Skocz do zawartości

Poliuretanowe Elementy Zawieszeń


voodoo84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem, muszę wymienić tuleje stabilizatora przedniego. Chciałbym zastosować elementy z poliuretanu ale u większości sprzedawcą dostępne są wyłącznie tuleje do modeli 93-00. I stąd moje pytanie, czy będą one pasowały do mojego auta, a jeżeli nie to gdzie szukać właściwych. Zmierzona średnica stabilizatora wynosi 20mm. Nie wyganiajcie mnie od razu, to moje pierwsze dni z subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam się nie znam ale czy w ogóle sprawdzałeś strongflexy??

 

http://www.strongfle...8-25mm_381.html

 

EDIT: albo tu:

 

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/subaru-impreza-legacy-forester-tuleje-stabilizatora-przedniego-fi-20-mm-2szt.html

Edytowane przez wslawex
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jaka jest różnica w wytrzymałości między Strongflex`ami a tymi z Olkusza ?

 

np twardością... Olkusz robi 4 wersje - 65, 75, 85 i 90. A Strongflex 2 - 80 i 90...

 

EDIT: jak twierdzi Olkusz - 75 jest najbardziej zbliżone do części OEM...

 

"Naszymi podstawowymi twardościami w produkcji są serie: 75 ShA /Qdure-flex IMPROVE-OEM/ oraz 85 ShA / Qdure-flex PERFORMANCE /. Składając zamówienie macie Państwo do wyboru cały nasz zakres produkcji , jednak życzenia niestandardowych wykonań mogą wydłużyć realizację zamówienia. Przy zamówieniach prosimy wpisać w rubryce "uwagi" wybraną serie. Jeżeli pole będzie puste przyjmiemy zamówienie do realizacji w standardzie OEM. W przypadku zapytań preferujemy kontakt mailowy."

Edytowane przez wslawex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Chcę zrobić porządek z zawieszeniem tj. wymienić większość elementów gumowych. I tu pojawia się pomysł na zastosowanie poliuretanów. I teraz pytanie jakie?

Przeglądałem sporo wątków, ale jakoś nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mam nowe amortyzatory Ultra SR, sprężyny Eibacha Pro KIT i stabilizatory Eibacha. Reszta elementów zawieszenia seryjna. Auto ma służyć do okazjonalnej jazdy i wypadów na tor.

I teraz pytania:

1. Jaki produkt wybrać: Strongflex, Powerflex, Olkusz?

2. Jaką twardość?

Jakie macie doświadczenia z poszczególnymi zestawami i producentami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę zrobić porządek z zawieszeniem tj. wymienić większość elementów gumowych. I tu pojawia się pomysł na zastosowanie poliuretanów. I teraz pytanie jakie?

Przeglądałem sporo wątków, ale jakoś nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mam nowe amortyzatory Ultra SR, sprężyny Eibacha Pro KIT i stabilizatory Eibacha. Reszta elementów zawieszenia seryjna. Auto ma służyć do okazjonalnej jazdy i wypadów na tor.

I teraz pytania:

1. Jaki produkt wybrać: Strongflex, Powerflex, Olkusz?

2. Jaką twardość?

Jakie macie doświadczenia z poszczególnymi zestawami i producentami?

 

Zlituj sie nad tym autem i go nie psuj  :P  ;)

zamontuj oem na przód , a na tył jeśli brakuje ci sztywności możesz założyć OEM STI ngrupowe , to są tuleje gumowe ale o większej twardości jak seria i to naprawdę działa . poliuretan niestety nie jest najlepszym rozwiązaniem wbrew ochów i achów  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chcę zrobić porządek z zawieszeniem tj. wymienić większość elementów gumowych. I tu pojawia się pomysł na zastosowanie poliuretanów. I teraz pytanie jakie?

Przeglądałem sporo wątków, ale jakoś nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mam nowe amortyzatory Ultra SR, sprężyny Eibacha Pro KIT i stabilizatory Eibacha. Reszta elementów zawieszenia seryjna. Auto ma służyć do okazjonalnej jazdy i wypadów na tor.

I teraz pytania:

1. Jaki produkt wybrać: Strongflex, Powerflex, Olkusz?

2. Jaką twardość?

Jakie macie doświadczenia z poszczególnymi zestawami i producentami?

