Jump to content

marc120

Nowy
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

About marc120

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Lubelskie
  • Auto
    Impreza 2004

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Podobno Rotinger robi też tarcze na pierwszy montaż, chociaż ciężko taką informację znaleźć, ja to wiem od przedstawiciela. Generalnie z tarczami hamulcowymi jest problem.. Chyba najpewniejsze z tych droższych są Brembo. Zdecydowanie odradzam Trw, są drogie a po kilku, kilkunastu tysiącach zaczynają bić. Podobno w tej chwili jedne z najlepszych tarcz ma Maxgear. To tania firma, ale tarcze podobno są na prawdę fajnej jakości.
  2. Zdecydowanie odradzam wszystkim Luk-a, to są sprzęgła, które mają najwięcej reklamacji i jednocześnie najmniej uznanych. Producent prawie zawsze twierdzi, że wina jest wszędzie, tylko nie w jego sprzegle. Skąd to wiem? Brat ma warsztat i kiedyś między innymi rozmawialiśmy z przedstawicielem dużej hurtowni, mówił, że nie przypomina sobie, żeby kiedykolwiek Luk uznał reklamację. Poza tym z doświadczenia wiem, jak się te ich sprzęgła zachowują, jedne trafią się dobre, a inne szkoda gadać, loteria. Kiedyś nawet trafiło się takie, że nie chciało wejść na kołki ustalające w kole zamachowym.
  3. Ja też z tych wymienionych opon brał bym Bridgestone, Ventus Prime co prawda miałem dwójkę, ale znam Hankooki b. dobrze, szybko się ścierają, szybko zaczynają pękać, a super właściwości jezdne mają może przez rok, półtora, jeżeli chodzi o Uniroyal, one są tak mocno nastawione na dobre trzymanie po deszczu, że chyba zapomnieli o suchym asfalcie, na nim nie mają się czym pochwalić. Nokianom nie mogę nic zarzucić, są dobre na deszcz i suchy asfalt, minusem w nowych Nokianach jest to, że dość szybko się ścierają i chyba teraz wszystkie są produkowane u ruskich i niestety opony z tej fabryki dość często bywają trudne do wyważenia. Według mnie warto wziąść pod uwagę Goodyeara i Dunlopa, jeden właściciel, ale skłaniałbym się bardziej w stronę Dunlopa, moim zdaniem najlepsze Goodyeary są te produkowane w Polsce
  4. Tył spawdzałeś? To dziwne ale bicie z tylnych kół też może być odczuwane, tak, jakby to było z przodu, co prawda rzadko się tak zdarza, ale słyszałem o takich przypadkach
  5. Pewnie jest to wersja ściągnięta z Japonii zrobiona na rynek japoński, one miały większą moc niż te na Europę
  6. To osłona przednich czujników zderzeniowych, które są w podłużnicach z przodu
  7. Sprawdź sobie ładowanie, czy nie ma skoków na ułamek sekundy, tylko nie każdy miernik to wyłapie, jeżeli jest w porządku, to może był regenerowany alternator, kiepski regulator napięcia albo przezwajane uzwojenie w alternatorze. Widziałem już takie przypadki
  8. marc120

    Rdza na Forku SG

    Niestety z japonczykami jest tak, że trzeba sobie samemu konserwację zrobić bo ta fabryczna jest tylko na części podwozia, reszta jest tryśnięta jakąś farbą w kolorze nadwozia lub zbliżonym albo lakierem, jak nadwozie. Im wcześniej się zrobi, tym lepiej, dodatkowo trzeba pamiętać o konserwacji od wewnątrz, w tym profile zamknięte. Niestety taka profesjonalna konserwacja wiąże się z demontażem wszystkiego, co do podwozia przykrecone, najczęściej wystarczy zdemontować tył bo tak korozja jest najwieksza. Ja juz robiłem tak w trzech japończykach z zewnątrz oczyszczenie rdzy, na to podkład EPOKSYDOWY (koniecznie dobrej jakości)+środek do konserwacji na bazie epoksydu, ten bitumiczny nie nadaje się do tego, jest za słaby, za to po wymieszaniu pół na pół z przepracowanym olejem (wiem, że to mało ekologiczne) stanowi świetną konserwację do profili zamknietych. Po jakiś dwóch latach trzeba sprawdzić jak to wygląda i ewentualnie zamalować odpryski. (zwykle po uderzeniach kamieni). Co do lekkiej rdzy na nadwoziu, to ważne żeby po oczyszczeniu rdzydać dobrej jakości podkład epoksydowy a dopiero później lakier, inaczej rdza najczęściej wychodzi po zimie
  9. No właśnie jeżeli chodzi o Allegro, to problem jest nie tylko z używkami pod kolor w dobrym stanie, ale też z nowymi , są do Imprezy 2000-2003,, do 2005-07, do tego rocznika nie ma. A tak na marginesie Ech, napisałem do tego faceta grzecznie żeby zapytać , czy wie jaki jest kod koloru i czy ewentualnie mógłby przysłać więcej zdjęć bo na tych niewiele widać, jak mi odpisał, to mi szczęka opadła. To jakiś cham i prostak, nie wiem po co te swoje części wystawia, jak komunikować się z ludźmi nie potrafi. Odradzałbym wszystkim kupowanie od niego. Sprzedający nazywa się auto-czesci9 i jest wg Allegro z Zielonej Góry
  10. Witam wszystkich, chciałbym, tak jak jest w tytule dokupić prawy błotnik, najlepiej używkę w kolorze ale może być również nowy do malowania, niestety na Allegro i Olx nic ciekawego nie znajduję. Orientuje się ktos, czy jest on wogóle na rynku dostępny? Chodzi mi o hurtownie, sklepy, może być zamiennik
  11. Kolega miał w Sti te droższe textary, malowane na szaro + klocki, klocki wytrzymały bodajże śmieszne 5 tyś. km i się w jednym kole odkleiły, a z drugiej strony nie było już prawie okładzin, fakt faktem, że ostro jeździł ale przebieg śmieszny, najtańsze klocki dłużej wytrzymują, a jak zmienił klocki na inne, to po 15 tyś. do nie było już tarcz, starły się do minimum, wiec jakość jest masakryczna jak dla mnie.
  12. Jeżeli chodzi o nazwy firm, to mogę Ci polecić: Łożyska - któraś z japońskich firm: NTN, NSK, KOYO, ewentualnie.szwedzki SKF, to firmy, które produkują na pierwszy montaż w różnych samochodach, więc z jakością nie ma problemów. Tarcze - zdecydowanie odradzam Trw i Textar, pierwsze krzywią się nawet już po kilku tysiącach kilometrów, a drugie zużywają się w oczach, są strasznie nie trwałe, skłaniam bym się ku włoskiemu Brembo, ewentualnie polski Rotinger, klocki Kashiyama (nie pamiętam jak się dokładnie pisze), ewentualnie polski Breck, Trw tez może być, A co do tulei, to chyba najrozsądniejszy wybór, to japoński NOK, ale nie zawsze jest łatwo go dostać
  13. Ok, dzięki, teraz mam prawie pewność, a przy najmniej większe szanse, że kupię właściwy
  14. Farmer a skąd takie przypuszczenie, że 315 MHz to wersja amerykańska? Jesteś w stanie podać mi jakieś źródło, w którym znalazłbym jakieś informacje na ten temat?
  15. A może wiesz, gdzie to można sprawdzić?
×
×
  • Create New...