Skocz do zawartości

Wysokoprężne Subaru


termit

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 243
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

JED, Nie wiem czy mi się z LPG nie pokręciły proporcje, ale na pewno potrzebne jest zużycie obu. benzyna to w ogóle trochę bardziej skomplikowany soczek niż ON nie tylko cracking, masa dodatków..

 

Jesli bede pamietal, to postaram sie wieczorem podac jakies proporcje...Tak z ciekawosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, Nie wiem czy mi się z LPG nie pokręciły proporcje, ale na pewno potrzebne jest zużycie obu. benzyna to w ogóle trochę bardziej skomplikowany soczek niż ON nie tylko cracking, masa dodatków..

 

Jesli bede pamietal, to postaram sie wieczorem podac jakies proporcje...Tak z ciekawosci.

jest 3:40 i wieczór juz dawno jest podaj proporcje pleasee :), a tak na serio to rafinacja ropy to dziedzina dla księgowych którzy liczyć umieją, inżynier potrafi wszystko z tego zrobić, można rafinować atmosferycznie, próżniowo, i zostanie jeszcze hydrocracking, więc otrzymane proporcje mogą być różne w zależności od metody rafinacji, którą wymusza księgowy chcący produkować to naczym najwiecej akurat zarobi :). W procesie rafinacji powstaje jeszcze mazut ( kto przerobi auto na mazut? ) i asfalty różne ( u nas chyba je kradną bo nawet na drogach asfaltu ubywa "w oczach" ). Czyli rope zrobi każdy ciec a do benzyny trzeba artysty, benzyny się komponuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do paliwa przyszłości to może jednak E85 - jest w tym tylko 15% benzyny, reszta spirytusik :) . Podobno przy odpowiednim przestawieniu elektroniki i silnika na to paliwo można uzyskać większą moc niż na zwykłej benzin (wyższa liczba oktanowa etanolu pozwala na wyższy stopień kompresji).

 

Art na wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/E85

 

i o zastosowaniu mieszanki benzyny i e85 w SI WRX :) : http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=803341

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś coś wie może o bliższej współpracy inżynierów SUBARU z działem technicznym PORSCHE?Podobno mają wypuścić pierwszego na świecie diesla w układzie BOXER!!??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś coś wie może o bliższej współpracy inżynierów SUBARU z działem technicznym PORSCHE?Podobno mają wypuścić pierwszego na świecie diesla w układzie BOXER!!??

Kto ma wypuścić? Subaru czy Porsche? Bo Subaru tego diesla ma już podobno od jakiegoś czasu w fazie prototypu. A bokser musi być bo inny silnik nie spasuje do Legacy/Impreza/Forester - przynajmniej nie w jakichś sensownych kosztach i bez wiekszych modyfikacji napędu i budy. Natomiast jak Porsche chce diesla wypucić to będzie fajny cyrk :) Carrera 3 GTD ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raju, czy Ty czytałeś w ogóle ten wątek ? :mrgreen:

no właśnie tak niebardzo...zainteresowałem się wątkiem ogólnie, stąd moje pytanie, leń jestem, czytać mi się nie chciało, ale zaraz przerobię lekturę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, wydaje mi się że przez to iż pompowtryski były krytykowane za to że ich kultura pracy na biegu jałowym, jest godna pożałowania.

 

Technologia pompowtrysku (PD) jest przede wszystkim droga (w serwisie 4 pompowtryskiwacze- przymusowa wymiana po zalaniu odbarwianego opalu - to 10k pln)

Kultura pracy zdecydowanie slabsza nic CR (nie ma mozliwosci takich robienia przed- i dotryskow jak w CR), za to ekonomia duzo lepsza (PD moze dawac cisnienie wtrysku do 2500bar co dla CR (max chyba ok 1300-1500bar) jest duzym wyzwaniem)

 

Tylko i wyłącznie ze względu mniejsze spalanie, nie wiem czy są jakieś inne zalety względem benzyny. Inaczej były by używane w sporcie (masowo a nie incydentalnie)..

 

Inne wymagania sa w sporcie a inne na ulicy. Cos co nie jest masowo stosowane w sporcie nie znaczy ze jest gorsze. Airbagi, ABS, ESR, czujniki parkowania, tez nie sa uzywane w sporcie masowo...

 

Osobiście lubie diesle ale do jazdy spokojnej pasowałby mi silniczek R6 3.0 z mercedesa 124 bez turbiny albo jakiś perkins:), do jazdy szybkiej nie lubie diesli bo co to za silnik który kręci się do 4000.

