Avic Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 (edytowane) Kompresja w znaczeniu, że jeżeli jest za słaba to może być za małe podciśnienie, ale to chyba najgorsza opcja U mnie problem jest i na zimnym i na ciepłym, tak odnośnie tego ssania, choć może to faktycznie czujnik temperatury? Doczytałem Twój temat na kresce - i coś może w tym być Rozumiem, że to o czujnik temp silnika może wariować i powodować problemy ze ssaniem? No i o który czujnik w skrzyni Ci chodzi? Ten od biegu jałowego, czy jeszcze jakiś inny? Bo tego od luzu wykręcałem i sprawdzałem - końcówka nie jest zniszczona, chodzi płynnie. Edytowane 2 Stycznia 2013 przez Avic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Nawet nie pamietam tego tematu juz to pisałem, świta mi, bo nie pamietam dokładnie, jak ktoś mi mówił o jakimś device do podtrzymywania obrotów przy zmianie biegu. Może to nie musi być w skrzyni. inna sprawa że na ciepłym u mnie wszystko opada normalnie, więc w drugą strone- jezeli te mityczne podtrzymanie istnieje to zdaje sie nie działać Nie mam pojęcia, mnie to od kupna auta wyglądało na dziwnie działające ssanie. Z tym ze u mnie objaw wyglada inaczej, nie ma jakby podwójnego falowania jak u Ciebie, po prostu obroty zostają tam gdzie wysprzegle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rederyk Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Podłączę się do tematu, ponieważ mam ten sam problem. Zauważyłem, że podczas zmiany biegów po zdjęciu nogi z gazu obtoty zaczynają spadać dopiero po wyrzuceniu biegu. Samo zdjęcie nogi z gazu i wciśnięcie sprzęgła (oczywiście w czasiew jazdy) powoduje to, że po około 2 sek. obroty zaczynają spadać powoli do około 700 obr/min, następnie szybko silnik wkręca się na około 1700 obr.min po czym obroty powoli spadają w miarę wytracania prędkości samochodu. Jeśli w czasie takiej jazdy na sprzęgle wyrzucę bieg, obroty natychmiast spadną do około 750-800 obr/min. Nie wiem czy to normalne zachowanie samochodu, czy coś w nim nie tak. Samochód to Subaru impreza GX 2.0 125KM 2001r. Mam go 3 lata i zachowuje się tak od początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abbaman Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Wszystkie ostatnie posty wskazują na niesprawny lub padający czujnik biegu jałowego w skrzyni biegów. I nie chodzi o to, czy jest czysty, dobrze wkręcony czy ma gładki łepek, ale o przewodnictwo i opór. Nie znam sie na tym, ale mój mechanik pieknie to rozkminiał i u mnie to był ten problem. Na szczęście nie trzeba było wymieniać na nowy, ale ponieważ prawdopodobnie pobrudził się przy wymianie sprzęgła musiał się "wypalić" brud. Trwało to ciut dłużej niż zakładaliśmy z mechanikiem, ale po 3-4 tygodniach wariactw tego ustrojstwa jak ręką odjął. I oby tak dalej, czego użerającym się z problemem obrotów życzę. Edytowane 16 Stycznia 2013 przez Abbaman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirubaII Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Cześć.Dołączę nieśmiało do tematu w.obrotów.W mojej nie ma jeszcze (i oby nie było) takich szaleństw z obrotami,ale zauważyłem natomiast,że na jałowych obr. skazówka obrotościomierza wracając po przygazówce zatrzymuje się na moment na wysokości 1000obr. i opada do normalnych 750. Zimny,ciepły,lpg,benzyna,bez różnicy.Może ktoś miał taki przypadek, bo sądzę że powinno to przebiegać płynnie.Zamieniłem krokowce i nic.Jaki diabeł Coś się kroi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 @@Abbaman, toż to ten czujnik nie działa na zasadzie zmiennej rezystancji, a jak zwykły 0/1 włącznik. On chyba albo działa, albo nie działa. Póki co z obrotami problem się uspokoił. Tzn nie jest idealnie, ale przy jeździe tylko miejskiej nie zdarzają mu się zawiasy na 1700rpm, więc tragedii nie ma. Na razie i tak mam urwanie głowy, więc się tym nie zajmę jak będę miał trochę wolnego czasu. @@sirubaII, u mnie tak było od samego początku. Nie wiem czy to problem, czy po prostu TTM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abbaman Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Znam się na elektryce jak Wałęsa na prezydenturze U mnie jak się odczyścił czujnik zaczął znów idealnie reagować przy pomiarach chyba omomierzem. Nie pytajcie mnie o elektrykę, umiem tylko wymienić żarówki a w domu