fester1986 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Witam, Od paru miesięcy jestem posiadaczem Imprezy GT 99(wersja lekka) i mam problem z doborem zawieszenia, liczę na waszą pomoc: Kupiłem auto z zawieszeniem gwintowanym (twarde jak cholera) i już nie mogę wytrzymać. Autem poruszam się na co dzień, do pracy itp. Sprawdzałem koszt modyfikacji amortyzatora(wraz z regeneracją) - 150-200pln szt żeby zmniejszyć siłę tłumienia ale jak tu podać wartość do zmiany jak w zasadzie przód ugina się trochę a tył prawie w cale z racji wagi, mogę się kompletnie pomylić tzn (dalej bedzie twarde jak cholera lub zrobić coś gorszego od serii). Oczywiście wymiana zawieszenia na zawieszenie gwintowane z regulacja była by super ale to już wydatek 5000-6000PLN. Myślałem o wymianie na amortyzatory Kayaba AGX lub SR( czy AGX przy ustawieniu maxymalnie na "soft" jest zbliżona do serii? a jaki jest max? a jak to się ma do serii SR) Auto jest po remapie, ma większą moc, ma być twarde ale bez przesady. Teraz przy większych prędkościach jest super ale jak poruszam się po mieście to zero komfortu. Modyfikacja aktualnych amortyzatorów jest najtańszym rozwiązaniem, ale nie wiem jak to sie sprawdzi z wąskimi sprężynami. Poradźcie coś w rozsądnych pieniążkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Kayaba AGX to super rozwiązanie, w kilka sekund zmieniasz twardość zawieszenia. Na sofcie jest milutki tapczanik, a jak chcesz poupalać to skręcasz na max i robi się beton. Oczywiście zależy jeszcze jakie sprężyny do tego zestawu są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Może po prostu załóż kompletne zawieszenie od wersji STI,to naprawdę idealny kompromis pomiędzy miasto-upalanie od czasu do czasu,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał z Ursusa Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 A nie pójdzie aby GT'k do góry na zawieszeniu STI ?? Kayaba popularna ale mam pytanie co sądzicie o Bilsteinie do GT ?? wart uwagi ?? jak tak to jaki model ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Bilsteinie do GT ??B6 to moim zdaniem bardzo dobre rozwiązanie. Moje zawieszenie na tym bazuje i jest bardzo zacnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Kayaba AGX to super rozwiązanie, w kilka sekund zmieniasz twardość zawieszenia. Na sofcie jest milutki tapczanik, a jak chcesz poupalać to skręcasz na max i robi się beton. Oczywiście zależy jeszcze jakie sprężyny do tego zestawu są. kup to. rozsądne pieniądze. czy AGX przy ustawieniu maxymalnie na "soft" jest zbliżona do serii? a jaki jest max? a jak to się ma do serii SR max soft = seria KYB Excel max hard = seria STI lub KYB ULTRA SR, a i tak jest lepiej, bo masz w GC mniejszą masę niż STI New Age. Masz możliwość regulacji jak się nie podoba. GT 99(wersja lekka) Istnieje coś takiego jak GT w wersji lekkiej ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Istnieje coś takiego jak GT w wersji lekkiej Nardi - bez klimy, poduszek i ABS :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 no tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Jeśli obecnie jeździsz z wysoko skręconym zawiasem, możesz spróbować nieco obniżyć samochód - wówczas powinno być nieco więcej komfortu. Tak - obniżyć. Wsadzanie NewAge do GT'ka to wg. mnie porażka estetyczna, wykluczająca dalsze rozpatrywanie ew. plusów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavel Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 fester1986, mam u siebie AGX i sprezyna seria. Staby 22mm p i 23mm t. Laczniki poliuretan, gumy wahaczy tez poliuretan. Jezdze na ustawieniach AGX 2 przod 4 tyl. Geometria przod -1 tyl ~-0,5. Efekt jest taki, ze przy odjeciu gazu w zakrecie tyl przyjemnie odjezdza co powoduje, ze mam wiecej kontroli pod prawa noga w zakrecie. Oczywiscie jak przegne to przod wyjezdza ale mysle, ze to mily kompromis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fester1986 Opublikowano 26 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Dziekuje Panowie chyba faktycznie AGX to takie rozsądne rozwiązanie dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Mam AGX od dwóch miesięcy i jest super Gwintowego współczuję na polskich drogach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Gwintowego współczuję na polskich drogach Jak się nie potrafi ustawić, to można współczuć.Gwint daje tyle możliwości ustawień, że hohoho. fester1986 zobacz w ogłoszeniach. Ktoś sprzedaje wylany gwint (znaczy jedna kolumna jest wylana) za 1000 zł. Do tego przegląd i ustawienie wszystkich 1300 i z kosztami przesyłek i geometrii masz zawieszenie w pełni regulowane za 2500 zł, czyli