Skocz do zawartości

Poliuretanowe Elementy Zawieszeń


voodoo84

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądam ofertę strongflexa i widzę ze maja tez wersję"dziurkowaną" takich tulei(mocowanie dyfra itp) ciekawe czy jesli mam wersje pełną i bym powiercil takie same otwory czy by to "zmiękczyło" te tuleje i zblizylo bardziej do OEM? W końcu OEM też nie jest pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ciekawe czy jesli mam wersje pełną i bym powiercil takie same otwory czy by to "zmiękczyło" te tuleje

Kolego, o czym Ty piszesz?

Wątpię, aby Strongflex robił wersję "dziurkowaną" poprzez wiercenie w wersji pełnej dziur.

Najprawdopodobniej są to dwie wersje tulei, wtryskiwane na dwóch różnych formach (ew. jedna forma i dwie wstawki).

Struktura materiałowa takich tulei, przepływ tworzywa, itd są ściśle określone, wiercąc otwory w wersji pełnej zniszczysz całkowicie produkt i jego przeznaczenie.

Podczas obciążeń tuleja może się po prostu rozerwać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdze ze strongflex wierci dziury w wersji pełnej ;-)

Tak tylko gdybam czy wersja z dziurami nie jest po prostu wersja "mieksza" od tych bez.Jak zamawialem moje pelne to nie przypominam sobie zeby mieli te dziurkowane w ofercie ,ale może przeoczyłem po prostu.Faktem jest ze mimo iż piszą ze czerwone są zbliżone twardością do oem jest to bzdura ,są twarde jak kamień i przenoszą wszystkie wibracje i dzwieki na budę.Prawdopodobnie te które mam wylecą i pójdą w mocowanie"samolotu"bo wg ichniego katalogu to taki sam rozmiar) a w dyfer pójdzie oem lub poli z innego źródła o (podobno) charakterystyce 100% odpowiadającej oem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie twierdze ze strongflex wierci dziury w wersji pełnej ;-) Tak tylko gdybam czy wersja z dziurami nie jest po prostu wersja "mieksza" od tych bez.Jak zamawialem moje pelne to nie przypominam sobie zeby mieli te dziurkowane w ofercie ,ale może przeoczyłem po prostu.Faktem jest ze mimo iż piszą ze czerwone są zbliżone twardością do oem jest to bzdura ,są twarde jak kamień i przenoszą wszystkie wibracje i dzwieki na budę.Prawdopodobnie te które mam wylecą i pójdą w mocowanie"samolotu"bo wg ichniego katalogu to taki sam rozmiar) a w dyfer pójdzie oem lub poli z innego źródła o (podobno) charakterystyce 100% odpowiadającej oem.

 

Najprościej jest zapytać jaka jest twardość według Shore, porównać z oryginałem i wtedy będziesz miał odpowiedź :)

p.s.

jakakolwiek ingerencja w plastik/elastomer powoduje znaczną utratę właściwości tej części, tym bardziej jeśli jest to element zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie zawieszenia w senisie ''zawieszenia'' ;-) tylko mocowanie dyfra.Gdyby chodziło o element wachacza to nawet bym o takim drutowaniu nie pomyślał.

Ja mam tą z podkładką i nie ma ona dziur.

Chyba przedzwonię do nich i zapytam czy można te z dyfra przełożyć w samolot i odwrotnie i czy te z dziurami to te same co bez tyle że dziurawe.

post-16888-0-20787100-1437034676_thumb.jpg

post-16888-0-12073400-1437034686_thumb.jpg

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze gdzieś w necie jakiej twardości są OEMy, jak będziesz dzwonił do kucyków od Strongflexów zadaj to samo pytanie.

Będziesz miał porównanie i wybór znacznie prostszy

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim WRX mam mocowania stabilizatorów poliuretanowe fioletowe i przy delikatnych wybojach z tych oto mocowań wydobywa się dźwięk jakbym miał pod maską parę gruchających gołębi (dosłownie) :D ale idzie się do tego przyzwyczaić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje poliuretany też wyglądają na fioletowe i przy większych nierównościach dają o sobie znać.

Sam dźwięk mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie ;). Czy to, że nie są niczym smarowane wpływa na nie niekorzystnie czy to tylko kwestia efektów akustycznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pisałem, że mam Stronglflexy, ale mam żółte Whiteline i piszczą również, mi to raczej przeszkadza...

