Jump to content

Poliuretanowe Elementy Zawieszeń


voodoo84
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem, muszę wymienić tuleje stabilizatora przedniego. Chciałbym zastosować elementy z poliuretanu ale u większości sprzedawcą dostępne są wyłącznie tuleje do modeli 93-00. I stąd moje pytanie, czy będą one pasowały do mojego auta, a jeżeli nie to gdzie szukać właściwych. Zmierzona średnica stabilizatora wynosi 20mm. Nie wyganiajcie mnie od razu, to moje pierwsze dni z subaru.

Link to comment
Share on other sites

A powiedzcie mi jaka jest różnica w wytrzymałości między Strongflex`ami a tymi z Olkusza ?

 

np twardością... Olkusz robi 4 wersje - 65, 75, 85 i 90. A Strongflex 2 - 80 i 90...

 

EDIT: jak twierdzi Olkusz - 75 jest najbardziej zbliżone do części OEM...

 

"Naszymi podstawowymi twardościami w produkcji są serie: 75 ShA /Qdure-flex IMPROVE-OEM/ oraz 85 ShA / Qdure-flex PERFORMANCE /. Składając zamówienie macie Państwo do wyboru cały nasz zakres produkcji , jednak życzenia niestandardowych wykonań mogą wydłużyć realizację zamówienia. Przy zamówieniach prosimy wpisać w rubryce "uwagi" wybraną serie. Jeżeli pole będzie puste przyjmiemy zamówienie do realizacji w standardzie OEM. W przypadku zapytań preferujemy kontakt mailowy."

Edited by wslawex
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Chcę zrobić porządek z zawieszeniem tj. wymienić większość elementów gumowych. I tu pojawia się pomysł na zastosowanie poliuretanów. I teraz pytanie jakie?

Przeglądałem sporo wątków, ale jakoś nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mam nowe amortyzatory Ultra SR, sprężyny Eibacha Pro KIT i stabilizatory Eibacha. Reszta elementów zawieszenia seryjna. Auto ma służyć do okazjonalnej jazdy i wypadów na tor.

I teraz pytania:

1. Jaki produkt wybrać: Strongflex, Powerflex, Olkusz?

2. Jaką twardość?

Jakie macie doświadczenia z poszczególnymi zestawami i producentami?

Link to comment
Share on other sites

Chcę zrobić porządek z zawieszeniem tj. wymienić większość elementów gumowych. I tu pojawia się pomysł na zastosowanie poliuretanów. I teraz pytanie jakie?

Przeglądałem sporo wątków, ale jakoś nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mam nowe amortyzatory Ultra SR, sprężyny Eibacha Pro KIT i stabilizatory Eibacha. Reszta elementów zawieszenia seryjna. Auto ma służyć do okazjonalnej jazdy i wypadów na tor.

I teraz pytania:

1. Jaki produkt wybrać: Strongflex, Powerflex, Olkusz?

2. Jaką twardość?

Jakie macie doświadczenia z poszczególnymi zestawami i producentami?

 

Zlituj sie nad tym autem i go nie psuj  :P  ;)

zamontuj oem na przód , a na tył jeśli brakuje ci sztywności możesz założyć OEM STI ngrupowe , to są tuleje gumowe ale o większej twardości jak seria i to naprawdę działa . poliuretan niestety nie jest najlepszym rozwiązaniem wbrew ochów i achów  :)

Link to comment
Share on other sites

 

Chcę zrobić porządek z zawieszeniem tj. wymienić większość elementów gumowych. I tu pojawia się pomysł na zastosowanie poliuretanów. I teraz pytanie jakie?

Przeglądałem sporo wątków, ale jakoś nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mam nowe amortyzatory Ultra SR, sprężyny Eibacha Pro KIT i stabilizatory Eibacha. Reszta elementów zawieszenia seryjna. Auto ma służyć do okazjonalnej jazdy i wypadów na tor.

I teraz pytania:

1. Jaki produkt wybrać: Strongflex, Powerflex, Olkusz?

2. Jaką twardość?

Jakie macie doświadczenia z poszczególnymi zestawami i producentami?

 

Zlituj sie nad tym autem i go nie psuj  :P  ;)

zamontuj oem na przód , a na tył jeśli brakuje ci sztywności możesz założyć OEM STI ngrupowe , to są tuleje gumowe ale o większej twardości jak seria i to naprawdę działa . poliuretan niestety nie jest najlepszym rozwiązaniem wbrew ochów i achów  :)

 

Namówiłeś mnie :biglol:.

