Skocz do zawartości

Subaru vs reszta Świata


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

Czytajac oba watki, ten i Nowy Forrester, wydaje mi sie ze kilku forumowiczow (a 2 w szegolnosci), ma specyficzne Schadenfreude z wyszydzania FHI ;)

 

vou0wl.jpg

 

:P

dobre to bylo, szkoda tylko, ze niewiele ma wspolnego z rzeczywistoscia...

 

jak zapewne wiesz (a jesli nie wiesz, to patrz na moj podpis), mam trzeciego z rzedu Subaraka - i mam nadzieje, ze nie ostatniego - ale nie oznacza to, ze jestem bezkrytyczny... raczej naodwrot, jesrem wymagajacy wzgledem tych, co kocham albo bardzo lubie

 

i zasmuca mnie to bardzo, ze Subaru oszczedza (bo jak inaczej to nazwac?) na takich pierdolach jak oswiecenie lusterek czy pamiec ustawien fotela

 

 

p.s. prywatnie uwazam, ze GC8 byl najlepszym z subarakow, a wszystkie nastepne to tylko mniej lub bardziej udane proby powtorzenia tego sukcesu...

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Macie racje , ogladalem ostatnio test Q3 i dlatego sie zasugerowalem...

 

TurdziGT - a czym sie rózni Torsen od Torsen Audi ? A8 ma torsen audi , wiesz na czym polega róznica? Bo np w BMW X6 jest dodatkowo szpera wzgledem innych modeli...

Trzeba by bylo przestudiowac dokładnie modele ale mocne Audi maja w tej chwili crown gear tak jak JJacek napisał a nie torsena.Generlanie na pewno patent BMW jest przyjemniejszy do prowadzenia niz vagowski haldex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zasmuca mnie to bardzo, ze Subaru oszczedza (bo jak inaczej to nazwac?) na takich pierdolach jak oswiecenie lusterek czy pamiec ustawien fotela

 

obydwa udogodnienia posiadam :)

bez piewszego dam rade,drugie-fajna sprawa.Za el. sterowanie i pamięc ustawień BMW dolicza ponad 5tys. :o

Edytowane przez stach1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytajac oba watki, ten i Nowy Forrester, wydaje mi sie ze kilku forumowiczow (a 2 w szegolnosci), ma specyficzne Schadenfreude z wyszydzania FHI ;)

 

vou0wl.jpg

 

:P

 

p.s. prywatnie uwazam, ze GC8 byl najlepszym z subarakow, a wszystkie nastepne to tylko mniej lub bardziej udane proby powtorzenia tego sukcesu...

+1

 

Czytajac oba watki, ten i Nowy Forrester, wydaje mi sie ze kilku forumowiczow (a 2 w szegolnosci), ma specyficzne Schadenfreude z wyszydzania FHI ;)

 

vou0wl.jpg

 

:P

 

Jakos to przeoczylem , dobre :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda tylko, ze niewiele ma wspolnego z rzeczywistoscia...

 

To tylko subiektywne odczucie (i jesli nie wiesz - to z przymrozeniem oka ;) ) , ale czepiasz sie prze-okrotnie. Takie wbijanie szpili przy kazdej okazji (lub jej braku) robi sie juz niemal karykaturalne i dlatego honorowe czlonkostwo w lozy szydercow.

 

jak zapewne wiesz (a jesli nie wiesz, to patrz na moj podpis), mam trzeciego z rzedu Subaraka - i mam nadzieje, ze nie ostatniego - ale nie oznacza to, ze jestem bezkrytyczny... raczej naodwrot, jesrem wymagajacy wzgledem tych, co kocham albo bardzo lubie

 

Wiem, ze robisz to z milosci, you have to be cruel to be kind ;)http://readwrite.com/2013/02/25/haters-as-a-leading-indicator-of-success

 

Subaru oszczedza (bo jak inaczej to nazwac?) na takich pierdolach jak oswiecenie lusterek czy pamiec ustawien fotela

 

Oszczedza, bo najwyrazniej musi. Znam sie jak swinia na gwiazdach, ale wole brak oswietlenia lusterek do makijazu w oslonach przeciwslonecznych niz np. jakies kompromisy w ukladzie przeniesienia napedu.

 

GC8 byl najlepszym z subarakow, a wszystkie nastepne to tylko mniej lub bardziej udane proby powtorzenia tego sukcesu...

