Grzesiek_67 Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Zgodze sie z Toba, ze przy tylu zmiennych i czynnikach wplywajacych to miesci sie to w granicy bledu. Z tym się pewnie wszyscy zgadzają Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Zgodze sie z Toba, ze przy tylu zmiennych i czynnikach wplywajacych to miesci sie to w granicy bledu. Chyba że, liczba prób będzie dostatecznie duża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schweizer Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Zgodze sie z Toba, ze przy tylu zmiennych i czynnikach wplywajacych to miesci sie to w granicy bledu. Chyba że, liczba prób będzie dostatecznie duża. Chyba ze, przy kazdej probie wystapia te same zmienne i czynniki wplywajace to przy takim malym odchyleniu nie da sie wywnioskowac ,tylko w labolatorium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomulus Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 To w końcu co lać do ssaka? 95?98?racing?v-power 95 czy dowalić ropy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Od lat sprawdza mi się koncepcja lania zwykłej 98 na sprawdzonej stacji (najlepiej stosunkowo nowej), najczęściej Neste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sole3 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Ja tam rużnicy nie widzę , chyba że w kasie .....zalałem v-power 100 i tylko uśmiechy politowania obsługi + koment "inne Subaraki też to leją " Wszyscy chwalą schella a Mi jakos tak .....nijak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 (edytowane) Ja tam rużnicy nie widzę , chyba że w kasie .....zalałem v-power 100 i tylko uśmiechy politowania obsługi + koment "inne Subaraki też to leją " Wszyscy chwalą schella a Mi jakos tak .....nijak Ale za to wagon punktów SMART.. mi ostatnio po tankowaniu w niedziele (10pkt. za litr) wyszło 6 hot-dogów gratis.. co w połączeniu ze zniżką 30gr na litrze z gazetki zzabilansowało tankowanie na równi z 95 :-):-) Edytowane 14 Stycznia 2013 przez Piskoor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 To w końcu co lać do ssaka? 95?98?racing?v-power 95 czy dowalić ropy hehe ja wlewam już tylko 95 fuelsave - zwykła, ta v-power 95 była gorsza i zużywałem jej więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 (edytowane) mnie tam zawsze śmieszą ja leju tu czy tam. Paliwa brane są z najbliższej rozlewni ew może dalej jak ktoś ma kontrakt. Sam codzienne przejeżdzam obok rozlewni rafinerii gdańskiej i tam chyba wdziałem wszystkie możliwe marki Więc stwierdzam, że to jeden wielki bullshit. Jest lub była różnica między lotosem a orlenem bo lotos miał/ma szybciek paliwa bezsiarkowe i nowocześniejsze czy jakoś tak ale to kolega tzd wie. Vpower 95 robi się tak, że na całą cysternę wlewa się 6l dodatków. Kompromitacja. Co więcej niemiecki auto świat otworzył silniki jeżdżące na zwykłej 95i na vpower i wyglądały tak samo. Aby była różnica należy zalać albo lotos dynamic 98 albo verwa 98. zwykłe paliwo 98 z założenia wolnie wybucha pomimo większej kaloryczności czy jako tak więc dostarcza mniej mocy ale nie knockuje więc przestawiając silnik można wyciągnąć więcej. (8 dynamic i verwa wybuchaja tak samo szybko jak 95 ale nie knockują i ma to przełożenie na moc silnika. Zbadane na hamowni w NA i turbo. Paliwa na auchan i itp tanich stacjach miało taki sam wykres jak zwykła 95 z lotos biznes. Stacje paliw hipermarketowe mogą być o tyle gorsze, że same zbiorniki mogą być nie tak często czyszczone itp. ale na tyle testów co robiłem jak i subaru, nissanami 1.8 1.4 jaki i deslem 1.9jtd nie przynosiło żadnych różcnic w mocy. Tylko i wyłącznie verva i dynamic. z drugiej strony płacić więcej? za co? w serii auto ma 230km i 320nm w realu na 95 ma 239km i 340nm, Na dynamicu prawie 249km i 349nm i zmiera lepiej się dół. Dla tych niewielki rożnic? nie warto. Tak czy siak zalewam 98 bo dostaje podwójne punkty na kartę a na dodatek subaru użwywa moja żona ale na krótkich odległościach, ja okazyjnie itd wiec obecnie robiąc 5-kkm rocznie no to droższe paliwo nie wkurza tak bardzo. tym bardziej, że jeżdżąc w porach nie zakorkowanych na baku robimy lekko ponad 400km i zapala się rezerwa jakby co to mam galerię fotek z cysternami przed lotosem a tak w ogóle to kolega tzd mógłby się wypowiedzieć bo pewnie wie więcej i co nieco by ew po prostował, nie testowałem paliw premium bp, statoil, lukoil, shell racing bo nie jetem zainteresowany aby obce koncerny na mnie zarabiały. Ich działanie nie wpływa na cenę benzyny bo kupują z orlenu i lotosu. Gdyby nie debile to lukoil postawił by swoją sieć przesyłu paliwa z rosji to bym tam tankował bo to by była jedyna realna konkurencja dla głównie jednak orlenu a tak orlen i lotos mają wszystko w dupie bo nie mają konkurencji i nie mają potrzeb waliki o klienta więc wszelkie koszty są przewalana na klienta. Związkowcy chcą to i tamto - mają a koszt rozłoży się na klientów. Związkowcy chcą wielki telewizor do