kontakty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 też mi czasami obroty zostają po wysprzegleniu na powyżej 1000 lub te 1700...czyszczenie krokowego nie pomogło. Obroty powoli spadają ale nie do tych 800, gdy zgasze i odpale auto wskakują na normalny poziom. Szkoda ,że nikt narazie nie wie w czym rzecz...będę sledził wątek i widze ,że wiele osób ma z tym problem jak ze szarpaniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyggi Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 (edytowane) jesli macie takie objawy jak mialem ja - podnosi obroty przy wysprzeglaniu ponizej 2tys a opadaja do 2 tys przy wysprzeglaniu powyzej tego poziomu to sprawdzcie poziom plynu chlodniczego, ktos kiedys na forum napisal ze to pomoglo i u mnie to samo, pewnie zwiazek ma to z podgrzaniem przepustnicy, teraz jest cacy;) a jesli ktos ma krokowy tak jak ja, z takim czarnym walcem - motor 1.6 - foto gdzies w innym topicu - to przy czyszczeniu radze ten walec zdjac bo to taka jakby zaslepka komory elektromagnesu i tam podczas czyszczenia moze sie dostac plyn, wtedy polozyc na chwile kroccem w dol by wszystko splynelo i najlepiej jeszcze przedmuchac Edytowane 20 Stycznia 2013 przez zyggi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 (edytowane) Po zapoznaniu sie z tematem, miałem taki sam problem. Po pierwsze miałem problem z nie utrzymywaniem obrotów i swiecacy sie chceck. po wymianie przepływki, kompletnej przepustnicy - co nie pomogło, elektryk stwierdził komputer ecu - jest to co sie działo i jak z tym walczyłem dokładnie opisane pod tematem http://www.forum.sub...wd/page__st__25 Po przejechaniu 3000km (w miedzy czasie zamontowanie lpg) obroty same z siebi zaczeły sie wieszać na poziome 1700, 2000, 2500 czasem wiecej czasem mniej, podczas wysprzeglania i na jałowym, na rozgrzanym silniku. Po weryfikacji urządzeń (przepływka, krokowy, tepsa, wkoncu przepustnica, i ecu) okazało sie ze to żądno z nich. Nastepnie sprawdziłem ścieżki (kable) z każdego czujnika do ecu. Elektryk po analizie moich testów zapodał 2 tematy do sprawdzenia - czujnik cieczy chłodzenia dla ecu - sprawdził go wpinając sie w gniazo specjalnym termo czujnikiem - i samochód wrócił do normalnych obrotów. Wiec wymieniłem i na dzień dzisiejszy jest spokój. Po rozgrzaniu 750, podczas jazdy i wysprzęglania zachowuje sie normalnie. Czujki tem. w subaru są 2. jedna do zegara - 1 pin, druga do ecu - 2 piny (oznaczenie na hurtowni EPS 2.830.213) - w rejonie NS trudna do namierzania (jak ktoś bedzie szukał moge podać namiar na firme która mi to sciągneła) Druga opcja którą zalecił elektryk, gdyby to nie była czujka temp. to elektro zawór par ze zbiornika paliwa... - trzeba by było zaślepić wężyk "in" aby tam ewentualnie nie wciągało lewego powietrza.. (jak by ktoś był zainteresowany to mogę dokładnie opisac procedurę)... Postarałem dać się czytelny opis, aby ktoś w przyszłości łatwiej i taniej niż ja eliminował problem z obrotami w imprezce. (sposoby tyczą sie napeweno 1.6/1.8/2.0 - wolnossącew do 1998r produkcja, być może powyżej) PS: jakie są właściwe obroty dla silnika zimnego? znaczy na ssaniu (bo po długiej zabawie sam wyregulowałem na 1500) Pozdro Edytowane 23 Stycznia 2013 przez loader99 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 dobre dobre, też tak właśnie kombinowałem na jakąś odmą albo innym odpowietrzeniem Jałowe chyba ok 800-900. u mnie czasem zdaje sie pyrkać nawet na 600 chyba ,Szociu stwierdził że za niskie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueM Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Matiz u mnie też niziutko wisiały jałowe...też coś koło 600...Ale i w 4rech wiatrakach i kolega Tomasz555 (który rzekomo Mnie nie zna choć zna-mimo iż widzieliśmy sie raz) stwierdził, że jest git...Ale u Mnie ani nic nie zamulało ani nie przerywało...po prostu takie były..te obroty:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 U mnie zawsze było ok 720rpm. Tzn na ciepłym. @@loader99, odpowiedz mi proszę na jeszcze jedno pytanie: problemy z zawieszającymi się obrotami miałeś tylko na ciepłym? Tzn na zimnym problem nie występował? Oraz jeszcze: U mnie obroty po wysprzęgleniu spadają do ok 1000-1100 po czym już bardzo powoli opadają do właściwych - 720rpm. Jak to wygląda u ciebie? Miałeś takie objawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 tak tylko na ciepłym, u mnie zawieszajace obroty brały sie z błednego odczytu z owego czujnika temp. co sprawialo ze ecu załanczał ssanie. było to nie regularne, czasem było ok, czaserm 1100 i powolne zejscie na 800, czasem 2500 i wiecej , zalezy od momentu zmiany biega .