BartZ Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 sebachon jest jeszcze kwestia docierania/dotarcia, regularności serwisowania i coś tam jeszcze... Może był poniedziałek i auto jest z najgorszego dnia produkcji , a ktoś ma ze środy i jest piko belo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Może był poniedziałek i auto jest z najgorszego dnia produkcji leze hahahah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Wielkości pasowania, stopnia zużycia motoru, turbiny, odmy, stylu jazdy, rodzaju oliwy, zorzy polarnej i pewnie jeszcze dziesiątki innych czynników :wink: Przy bardzo ostrej jeździe tłoki latają z ogromnymi prędkościami, nawet ponaddźwiękowymi, i w tych warunkach pierścienie nie są w stanie odprowadzić całego oleju i jego część przedostaje się do komory spalania, gdzie jest spalana, tak właśnie ubywa. Poza tym sama turbina, która kręci się nawet do 200 krpm, a przecież jej os jest smarowna tym samy olejem. jeszcze może spod pokrywy zaworów wyciekać ;-) a poważnie, znajomy mechanik kiedyś powiedział, że w odpowiednich warunkach, każdy silnik weźmie olej (wystarczy się z butem w podłodze wybrać po naszych pięknych hajłejach na wycieczkę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 a poważnie, znajomy mechanik kiedyś powiedział, że w odpowiednich warunkach, każdy silnik weźmie ole z butem na zimno... kazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Może był poniedziałek i auto jest z najgorszego dnia produkcji , a ktoś ma ze środy i jest piko belo Japonii ta "reguła" nie dotyczy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Mnie mechanik od Subaru powiedział, że zużycie oleju w silnikach 2.5XT jest związane z chłodzeniem (spalin?), co by wielkość emisji COx spełniała normy Euro. Czy to prawda, nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBA_M Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Mój od początku wyprodukowania (1 właściciel od 0-140kkm, ja mam już 170kkm) bierze 0,3l/1kkm. I póki nie bierze więcej niczym się nie martwię. MTS mówi, że od wiele większej wartości mam się zacząć martwic i tego się trzymam. Dokładnie o to mi chodziło. Wiesz, celowo nie pisałem o dokładnej ilości co by ktoś Marasowi nic nie zarzucił (zgodne lub niezgodne lub coś takiego). Po prostu często sprawdzam i zawsze w bagażnika literek się turla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szantymen Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Mój H6 bierze od góry do dołu miarki, od wymiany do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 6 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 Natomiast pewnie stawię się u Państwa bo wygrałem talon na pewna sumkę którą zamierzam zrealizować ale jeszcze nie wiem na co H6 .... :roll: , ewentualnie STI..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZASAMI.pl Opublikowano 6 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 Natomiast pewnie stawię się u Państwa bo wygrałem talon na pewna sumkę którą zamierzam zrealizować ale jeszcze nie wiem na co H6 .... :roll: , ewentualnie STI..... hehe w skali 1:43 to nawet dwa i pół bym mógł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 6 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 Natomiast pewnie stawię się u Państwa bo wygrałem talon na pewna sumkę którą zamierzam zrealizować ale jeszcze nie wiem na co H6 .... :roll: , ewentualnie STI..... hehe w skali 1:43 to nawet dwa i pół bym mógł chonka zapasowa ewentualnie używana opona do stara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Legady diesel my11 - nie bierze ani grama (ani tez nie produkuje jakby ktos sie pytal ) Impreza GT my00 - bierze jak sie upala, jak nie upala - nie wiem Wrx my07 - bierze jak sie upala, nie bierze ani grama jak sie nie upala Sti my11 bierze jak sie upala, nie bierze ani grama jak sie nie upala Outback 3.6 my10 - nie bierze ani grama. Przy czym upalanie, upalaniu nierowne - jak ktos nie kontroluje temperatury oleju (a 80% ludzi nie ma zegarow jak widze na torze w Kielcach) to napewno musi sie liczyc z wysokim zuzyciem oleju. Ja przy kontrolowanym