oglądania euro no i dostali na potrzeby związkowe. więc najchętniej kupował bym paliwo lukoil ale skoro nie ma lub się tym nikt nie chwali to kupuję lotosa aby orlen jednak nie przejął całego rynku bo wogóle będą mieli wszystko w dupie. widać jak sieciom komórkowym dobrze robi konkurencja. Kiedyś minuta rozmowy kosztowała prawie 4pln a teraz? no i poszedł off top bo się zirytowałem pozdrawiam Edytowane 19 Stycznia 2013 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 akurat dziś trochę dłubałem:) w 5th Gear na hamowni w turbodoładowanej imprezie V-POWER/OPTIMAX dał +13 koni ;-) równie ciekawie wygląda test MOTEC'a tyle tylko, że na turbodoładowanym Mitsubishi...http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CDsQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.motec.com%2Ffiledownload.php%2Ffueltest.pdf%3Fdocid%3D2495&ei=lbJSUq2PEImF4ASum4DAAQ&usg=AFQjCNHP67y3ZkY3n3YmPmns2fYeTMF1EQ&sig2=nePvYJS3a7nJnhfeAtv9sw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszWwa Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 tak apropos "magii" marek i kolorów to dolewam na shellu bo.... jak byłem mały, miałem drewniany parking dla samochodów oklejony obmalowany logo shell i w związku z tym dobrze mi się kojarzy. Tak samo jak opony - pamiętam jak moja wyścigówka miała na spojlerze naklejke goodyear oraz opony tejże marki. Idąc tym tropem moją ulubioną marką było ferrari... ale tego już nie mogę sobie przysponsorować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 Panowie takie pytanie mam -> jak lałem 95 do forka do na pełnym gazie turbina świszczała aż uszy zatyało, na VPOWER RACING 100 turbina zamilkła praktycznie o co może chodzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 mysle, że to prowokacja, bo co ma paliwo do turbiny.... nic. paliwo spala się w cylindrach a nie w turbinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 (edytowane) mysle, że to prowokacja, bo co ma paliwo do turbiny.... nic. No ale jak tłoki równiej chodzą to przecież turbinka też. Ach te świeżynki - co one mają w głowach. Poza tym reklama dźwignią handlu a różnica w cenie znaczna. Efekt placebo też nie jest bez znaczenia. Edytowane 20 Października 2013 przez Sławek1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 (edytowane) xD no to nie wiem co jest powodem tego, że turbinę na 95 było słychać bardziej a na 100 prawie wcale ...może coś w między czasie innego się stało i to taki zbieg okoliczności... no i generalnie instrukcja serwisowa forka podaje zalecenie wlewania paliwa 92Ron/Aki a to się równa 97 oktan Edytowane 20 Października 2013 przez pawel_koszalin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 92Ron/Aki coś Ci się pomieszało, bo RON to nie AKI. AKI to (RON [Research Octane Number] + MON [Motor Octane Number]) / 2 AKI92 to RON95 czyli to co my mamy jako regular unleaded 95. Ach te świeżynki faktycznie, lubią się powymądrzać i potrollować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Chyba całkiem w drugą stroną koledzy, skoro słychać było w kabinie turbine jakby mi ktoś łeb włożył w rury dolotu, a potem nie słychać to się grzecznie pytam czy fakt że akurat złożyło to się ze zmianą paliwa ma na to wpływ czy nie. Pytam się więc się nie wymądrzam i nie sugeruje, że wiem że to dzięki zmianie paliwa albo coś.... Natomiast jeśli sugerujecie, że wyniki firmy MOTEC na Mitsubishi są "zmanipulowane" :] no to ok... przecież ja tych testów nie robiłem :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 na temat wyników firmy MOTEC nic nie pisałem. teraz napiszę - tak, jest to możliwe. widocznie ECU Motec jest efektywniejsze w stos. do serii to raz, a dwa wykorzystuje efekty wyższej oktanowości VPW100 i dostosowuje zapłon lepiej niż seria. no a te wysokie przyrosty to efekt wyzszego boostu, przyrost z 14 do 20 PSI to już dużo. dla mnie łączenie szumu turbiny z paliwem (VPR100 vs PB95) jest nadinterpretacją. no i skomentowałem porównywanie RON do AKI. that's it. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 dziękuje za bardzo rzeczowa odpowiedź, faktycznie z rozpędu się pomyliłem. Tak patrzę, że wg wikipedii AKI 92 to ron97 http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating a jak dobrze zauważyłeś miałem napisać, że serwisowa isntrukcja forestera faktycznie głosi, żeby zalecać klientom tankowanie AKI92 jeszcze raz dzięki za pomoc i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 (edytowane) Może to być zbieg okoliczności gdyż miałem kiedyś sytuację, że po zatankowaniu paliwa stanął mi samochód (oczywiście nie-subaru). Byłem pewien że to wina paliwa (oczywiście awantura na CPN-ie) a ostatecznie okazało się że to tłumik całkowicie skorodował wewnątrz i był zatkany całkowicie odpływ spalin czyli całkowity zbieg okoliczności. Sprawdz co będzie po powrocie do poprzedniego (gorszego paliwa). Edytowane 21 Października 2013 przez Sławek1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się