carfit Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 System pneumatyczny widziałem w peugocie s207 którym startował w Sperlondze 1,5 miesiąca temu. Na postoju jak sie zmiania biegi jest niesamowity dźwięk , coś jak bardzo szybko działający zawór upustowy . W Fordzie jest bardzo podobny system . Pewnie na Szwecji już będzie szybciej zmieniał biegi, a to są naprawdę wymierne korzyści w postaci cennych sekund i można to łatwo obliczyć . Jesli powiedzmy na średnim oes -ie ok 20 km , sekwencji zmiany biegów jest ok 100 to przyjmując ze ten system działa wolniej o 0,1 sek. to jesli to poprawia to progres jest 10 sek. , mnożąc to x ilośc odcinków uzbiera sie sporo cennych sekund . ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTi Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 zmian biegów jest na pewno sporo, sporo więcej niż 100 na odcinek.. Natomiast nie można tego przeliczać, że 0,1s wolniejsza zmiana biegów to 0,1s więcej czasu przejechania odcinka... To są dużo mniejsze różnice, samochód cały czas jedzie, więc te 0,1s wolniejsza zmiana biegów to jest 0,1s późniejsza reakcja skrzyni na komendę, ale w trakcie jak samochód jedzie... Natomiast na bank w kontekście całego oesu coś można ugrać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 no tak, ale jak zmieniasz w dół to musisz wcześniej zacząć hamować tylko żeby nowu się nie zaczęło gadanie, że przez to robert ma jakąś tam przewagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 (edytowane) zmian biegów jest na pewno sporo, sporo więcej niż 100 na odcinek.. Natomiast nie można tego przeliczać, że 0,1s wolniejsza zmiana biegów to 0,1s więcej czasu przejechania odcinka... To są dużo mniejsze różnice, samochód cały czas jedzie, więc te 0,1s wolniejsza zmiana biegów to jest 0,1s późniejsza reakcja skrzyni na komendę, ale w trakcie jak samochód jedzie... Natomiast na bank w kontekście całego oesu coś można ugrać Dlatego napisałem sekwencji zmian biegów , a nie pojedynczego ruchu manetka , bo tego jest co najmniej 5x wiecej i ok 0,5 sek. Na 1 km jest całkiem realne Edytowane 23 Stycznia 2014 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Ktoś wie co ile startuje samochód do odcinka WRC ? Co minute czy co dwie ? A może czolowka co dwie a reszta co min. ? Ktoś wie co ile startuje samochód do odcinka WRC ? Co minute czy co dwie ? A może czolowka co dwie a reszta co min. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Ktoś wie co ile startuje samochód do odcinka WRC ? Co minute czy co dwie ? A może czolowka co dwie a reszta co min. ? WRC co 2 min. , WRC2 co 1min. , czsami dla aut WRC2 zmienia sie zasady i moga startowac co 2 min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz111222 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 WRC startuje co 2 minuty, niższe klasy co minute. Już teraz RC1, a nie WRC... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 No to ciężko będzie zobaczyć więcej niż 3 oesy dziennie bo jeszcze historyczne jadą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Można głosować. (i nie wymaga sprzedawania maila) Plebiscyt onetu na najlepszego sportowca 2013 roku http://plebiscyt.onet.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 No to ciężko będzie zobaczyć więcej niż 3 oesy dziennie bo jeszcze historyczne jadą. bez problemow jesli chcesz zobaczyc WRC + kilka aut WRC 2 , mały ruch , swietna organizacja , dasz rade nawet 4 dziennie , dwa z 1 i dwa z 2 petli , ale trzeba mądrze rozplanowac dzien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 No właśnie musze to dobrze rozplanować bo chcia bym przynajmniej na jednej pętli zobaczyć i WRC i historyczne bo tam tez się dzieje a niestety z poprzednich lat pamietam że czasen trzeba dymac kawał fo fajnych miejscowek bo policja wcześniej drogi zamyka jak jest za dużo ludzi. A wy na które oesy w piątek i sobotę jedziecie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 A wy na które oesy w piątek i sobotę jedziecie ? ja nie jade na żadne jade only na testy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Odpuszczasz Szwecję ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Odpuszczasz Szwecję ? tak , jestem na samych testach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTi Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 wrażeń pewnie będziesz miał za 3 rajdy i jestem wręcz na bank pewien, że na prawy też się załapiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 To dlatego nie chce powiedzieć gdzie te testy ja mu konkurencji bym mu i tak nie zrobił chciałem tylko oglądać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 wiadomo gdzie są testy straszne odludzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom9988 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 edycja moderatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTi Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 oj będzie banik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomz Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Kiedy Kubica ma te testy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 No przecież zostało powiedziane że tajemnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Ja wiem kiedy będą testy Przed Rajdem Szwecji :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MadYarpen Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 został im tydzień praktycznie na to, więc pewnie niedługo pojawią się foty na fejsie RK i MSz. Umieram z ciekawości jakie będzie tempo Roberta na śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domso Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Przyczepność powinna być stała, wysoka prędkość problemem dla RK nie jest, wiec spodziewam sie ze i tempo bedzie bardzo dobre. Za bardzo bardzo dobre na pierwszy raz w Szwecji bede uznawał każdy czas w top7 , ale to RK więc nie zdziwie sie jezeli wyzej bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Przyczepność powinna być stała, ...... Oczywiście śnieg nie ma stałej przyczepności(stosowanie różnych opon,mieszanek,długości kolców). Jednak różnicę związane z jej zmianą są zdecydowanie mniejsze niż na innych zmiennych nawierzchniach ze znamiennym Monte Carlo gdzie różnice były maksymalne; od przyczepnego suchego asfaltu aczkolwiek zimnego do czystego lodu. Pamiętacie to gadanie Hołka o tym,że skandynawowie rozpoznają przyczepność drogi po kolorze śniegu?? Było w tym trochę kolorowego bajania na potrzeby mediów , niemniej jest w tym trochę fizyki. Niemniej kolega Domso mniemam użył takiego skrótu myślowego, bo pisze zawsze bardzo kompetentnie i miło się go czyta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się