sie-witamy-dzial-dla-nowych-forumowiczow/ A nastepnie o zdanie @@Mike85 bo z tego co wiem to na dniach wstawiał u siebie to... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 (edytowane) ja tam się nie znam ale czy w ogóle sprawdzałeś strongflexy?? http://www.strongfle...8-25mm_381.html EDIT: albo tu: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/subaru-impreza-legacy-forester-tuleje-stabilizatora-przedniego-fi-20-mm-2szt.html Edytowane 4 Marca 2013 przez wslawex 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Jak WRX to pewnie poduszka z "falką". Ogólnie dostępne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo84 Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Faktycznie nie było to takie trudne, tuleje już zamówione z Olkusza. Jestem świeży na forum i w temacie Subaru ale będę nad tym pracował. Dziękuje wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Dziękuje wszystkim za pomoc dziękuje się zieloną strzałeczą po prawej stronie posta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo84 Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Poprawiono, należy się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRU Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 voodoo84 i jakie kupiłeś, czerwone czy żółte? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 ja u siebie mam czerwone od ponad pół roku z przodu i z tyłu... teraz zamówiłem jeszcze tuleje wahacza przedniego i łączniki... też czerwone... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 A powiedzcie mi jaka jest różnica w wytrzymałości między Strongflex`ami a tymi z Olkusza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 (edytowane) A powiedzcie mi jaka jest różnica w wytrzymałości między Strongflex`ami a tymi z Olkusza ? np twardością... Olkusz robi 4 wersje - 65, 75, 85 i 90. A Strongflex 2 - 80 i 90... EDIT: jak twierdzi Olkusz - 75 jest najbardziej zbliżone do części OEM... "Naszymi podstawowymi twardościami w produkcji są serie: 75 ShA /Qdure-flex IMPROVE-OEM/ oraz 85 ShA / Qdure-flex PERFORMANCE /. Składając zamówienie macie Państwo do wyboru cały nasz zakres produkcji , jednak życzenia niestandardowych wykonań mogą wydłużyć realizację zamówienia. Przy zamówieniach prosimy wpisać w rubryce "uwagi" wybraną serie. Jeżeli pole będzie puste przyjmiemy zamówienie do realizacji w standardzie OEM. W przypadku zapytań preferujemy kontakt mailowy." Edytowane 12 Marca 2013 przez wslawex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Chcę zrobić porządek z zawieszeniem tj. wymienić większość elementów gumowych. I tu pojawia się pomysł na zastosowanie poliuretanów. I teraz pytanie jakie? Przeglądałem sporo wątków, ale jakoś nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mam nowe amortyzatory Ultra SR, sprężyny Eibacha Pro KIT i stabilizatory Eibacha. Reszta elementów zawieszenia seryjna. Auto ma służyć do okazjonalnej jazdy i wypadów na tor. I teraz pytania: 1. Jaki produkt wybrać: Strongflex, Powerflex, Olkusz? 2. Jaką twardość? Jakie macie doświadczenia z poszczególnymi zestawami i producentami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Chcę zrobić porządek z zawieszeniem tj. wymienić większość elementów gumowych. I tu pojawia się pomysł na zastosowanie poliuretanów. I teraz pytanie jakie? Przeglądałem sporo wątków, ale jakoś nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mam nowe amortyzatory Ultra SR, sprężyny Eibacha Pro KIT i stabilizatory Eibacha. Reszta elementów zawieszenia seryjna. Auto ma służyć do okazjonalnej jazdy i wypadów na tor. I teraz pytania: 1. Jaki produkt wybrać: Strongflex, Powerflex, Olkusz? 2. Jaką twardość? Jakie macie doświadczenia z poszczególnymi zestawami i producentami? Zlituj sie nad tym autem i go nie psuj zamontuj oem na przód , a na tył jeśli brakuje ci sztywności możesz założyć OEM STI ngrupowe , to są tuleje gumowe ale o większej twardości jak seria i to naprawdę działa . poliuretan niestety nie jest najlepszym rozwiązaniem wbrew ochów i achów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 (edytowane) Chcę zrobić porządek z zawieszeniem tj. wymienić większość elementów gumowych. I tu pojawia się pomysł na zastosowanie poliuretanów. I teraz pytanie jakie? Przeglądałem sporo wątków, ale jakoś nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mam nowe amortyzatory Ultra SR, sprężyny Eibacha Pro KIT i stabilizatory Eibacha. Reszta elementów zawieszenia seryjna. Auto ma służyć do okazjonalnej jazdy i wypadów na tor. I teraz pytania: 1. Jaki produkt wybrać: Strongflex, Powerflex, Olkusz? 2. Jaką twardość? Jakie macie doświadczenia z poszczególnymi zestawami i producentami? Zlituj sie nad tym autem i go nie psuj zamontuj oem na przód , a na tył jeśli brakuje ci sztywności możesz założyć OEM STI ngrupowe , to są tuleje gumowe ale o większej twardości jak seria i to naprawdę działa . poliuretan niestety nie jest najlepszym rozwiązaniem wbrew ochów i achów . Namówiłeś mnie . Jak wreszcie zostawię auto na wymianę skrzyni, to wymienisz mi co trzeba i tak zostawimy . Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez Matsil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damians Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 @carfit Możesz coś więcej powiedzieć dlaczego poliuretan nie jest najlepszym rozwiązaniem? Dzieki. Wysłano z urządzenia mobilnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Tu masz wypowiedź Marasa w temacie poliuretanów. "Pora przejść do innych elementów zawieszenia. Wiadomym jest,że zawieszenie ,,ciche" to takie, które pracuje na elementach gumowo-metalowych, ale miękkich czyli silentblckach. Jest cicho, miło, fajnie i przyjemnie. Ale, kiedy trzeba mieć bardziej precyzyjne zawieszenie, bardziej sztywne, precyzyjne, trzeba postawić na inny rodzaj materiałów, które zastąpią te seryjne. Mianowicie trzeba przejść na tzw, poliuretany. To kolejny stopień po schodkach tuningu, który pozwala na precyzyjniejsze prowadzenie auta, mniejszą awaryjność w trakcie pokonywania oesów na ostro, ale nie za darmo. W zależności od tego w jakich imprezach przyjdzie nam się ścigać, rywalizować, na jakiej nawierzchni będziemy jeździć, trzeba odpowiednio dobrać materiał z jakiego będzie wykonane tuleje,. Twarde, miększe, wszytkie one będą przenosić dziwne dźwięki na nadwozie, których do tej pory nie słyszeliśmy. Tak, tak, coś za coś . I kolejna uwaga, a zarazem moje spostrzeżenie: jazda na twardych poliuretanach, zakłuca w pewien sposób płynną pracę soku, odbicia, powrotu zawieszenia. Chodzi o to, że aby amortyzator pracował idealnie nie ma prawa mieć po drodze żadnych dziwnych oporów, a takie niosą za sobą poliuretany. Wystarczy zmienić np, tuleje wahacza wzdłużnego i po zamontowaniu takiej tulei poliuretanowej, po jej skręceniu, okaże sie, że wahacz stoi tak jak go skręciliśmy, a powinien spokojnie pracować. Oczywiscie jak użyjemy odpowiedniej siły to go się przestawi, ale nie o to chodzi. Tyle o poliuretanach, które zastosowaliśmy w naszym aucie, a które to będą z tego auta wyjeżdżać :)" Znajdziesz sporo w tym wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/63741-the-babka-story/page-2#entry1846330 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 A jak się ma sprawa z poliuretanem w elementach typu mocowanie dyfra? Założyłem czerwone strongflexy na mocowanie "głowy" dyfra o raczej minusów nie widzę ,choc wydaje mi się ze teraz bardziej pracuje te oem przy progach co łączą nadwozie z "samolotem" Teraz się zastanawiam czy tam tez nie dać póki,może te najmiększe z Olkusza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 Ma byc cicho i przyjemnie zostaw oem'owe gumy. Wsadzisz w mocowanie dyfra oraz tylne sanki poli.... to bedziesz mial symfonie dzwiekow z dyfra i ukladu napedowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garner Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 A gdyby wrzucić poliuretan ale o twardości zbliżonej lub takiej samej jak OEM? wydaje mi się, że dłużej wytrzymają niż OEM'owe gumy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 (edytowane) Tranqulizer pewnie bym tak zrobił,tyle ze za 2 szt poli zaplacilem tyle co za 1 oem, a to tylko N/A wiec nie chce ladowac worka kasy.Ale masz racje,pojawiły się nowe dźwięki i uwydatnily się wibracje pow.129/h (prawdopodobnie podpora walu).Po wakacjach wymiana podpory i tych gum w sankach ale pewnie na najmiekciejsze poli Edytowane 11 Lipca 2015 przez Bo_Lo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 A gdyby wrzucić poliuretan ale o twardości zbliżonej lub takiej samej jak OEM? Myślę właśnie o takim rozwiązaniu, obecnie mam cały komplet twardych Powerflexów i powiem szczerze że czuję i słyszę wszystko. Ale z drugiej strony taki zestaw w połączeniu z wszystkimi innymi modami auta pasuje do niego jak ulał - jest taki nieokrzesany W przypadku auta do jazdy codziennej, w miarę kulturalnego, zamienniki OEM wydają się optymalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 (edytowane) Ja mam gdzieś w zawieszeniu poliuretany zamontowane przez poprzedniego właściciela, a że są czarne to nie wiem które to. I zjazd z krawężnika czy też przejazd przez leżącego policjanta kończy się zgrzytem z zawieszenia Ale prowadzi się super. Jak kiedyś na tvn turbo Klimek montował poliuretany do celicy to wysmarował je smarem dołączonym do gum, a ja ten smar dostałem z autem i czasem jak jestem pod autem to psikne gdzie nie gdzie wd40 i póki nie ma deszczu, jest ciszej. Edytowane 11 Lipca 2015 przez Hiszpanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garner Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 A jak z wytrzymałością takich poliuretanów, faktycznie wytrzymują dłużej? Mam na myśli te zbliżone do twardości OEM i tych możliwie najtwardszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Tym wd-40 tylko sobie je płuczesz nie smarujesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remi Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Mam i sobie chwalę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się