Skocz do zawartości

Subaru vs reszta Świata


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

Honda ma wypasione SH-AWD. Robi robotę. Wkładają to na pewno do Legend i do Acury.

 

BTW mam w domu służbowego dupowoza - Octavię 1,6D. Gadać można, że brzydka, że skoda itd, ale jest to mega poprawne auto. Relatywnie dobrze się prowadzi, jest cicha, wygodna, duża, bezpieczna, fajnie hamuje, dobrze wyposażona. No oczywiście najfajniejsze, że służbowa. Nie jest to EVO ;) ale to jest naprawdę ok auto (btw jak miałem jechać na zakupy to zawsze octavią, weż tym EVEm zaparkuj...).

Czytałem też, że VAG wprowadza (na pewno w Golfie VII) Haldexa 5 generacji.

Edytowane przez Niedźwiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja jestem w tej chwili na etapie rozglądania się za rodzinnym dupowozem kombi (żonka w ciąży, jakoś wózek

trzeba upchnąć), bo do Seata z psem raczej się nie zmieścimy. Dwa tygodnie temu pojeździłem sobie

nową Mazdą 6 kombi z max wyposażeniem i benzyną 2l. Muszę powiedzieć, że wygląd zewnętrzny powala.

Chyba najładniejsze auto w klasie. Nie doczytałem tylko przed jazdą, że kombi jest mniejsze od sedana o jakieś

6 czy 8 centymetrów. Czuć to trochę z tyłu, miejsca na nogi jest trochę mniej niż w sedanie, bagażnik na

szczęście jest spory. Rozczarowało mnie wnętrze. Materiały ok, ale wygląd jak w CX5, nic nowego się nie pojawiło.

Na wyposażeniu standardowym lepszych wersji auto ma dużo gadżetów wspomagających kierowcę. To co

dało się sprawdzić działało bez zarzutu. Dla mnie dużym problemem jest brak możliwości dowolnej konfiguracji

auta. Chciałbym mieć auto na full wypasie, z benzyną 165km i automatem-nie da rady. Ok, może być słabiej

wyposażone, z tym samym silnikiem, automatem, ale pod warunkiem że będzie z dostępem bezkluczykowym-

nie da rady. Są tylko pakiety do których można dokupic metalic i TomToma. To wszystko. Z tego powodu

będę z niecierpliwością czekał na premierę nowej Octavii kombi-tu przynajmniej będę mógł dowolnie skonfigurować

auto.

 

Zapomniałem dodać, że nowego Legasia w trakcie rozglądania się też oglądałem, ale jak dla mnie trochę za drogo.

Może skusiłbym się, gdyby Outback był z benzyną 2l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Passat 1.8 lub 2.0 TSI?

 

obecny passat to juz stare auto , za wyjatkiem blach i motorow nic sie nie zmienilo od 2005 roku ale jak go kupowac to wlasnie teraz bo jest dopracowany , wyeliminowano wszystkie kulawe silniki , i wyglad ma tez o wiele ladniejszy.Alltrack w sumie ladne auto.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Passat 1.8 lub 2.0 TSI?

 

obecny passat to juz stare auto , za wyjatkiem blach i motorow nic sie nie zmienilo od 2005 roku.

No tak, bo miał grubszy facelifting, co nie zmienia faktu, że to dobre auto którym się super jeździ. 210 koni robi swoje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę z niecierpliwością czekał na premierę nowej Octavii kombi-

Ja też - podobno majo dawać kapelusz gratis.

 

Jak bedo dawać kapelusz to go z chęcią wezmę. Zdejmę go tylko w czasie jazdy Gietekim.

Passat dla mnie jest ok, szczególnie po ostatnim liftingu. Problem jest taki że najbardziej

podoba mi się w wersji Alltrack a ta trochę lepiej wyposażona kosztuje kupę kasy.

 

Może skusiłbym się, gdyby Outback był z benzyną 2l.

Ale to chyba turbo, bo wolnossąca?

 

Myślałem o zwykłym 150 km. Wiem, że byłby wolny, ale to ma być komfortowy dupowóz a nie

wyścigówka. Do szybszego przemieszczania mam Imprezę. A poza tym może nie kosztowałby

tyle kasiory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Passat 1.8 lub 2.0 TSI?

 

obecny passat to juz stare auto , za wyjatkiem blach i motorow nic sie nie zmienilo od 2005 roku.

