MIKKI Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Brawo Aflinta, brawo. Diesle mają pewne plusy, ale w tej kwestii zgodzę się z przedmówcą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JuNo Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 .......Jezeli subaru moze zrobic 280konnego diesla to zajebiscie - klienci potem sobie wybiora czy wola dzwiek czy nizsze koszty na stacji... I tak nie kupię diesla ..... Ja uwazam ze subaru przede wszystkim samochod do sprawnego poruszania sie, a dzwiek jest tylko fajnym ale nieistotnym dodatkiem (i nie jest dla mnie wart dodatkowych $ na stacji) A dla mnie dźwięk mojego boxerka jest bardzo istotny ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Powiem tak, dobry nowoczesny diesel ma napewno wiele plusów, szczególnie dla kogoś kto duzo jeździ na trasy czy za granicę. Sam teraz jade z SIP-em na tor Hockenhaim dieslem, a nie Subaru, natomiast co do przyjemności jazdy, reakcji na pedał gazu, dzwięk, kręcenia obrotów, to nie ma co porównywać. Wczoraj wieczorem dopadłem mojego focusa gdzie najczęściem nim zona pomyka ( 1.8tdci 139KM 292 NM by TTC) i go trochę pokatowałem, ale cholernie bi brakowało, szubkiej reakcjki na gaz, ja wciskam on się chwile zastanowi, i dopiera wciska w fotel. tj tak jakbyś jeżdził automatem. i 4200 OBR. i póchnie, następny bieg i znowu chwila zastanowienia zamin pojedzie. Najgorsze jest to jak jeździsz wolno, na bardzo kretej drodze, lub pomiedzy pachołkami ( taki , KJS), wtedy pierwszy bieg zakrótki, drugi za długi, ale to przez to że obroty uzyteczne maja wąski zakres 1700-3500 i moim zdaniem tu jest największa wada diesla, on sie nie nadaje do agresywnej jazdy. Na zagraniczny wypad, jeżdząc autostradami na 100% lepszy diesel, po pierwsze nawet jak go mocno cisnę ( 180 - 230km/h ) spali mi ok 10litrów, jest w miare cichy i sie nie męczysz, jak bym chciał jeżdzic STI z taki samymi szybkościami spalanie wyjdzie spokojnie ok 25 litrów, więc róznica jest ogromna, i rzeczywiście tankowanie co 200-300km może wqu...... Natomiast jeżdząc po Polsce zawsze wsiadam do Imprezy, autostrad mało , zakręty, mokre drogi, koleiny, i tu jest cholernie potrzebna jego dynamika hamulce i pewne prowadzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 może wqurwiać. ARGH! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 może wqurwiać. ARGH! sorki juz poprawiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 skoro 1,9tdi 180KM wciaga na prostej 1,8T 180KM to gdzie jest ta przewaga tego drugiego? 1. czy rzeczywiście tak jest? 2. czy nie wynika to zparametrów jakiegoś innego podzespołu np. bez sensu zestopiowanej skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolff Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 skoro 1,9tdi 180KM wciaga na prostej 1,8T 180KM to gdzie jest ta przewaga tego drugiego? 1. czy rzeczywiście tak jest? co wiecej 140konna tdi octavia wciaga 150konna octavie 1.8t ... 2. czy nie wynika to zparametrów jakiegoś innego podzespołu np. bez sensu zestopiowanej skrzyni? wynika to z tego ze jest to tylko wartosc maksymalna a ze silniki maja zupelnie inne charakterystyki to wykresy mocy sie drastycznie roznia a wartosci maksymalne sie bezmyslnie porownuje... skrzynie producent zestopniowal najlepiej jak potrafil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolff Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Wydaje mi się, że w żywotności. 1,8T nie jest tak strasznie wysilony jak 1,9TDI. No i nie mniej ważne, 1,8T nie zostawia przy tym wciąganiu chmury sadzy jak stary autosan. Statystycznie diesle sa duzo bardziej zywotne od benzyn tak 180konny tdi jest bardziej wysilony bo ma z 400Nm momentu (1,8t nie musi znosic takich obciazen) - no i jest mocniejszy (bo go przeciez objezdza) - mozna go IMHO porownywac z 1,8t 210KM (skoro ma podobne osiagi to jest podobnie wysilony nie?) TDI sa baaaardzo zywotne (pomimo wysilenia) przy 180KM TDI nie zostawia za soba chmury jak autosan. (myth busting) Poza tym sa juz filtry czastek stalych (FAP) No i przy gazie w podloge (bo wtedy ma 180km) 1.8t pewnie sra dziwnymi weglowodorami i innymi niezbyt ekologicznymi odchodami w podobnym stopniu (ale sie nie bede upieral bo nie wiem...) Problemem ekologii tdi zostaje siarka - do rozwiazania przez uzywanie czystszego paliwa (czyli np oleju z rzepaku ktory ma utrudniony dostep do siarki wiec jaj tyle nie zawiera) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolff Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 sobie wybiora czy wola dzwiek czy nizsze koszty na stacji... I tak nie kupię diesla ..... Twoja lojalnosc jest godna pochwaly Pozostalym, ktorzy nie maja w rodzinie szejka ani wiekszosciowych udzialow w duzym swiatowym koncernie naftowym, trudniej jest o takie ostre deklaracje A dla mnie dźwięk mojego boxerka jest bardzo istotny ..... Ale to bedzie BOXER diesel... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 przy 180KM TDI nie zostawia za soba chmury jak autosan. (myth busting) Ostatnio pisalem o tym Seacie Toledo TDi, ktory probowal dotrzymac kroku STI - zostawial taka zaslone dymna, ze nastepnego dnia pisalo w gazetach, ze smog jest w Krakowie Inna sprawa, ze ponoc jest ostro dlubniety... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 A dla mnie dźwięk mojego boxerka jest bardzo istotny ..... Ale to bedzie BOXER diesel... I w ten sposób wróciliśmy do punktu wyjścia. Jak ten boxer diesel będzie brzmiał ...:wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JuNo Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 A dla mnie dźwięk mojego boxerka jest bardzo istotny ..... Ale to bedzie BOXER diesel... I w ten sposób wróciliśmy do punktu wyjścia. Jak ten boxer diesel będzie brzmiał ...:wink: Podejrzewam, że śmiesznie ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Statystycznie diesle sa duzo bardziej zywotne od benzyn Co do starych silników to się zgodzę, co do nowych, to pożyjemy zobaczymy, jak na razie nasze paliwo średnio im smakuje. Poza tym sa juz filtry czastek stalych (FAP) Które niestety są jeszcze dosyć kosztowne, ale kto wie, może skala spowoduje spadek ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 skrzynie producent zestopniowal najlepiej jak potrafil Większośc ulicznych dupowozów ma zestopniowane skrzynie pod zużycie paliwa, azde miejską imasę innych rzeczy, wcale nie na najlepsze przyspieszanie. Benzyna na tym cierpi bardziej niż diesel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 [quote="wolff TDI sa baaaardzo zywotne (pomimo wysilenia) No nie wiem jak z ta zywotnoscia, ale z tego co wiem i byla o tym mowa na forum, nowoczesne diesle maja mase usterek z powodu kiepskiego paliwa (starym dieslom to nieprzeszkadza) - chodzi glowni o wtryskiwacze, itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Poza tym sa juz filtry czastek stalych (FAP) Które nie są jeszcze dosyć kosztowne, ale kto wie, może skala spowoduje spadek ceny. Tak tylko przypominam, ze diesle Subaru maja nie miec filtrow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Than_Junior, poprawiłem, bo oczywiście filtry FAP trochę kosztują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Ciekawe jak FHI to wlasnie osiagnie, zeby spelnic EURO4 bez FAP. Musza miec jakas metode na bardzo dokladne spalanie.....moze dlatego zbudowanie diesla im tyle czasu zajelo? :roll: [EDIT] jeszcze jedna sprawa: czy diesle nie sa przypadkiem ciezsze od benzynowych? Bo tlumacze wlasnie dane Mazd i widze, ze 2.0 diesel jest ok 100kg (zalezy od wersji) ciezszy od 2.0 benzyna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 praktycznie kazdy diesel jest ciezszy od benzyniaka o tej samej pojemnosci i zblizonej mocy ale mimo wszystko na prostej diesel jest szybszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Milek, masa raczej nie przekłada się na prędkość maksymalną tylko pogarsza przyspieszenie a na dodatek w przypadku aut FWD pogłębia tendencję rycia, co pewnie w subaru też będzie miało miejsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Aflinta, swojego czasu porownywalem rozne auta i prawie zawsze diesel w tych samych mocach i pojemnosciach z benzyniakiem mial lepsze osiagi (moze nieduzo ale mimo wszystko) i do tego wiecej wazyl Do tego nawet Wolf napisal ze jego klekot bez porownania idzie lepiej od 1.8T 180PS Moment obrotowy robi swoje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Ehhhhhhhh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Ahhhhhhh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spalili Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 dzwięk diesla jest bardzo biedny, ciekaw jestem jak wypadnie w połączeniu z mistrzowskim bulgotem... wole mniej żreć i więcej płacic za paliwo, ale mieć benzynę a nie diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Aflinta, swojego czasu porownywalem rozne auta i prawie zawsze diesel w tych samych mocach i pojemnosciach z benzyniakiem mial lepsze osiagi (moze nieduzo ale mimo wszystko) i do tego wiecej wazyl[...]Moment obrotowy robi swoje Jakoś nie dziwi mnie, że auto z turbodoładowanym silnikiem ma wyższy moment i lepiej ciągnie z dołu od wolnossącego - bo przecież takie auta zapewne porównywałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się