Skocz do zawartości

Wysokoprężne Subaru


termit

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 243
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

.......Jezeli subaru moze zrobic 280konnego diesla to zajebiscie - klienci potem sobie wybiora czy wola dzwiek czy nizsze koszty na stacji...

I tak nie kupię diesla ..... :D

 

Ja uwazam ze subaru przede wszystkim samochod do sprawnego poruszania sie, a dzwiek jest tylko fajnym ale nieistotnym dodatkiem (i nie jest dla mnie wart dodatkowych $ na stacji)

A dla mnie dźwięk mojego boxerka jest bardzo istotny ..... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, dobry nowoczesny diesel ma napewno wiele plusów, szczególnie dla kogoś kto duzo jeździ na trasy czy za granicę. Sam teraz jade z SIP-em na tor Hockenhaim dieslem, a nie Subaru, natomiast co do przyjemności jazdy, reakcji na pedał gazu, dzwięk, kręcenia obrotów, to nie ma co porównywać. Wczoraj wieczorem dopadłem mojego focusa gdzie najczęściem nim zona pomyka ( 1.8tdci 139KM 292 NM by TTC) i go trochę pokatowałem, ale cholernie bi brakowało, szubkiej reakcjki na gaz, ja wciskam on się chwile zastanowi, i dopiera wciska w fotel. tj tak jakbyś jeżdził automatem. i 4200 OBR. i póchnie, następny bieg i znowu chwila zastanowienia zamin pojedzie. Najgorsze jest to jak jeździsz wolno, na bardzo kretej drodze, lub pomiedzy pachołkami ( taki , KJS), wtedy pierwszy bieg zakrótki, drugi za długi, ale to przez to że obroty uzyteczne maja wąski zakres 1700-3500 i moim zdaniem tu jest największa wada diesla, on sie nie nadaje do agresywnej jazdy.

Na zagraniczny wypad, jeżdząc autostradami na 100% lepszy diesel, po pierwsze nawet jak go mocno cisnę ( 180 - 230km/h ) spali mi ok 10litrów, jest w miare cichy i sie nie męczysz, jak bym chciał jeżdzic STI z taki samymi szybkościami spalanie wyjdzie spokojnie ok 25 litrów, więc róznica jest ogromna, i rzeczywiście tankowanie co 200-300km może wqu...... Natomiast jeżdząc po Polsce zawsze wsiadam do Imprezy, autostrad mało

:twisted:, zakręty, mokre drogi, koleiny, i tu jest cholernie potrzebna jego dynamika hamulce i pewne prowadzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro 1,9tdi 180KM wciaga na prostej 1,8T 180KM to gdzie jest ta przewaga tego drugiego?

 

 

1. czy rzeczywiście tak jest?

co wiecej 140konna tdi octavia wciaga 150konna octavie 1.8t ...

 

2. czy nie wynika to zparametrów jakiegoś innego podzespołu np. bez sensu zestopiowanej skrzyni?

wynika to z tego ze jest to tylko wartosc maksymalna

 

a ze silniki maja zupelnie inne charakterystyki to wykresy mocy sie drastycznie roznia a wartosci maksymalne sie bezmyslnie porownuje...

 

skrzynie producent zestopniowal najlepiej jak potrafil ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w żywotności. 1,8T nie jest tak strasznie wysilony jak 1,9TDI. No i nie mniej ważne, 1,8T nie zostawia przy tym wciąganiu chmury sadzy jak stary autosan.

Statystycznie diesle sa duzo bardziej zywotne od benzyn

 

tak 180konny tdi jest bardziej wysilony bo ma z 400Nm momentu (1,8t nie musi znosic takich obciazen) - no i jest mocniejszy (bo go przeciez objezdza) - mozna go IMHO porownywac z 1,8t 210KM (skoro ma podobne osiagi to jest podobnie wysilony nie?)