 

Zlituj sie nad tym autem i go nie psuj  :P  ;)

zamontuj oem na przód , a na tył jeśli brakuje ci sztywności możesz założyć OEM STI ngrupowe , to są tuleje gumowe ale o większej twardości jak seria i to naprawdę działa . poliuretan niestety nie jest najlepszym rozwiązaniem wbrew ochów i achów  :)

 

Namówiłeś mnie :biglol:.

Jak wreszcie zostawię auto na wymianę skrzyni, to wymienisz mi co trzeba i tak zostawimy :).

Edytowane przez Matsil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tu masz wypowiedź Marasa w temacie poliuretanów.

 

"Pora przejść do innych elementów zawieszenia. Wiadomym jest,że zawieszenie ,,ciche" to takie, które pracuje na elementach gumowo-metalowych, ale miękkich czyli silentblckach. Jest cicho, miło, fajnie i przyjemnie. Ale, kiedy trzeba mieć bardziej precyzyjne zawieszenie, bardziej sztywne, precyzyjne, trzeba postawić na inny rodzaj materiałów, które zastąpią te seryjne. Mianowicie trzeba przejść na tzw, poliuretany. To kolejny stopień po schodkach tuningu, który pozwala na precyzyjniejsze prowadzenie auta, mniejszą awaryjność w trakcie pokonywania oesów na ostro, ale nie za darmo. W zależności od tego w jakich imprezach przyjdzie nam się ścigać, rywalizować, na jakiej nawierzchni będziemy jeździć, trzeba odpowiednio dobrać materiał z jakiego będzie wykonane tuleje,. Twarde, miększe, wszytkie one będą przenosić dziwne dźwięki na nadwozie, których do tej pory nie słyszeliśmy. Tak, tak, coś za coś  ;). I kolejna uwaga, a zarazem moje spostrzeżenie: jazda na twardych poliuretanach, zakłuca w pewien sposób płynną pracę soku, odbicia, powrotu zawieszenia. Chodzi o to, że aby amortyzator pracował idealnie nie ma prawa mieć po drodze żadnych dziwnych oporów, a takie niosą za sobą poliuretany. Wystarczy zmienić np, tuleje wahacza wzdłużnego i po zamontowaniu takiej tulei poliuretanowej, po jej skręceniu, okaże sie, że wahacz stoi tak jak go skręciliśmy, a powinien spokojnie pracować. Oczywiscie jak użyjemy odpowiedniej siły to go się przestawi, ale nie o to chodzi. Tyle o poliuretanach, które zastosowaliśmy w naszym aucie, a które to będą z tego auta wyjeżdżać  :)"

Znajdziesz sporo w tym wątku

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/63741-the-babka-story/page-2#entry1846330

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się ma sprawa z poliuretanem w elementach typu mocowanie dyfra? Założyłem czerwone strongflexy na mocowanie "głowy" dyfra o raczej minusów nie widzę ,choc wydaje mi się ze teraz bardziej pracuje te oem przy progach co łączą nadwozie z "samolotem" Teraz się zastanawiam czy tam tez nie dać póki,może te najmiększe z Olkusza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tranqulizer pewnie bym tak zrobił,tyle ze za 2 szt poli zaplacilem tyle co za 1 oem, a to tylko N/A wiec nie chce ladowac worka kasy.Ale masz racje,pojawiły się nowe dźwięki i uwydatnily się wibracje pow.129/h (prawdopodobnie podpora walu).Po wakacjach wymiana podpory i tych gum w sankach ale pewnie na najmiekciejsze poli

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A gdyby wrzucić poliuretan ale o twardości zbliżonej lub takiej samej jak OEM?

Myślę właśnie o takim rozwiązaniu, obecnie mam cały komplet twardych Powerflexów i powiem szczerze że czuję i słyszę wszystko.

Ale z drugiej strony taki zestaw w połączeniu z wszystkimi innymi modami auta pasuje do niego jak ulał - jest taki nieokrzesany :)

W przypadku auta do jazdy codziennej, w miarę kulturalnego, zamienniki OEM wydają się optymalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gdzieś w zawieszeniu poliuretany zamontowane przez poprzedniego właściciela, a że są czarne to nie wiem które to. I zjazd z krawężnika czy też przejazd przez leżącego policjanta kończy się zgrzytem z zawieszenia :D Ale prowadzi się super. Jak kiedyś na tvn turbo Klimek montował poliuretany do celicy to wysmarował je smarem dołączonym do gum, a ja ten smar dostałem z autem i czasem jak jestem pod autem to psikne gdzie nie gdzie wd40 i póki nie ma deszczu, jest ciszej. 

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...