No tak, bo miał grubszy facelifting, co nie zmienia faktu, że to dobre auto którym się super jeździ. 210 koni robi swoje :)

pewnie tak ale mialem kiedy dawno temu jako zastepczy i mega dziadostwo to bylo nie wiem jak te poliftowe bo nigdy nie jedzilem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spawalniczy może wizualnie wygląda tak ciasno, ale siedzi się wygodnie. Ja raczej do niskich nie należę(194cm) i z moimi szkitami bez problemu się wpasowałem na fotel pasażera i przejechałam 400km, No ale jak z miejscem za kierownica to nie powiem bo byłem wieziony :) ale autko fajne wrażenie zrobiło

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spawalniczy może wizualnie wygląda tak ciasno, ale siedzi się wygodnie. Ja raczej do niskich nie należę(194cm) i z moimi szkitami bez problemu się wpasowałem na fotel pasażera i przejechałam 400km, No ale jak z miejscem za kierownica to nie powiem bo byłem wieziony :) ale autko fajne wrażenie zrobiło

A ile miejsca zostało dla pasażera z tyłu za Twoim fotelem? Bo ja odniosłem wrażenie, że tak, jak piszesz, można się wpasować wygodnie z przodu, ale wówczas z tyłu pozostaje bardzo mało miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejszym AŚ (też nie lubie ) nowy forek(piszą że najbardziej podoba im się Diesel ;) CVT jest kontrowersyjny a 2.0 wyje przy wysokich obr.),volvo v40 T5 cross country-test,opis nowego Haldex V przy okazji nowego GolfIV motion.

 

również porównanie Mazdy 6

 

Test Volvo V40 CC, w kontekście, jak sprawuje się Haldex V (sic!) generacji:

 

czytam właśnie o tym volvo i to jednak nie była pomyła ,bo on rzeczywiście ma haldex V gen :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie nowych silników Subaru to oby nie było jak ze Skodą.

Octavia I w wersji RS miała super pancerny silnik 1.8 T 180KM.

Potem w II poszły silniki 1.8 TFSI 160KM oraz 2.0 TFSI w RSie.

Kwestia w tym, że trwałością to one odstają dość mocno od 1.8T a i raportowane zużycie paliwa jest mniej więcej to samo.

Co dziwne osiągi 2.0TFSI lepsze są od 1.8T w dziesiątych częściach sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie nowych silników Subaru to oby nie było jak ze Skodą.

Octavia I w wersji RS miała super pancerny silnik 1.8 T 180KM.

Potem w II poszły silniki 1.8 TFSI 160KM oraz 2.0 TFSI w RSie.

Kwestia w tym, że trwałością to one odstają dość mocno od 1.8T a i raportowane zużycie paliwa jest mniej więcej to samo.

Co dziwne osiągi 2.0TFSI lepsze są od 1.8T w dziesiątych częściach sekundy.

Leon 1.8TSI seryjnie 160KM z rozrządem łańcuchowym - przejechałem od nowości 92 tyś km (od przebiegu 4tyś zrobina mapa na 217KM i 300NM) i nie było absolutnie żadnych problemów z silnikiemi nawet ani razu między wymianami co 15 tyś nie dolałem oleju. Autem od tygodnia jeździ jeden z pracowników - zobaczymy co bedzie dalej.

S3 2.0TFSI seryjne 265KM z rozrządem paskowym - teraz ma przebieg około 80 tyś - od 40 tyś mapa na 300KM i 420NM - póki co brak problemów. raz dolałem oleju 0,5l po przebiegu 10 tys od wymiany. Teraz profilaktycznie wymienie słynny popychacz pompy paliwa (koszt 150zł). Co będzie dalej zobaczymy...

Póki co moje doświadczenia przeczą powyższej tezie, ale generalnie co do zasady pewnie te nowsze silniki są bardziej problematyczne niż stare 1.8T - choćby na znacznie bardziej skomplikowany osprzęt (wtrysk itp)

Od tygodnia ujeżdżam lekko uzywane 2.0TSI, seryjnie 211KM i280NM. Teraz zrobiłem mapę na 256KM i 370NM - co będzie to się dopiero okaże ;)

 

A przy okazji w ramach reszty świata widziałem wczoraj na ulicy białego najnowszego VW Garbusa. Wiem że to dla Subaru nie konkurencja (inny segment i nabywca), ale musze powiedzieć że jest piękny. Postawiłbym go w jednym rzędzie z nowym Mini i Fiatem 500 jako najlepsze nowe nawiązania do starych wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...