 

TDI sa baaaardzo zywotne (pomimo wysilenia)

 

przy 180KM TDI nie zostawia za soba chmury jak autosan. (myth busting)

 

Poza tym sa juz filtry czastek stalych (FAP)

 

No i przy gazie w podloge (bo wtedy ma 180km) 1.8t pewnie sra dziwnymi weglowodorami i innymi niezbyt ekologicznymi odchodami w podobnym stopniu (ale sie nie bede upieral bo nie wiem...)

 

 

Problemem ekologii tdi zostaje siarka - do rozwiazania przez uzywanie czystszego paliwa (czyli np oleju z rzepaku ktory ma utrudniony dostep do siarki wiec jaj tyle nie zawiera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sobie wybiora czy wola dzwiek czy nizsze koszty na stacji...

I tak nie kupię diesla ..... :D

Twoja lojalnosc jest godna pochwaly ;)

 

Pozostalym, ktorzy nie maja w rodzinie szejka ani wiekszosciowych udzialow w duzym swiatowym koncernie naftowym, trudniej jest o takie ostre deklaracje :)

 

A dla mnie dźwięk mojego boxerka jest bardzo istotny ..... :D

 

Ale to bedzie BOXER diesel... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 180KM TDI nie zostawia za soba chmury jak autosan. (myth busting)

 

Ostatnio pisalem o tym Seacie Toledo TDi, ktory probowal dotrzymac kroku STI - zostawial taka zaslone dymna, ze nastepnego dnia pisalo w gazetach, ze smog jest w Krakowie ;)

Inna sprawa, ze ponoc jest ostro dlubniety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie dźwięk mojego boxerka jest bardzo istotny ..... :D

Ale to bedzie BOXER diesel... :twisted:

I w ten sposób wróciliśmy do punktu wyjścia. Jak ten boxer diesel będzie brzmiał ...:wink:

Podejrzewam, że śmiesznie :mrgreen: ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statystycznie diesle sa duzo bardziej zywotne od benzyn

Co do starych silników to się zgodzę, co do nowych, to pożyjemy zobaczymy, jak na razie nasze paliwo średnio im smakuje.

 

Poza tym sa juz filtry czastek stalych (FAP)

Które niestety są jeszcze dosyć kosztowne, ale kto wie, może skala spowoduje spadek ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote="wolff

TDI sa baaaardzo zywotne (pomimo wysilenia)

 

 

No nie wiem jak z ta zywotnoscia, ale z tego co wiem i byla o tym mowa na forum, nowoczesne diesle maja mase usterek z powodu kiepskiego paliwa (starym dieslom to nieprzeszkadza) - chodzi glowni o wtryskiwacze, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak FHI to wlasnie osiagnie, zeby spelnic EURO4 bez FAP. Musza miec jakas metode na bardzo dokladne spalanie.....moze dlatego zbudowanie diesla im tyle czasu zajelo? :roll:

 

[EDIT] jeszcze jedna sprawa: czy diesle nie sa przypadkiem ciezsze od benzynowych? Bo tlumacze wlasnie dane Mazd i widze, ze 2.0 diesel jest ok 100kg (zalezy od wersji) ciezszy od 2.0 benzyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aflinta, swojego czasu porownywalem rozne auta i prawie zawsze diesel w tych samych mocach i pojemnosciach z benzyniakiem mial lepsze osiagi (moze nieduzo ale mimo wszystko) i do tego wiecej wazyl

Do tego nawet Wolf napisal ze jego klekot bez porownania idzie lepiej od 1.8T 180PS

Moment obrotowy robi swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aflinta, swojego czasu porownywalem rozne auta i prawie zawsze diesel w tych samych mocach i pojemnosciach z benzyniakiem mial lepsze osiagi (moze nieduzo ale mimo wszystko) i do tego wiecej wazyl[...]

Moment obrotowy robi swoje

Jakoś nie dziwi mnie, że auto z turbodoładowanym silnikiem ma wyższy moment i lepiej ciągnie z dołu od wolnossącego - bo przecież takie auta zapewne porównywałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...