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abbaman Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Prawidłowe to chyba coś koło 650 rpm (przynajmniej ja tak mam ). Choć na niezagrzanym silniku potrafią bujnąć przy wysprzęglaniu do 500 rpm, np. przy dojeżdzaniu do skrzyżowania. Choć to podobno też norma TTTM...ja jednak czuje, że to ciut wysłużony krokowiec plus ew. zawory do reg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirubaII Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Podają ,że 1.6/1.8 w.obroty to 700 +- 100 ,a 2.0l n/a i turbo 800+-100.U mnie na ssaniu jest 1300. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 loader99 objawy niby takie same choc nie wiem czy na zimnym je mam a możesz zdradzić ile ten czujnik kosztował? bo gdyby odpukac to nie to ,żeby kosztów niepotrzebnych nie generowac...i czy skomplikowana jest jego wymiana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 25 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 W bravie to było jakieś 2-3 minuty roboty. Nie wiem w sumie jakie dojście jest w subaru, ale podejrzewam, że też raczej niespecjalnie to trudne. A co do kosztów, to chętnie dowiem się ile w ASO, bo zamiennik można od 40zł dostać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 loader99 objawy niby takie same choc nie wiem czy na zimnym je mam a możesz zdradzić ile ten czujnik kosztował? bo gdyby odpukac to nie to ,żeby kosztów niepotrzebnych nie generowac...i czy skomplikowana jest jego wymiana? jeśli chodzi o cene to jest tak... w katalogach zamiennik inny niż Japan 50zł. Japończyk 70zł. - dostępność na terenie Nowego sącza w hurtowniach intercars biskupsy itd zerowa, poprostu nie ma. Mi to kolo ściągał na zamówienie z kądś tam, zapłaciłem mu 80zł za czujkę made in Japan - tylko taką miał (to dobrze) + 20zł za kuriera wiec mnie kosztowało 100zł Jeśli chodzi o wymiane to nie ma nic skomplikowanego. odpiąć węże powietrzne które są kolo czujnika.. i odkrecić ( ja urwałem stary, żeby wejść normalną nasadką - jak masz nasadkę tulejową to nie trzeba rwać starego, można też zygać zwykłym płaskim kluczem) generalnie zabieg 5 minut. Jak ktoś wymieni to niech napisze czy pomogło, czy tylko mój przypadek był odosobniony.... Pozdr W bravie to było jakieś 2-3 minuty roboty. Nie wiem w sumie jakie dojście jest w subaru, ale podejrzewam, że też raczej niespecjalnie to trudne. A co do kosztów, to chętnie dowiem się ile w ASO, bo zamiennik można od 40zł dostać Jak będziesz wiedziec ile w aso, to daj znać, bo ja w sumie aso na koniec zostawiłęm sobie jak bym nie znalazł u kogoś lub w necie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 ok kupiłem czujnik temp płynu chłodzącego...kolega pisał że sa 2 ja mam jeden i tylko on był dostępny. Może ktoś podpowiedzieć gdzie pod maską znaleźć ten czujnik i czy ktos nie znający się jak ja jest go w stanie wymienić sam? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 czujnik masz mniej wiecej na wysokosci pompy wspomagania. Za nia(pod kolektorem ss) dasz rurke wodna i w niej masz wkrecony. Jesli zle prawie to poprawcie mnie. Btw w moim 2.0 N/A '06 ile jest czujnikow plynu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Btw w moim 2.0 N/A '06 ile jest czujnikow plynu? Jeden,trzy pinowy,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Ktoś poratuje screenem z opposedforce'a? Straciłem kupę czasu a nie mogę dziada na schemacie znaleźć. U mnie razem z odwilżami się uspokoiło. Obroty się nie podnoszą, a nawet za nisko spadają Dalej obstawiam czujnik, ale wezmę się za to jak będę miał więcej wolnego. Btw: gdyby ktoś miał uwalonego krokowca, albo tps mam na podmiankę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_5/cooling_system/water_pipe_1/illustration_1/ Nr.1 na rysunku,jest to magistrala wodna łącząca dwie głowice,przebiega lekko na ukos pod kolektorem ssącym.Najlepsze dojście do czujnika jest z lewej strony przepustnicy (stojąc przed autem),pozdro. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się