W nowym zestawie powinien znajdować się "specjalny" smar, który aplikuje się na wspomniane elementy gumowe powinno pomóc choć nie na długo.

W ostatni łikend spryskałem wszystkie tuleje/łączenia (głównie starałem się pryskać w środek, na styku gumy z elementami metalowymi), nie jeździłem jeszcze ale zobaczę na jaki to czas to wystarczy.

Edytowane przez woyt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zalozone zolte i jak narazie chodzi cicho ,zero skrzypniec moze dlatego ,ze mam samochod mocno pospinany i jest sztywny :)

To chyba nie ma nic do rzeczy ... Po prostu masz tam jeszcze smar, ale na mocniejszych wybojach powinieneś słyszeć gumki, przynajmniej ja tak mam i miałem od samego założenia a smarowane były ... Teraz po 1,5 roku może częściej skrzypią jak jest wilgotno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

 

 

Chcę zrobić porządek z zawieszeniem tj. wymienić większość elementów gumowych. I tu pojawia się pomysł na zastosowanie poliuretanów. I teraz pytanie jakie?

Przeglądałem sporo wątków, ale jakoś nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mam nowe amortyzatory Ultra SR, sprężyny Eibacha Pro KIT i stabilizatory Eibacha. Reszta elementów zawieszenia seryjna. Auto ma służyć do okazjonalnej jazdy i wypadów na tor.

I teraz pytania:

1. Jaki produkt wybrać: Strongflex, Powerflex, Olkusz?

2. Jaką twardość?

Jakie macie doświadczenia z poszczególnymi zestawami i producentami?

 

Zlituj sie nad tym autem i go nie psuj  :P  ;)

zamontuj oem na przód , a na tył jeśli brakuje ci sztywności możesz założyć OEM STI ngrupowe , to są tuleje gumowe ale o większej twardości jak seria i to naprawdę działa . poliuretan niestety nie jest najlepszym rozwiązaniem wbrew ochów i achów  :)

 

Namówiłeś mnie :biglol:.

Jak wreszcie zostawię auto na wymianę skrzyni, to wymienisz mi co trzeba i tak zostawimy :).

 

i jak, wymieniels tuleje na oem? musze u siebie wymienic i subiektywna ocena nowych oem mile widziana, bo wszedzie to poli i poli ;)

ktos moze podeslac ID oem tuleji przednich i tylnych, wahaczy przednich do WRX 01? wertuje net i co strona to inne ID :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.japancars.ru
 

Wbij tam swoj numer vin i znajdziesz. 

Ja zmieniałem poliuretany wszystki w tylnym zawieszeniu. Szczerze nie polecam jak ktoś jeździ tym czesciej na drodze niz na torze. Zawieszenie beton zero pracy, skrzypienie itp.Wszystko zmieniłem na nowe OEM, a zostawiłem jedynie na stabilizatorze i dalej jest nie halo. 
Polecam jednak założyć jako mocowanie przekładni kierowniczej :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem ori bo zużyte, po jakiś 3-4tys km wywaliłem poliuretanu bo nie dało sie jeździć na tym.

Nowe oem nie powoduja braku precyzji prowadzenia. Dobry zawias trzeba :)

Chyba ze ktoś chce sie bawić na grubo wtedy zakładać unibolle :D

W sumie to nawet na tor bym tego nie założył. Na równym asfalcie w zakręcie auto skacze jak zając po polu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam,

potrzebuje pomocy fachowcow :)

 

zakupilem  taki oto zestaw

 

http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Rear+Diff+Mount/761.html

 

- i o ile poliuretany wiem gdzie ida wraz z tulejka to mam zagadke co do tych podkladek metalowych?

 

gdzie to ma isc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze strony stronglexa apropo tulei 271531B. Zakładam że powerflex jest tak samo bo od strony dyfra nie miałoby sensu.

 

UWAGA!
Tuleja pasuje wyłącznie do mocowania dyferencjału w belce.
Metalową podkładkę montuje się od strony zewnętrznej, pod nakrętkę szpilki dyferencjału, NIE od strony obudowy dyferencjału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o super, dzieki - poprzegladam sobie zatem strone strongflexa!

 

czyli jak dobrze rozumiem to te podkladki mam dac na szpilki ktore jak sie patrzy na to chu...we zdjecie to powinny byc na samym dole, tak? na deskach.

 

 

 

jutro w garazu postaram sie to zamontowac. 

 

dzieki wielkie!

 

post-8028-0-47561700-1461010727_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...