 

Podobnie jak Mercedes W124 byl najlepsza klasa E, a The Beatles byli lepsi od One Direction. Lepsze wrogiem dobrego, itp. itd. etc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) wole brak oswietlenia lusterek do makijazu w oslonach przeciwslonecznych niz np. jakies kompromisy w ukladzie przeniesienia napedu.

ok, czyli z reka na sercu uwazasz, ze obecny trend w postaci rezygnacji z VTD na rzecz active torque split (tj. sprzeglo wieloplytkowe) w przypadku ostatniego 2.5XT AT oraz obecnego 2.0XT CVT NIE JEST kompromisem???

gwoli scislosci napisze, ze w Japonii Legacy 2.0 DiT CVT ma VTD

 

dlaczego tez nie ma jakiejs tylnej szpery? przeciez wiadomo, ze tylna szpera + VDC moga wspolistniec (w poprzednim Legacy 3.0R bylo stosowane takie rozwiazanie)

ale jezeli jednak takie rozwiazanie jest niemozliwe z czysto technicznego punktu widzenia (a nie z powodu checi zaoszczedzic), to chcialbym uslyszec uzasadnienie / wytlumaczenie... i nie dlatego, ze jestem prze-oktutnie czepialski, ale dlatego, ze kocham ta marke i chcialbym sie dowiedziec czegos nowego na temat ostatnich rozwiazan

 

i to sa wlasnie pytania, odpowiedzi na ktore chcialbym uzyskac przebywajac na tym Forum (ktore tak bardzo szczyci sie swoja unikalnoscia)

dlaczego wiec udzielajacy sie "przedstawiciele subarowskich ASO" pisza jakies dyrdymaly, ale nie konkretne rzeczy?

 

 

p.s. i mimo wszystko naprawde uwazam, ze w przypadku auta o wartosci ~40 EUR, nota bene producent ktorego uwaza sie za marke premium (patrz. wypowiedzi tych ze "przedstawicieli"), istnienie wymienionych przeze mnie mankamentow / brak odpowiednich udogodnien to jednak zenada...

 

p.p.s. znasz przyslowie o beczce miodu i lyzce dziegcia? ;)

 

i zasmuca mnie to bardzo, ze Subaru oszczedza (bo jak inaczej to nazwac?) na takich pierdolach jak oswiecenie lusterek czy pamiec ustawien fotela

 

obydwa udogodnienia posiadam :)

tez posiadam takie udogodnienia, ale wyglada na to, ze nowy Forek w nojbogatszej wersji - nie (ale byc moze sie myle, i wersja europejska je posiada... w takim razie prosze o sprostowanie - przeciez juz sa osoby, ktore z bliska ogladaly i testowaly nowego XT'eka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru nie jest marka premium! Pracuje dla takowej więc wiem co mówię: bo w Subaru nie ma możliwości doposazenia auta podwajajac (sic!) cenę podstawowa, a samochody nie ważą ponad dwie tony ze względu na fotele z funkcja masażu, kierownicę z klimatyzacja i systemy audio bang & olufssen.

 

Czy takie elementy sa potrzebne to każdy sam musi wiedzieć, ale to jest wlasnie to czym BMW, Mercedes, Audi, Lexus i Infiniti chcą de wyróżnić i za co zadają odpowiednich cen.

 

T8lek, +1!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru nie jest marka premium! Pracuje dla takowej więc wiem co mówię: bo w Subaru nie ma możliwości doposazenia auta podwajajac (sic!) cenę podstawowa, a samochody nie ważą ponad dwie tony ze względu na fotele z funkcja masażu, kierownicę z klimatyzacja i systemy audio bang & olufssen.

 

Czy takie elementy sa potrzebne to każdy sam musi wiedzieć, ale to jest wlasnie to czym BMW, Mercedes, Audi, Lexus i Infiniti chcą de wyróżnić i za co zadają odpowiednich cen.

 

T8lek, +1!!!!

 

 

"premium" to na pewno nie jest tylko możliwość "build to order". We francuskich autach możesz wybrać kolor gałki zmiany biegów i milion innych detali.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, czyli z reka na sercu uwazasz, ze obecny trend w postaci rezygnacji z VTD na rzecz active torque split (tj. sprzeglo wieloplytkowe) w przypadku ostatniego 2.5XT AT oraz obecnego 2.0XT CVT NIE JEST kompromisem??? gwoli scislosci napisze, ze w Japonii Legacy 2.0 DiT CVT ma VTD

 

eddie_gt4, z reka na sercu nie uwazam. Nie moge miec zdania w temacie ktory jest mi totalnie obcy. Napisalem, ze wolalbym zeby konieczne oszczednosci i ciecia dotyczyly np. jakosci plastiku pod fotelem, czy mniej pluszowych dywanikow niz kwestii istotniejszych. Nie napisalem natomiast, ze kategorycznie nie ma kompromisow w waznych dla prowadzenia auta aspektach technicznych / inzynieryjnych / konstrukcyjnych. Nie napisalem bo nie wiem. Absolutnie nie znam sie w temacie, nie mam porownania do poprzednich Forkow, czy ich konkurentow.

