Skocz do zawartości

wolff

Użytkownik
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.diagtronik.pl

Profile Information

  • Skąd
    WWA Mlociny
  • Zainteresowania
    Browar, laski, subaru

Osiągnięcia wolff

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. trudno powiedziec :grin: byla kiedys sobie firma ktora juz nie istnieje... wyspawali mi wydech 3 calowy bez tlumikow i zapomnieli wystawic fakture ale glupio to wygladalo wiec kazalem jakis tlumik dorzucic tak zrobili i znowu nie wystawili faktury potem robili mi rozrzad i poskladali tak wode ze sie silnik ugotowal wiec uszczelki robilem juz gdzie indziej... wymiane motoru po tym jak wybuchl byl po wymianie uszczelek u szczepana robilem (slowo "robie" bardziej pasuje)...
  2. ja mam na to sposob - zamontuj turboback 2,5" lub 3" to nie bedzie slychac u mnie dziala U mnie juz przestaje dzialac. Chyba musze usunac ostatni tlumik jaki pozostal...
  3. sie zrobi. (sie zaprosi) ale wszystko zalezy od... znajomej Bimber podeslij mi moze jakas wizytowke na 692453229 bo mam tylko numery Vero, ktora odgrazala sie nie bedzie i Paolki ktora chronicznie nie dociera na spoty - to bede mial kontakt (z baza) jak bym mial przyjechac.
  4. I drewno do lasu .... tez moze
  5. wolff

    Wysokoprężne Subaru

    A starym benzynom nie przeszkadza jezdzenie na E94 (a nowym benzynom spada zywotnosc - chodzi glownie o katalizatory ) jezeli sie uzywa niezgodnie z instrukcja (nalewa odbarwianego rozpuszczalnikeim opalu) to bedzie tak samo proporcjonalnie mniej zywotny jak benzyna tankowana bialoruska benzyna lekko rozcienczona... kwasem siarkowym Do tej pory nie udalo mi sie popsuc wtryskow (200tys przebiegu).A mam prosta metode - tankuje tylko na BP, Statoil, Shell ewentualnie Orlen i Neste. Co do subiektywnej oceny zywotnosci to wysadzilem w powietrze 2 silniki TDI (oba mialy powyzej 300KM/600Nm na mechanicznie seryjnym silniku) PS Ostatnio sprzedalem komplet pompowtryskiwaczy (uzywany wyjety z mojej octavii ale dzialajacy) za 800pln (bo gosciowi jeden zaczal "cieknac" po dzwonie)... Zebym ja tylko takie mial problemy z zywotnoscia w benzynie ech...
  6. wolff

    Wysokoprężne Subaru

    Większośc ulicznych dupowozów ma zestopniowane skrzynie pod zużycie paliwa, azde miejską imasę innych rzeczy, wcale nie na najlepsze przyspieszanie. Benzyna na tym cierpi bardziej niż diesel. Az prosze cie TDI 180KM to podkrecona 130-tka - definitywnie dupowoz i z taka skrzynia (jak moja octavia byla w GT to w podsumowaniu napisali ze to "ostatnia deska ratunku pantoflarzy lub idealna fura dla tatusia z wyobraznia" ) 1.8T 180KM to juz sie nazywa RS czy GTI - czyli dupowoz ze sportowymi ambicjami - wiec i skrzynie powinien miec odpowiednio zestopniowana (napewno lepiej niz w furze dla tatusiow)
  7. wolff

    Wysokoprężne Subaru

    I tak nie kupię diesla ..... Twoja lojalnosc jest godna pochwaly Pozostalym, ktorzy nie maja w rodzinie szejka ani wiekszosciowych udzialow w duzym swiatowym koncernie naftowym, trudniej jest o takie ostre deklaracje Ale to bedzie BOXER diesel...
  8. wolff

