Jump to content

marc120

Nowy
  • Content Count

    58
  • Joined

  • Last visited

About marc120

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Lubelskie
  • Auto
    Impreza 2004

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja bym właśnie stawiał na lewy gwint, ewentualnie skrzywioną belkę, w którą wkręca się ucho i idzie pod złym kątem, ewentualnie w belce gwint uszkodzony, może ktoś wyrwał już ucho z belki przy holowaniu, te uchwyty wkręcane są o wiele słabsze od tych na stałe.
  2. Na lampach, jeżeli są oryginalne jest na pewno napisane, jakie idą żarówki. Ja mam zwykłą Imprezę z 2004 r. i idzie H1 i HB3
  3. Nie pamiętam, jak jest w Imprezie ale sprawdź sobie po serwisówce Subaru, czy producent dawał między amortyzatory a sprężyny podkładki gumowe. Jeżeli je zakładali fabrycznie, a ty ich nie masz, to może być przyczyna. Ich brak objawia się właśnie w taki sposób
  4. Nie wymieniałem ale na Aliexpress rzuciły mi się w oczy, takie, które zwykle idą do podświetlania panelu środkowego w japończykach. Musisz sobie je odnaleźć na schemacie (http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_53/electronic/) Póżniej w Google wpisać ten numer OE (najlepiej z dopiskiem Subaru) a jak wyskoczą obrazki z szukaną żarówką, to trzeba znaleźć jej symbol (jak jest zwyczajowo nazywana) i wpisać w wyszukiwarce na Aliexpress. Zwykle to są takie https://pl.aliexpress.com/item/32842217752.html?spm=a2g0o.home.15002.86.edaf2c37192YvZ&gps-id=pcJustForYou&scm=1007.13562.109986.0&scm_id=1007.13562.109986.0&scm-url=1007.13562.109986.0&pvid=3e7cc18d-7841-4ab7-a16f-2978a827075d albo drugi rodzaj, którego symbolu nie pamiętam.
  5. Na Aliexpress można takie dokupić
  6. Wniosek z tego taki, że nie ma jakiegoś cudownego preparatu na rdzę, a to co ja stosuję, to chyba jedno z lepszych rozwiązań. Chlorokauczuk tez stosuję, ale najpierw oczywiście daję podkład epoksydowy ale takie połączenie daję na elementy zawieszenia, osłony itp. tam, gdzie warstwa ochronna nie może być zbyt gruba.
  7. A stosował ktoś z was Hameritte (nie wiem, czy tak się to pisze) do konserwacji nadwozia? Kiedyś było o nim głośno, to miał być taki wspaniały środek bezpośrednio na rdzę, ciekawy jestem, jak to wygląda w rzeczywistości. A może macie jakieś inne dobre sposoby na konserwowanie nadwozia? Ja póki co lepszego jak wyżej opisany nie znalazłem
  8. Jeżeli zadba się wcześnie o blachę, to taki samochód trochę pojeździe zanim zgnije, najgorszy jest taki zaniedbany. Wg mnie wśród Japończyków najgorszą blachę ( czyli całokształt odsiarczenie blachy, lakier i zabezpieczenie podwozia) mają Nissany, Mazdy, Suzuki i Subaru, a najlepsze Toyoty Oczywiście chodzi mi o te stare Nissany, za to były one o wiele mocniejsze jeżeli chodzi o mechanikę, elektrykę i pozostałe elementy niż te nowe