 

Jezeli Subaru wypusci / wypuszcza na rynek kulawego gniota, to rynek to zweryfikuje, bo dociekliwi klienci tacy jak Ty (pisze to bez cienia zlosliwosci) pomimo sentymentow do marki zaglosuja portfelem i wybiora cos innego.

 

Nie mam nic przeciwko Twojej krytyce per se, ale to zaczyna wygladac jak krytykanctwo i pretensje, ze np. nowy Forester to nie bedzie najlepszy SUV w calej Galaktyce. A nawet nie miales okazji tym autem jechac... Skoro Subaru skonczylo sie na GC8 i od lat odstaje od konkurencji o lata swietlne, to po co sie tak meczyc? Z milosci? Ta faktycznie bywa trudna. Albo jestes masochista przebywajac na forum takiego nieudacznika, albo masz jakas dziwna satysfakcje z pietnowania kazdego detalu, ktory wg Ciebie jest nie taki jaki powinien / moglby byc.

 

dlaczego tez nie ma jakiejs tylnej szpery? [...]

 

Nie wiem, ale smiem twierdzic, ze nie zrobili tego Tobie na zlosc ;)

 

dlaczego wiec udzielajacy sie "przedstawiciele subarowskich ASO" pisza jakies dyrdymaly, ale nie konkretne rzeczy?

 

Forum poprzez swoja forme dopuszcza pisanie dyrdymalow - z tym sie trzeba pogodzic tak samo jak z faktem, ze juz zadne Subaru nigdy nie bedzie lepsze od GC8 ;) Nie ma zapisu w regulaminie, ze kazdy watek zostanie dokladnie przesledzony w celu znalezienia istotnych technicznych pytan dotyczacych nowego modelu i nie spoczniemy dopoki nawet wybudzony ze snu w srodku nocy japonski inzynier przetlumaczony dla pewnosci przez trzech, nie lepiej czterech niezaleznych tlumaczy przysieglych nie wytlumaczy sie DOKLADNIE co mial na mysli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Adam12, nie chodzilo mi o to, ze dla mnie to sa wlasnie wyznaczniki "premium". Ale te marki ktore same lubia sie wlasnie tym slowem okreslac, stawiaja miedzy innymi wlasnie na takie elementy wysposazenia ...

 

Choc z reka na sercu, to duzo w tym "jestem marka premium .... bo tak" ;)

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zapisu w regulaminie, ze kazdy watek zostanie dokladnie przesledzony w celu znalezienia istotnych technicznych pytan dotyczacych nowego modelu i nie spoczniemy dopoki nawet wybudzony ze snu w srodku nocy japonski inzynier przetlumaczony dla pewnosci przez trzech, nie lepiej czterech niezaleznych tlumaczy przysieglych nie wytlumaczy sie DOKLADNIE co mial na mysli.
Zazwyczaj przysięgli specjalizują się w tekstach prawniczych, technicznych nie lubią i pomijając wyjątki, to raczej sobie nie radzą. Ta zależność zazwyczaj obowiązuje też w drugą stronę. ;)

 

Than_Junior, ale jakie są na dobrą sprawę wyznaczniki klasy premium? Ja to rozumiem w ten sposób, że ma to być pewna forma wstępu do samochodów bardziej „luksusowych”, czyli jednak opcje doposażenia i wysoka dbałość o wykończenie, także wnętrza, powinny być chyba traktowane jako cechy charakterystyczne marek tego segmentu, za które trzeba uiścić stosowną opłatę, czyli owe „premium”. :P

 

Mnie, i zdaje się wielu innym osobom, Subaru nie kojarzy się z samochodami premium, z czego się niezmiernie cieszę. Ale czy Subaru jest marką premium? Mam nadzieję, że nie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny ten nowy Dżagi 4X4,mojej żonie się strasznie podoba,nie wiem jaki to symbol z reklamy ale sympatycznie wygląda :) Ciekawe jakie rozwiązanie napędu zastosowali?

 

PS.jak się mniej w miesiącu zarobi to mniej się podatku zapłaci ;)

A jak się nie jeżdzi samochodami premium to się szybciej do nieba pójdzie B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Polsce ale np.w Niemczech robiono badania i wyszlo, ze klijenci Subaru to troche dziwna kasta. troche introvertiert (ostajacy od ogolu, inni). No bo jak wytlumaczyc wydawanie kupe szmalu na auto, ktore jest 100 lat za murzynami zamiast kupic po prost Audi (toc to tylko pare € drozej).