    Wysokoprężne Subaru

    Statystycznie diesle sa duzo bardziej zywotne od benzyn tak 180konny tdi jest bardziej wysilony bo ma z 400Nm momentu (1,8t nie musi znosic takich obciazen) - no i jest mocniejszy (bo go przeciez objezdza) - mozna go IMHO porownywac z 1,8t 210KM (skoro ma podobne osiagi to jest podobnie wysilony nie?) TDI sa baaaardzo zywotne (pomimo wysilenia) przy 180KM TDI nie zostawia za soba chmury jak autosan. (myth busting) Poza tym sa juz filtry czastek stalych (FAP) No i przy gazie w podloge (bo wtedy ma 180km) 1.8t pewnie sra dziwnymi weglowodorami i innymi niezbyt ekologicznymi odchodami w podobnym stopniu (ale sie nie bede upieral bo nie wiem...) Problemem ekologii tdi zostaje siarka - do rozwiazania przez uzywanie czystszego paliwa (czyli np oleju z rzepaku ktory ma utrudniony dostep do siarki wiec jaj tyle nie zawiera)
  9. wolff

    Wysokoprężne Subaru

    1. czy rzeczywiście tak jest? co wiecej 140konna tdi octavia wciaga 150konna octavie 1.8t ... wynika to z tego ze jest to tylko wartosc maksymalna a ze silniki maja zupelnie inne charakterystyki to wykresy mocy sie drastycznie roznia a wartosci maksymalne sie bezmyslnie porownuje... skrzynie producent zestopniowal najlepiej jak potrafil
  10. wolff

    Wysokoprężne Subaru

    A niby dlaczego?? Najnowsze TDI-PD z piezoelektrcznym sterowaniem maja 5-etapowy wtrysk. ;-) ;-) ;-) CR robia przedwtryski AFAIR nawet 270stopni przed. takie cuda w PDI sa niemozliwe ze wzgledu na to ze akurat krzywka jest po zlej stronie (kiedys sie musi napelniac ta mala pompka...), i to niezaleznie czy otwiera cewka czy piezo. nie widze problemu kilku-etapowego wtrysku w PD otwieranym cewka. A piezo maja efekt pamieci (nie daj Boze odlaczyc akumulator podczas pracy to poczatkowe nastawy trzeba robic - slyszalem ze w wypadku francuskich CR otwieranych piezo to wylaczenie podczas pracy czestto powoduje ze na sznurku do serwisu jedziesz... Ależ skad:) ekonimia (sprawnosc) PD nie jest wcale lepsza niz w tych ze stara pompa rozdzielaczowa. Obecnie produkowane HDI z CR 2 generacji maja cisnienie 1700bar. A dzieki sprytnej konstrukji samych wtryskiwqczy z dodatkowym "tłoczkiem" i wykorzystaniu efektów rezonansowych CR przekracza 2000bar. wiec nie moge sie doczekac na te superszybkie CR-ki wciagajace Mastersa, kompoty, mnie i poniedzialka na 1/4 mili. W mojej octavce ekonomia po zmianie motoru z VP na PD ulegla drastycznej poprawie widac nikt nie powiadomil moich silnikow o tym fakcie (no, ze maja taka sama ekonomie) Imho normalnie. Ze wzgledu na oraniczona szybkosc samozapłonu diesel nie jest w stanie pracować (z rozsadna sprawnoscia) powzyek 5000. Krecisz TDI do 5500???? Rzeźnik z Ciebie;-) http://www.vtech.pl/images/wykres/skodasuperbpd130.gif Nie krece do 5500 ale wiem ze sie tyle kreci, (nie chce zbierac aluminiowych czesci z drogi). Wiem ze to normalne - i nie widze tu jakiejs drastycznej przewagi benzyny. Trzeba po prostu inaczej jezdzic - zreszta Imprezy tez nie krece do konca obrotomierza bo to wiecej halasu niz tresci... skoro 1,9tdi 180KM wciaga na prostej 1,8T 180KM to gdzie jest ta przewaga tego drugiego? Jezeli subaru moze zrobic 280konnego diesla to zajebiscie - klienci potem sobie wybiora czy wola dzwiek czy nizsze koszty na stacji... Znalem kiedys goscia co jezdzil S klasa. Jezdzil nia czesto do Niemiec. Jak sie pojawila CDI to od razu zamienil benzyne na diesla i to nie z powodu kasy. Powiedzial, ze najbardzie wqrwiajace bylo to ze musial 7 razy tankowac po drodze... A dzwieku przy 250kmh i tak nie slyszy bo mu swist powietrza i szum opon zaglusza (swist powietrza w S klasie... kto by sie spodziewal ). Ja uwazam ze subaru przede wszystkim samochod do sprawnego poruszania sie, a dzwiek jest tylko fajnym ale nieistotnym dodatkiem (i nie jest dla mnie wart dodatkowych $ na stacji)
  11. wolff

