Skocz do zawartości

Wymiana oleju w ASO: przez korek spustowy czy odsysanie ?


RoadRunner

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawi mnie jak w ASO zmieniany jest olej w silniku i czy zależy to od danego zakładu czy są jakieś wytyczne ?

 

Bo z tego co wiem to w niektórych markach po prostu odsysa się :roll:

Swego czasu przyszło mi samemu w kilku autach zmieniać olej i zawsze korek spustowy miał magnes, który trzeba było przetrzeć czego

nie dałoby rady zrobić odsysając.

 

Jak to jest w Subaru ? (tzn. jak to robią ASO i czy korki spustowe też mają taki patent ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zawsze uczono, że "każdy szanujący się warsztat" spuszcza olej tradycyjną metodą, czyli przez korek w misce. Wiadomo ,że przy okazji można zobaczyć jak wygląda zużyta oliwa i czy nie ma opiłków. Korek spustowy oleju jest namagnesowany aby je zbierał.

Niestety większość warsztatów żyjących z wymiany oleju, w tym niektóre ASO nie bawią się w odkręcanie , no i osłony demontować trzeba, a i gwint ukręcić można i roboty więcej:lol:

Niestety pełna komercja :(

Kiedyś miałem akcję gdzie koleś odsysał przy mnie i już kończył jak poprosiłem aby pokazał ile tego odessał. Wiecie ile tego było? Nie całe 2,5 litra. A robią tak szybko aby tylko klient nie patrzył, wiadomo po co się przejmować, stary z nowym się zmiesza i stan będzie.

Podsumuję tylko na koniec i powiem, że nie wrzucam tu wszystkich mechaniorów do jednego wora. A niektórzy może nawet jak odsysają robią to starannie 8)

Osobiście nie polecam :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO A. Koper z tego co pamiętam przez korek w misce zlewają. Dzisiaj miałem tam zmieniany olej ale akurat kawę piłem podczas i nie zwróciłem uwagi czy się coś zmieniło.

 

Fakt, że trochę więcej roboty od dołu bo trzeba osłonę zdejmować i to mimo tych rewizji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież aby zmienić filtr oleju to i tak trzeba ściągać osłonę pod silnikiem wiec po co kombinować z od ssysarką?

Tradycyjna metoda najlepsza. A jak się gwinty zrywa to lepiej nie bawić się w mechanika...

 

Wreszcie jakieś konkrety :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wsypać piasek do miski z wodą i spróbować go oddessać - może się uda :shock: .

 

Metoda oddsysania typowa dla mechaników którzy nie chcą się gmerać w oleju.

Ja rozgrzewam auto do normalnej temp. odkręcam korek i zostawiam na 5 godzin....Niech kapie....Każdy ma swoje sposoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na warsztacie gdzie pracowałem używaliśmy odsysarki,dlatego że olej wyssany wędrował wprost do zbiornika który wędrował do recyclingu.Następnie auto na podnośnik i tradycyjna metoda,wykręcanie śruby i zawsze ogólna kontrola podwozia,gumy,wycieki i takie tam (a nuż dodatkowy zarobek :) ),pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym jeszcze płyn z chłodnicy spuścił aby większą temperaturę osiągnął :mrgreen: :roll:

 

Dobre.....i zablokować wentylatory, gaz do oporu.

 

Niby więcej zanieczyszczeń zejdzie przy gorącym oleju, które są w nim na świeżo wymieszane.

Na zimnym nie zejdą a tym bardziej przez oddsysanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież aby zmienić filtr oleju to i tak trzeba ściągać osłonę pod silnikiem wiec po co kombinować z od ssysarką?

Tradycyjna metoda najlepsza. A jak się gwinty zrywa to lepiej nie bawić się w mechanika...

 

Forek 2011 2,5 benzyna ma filtr oleju na górze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używaliśmy odsysarki,dlatego że olej wyssany wędrował wprost do zbiornika który wędrował do recyclingu.Następnie auto na podnośnik i tradycyjna metoda

 

Lucza, i ile po odsysaniu z miski jeszcze wyciekło? .Zawsze chciałem to sprawdzić, ale wymieniam tam,gdzie korek odkręcą.Dodatkowo strzykawka z zagiętym wężykiem i te resztki co przy korku się nagromadzą wyciągam-samo nie wyleci,bo tam jest zagłębienie.

Podobno są auta bez korka-tylko ssanie. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

car1961, myślałem ze ma wkład filtra oleju takie coś

[ http://nokautimg1.pl/p-80-c7-80c78215d2b24ce4d1376ba1eb872773500x500/filtr-oleju-silnika-wklad-chrysler-sebring-2-0td.jpg ]

bo zazwyczaj te filtry są u góry ale jeśli ma beczkę mój błąd.

Jesteś w błędzie , żadne SuBARU nie ma wkładu , najnowsze silniki typu FB oraz diesel , maja filtry metalowe , montowane " do góry nogami " :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju przez korek spustowy :idea: . Przy okazji sprawdzenie niewidocznych pod osłoną elementów zawieszenia , przecieków itd. :wink: Przegląd "wymusza" taka wymianę. Dla firm które wyłącznie wymieniaja olej i filtr w różnych markach aut , odsysarka to bardzo dobre rozwiązanie i ekologiczne i szybsze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...