Jak wreszcie zostawię auto na wymianę skrzyni, to wymienisz mi co trzeba i tak zostawimy :).

Edited by Matsil
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tu masz wypowiedź Marasa w temacie poliuretanów.

 

"Pora przejść do innych elementów zawieszenia. Wiadomym jest,że zawieszenie ,,ciche" to takie, które pracuje na elementach gumowo-metalowych, ale miękkich czyli silentblckach. Jest cicho, miło, fajnie i przyjemnie. Ale, kiedy trzeba mieć bardziej precyzyjne zawieszenie, bardziej sztywne, precyzyjne, trzeba postawić na inny rodzaj materiałów, które zastąpią te seryjne. Mianowicie trzeba przejść na tzw, poliuretany. To kolejny stopień po schodkach tuningu, który pozwala na precyzyjniejsze prowadzenie auta, mniejszą awaryjność w trakcie pokonywania oesów na ostro, ale nie za darmo. W zależności od tego w jakich imprezach przyjdzie nam się ścigać, rywalizować, na jakiej nawierzchni będziemy jeździć, trzeba odpowiednio dobrać materiał z jakiego będzie wykonane tuleje,. Twarde, miększe, wszytkie one będą przenosić dziwne dźwięki na nadwozie, których do tej pory nie słyszeliśmy. Tak, tak, coś za coś  ;). I kolejna uwaga, a zarazem moje spostrzeżenie: jazda na twardych poliuretanach, zakłuca w pewien sposób płynną pracę soku, odbicia, powrotu zawieszenia. Chodzi o to, że aby amortyzator pracował idealnie nie ma prawa mieć po drodze żadnych dziwnych oporów, a takie niosą za sobą poliuretany. Wystarczy zmienić np, tuleje wahacza wzdłużnego i po zamontowaniu takiej tulei poliuretanowej, po jej skręceniu, okaże sie, że wahacz stoi tak jak go skręciliśmy, a powinien spokojnie pracować. Oczywiscie jak użyjemy odpowiedniej siły to go się przestawi, ale nie o to chodzi. Tyle o poliuretanach, które zastosowaliśmy w naszym aucie, a które to będą z tego auta wyjeżdżać  :)"

Znajdziesz sporo w tym wątku

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/63741-the-babka-story/page-2#entry1846330

Link to comment
Share on other sites

A jak się ma sprawa z poliuretanem w elementach typu mocowanie dyfra? Założyłem czerwone strongflexy na mocowanie "głowy" dyfra o raczej minusów nie widzę ,choc wydaje mi się ze teraz bardziej pracuje te oem przy progach co łączą nadwozie z "samolotem" Teraz się zastanawiam czy tam tez nie dać póki,może te najmiększe z Olkusza?

Link to comment
Share on other sites

Tranqulizer pewnie bym tak zrobił,tyle ze za 2 szt poli zaplacilem tyle co za 1 oem, a to tylko N/A wiec nie chce ladowac worka kasy.Ale masz racje,pojawiły się nowe dźwięki i uwydatnily się wibracje pow.129/h (prawdopodobnie podpora walu).Po wakacjach wymiana podpory i tych gum w sankach ale pewnie na najmiekciejsze poli

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

 

 

A gdyby wrzucić poliuretan ale o twardości zbliżonej lub takiej samej jak OEM?

Myślę właśnie o takim rozwiązaniu, obecnie mam cały komplet twardych Powerflexów i powiem szczerze że czuję i słyszę wszystko.

Ale z drugiej strony taki zestaw w połączeniu z wszystkimi innymi modami auta pasuje do niego jak ulał - jest taki nieokrzesany :)

W przypadku auta do jazdy codziennej, w miarę kulturalnego, zamienniki OEM wydają się optymalne.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam gdzieś w zawieszeniu poliuretany zamontowane przez poprzedniego właściciela, a że są czarne to nie wiem które to. I zjazd z krawężnika czy też przejazd przez leżącego policjanta kończy się zgrzytem z zawieszenia :D Ale prowadzi się super. Jak kiedyś na tvn turbo Klimek montował poliuretany do celicy to wysmarował je smarem dołączonym do gum, a ja ten smar dostałem z autem i czasem jak jestem pod autem to psikne gdzie nie gdzie wd40 i póki nie ma deszczu, jest ciszej. 

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

A jak z wytrzymałością takich poliuretanów, faktycznie wytrzymują dłużej? Mam na myśli te zbliżone do twardości OEM i tych możliwie najtwardszych.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...