  9. To prawda, że Subaru ma dziwną konstrukcję tylnych nadkoli, jest tam masa zakamarków, w które z powodzeniem wchodzi woda, błoto, a przede wszystkim sól. Siedzę w japończykach od jakiś 12 lat i powiem wam, że w żadnym z nich nie widziałem tak dziwnej konstrukcji tylnych nadkoli. Zgadzam się również z wypowiedzią, że robotę robi też zasiarczona stal ale jest jeszcze jeden ważny powód korozji - Subaru pokryte jest cienką warstwą podkładu i lakieru, jest podatne na różnego rodzaju uszkodzenia tej powłoki od strony mechanicznej, kamienie, kawałki asfaltu, czy nawet piach, to wszystko może powodować uszkodzenia i korozję. Ważne jest żeby reagować wcześnie i pozbywać się ognisk korozji. Ja osobiście stosuję taką metodę, że staram się oczyścić na tyle dobrze miejsce skorodowane, na ile to możliwe ( nie zawsze udaje się usunąć rdzę całkowicie), zamalować dobrej jakości podkładem EPOKSYDOWYM, a nawierzch położyć konserwację, tzw.baranek, tez epoksydowy, jest o wiele bardziej trwały, niż konserwacje bitumiczne. Warto też zabezpieczyć powierzchnie, gdzie nie ma korozji, ale też nie występuje konserwacja fabryczna, znacznie wydłuży to trwałość ochrony przed korozją. Prawda jest taka, że jeżeli chcemy dobrze zabezpieczyć podwozie i nadwozie przed korozją, to trzeba zdemontować wszystkie elementy które powodują, że nie mamy dojścia do miejsca, gdzie chcemy zrobić konserwację, a to zwykle jest masa czasu i roboty. Zabezpieczenie antykorozyjne wykonane w zakładach tym się specjalizujących, jest zwykle pobieżnie, mało dokładne i drogie wiec warto zastanowić się, czy nie zrobić tego samemu, jeżeli oczywiście ma się trochę pojęcia do mechaniki.
  10. Wpływ ja to, czy samochód bierze olej czy nie albo czy bierze mniej ma też sam olej, a właściwie to, jaki on jest, jakiego producenta. Jeżeli olej jest "tani" to zazwyczaj więcej go znika, podobnie jest z przebiegiem od wymiany, im większy, tym więcej ubywa. To samo z temperaturami, w zimie zwykle samochód więcej bierze oleju. W takiej sytuacji, jak twoja polecam olej Valvoline albo japońskiego Eneosa, na nich jest mniejsze zużycie oleju.
  11. Maskę spróbuj wyregulować na gumowych odbojach tak aby po zamknięciu opierała się na nich, , są one na przednim pasie po obu stronach. Można je wkręcić i wykręcać Jeżeli przednia szyba nie przylega dobrze do uszczelki, to będzie szumiała
  12. A nie zastanawialiście się nad takim wątkiem w przypadku padający, doładowanych silników Subaru: Może w nich też jest problem ze źle zkatalogowanymi filtrami, (z resztą mam wrażenie, że większość części do Subaru jest słabo zkatalogowana w TecDoc-ach moze po części, to też jest przyczyną obrotowej panewki?
  13. Witam, trafiła mi się okazja kupić felgi z Outbacka, w dobrym stanie, za dobre pieniądze, ale pani, która to sprzedaje, nie wie, jaki jest rozstaw szpilek. Ja mam w Imprezie 5x100, a nie jestem pewien, czy Outback z lat 03-08 tez miał taki, czy już 5x114. Gdybyście mogli pomoc, to byłbym wdzięczny :-)
  14. Taki objaw, to obecność bąbelków powietrza lub innych gazów w układzie chłodzenia, wiec może to być zapowietrzony układ chłodzenia lub po prostu uszczelka pod głowicą. Warto było by się dowiedzieć, czy poprzedni właściciel nie zmieniał, ewentualnie nie spuszczał do jakiejś naprawy płynu z chłodnicy, jeżeli nie, to sprawdź, czy nie ma gdzieś wycieków z układu, no i kontroluj płyn chłodniczy, jego poziom, czy w płynie nie pływają tłuste oczka z oleju, i czy w oleju nie ma płynu chłodniczego, poza tym, czy nie ma wycieków oleju w okolicach uszczelki pod głowicą oraz czy po rozgrzaniu silnika nie zaczyna wyrzucać płynu chłodniczego przez zbiornik wyrownawczy na zewnątrz. To chyba najczęstsze objawy UPG.
×
×
  • Create New...