 

Moj w Octavii sie kreci do 5500. Max moment obrotowy mam przy niecalych 2000 wiec uzyteczny zakres obrotow na kazdym biegu mam ok 2500rpm (przy 4500 zaczyna kucac). Nie wiem czy to az tak malo

 

PS Pickup (1,9tdi) robil w zeszlym sezonie 12.4s 1/4mili. Impreza S.E. robi chyba cos kolo 12.7s (to pewnie jakies 30m roznicy na linii mety).

 

Mondeo TDCi '03 - dwa razy wymieniane pompowtryskiwacze, auto było dość katowane.

To chyba jakis swap z VW group :) bo tylko tam sie stosuje pompowtryskiwacze...

 

Dlatego normy spalin (pomimo ze nazwa taka sama) sa rozne dla silnikow benzynowych i deisla w Europie. Z kolei w Californi, maja identyczne normy dla kazdego auta i z tego powodu nie sprzedaje sie tam diesli (Merc i VW).

 

Albo dlatego ze ropa jest tam tak gowniana ze nie da sie tych norm spelnic...

 

Nie widze przeszkod, zeby w dieslu bylo "symetryczne AWD" oraz bulgot (moze troche terkoczacy), ktory bierze sie z silnika typu bokser, o ile mi wiadomo.

 

A nie z asymetrycznego kolektora?

 

Diesle nie sa az tak duzo oszczedniejsze od silnikow benzynowych, jesli wezmie sie auta o podobnych osiagach , wadze i rodzaju napedu, to roznica bedzie okolo kilkanascie procent na korzysc diesla

 

Skoda Octavia FWD 180KM - rzeczywiste srednie spalanie przy tempomacie ustawionym 160kmh w trasie 5,5 litra/100km (trasa Zillertal-Warszawa przez czechy (nie tylko autostrada i kilka miast po drodze). Give me a break

 

Trzeba jeszcze wziąść pod uwagę to że ten R10 TDI wiele wspólnego z normalnym TDI w cywilnym nie ma.

 

A ile ma wspolnego Audi R8 benzyna z autem cywilnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po cayenna znowu pewnie kolejki się ustawią :lol:

 

Albo po innego SUV'a Porsche - KLIK :wink:

 

oj się dzieje...to ciekawe kiedy porsche będzie dostawy po sklepach rozwozić :mrgreen: oczywiście śmieję się. Każdy z producentów szuka luki, która może przynieść dodatkowo dochody..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle nie sa az tak duzo oszczedniejsze od silnikow benzynowych, jesli wezmie sie auta o podobnych osiagach , wadze i rodzaju napedu, to roznica bedzie okolo kilkanascie procent na korzysc diesla

 

Skoda Octavia FWD 180KM - rzeczywiste srednie spalanie przy tempomacie ustawionym 160kmh w trasie 5,5 litra/100km (trasa Zillertal-Warszawa przez czechy (nie tylko autostrada i kilka miast po drodze). Give me a break

Corvette Z06 500hp+ w takich samych warunkach pali 8 litrow/100km tanszegow paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle nie sa az tak duzo oszczedniejsze od silnikow benzynowych, jesli wezmie sie auta o podobnych osiagach , wadze i rodzaju napedu, to roznica bedzie okolo kilkanascie procent na korzysc diesla

 

Skoda Octavia FWD 180KM - rzeczywiste srednie spalanie przy tempomacie ustawionym 160kmh w trasie 5,5 litra/100km (trasa Zillertal-Warszawa przez czechy (nie tylko autostrada i kilka miast po drodze). Give me a break

Corvette Z06 500hp+ w takich samych warunkach pali 8 litrow/100km tanszegow paliwa.

chyba 8gal/100km :twisted:

 

ps w 4 osoby, 5 par nart i bagaz (to moze byc trudne do osiagniecia w w/w corvecie)

 

ps2 nie wiem czym jest tansze paliwo (i czy to nie oznacza ze jednak nie ma 500whp+ :twisted: )

 

ps3 w ogole nie wiem czy z06 jest porownywalnym autem do octavii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem wyraznie ze 8 litrow na 100km, specjalnie przeliczylem zeby sie nikt nie musial meczyc. Galon benzyny premium (93 oktany) jest tanczy od galona ropy. Oficjalnie Vetta Z06 ma 505hp na silniku, ale w pomiarach wychodzi wiecej.

Skoro diesel jest taki rewelacyjny, to dlaczego caly swiat nie przejdzie na jego uzywanie? Przeciez nie jest to jakas najnowsza technologia, ktorej nikt nie zdazyl zaadoptowac.

