Skocz do zawartości

Spalanie WRX 06 - paliwo 95 lepsze od 98


Tanis

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno trafiłem na "5 gear" gdzie był fajny test paliw. Wzięli jakąś super hamownię, nowego golfa GTI i benzynę:

- najtańsze z jakiejś stacji przy sypermarkecie

- BP zwykłe

- BP ultimate

- Shell Vpower 98 (?)

 

Wynik - pomiędzy najtańszym paliwem z marketu a vpowerem było 7 koni różnicy. BP w obu wariantach dało bardzo mały przyrost mocy przy sporo większej cenie niż najtańszy produkt.

Prowadząca test przyznała też, że gdyby nie skupiała się jakoś mocno nad osiągami auta to w żadnym wypadku nie wyczułaby różnicy mocy.

Więc generalnie jeśli już dopłacać do paliwa to tylko do najdroższego shella. Ale jeśli komuś nie zależy na 2-3% wzroście mocy to niech leje najtańsze co jest 

 

Piszę to jako ciekawostkę. U nich nawet najtańsze paliwo jest pewnie nieco "pewniejsze" niż na naszych supermarketowych stacjach.

 

Wklejam jaka ciekawostke ;)

Post kolegi Pablonasa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa dyskusja, a jeszcze ciekawsze posty kolegi co to Subaru uważa za szczyt technologicznych osiągnieć. :D

 

Ja mam w swoim WRX'ie i w instrukcji, i na klapce jak byk, że 95. :D Auto ze Szwajcarii sprowadzone milion lat temu, a dokładniej prawie 12. Jeździłem już na wszystkich benzynach dostępnych na naszych stacjach. (zawsze tankowane do pełna)

 

Zwykłe 95 i 98 - spostrzeżenia jak u przedmówców.

V-Power 95 - auto ciut lepiej się zbiera(na baku robi się tyle co na zwykłej 95)

V-Power Racing - tu faktycznie jeszcze trochę bardziej czuć, że trochę lepiej się zbiera.

W Niemczech Aral 102 oktany(wyjeżdżone chyba ze 3 pełne baki) - żaden szał, idzie podobnie jak przy V Power Racing.

Staoilowe 98 Suprema i Verva - ciut podwyższa spalanie, silnik chodzi spokojniej, ale lepiej nie jedzie(przynajmniej nie odczułem).

 

Którymś razem zaryzykowałem, wyjeździłem paliwo do głębokiej rezerwy i kolega wracając z urlopu przywiózł mi z Obw. Kaliningradzkiego 20'tkę ich 95. I wniosek jest jeden. Mają o wiele lepsze paliwo od naszego. :huh: Byłem w szoku, bo auto naprawdę odczuwalniej lepiej się zbierało. Mam zamontowany nowy czujnik spalania stukowego i na owym "ruskim" paliwie spalanie stukowe nie pojawiało się(na zwykłej 95 z Orlenu i owszem). Ale potem doszliśmy co jest przyczyną. W Rosji nie dodaje się biokomponentów, więc paliwo jest lepsze niż nasze ze stacji, a i przy okazji zdrowsze dla naszych silników.

 

Wniosek: Gdybym miał możliwość to bym właśnie u sąsiadów tankował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebachon - Ja cały czas jeździłem na BP Ultimate 98 - i jednak po przejściu na BP 95 zauważalny spadek zużycia paliwa. Ale jak wiadomo, może to zależeć od wielu czynników. Ale u mnie tak jest.

 

Dziwne. U mnie jest odwrotnie. Poza tym tankuję 98 z dodatkami nie ze względu na przyrost mocy, bo jest on prawie niezauważalny, lecz na "higienę" silnika i mniejsze ryzyko trafienia na kiepskie paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebachon, liczba oktanów nie świadczy chyba o jakości paliwa sensu stricto. Można trafić słabe jakościowo paliwo 95 i 98 też. Tak samo nie można powiedzieć ze wino jako wino jest lepsze od piwa a wódka od wina bo różnią się zawartością alkoholu. 95 należy porównywać do innej 95 i analogicznie pozostałe ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem u siebie w intrukcji co jest napisane dla modelu MY 06

 

Dla WRX

"Należy używać tylko benzyny bezołowiowej. Zaleca się stosowanie benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 95 lub wyższej (Liczba oktanowa według metody Research)"

 

Dla STi

"Należy używać tylko benzyny bezołowiowej. Zaleca się stosowanie benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 98 lub wyższej (Liczba oktanowa według metody Research) Stosowanie benzyny o mniejszej liczbie oktanowej niz 98 prowadzi do zmniejszenia wydajności silnika i jazdy."