podobnie jak AGXy. W serwisie mogą ustawić Ci zawieszenie wg wskazówek do czego ma być auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Jak się nie potrafi ustawić, to można współczuć. chronometraż swoich przejazdów po mieście też stosujecie? Kurna, zamiast jeździć, to sie moi mili sracie z ustawianiem zawiasu i z dzieleniem włosa na czworo. Chciałbym zobaczyć jak te super zajebiste zawiasy, spisują się na Ułężu i ile sekund pozwalają urwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Chciałbym zobaczyć jak te super zajebiste zawiasy, spisują się na Ułężu i ile sekund pozwalają urwać.Niestety nie będe miał porównania, bo zna zwykłym zawiasie nie jeździłem nigdzie poza ulicą.W sobotę będę na Autodromie w Chorzowie i będę miał porównanie do innych aut. Na zakrętach mój zawias, nie wiem jak innych, pozwala na dużo więcej niż seria. Na razie najsłabszym elementem jest łącznik między kierownicą, a fotelem i jego ćwiczeniem teraz będę urywał sekundy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anatoliy Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Chciałbym zobaczyć jak te super zajebiste zawiasy, spisują się na Ułężu i ile sekund pozwalają urwać. Nie wiesz co piszesz. Miejsce jakie napisałeś :roll: Różnica pomiędzy najmiększym ustawieniem vs. najtwardszym zawiasu AGX to 1-2 sekundy/km ! (zależnie od warunków i opon) Odcinek 5km. Policz sobie. jak te super zajebiste zawiasy AGX, Bilstein B6/12, Ultra SR to wszystko niska półka. Żaden zajebisty zawias, żaden rarytas... ot po prostu taki Stage1 dla biednych. Z tych wszystkich AGX jest najbardziej i najłatwiej modyfikowalny dla użytkownika. Późniejsze odsprzedanie również nie stanowi problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Nie wiesz co piszesz. Miejsce jakie napisałeś :roll: Świezynek, nie burcz bez sensu ino czytaj między wierszami. Pisze o tym, że nie widze potrzeby walenia się z jakims gwintem, kombinowania, regeneracji i serwisowania, skoro jest AGX/Ultra SR czy B6. Na razie najsłabszym elementem jest łącznik między kierownicą, a fotelem i jego ćwiczeniem teraz będę urywał sekundy. i tak jest zazwyczaj Miejsce jakie napisałeś :roll: kawałek równego asfaltu, gdzie można cokolwiek porównać, bo dziury Cie nie napadają z prawej i lewej. Co w tym złego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anatoliy Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Miejsce jakie napisałeś Różnica pomiędzy najmiększym ustawieniem vs. najtwardszym zawiasu AGX to 1-2 sekundy/km ! (zależnie od warunków i opon) Odcinek 5km. Policz sobie. kawałek równego asfaltu, gdzie można cokolwiek porównać, bo dziury Cie nie napadają z prawej i lewej. Co w tym złego? Nic w tym złego. Czytaj cały tekst ze zrozumieniem. To było właśnie nawiązanie do miejsca o którym pisałeś, po czym w następnej linijce podałem wyniki różnic w twardości zawiasu na Ułężu przy 5km próbie. Gwint jest dobry tylko w dwóch miejscach. Na ulicy dla szpanu w VW Golfie (wiocha.pl) lub na torze dla zniwelowania przechyłów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 dla zniwelowania przechyłówDla zniwelowania przechyłów są stabilizatory głównie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 To powiedz o mądry jak ma być gruby, bo stab 22mm nie daje rady :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 To powiedz o mądry jak ma być gruby, bo stab 22mm nie daje rady :roll:Grubszy. głównie. Co to znaczy "nie daje rady"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Rico napisał(a):To powiedz o mądry jak ma być gruby, bo stab 22mm nie daje rady :roll: Grubszy. Co to znaczy "grubszy" ? Podaj mi ile mm. -- N paź 28, 2012 12:03 am -- stab 22mm nie daje rady :roll: "nie daje rady" oznacza tyle, co nie zniwelowało przechyłów, głównie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Co to znaczy "grubszy" ? Podaj mi ile mm. 32 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Kurcze, zapomniałem napisać - podaj mi producenta tego i model jeśli masz, bo powyżej 22mm jak dla mnie nie istnieją do Imprez. -- N paź 28, 2012 12:13 am -- No dobra, Whiteline teraz ma 27mm :shock: Jeszcze kilka msc temu nie miał Jednak te 32mm to mnie zaskoczyły i prosiłbym abyś napisał gdzie to znajdę, bo mało realne się wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 o powyżej 22mm jak dla mnie nie istnieją do Imprez 27 mm w wersji twardej. A tak na poważnie naokoło tej ciekawej wymiany zdań, to za zawieszeni trzeba brać się kompleksowo. Jak się zmieni kolumny i staby, a gumy będą miały 16 lat, to też nie spełni oczekiwań wielu osób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się