Jump to content

marc120

Użytkownik
  • Content Count

    114
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutralny

About marc120

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Lubelskie
  • Auto
    Impreza 2004

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja również stawiam na luz zaworowy. Nie mówię o luzie, który się reguluje, tylko o tym np. między trzonkiem zaworowym a prowadnicą. Mam Corollę z tym problemem. Poprzedni właściciel nie regulował na czas zaworów, dojeżdżał nią do pracy do Niemiec. Pewnego razu zawory były tak poparte, że wrócił do kraju na trzech cylindrach. Od tamtej pory silnik mimo wyregulowanych luzów na płytkach zaworowych cyka na jednym cylindrze. Ja zrobiłem na takim cykajacym silniku już blisko 100 tysięcy km i na razie poza dźwiękiem nic się nie dzieje. Sytuacja jest podobna, cyka tylko na ciepłym silniku.
  2. Rolki też zmieniał i pompę wody? Jeżeli tak, to postaraj się całościowo ocenić wszystkie elementy, choć wiadomo, że i tak nie będziesz miał 100 procentowej odpowiedzi. Myślę, że na forum nie ma co się spodziewać odpowiedzi, raczej nikt ci tego nie powie na podstawie zdjęć. Spójrz na te miejsca na rolce, po których chodzi pasek, czy widać po nich zużycie, napisy na pasku, czy są wytarte, a najlepiej poszukać daty produkcji części, choć to nie będzie łatwe. Chyba najprędzej znajdziesz ją na pompie wody, jeżeli oczywiście miała być zmieniona przez mechanika.
  3. Czyli w tym przypadku, jak i w wielu innych cena przekłada się na jakość. Szkoda bo z jednej strony człowiek nie chce truć środowiska, a z drugiej, jak się nie ma worka pieniędzy na porządny katalizator, to trzeba kombinować
  4. A czy możecie coś powiedzieć nt. dostępnych na rynku tych tanich katalizatorów? Nie pytam tylko i wyłącznie o te do Subaru, tylko ogólnie. Nigdy takiego nie zakładałem, a przy co raz większej nagonce na stacjach diagnostycznych na ten element wyposażenia, chciałbym mieć jakąś wiedzę nt. zamienników, również tych uniwersalnych. Pytam o to, jak po montażu reaguje samochód (osiągi), jak elektronika? Ile one wytrzymują? Czy rzeczywiście spełniają normy i nie ma z nimi problemów w razie kontroli ITD albo w trakcie przeglądu technicznego?
  5. Blue Print często pakuje czyjeś części, podejrzewam, że miałeś w środku Exedy albo Aisina, z resztą, jak dla mnie Aisin to najlepsze sprzęgła, jakie są.
  6. Tytus111 mam pytanie - czy przed montażem tego kabelka miałeś problem z zamulaniem się samochodu? Jeżeli tak, to jak się zachowywał po zamontowaniu kabelka?
  7. Dystanse dałem 15 mm ponieważ po zmianie wahaczy i ustawieniu zbieżności pomierzyłem zwykła taśmą, jaki rozstaw ma na tą chwilę przednia oś, a jaką tylna. Wiem, że fabrycznie tylna ma minimalnie mniejszy rozstaw ale ja zrobiłem taki sam z przodu i z tyłu. Co do wahaczy Srl, to mogę je śmiało polecić. Po dwóch latach użytkowania, nie mam na nich korozji ani problemu z tulejami gumowymi, choć zdaje sobie sprawę, że to dość "niska półka cenowa", to jakość jest w porządku, przynajmniej w przypadku tych wahaczy. Co do dystansów, dałem takie: https://allegro.pl/oferta/japan-racing-a
  8. Ja jakiś dwa lata temu do kombi, tylko z 2004 roku założyłem nowe wahacze Srl, mimo, że są również dedykowane do kombi, to rzeczywiście są dłuższe i przednia oś stała się szersza. Nie miałem problemu z półosiami, za to łączniki stabilizatora musiałem dokupić inne, te kulowe. Żeby szerokość przedniej osi i tylnej były porównywalne, na tył dałem dystanse 15 mm na jedno koło i 15 na drugie. Dzięki temu samochód lepiej wygląda i pewnie minimalnie lepiej w zakrętach się prowadzi. Zbieżność i kąt pochylenia musiałem ustawiać.
  9. Odpowiem sam sobie na pytanie i jednocześnie podpowiem innym - kupiłem przewody Ngk RC-EF 1206 (takie, jak na dołączonym przeze mnie zdjęciu) i pasowały. Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to to, że przewód na czwarty cylinder mógłby być dosłownie o 5 mm dłuższy, no i fakt, że te przewody nie są produkowane w Japonii, tylko w Polsce. Opis na opakowaniu, do jakich modeli i roczników pasuje, jest, tak jak inni opisywał katalogowanie Ngk mylący.
  10. Dzisiaj zamówiłem jedną sztukę OE Subaru żeby w ogóle moc jakoś jeździć, a w między czasie będę szukał właściwych Ngk (lub zasugeruję się podpowiedzą, jeżeli takową otrzymam na forum). W ostateczności dokupię przewody OE.
  11. Owszem to są wątki dotyczące kabli wysokiego napięcia ale nie wynika z nich, który jest dobry. Podane jest tylko kilka przykładów nie pasujących.
  12. Witam, dzisiaj zauważyłem, że coś mi przegryzło kompletnie jeden z kabli do świec, tak przegryzło, że brakuje mniej więcej centymetra kabla. Próbowałem dobrać NGK, ale w zależności od żródła, podawane są różne modele. Co innego podaje katalog NGK, co innego TecDoc. Może ktoś jest w stanie dobrać właściwe kable po cewce (Diamond FH0197, nr OE cewki 22433AA410).
  13. Rozmawiałem kiedyś z doświadczonym przedstawicielem dużej hurtowni motoryzacyjnej. Mówi, że nie słyszał nigdy żeby Luk kiedyś uznał komuś reklamację, zawsze wina leży po stronie kupującego (przeważnie niewłaściwy montaż). Jakość tych sprzęgieł to loteria, jednym trafi się dobre, inni psioczą. Kiedyś słyszałem też, że cześć ich sprzęgieł to po prostu zregenerowane stare sprzęgła ale nie wiem, czy to prawda. Tak, czy inaczej, zdecydowanie nie polecam. To najsłabsze z "markowych " sprzęgieł.
  14. Nt. sprzęgła się nie wypowiem, a co do łożyska, mogło zostać uszkodzone przy niefachowym montażu albo gość kłamie, że wymieniał. Może być to też wina np. opony, może to ona hałasuje
  15. marc120

    Sprzęgło

    Zacznij od wymiany płynu i odpowietrzenia, to jest najłatwiejsze i najtańsze. Jeżeli to nie pomoże, to wtedy będziesz się martwił.
×
×
  • Create New...