 

Tak wiec nigdzie nie jest napisane ze do WRX paliwo 95 jest lepsze od 98.

Edytowane przez zawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko/prosbe do uzytkownika ziarus007, bo widze, ze masz pojecie w tym temacie :). Jakie paliwo lepiej lac do gt'ka MY97 ? Tankuje na shellu i jedyna roznica jaka zauwazylem (na spalanie nie patrze) miedzy 95 vs 98 vpower to fajne wystrzaly z rury na vp :D Mowicie tutaj, ze lepiej 95 ale do aut pomodzonych lepiej 98. Moj gt'ek cos mial zrobione w UK. Z tego co widze ladowanie 1.1 regulator paliwa fse, duzy ic. Z gory dzieki za pomoc

Edit: W sumie artykul z poprzedniej strony juz mi rozjasnil co nieco

Edytowane przez wiechu100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Którymś razem zaryzykowałem, wyjeździłem paliwo do głębokiej rezerwy i kolega wracając z urlopu przywiózł mi z Obw. Kaliningradzkiego 20'tkę ich 95. I wniosek jest jeden. Mają o wiele lepsze paliwo od naszego. :huh: Byłem w szoku, bo auto naprawdę odczuwalniej lepiej się zbierało. Mam zamontowany nowy czujnik spalania stukowego i na owym "ruskim" paliwie spalanie stukowe nie pojawiało się(na zwykłej 95 z Orlenu i owszem). Ale potem doszliśmy co jest przyczyną. W Rosji nie dodaje się biokomponentów, więc paliwo jest lepsze niż nasze ze stacji, a i przy okazji zdrowsze dla naszych silników.

 

Wniosek: Gdybym miał możliwość to bym właśnie u sąsiadów tankował.

ja akurat przez 3 lata mieszkalem w Kaliningradzie i faktycznie nigdy nie mialem zadnych problemow z ichnim paliwem: i GTek, i Forek XT, i Tribeca ladnie jezdzily na 95ej benzynie, spalanie stukowe czy CEL nigdy mnie nie odwiedzily

 

WRX 2.0 czy 2.5?

2,0 ;) Krajowy

bo blob-WRX tak ma, ma jezdzic na 98 (a bug, hawk i lanos WRX - na 95)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4

 

 

To właśnie rozwiałeś wątpliwości wielu osób, bo niektórzy ciągle żyją stereotypami, że w Rosji to mają paliwo tylko do Zaporożców(piękny dźwięk de facto) i Żiguli. :yahoo:

 

Zastanawiam mnie czemu Bug, Hawk i Lanos jeżdżą na 95 a Blob chce 98? :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryzykuje spalanie stukowe i wszystkie związane z tym przypadłości.Jeszcze jak,sytuacja zmusiła do nalania 95,do przejechania jest niewielka odległość spokojnym tempem to tragedii nie ma.Ale do ostrej jazdy czy upalania to już problem,może się skończyć uszkodzeniem tłoków albo innych takich.

Tyle,że nie po to się wydaje,czasem grubą kasę na mody i mapę,aby później lać inne paliwo niż przewidział to tuner i wgrana mapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuje na shellu i jedyna roznica jaka zauwazylem (na spalanie nie patrze) miedzy 95 vs 98 vpower

 

Na Shellu nie ma Vpower 98, w ogóle Shell w Polsce nie ma 98 oktanowego paliwa tylko zwykłe 95, V Power 95 i V Power Racing 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuje na shellu i jedyna roznica jaka zauwazylem (na spalanie nie patrze) miedzy 95 vs 98 vpower

 

Na Shellu nie ma Vpower 98, w ogóle Shell w Polsce nie ma 98 oktanowego paliwa tylko zwykłe 95, V Power 95 i V Power Racing 100

No to o 95vp vs zwykle95 chodzi bo u nas w miescie nie ma 100 oktanowego :D

Edytowane przez wiechu100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez półtora roku lałem 99+ momentum, teraz w ramach tego wątku zalałem zwykłe 95 (mimo że na korku jak byk pisze SUPER) zobaczymy co się będzie działo... póki co 50 km bez różnicy... auto seryjny WRX '01

Edytowane przez boorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...