    Wysokoprężne Subaru

    nadal polecam google
  12. wolff

    Wysokoprężne Subaru

    Jakieś dowody? Prawo fizyki? Wzór? http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/Hb ... iesel.html http://ecen.com/content/eee7/motoref.htm polecam google
  13. wolff

    Wysokoprężne Subaru

    Jak bys wsadzil 1.9tdi to by tak bylo. Silnik diesla ma o wiele wyzsza (chyba ok 50proc) wydajnosc(efficiency) niz klasyczny benzynowy (chyba ok 30proc) a prawa fizyki trudno przeskoczyc nawet najlepszemu marketingowcowi (nie wspominajac o entuzjastach Subaru i Corvety Z06). Co za silnik diesla FHI wymysli i co za tym idzie jaka bedzie mial pojemnosc i ekonomie - czas pokaze... I domyslam sie ze osiagnie sukces rynkowy. Ja bym Octavii na impreze tdi nie zamienil bo impreza jest za mala, a Subaru jest zbyt drogie eksploatacyjnie na moje potrzeby codzienne. Ale impreze benzyne bym zamienil na tdi, jezeli bym mial seryjna (a ze mam nadlubana to na razie nie ma tematu) Widzisz.To sa drobne roznice w roznych rynkach ktore powoduja duze roznice w zachowaniu konsumentow U nas z kolei olej opalowy kosztuje taniej... Rope mozna zastapic rzepakiem, benzyne alkoholem. Wczesniej czy pozniej mysle ze swiat (a i nawet Ameryka;) w koncu pojdzie tez w tym kierunku. Na razie interesy gigantow naftowych dobrze przed tym chronia (i przyczyniaja sie do burdelu na ziemi oraz pomagajja kierowac ja w strone samozaglady(z pomoca USA i jej 25proc udziale w produkcji CO2), ewentualnie ogniw paliwowych ktore zasadniczo nie rozwiazuja problemu).
  14. wolff

    Wysokoprężne Subaru

    A TDI na tanszym (czerwonym) paliwie...
  15. wolff

    Wysokoprężne Subaru

    Nie załapałeś: Vetka po pierwsze jest N/A, po drugie przy spokojnej jeździe autostradowej na ostatnim biegu kręci się niżej niż niejeden diesel. r. Nie wiem czego mialem nie zalapac. Bylo ze porownywalne samochody - wiec mialem na mysli porownywalny samochod do 180konnej octavii diesel - w wydaniu Kuby to Z06 (TAK wiem, ze to WOLNOSSACA hitech 7-litrowa krowa, ale to nie ja z nia wyskoczylem) Poza tym (superoszczedna Z06) musi jeszcze do tej spokojnej (160kmh) przyspieszyc (na drodze Austria-Polska WIELOKROTNIE - co wiecej autostrady jest tam mniej niz 50proc) Wiec nadal podtrzymuje ze POROWNYWALNA benzyna w RZECZYWISTYCH warunkach ( nie za oceanem, na autostradzie, przy stalej predkosci 75mph) bedzie pewnie o jakies 50proc drozsza w paliwie od PD
×
×
  • Dodaj nową pozycję...