Tez coraz czesciej sie zastanawiam czy to sens i moze jednak nastepne auto bedzie jakies x-drive. jedyne czego nie lubie to naciaganie mnie na kase. auto za 50 k€ jest dla mnie no go. tym bardziej, ze te auto w USA kosztuje 30% mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Nie moge miec zdania w temacie ktory jest mi totalnie obcy (...) nie wiem (...) Absolutnie nie znam sie w temacie, nie mam porownania (...) Nie wiem, ale smiem twierdzic (...)

i to z grubsza streszcza kilka Twoich ostatnich postow: nie wiem, nie znam sie, ale czuje potrzebe i smiem twierdzic...

 

natomiast jak ktos inny "smie twierdzic" co innego, niz wolalbys slyszec, albo zadaje "upierdliwe i niewygodne" pytania, przechodzisz do dosc slabo zawoalowanych wycieczek...

 

 

 

p.s. wezmy sie wszyscy za raczki, napijmy sie jakiejs herbatki uspokajajacej, i zaspiewajmy jakis hymn na chwale Subaru :bowdown:

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Polsce ale np.w Niemczech robiono badania i wyszlo, ze klijenci Subaru to troche dziwna kasta. troche introvertiert (ostajacy od ogolu, inni). No bo jak wytlumaczyc wydawanie kupe szmalu na auto, ktore jest 100 lat za murzynami zamiast kupic po prost Audi (toc to tylko pare € drozej).

Tez coraz czesciej sie zastanawiam czy to sens i moze jednak nastepne auto bedzie jakies x-drive. jedyne czego nie lubie to naciaganie mnie na kase. auto za 50 k€ jest dla mnie no go. tym bardziej, ze te auto w USA kosztuje 30% mniej

 

Mam podobne odczucie, jak mnie najdzie na marzenia to wchodzę na Fora tych marek - poczytam siebie i już mi przechodzi ... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszysz sie ze subaru nie jest marką premium - pewnie jak mniej zarobisz w danym miejsiacu to tez sie cieszysz? :lol:

A co ma marka premium do moich zarobków? Nie narzekam. Myślałem, że o zarobkach nie wypada dżentelmenom dyskutować, no ale w sumie...

 

Też tego za bardzo nie rozumiem? Czy premium to jest obraźliwe słowo?

Nie, premium jest zauważalne i kuje w oczy osoby postronne. Jeśli za Subaru zacznie z iść otoczka, która mi nie odpowiada, takiego auta nie kupię. Jestem skromnym człowiekiem, nikomu niczego nie potrzebuję udowadniać ani pokazywać. Samemu sobie, owszem. Edytowane przez bakkz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@bakkz, nie ma calkiem obiektywnej definicji okreslenia "marka premium". Kazdy interpretuje to jak chce: zarowno same marki, jak i klienci czy sympatycy. Ja osobiscie uwazam Subaru jak najbardziej za marke premium, bo spelnia jedno kryterium, ktore niewatpliwie wiekszosc definicji ma wspolne: jakosc / niezawodnosc. Do tego dla mnie licza sie konsekwencja, wiara w pewne wartosci i dazenie do doskonalosci.

 

Generalnie mowi sie, ze "premium" to troche mniej niz luksus: wysoka, ale nie kosmiczna cena; ograniczona ale nie sztucznie limitowana dostepnosc; wysoka jakosc wykonania, ale nie manufaktura...

 

Ciekawe jakie rozwiązanie napędu zastosowali?

 

spojrz do tematu o S-AWD :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Polsce ale np.w Niemczech robiono badania i wyszlo, ze klijenci Subaru to troche dziwna kasta. troche introvertiert (ostajacy od ogolu, inni). No bo jak wytlumaczyc wydawanie kupe szmalu na auto, ktore jest 100 lat za murzynami zamiast kupic po prost Audi (toc to tylko pare € drozej).

Tez coraz czesciej sie zastanawiam czy to sens i moze jednak nastepne auto bedzie jakies x-drive. jedyne czego nie lubie to naciaganie mnie na kase. auto za 50 k€ jest dla mnie no go. tym bardziej, ze te auto w USA kosztuje 30% mniej

 

Mam podobne odczucie, jak mnie najdzie na marzenia to wchodzę na Fora tych marek - poczytam siebie i już mi przechodzi ... :-)

 

 

F XT to nie 50k euro tylko około 40k a u Ciebie wersja uboższa to pewnie będzie za około 33k - 34k. W sumie taniocha jak za 240KM bulwarówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Dobi1972,i widzisz, w tym rzecz wlasnie :) Mnie prawdziwe drewno, skorzana deska rozdzielcza i inne "wodotryski" zwisaja i powiewaja i nie widze w tym wystarczajaco "added value" zeby to usprawiedliwialo tak wysokie doplaty do "marek premium" - dla mnie licza sie inne kryteria. Ale nie moge wystarczajaco czesto podkreslic, ze oczywiscie kazdy ceni sobie cos innego i jest to calkowicie zrozumiale :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...