upalaniu zuzywam gdzies 0,1-0,3litra na dzien upalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Nie upalam w klasycznym znazeniu tego słowa, ale od czasu zakucia itp. (więcej w "nielegalu"), silnik praktycznie nie bierze oleju - sprawdzam z przyzwyczajenia i zawsze się dziwuję, że prawie go nie ubywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 tROZ, ja należę do tych "szczęściarzy", których 2.5 N/A bierze pomiędzy 0,5l a 1l na 1000 km. Przebieg silnika 182 kkm i takie zużycie utrzymuje się co najmniej od 80 tys. km czyli od momentu, kiedy go kupiłem. Jakiś czas temu zmieniłem z M1 na Top1 Zenzation i pierwsze 15 tys. km po zmianie to był jedyny moment, kiedy zużycie trochę spadło, ale później wróciło do "normy". Dużo zależy od trasy. Na wyjazd do Włoch na narty muszę brać spory zapas tym bardziej, że używam oleju, który nie jest najbardziej popularny i dostępny Ale poza tym spalaniem nie mam żadnych wycieków, żadnych innych objawów więc po prostu dolewam regularnie i staram się tym za bardzo nie przejmować (nie zawsze się udaje). Z uwagą jednak śledzę wątek, bo może jednak jakaś recepta się znajdzie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Kierkus Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 230tyś przebiegu i nie bierze oleju. A używam zgodnie z przeznaczeniem. Co wy na to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Popsuty!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 tROZ, ja należę do tych "szczęściarzy", których 2.5 N/A bierze pomiędzy 0,5l a 1l na 1000 km. Przebieg silnika 182 kkm i takie zużycie utrzymuje się co najmniej od 80 tys. km czyli od momentu, kiedy go kupiłem.Jakiś czas temu zmieniłem z M1 na Top1 Zenzation i pierwsze 15 tys. km po zmianie to był jedyny moment, kiedy zużycie trochę spadło, ale później wróciło do "normy". Dużo zależy od trasy. Na wyjazd do Włoch na narty muszę brać spory zapas tym bardziej, że używam oleju, który nie jest najbardziej popularny i dostępny Ale poza tym spalaniem nie mam żadnych wycieków, żadnych innych objawów więc po prostu dolewam regularnie i staram się tym za bardzo nie przejmować (nie zawsze się udaje). Z uwagą jednak śledzę wątek, bo może jednak jakaś recepta się znajdzie romek_l, zobacz, czy nie puszcza Ci uszczelka pod głowicą od strony kierowcy. Plamy pod samochodem nie szukaj, bo wszystko kapie na kolektor wydechowy. Znam już dwa przypadki takiej usterki w 2.5 N/A, w tym MissPiggy. W trasie rzeczywiście olej zaczyna znikać szybciej, pewnie przez większą temperaturę silnika podsmażanego kolektorem. Narazie zamykam się w 1l na 10k km :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Kierkus Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Popsuty!! ja ci dam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Mój ma prawie 160kkm przebiegu, po wymianie oleju nie bierze nic przez jakieś 4,5-5kkm potem dolewam jakieś 0,3-0,4 i wymiana przy 7-8kkm na nowy. Ostatnio leję mu tylko 300V 5w40 ... inne jakoś mi nie podeszły :wink: I czemu nikt przy przeglądzie przed zakupem za który płaciłem nie ostrzegł mnie,że przy sporym przebiegu(140000km) silnik w tym aucie wymaga remontu generalnego. OooooO k u f a tzn, że jeżdżę już prawie 20kkm z popsutym silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Czy pisałem już, że po 427kkm Kąąbi bierze 2l/10kkm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Czy pisałem już, że po 427kkm Kąąbi bierze 2l/10kkm ? jaka ekonomia.. nie musisz wymieniac.. tylko dolewać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 saszynski, 2 litry, co ci ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 po 10kkm dolewasz 2l i masz prawie swiezy olej;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Prawie, a co powiedzą ci co dolewają 1/1000 ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Prawie, a co powiedzą ci co dolewają 1/1000 ? :wink: beda mieli nowe zagadnienia do chwalenia sie przed wlascicielami diesli przykładowa rozmowa dwóch takich... -ile Ci pali? -1/1000 a Twój? -2.5l/1000... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się