Diesla nie ma w obu Amerykach, Azji, Australi, nie wiem jak w krajach 3 swiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......

Diesla nie ma w obu Amerykach, Azji, Australi, nie wiem jak w krajach 3 swiata.

 

Za to w Brazyli większość jeździ na alkoholu (nie po alkoholu jak u nas) i mają kryzysy naftowe głęboko w... . W krajach rozwijających się :) przeważają diesle np w indiach ciężko wogóle o samochód benzynowy. A ja wam i tak mówię że przyszłość to wodór a nie żadne smrodliwe i nafaszerowane elektroniką klekoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem wyraznie ze 8 litrow na 100km, specjalnie przeliczylem zeby sie nikt nie musial meczyc. Galon benzyny premium (93 oktany) jest tanczy od galona ropy. Oficjalnie Vetta Z06 ma 505hp na silniku, ale w pomiarach wychodzi wiecej.

Skoro diesel jest taki rewelacyjny, to dlaczego caly swiat nie przejdzie na jego uzywanie? Przeciez nie jest to jakas najnowsza technologia, ktorej nikt nie zdazyl zaadoptowac.

Diesla nie ma w obu Amerykach, Azji, Australi, nie wiem jak w krajach 3 swiata.

 

Niestety mam tylko oficjalne dane Z06 - 26mpg czyli niecale 10litrow/100 w trasie (i napewno nie jest to 100mph). Oficjalnie octavia 4,9-5,1/100l (i tez nie jest to 160kmh, ale ta wartosc sam sprawdzilem).

 

Impreza (seryjna) na tej samej trasie (Austria-Polska) spalila AFAIR srednio prawie 11l/100 jadac 3h dluzej...

 

Mam 2 turbo samochody (diesla i benzyne) i wiem dobrze jaka jest roznica w spalaniu przy takiej samej jezdzie... I nie jest to kilkanascie procent w litrach, a tym bardziej w pieniadzach

 

Wyjdz na ulice i zatrzymaj jakas ciezarowke - zobacz co ma w baku

 

...A w europie nie sprzedaje sie Toyota Camry (all time american bestseller) - so what? Ameryka nie przejdzie na stosowanie diesla pomimo ze w chwili obecnej nie ma racjonalnego wytlumaczenia tego faktu, a Europa nie przejdzie na stosowania najtanszych plastikow w kokpicie najdrozszego samochodu. Ot inne oczekiwania rynku.

 

Poza tym w Europie jest drozsze paliwo i wieksza srednia kumatosc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 turbo samochody (diesla i benzyne) i wiem dobrze jaka jest roznica w spalaniu przy takiej samej jezdzie... I nie jest to kilkanascie procent w litrach, a tym bardziej w pieniadzach

 

Nie załapałeś: Vetka po pierwsze jest N/A, po drugie przy spokojnej jeździe autostradowej na ostatnim biegu kręci się niżej niż niejeden diesel.

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 turbo samochody (diesla i benzyne) i wiem dobrze jaka jest roznica w spalaniu przy takiej samej jezdzie... I nie jest to kilkanascie procent w litrach, a tym bardziej w pieniadzach

 

Nie załapałeś: Vetka po pierwsze jest N/A, po drugie przy spokojnej jeździe autostradowej na ostatnim biegu kręci się niżej niż niejeden diesel.

 

r.

Nie wiem czego mialem nie zalapac. Bylo ze porownywalne samochody - wiec mialem na mysli porownywalny samochod do 180konnej octavii diesel - w wydaniu Kuby to Z06 (TAK wiem, ze to WOLNOSSACA hitech 7-litrowa krowa, ale to nie ja z nia wyskoczylem)

 

Poza tym (superoszczedna Z06) musi jeszcze do tej spokojnej (160kmh) przyspieszyc (na drodze Austria-Polska WIELOKROTNIE - co wiecej autostrady jest tam mniej niz 50proc)

 

Wiec nadal podtrzymuje ze POROWNYWALNA benzyna w RZECZYWISTYCH warunkach ( nie za oceanem, na autostradzie, przy stalej predkosci 75mph) bedzie pewnie o jakies 50proc drozsza w paliwie od PD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widze przeszkod, zeby w dieslu bylo "symetryczne AWD" oraz bulgot (moze troche terkoczacy), ktory bierze sie z silnika typu bokser, o ile mi wiadomo.

 

 

A nie z asymetrycznego kolektora?

 

A skad! Przypominam, ze od MY06 kolektor jest rownoodleglosciowy! Typowy bulgot bierze sie z poziomego polozenia cylindrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...