Skocz do zawartości

Podnoszące się obroty przy wysprzęglaniu. Impreza EJ201 2.0 N/A


Avic

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, mattipk napisał:

Jestem po wymianie czujnika biegu jałowego i po pierwszej krótkiej przejażdżce wydaje mi się że jest gorzej bo przy wysprzęgleniu podbija mi obroty wyżej niż przed wymianą i dalej szarpie przy dodawaniu/odejmowaniu gazu. Pojeżdżę jeszcze, może się coś zmieni. I najważniejsze czy CE się wyświetli

Jaki czujnik kupiłeś? Jaki nr? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, więc po paru przejazdach (w tym jedna przejażdżka po ekspresówce) sytuacja wygląda następująco: bezpośrednio po wymianie nie było żadnej różnicy, przy następnej jeździe nie załączył się CE, nazajutrz z początku poprawa- przestało trząść autem, szarpanie jakby mniejsze. Wyjeżdżam na ekspresówkę, osiągam jakieś 120km/h, przejechałem może niecały kilometr i na blacie miga CE a auto straciło moc, jakby włączył się jakiś tryb awaryjny (osiągnięcie 100km/h było wyczynem). Po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu po jakiś 3-4 godzinach wszystkie objawy powróciły, tj. trzęsienie autem, zawieszające się obroty i szarpanie przy dodawaniu/odejmowaniu gazu. Jedynym plusem z podjętej próby jest to że nie wywala mi już błędu p0519. Mam jeszcze dwóch podejrzanych także poszukiwania ciąg dalszy.

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, antoni1 napisał:

Zrobiłem krótki filmik w kontekście rosnących obrotów może to komuś pomoże u mnie się sprawdza zawsze 

https://youtu.be/rdlEJtorBgc

Sprawdzę u siebie w Forku :thumbup:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2021 o 20:08, antoni1 napisał:

Zrobiłem krótki filmik w kontekście rosnących obrotów może to komuś pomoże u mnie się sprawdza zawsze 

https://youtu.be/rdlEJtorBgc

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2021 o 20:08, antoni1 napisał:

Zrobiłem krótki filmik w kontekście rosnących obrotów może to komuś pomoże u mnie się sprawdza zawsze 

https://youtu.be/rdlEJtorBgc

Chyba muszę jeszcze raz spróbować bo pierwsza próba skończyła się niepowodzeniem. Robić to na Pb czy LPG?

 

Ja robiłem na Pb, klema odłączona, kilka razy na hamulec, potem zapłon na kilkanaście sekund, zapłon wyłączony, potem odpalenie silnika na 10min, potem zgaszenie silnika. Po ponownym odpaleniu i jedzie próbnej nic się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, yaroz napisał:

Chyba muszę jeszcze raz spróbować bo pierwsza próba skończyła się niepowodzeniem. Robić to na Pb czy LPG?

 

Ja robiłem na Pb, klema odłączona, kilka razy na hamulec, potem zapłon na kilkanaście sekund, zapłon wyłączony, potem odpalenie silnika na 10min, potem zgaszenie silnika. Po ponownym odpaleniu i jedzie próbnej nic się nie zmieniło.

Robiłem na LPG. Ja to zrobiłem tak:

Klema odłączona, 5-6 razy stop, klema załączona, zapłon na 10-15 sekund, odpaliłem 10-12 minut, zgasiłem, znowu 10-15 sekund, odpaliłem na 5 minut i od razu ruszyłem.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, yaroz napisał:

Chyba muszę jeszcze raz spróbować bo pierwsza próba skończyła się niepowodzeniem. Robić to na Pb czy LPG?

 

Ja robiłem na Pb, klema odłączona, kilka razy na hamulec, potem zapłon na kilkanaście sekund, zapłon wyłączony, potem odpalenie silnika na 10min, potem zgaszenie silnika. Po ponownym odpaleniu i jedzie próbnej nic się nie zmieniło.

Ja po tych 10min gaszę przekręcam stacyjkę na zapłon czekam 20sek.i zapalam na 5min jecsze gaszę i jest okej. Możliwe że u ciebie inny powód jest. Ale spróbuj tak jak pisze 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Robiłem na LPG. Ja to zrobiłem tak:

Klema odłączona, 5-6 razy stop, klema załączona, zapłon na 10-15 sekund, odpaliłem 10-12 minut, zgasiłem, znowu 10-15 sekund, odpaliłem na 5 minut i od razu ruszyłem.

Ja nie odpalałem drugi raz auta na 5min może to jest to?:D, no i robiłem to na Pb. Sprawdzę jeszcze raz.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jak rano jechałem do pracy ok 16km, to tak chyba zadzialała wcześniejsza adaptacja. Postał przez noc i zadziałało, przy wysprzęglaniu obroty spadają do ok. 1250obr/min i się nie podnoszą. Będę jeszcze to obserwował. Jak podbijajace obroty wrócą to zrobię jeszcze raz adaptacje na LPG.

Edytowane przez yaroz
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Niemniej widać, że pomaga

 

19 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Niemniej widać, że pomaga

 

17 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Niemniej widać, że pomaga

Już wiem jak nabijać licznik na TF:mrgreen:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marc120 napisał:

Też miałem problem ze skakaniem obrotów po wybiciu na luz i do tego podszarpywanie w czasie jazdy i... 

 

... z taką niepewnością sięgnąłem po metodę Kiwi 4ester i... 

O dziwo pomogło. Idealnie nie jest ale jest o wiele lepiej. 

To jest metoda @antoni1 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...