Jump to content

Wymiana oleju w ASO: przez korek spustowy czy odsysanie ?


RoadRunner
 Share

Recommended Posts

Ciekawi mnie jak w ASO zmieniany jest olej w silniku i czy zależy to od danego zakładu czy są jakieś wytyczne ?

 

Bo z tego co wiem to w niektórych markach po prostu odsysa się :roll:

Swego czasu przyszło mi samemu w kilku autach zmieniać olej i zawsze korek spustowy miał magnes, który trzeba było przetrzeć czego

nie dałoby rady zrobić odsysając.

 

Jak to jest w Subaru ? (tzn. jak to robią ASO i czy korki spustowe też mają taki patent ? )

Link to comment
Share on other sites

Mnie zawsze uczono, że "każdy szanujący się warsztat" spuszcza olej tradycyjną metodą, czyli przez korek w misce. Wiadomo ,że przy okazji można zobaczyć jak wygląda zużyta oliwa i czy nie ma opiłków. Korek spustowy oleju jest namagnesowany aby je zbierał.

Niestety większość warsztatów żyjących z wymiany oleju, w tym niektóre ASO nie bawią się w odkręcanie , no i osłony demontować trzeba, a i gwint ukręcić można i roboty więcej:lol:

Niestety pełna komercja :(

Kiedyś miałem akcję gdzie koleś odsysał przy mnie i już kończył jak poprosiłem aby pokazał ile tego odessał. Wiecie ile tego było? Nie całe 2,5 litra. A robią tak szybko aby tylko klient nie patrzył, wiadomo po co się przejmować, stary z nowym się zmiesza i stan będzie.

Podsumuję tylko na koniec i powiem, że nie wrzucam tu wszystkich mechaniorów do jednego wora. A niektórzy może nawet jak odsysają robią to starannie 8)

Osobiście nie polecam :idea:

Link to comment
Share on other sites

W ASO A. Koper z tego co pamiętam przez korek w misce zlewają. Dzisiaj miałem tam zmieniany olej ale akurat kawę piłem podczas i nie zwróciłem uwagi czy się coś zmieniło.

 

Fakt, że trochę więcej roboty od dołu bo trzeba osłonę zdejmować i to mimo tych rewizji.

Link to comment
Share on other sites

Ale przecież aby zmienić filtr oleju to i tak trzeba ściągać osłonę pod silnikiem wiec po co kombinować z od ssysarką?

Tradycyjna metoda najlepsza. A jak się gwinty zrywa to lepiej nie bawić się w mechanika...

Link to comment
Share on other sites

Ale przecież aby zmienić filtr oleju to i tak trzeba ściągać osłonę pod silnikiem wiec po co kombinować z od ssysarką?

Tradycyjna metoda najlepsza. A jak się gwinty zrywa to lepiej nie bawić się w mechanika...

 

Wreszcie jakieś konkrety :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wystarczy wsypać piasek do miski z wodą i spróbować go oddessać - może się uda :shock: .

 

Metoda oddsysania typowa dla mechaników którzy nie chcą się gmerać w oleju.

Ja rozgrzewam auto do normalnej temp. odkręcam korek i zostawiam na 5 godzin....Niech kapie....Każdy ma swoje sposoby.

Link to comment
Share on other sites

Na warsztacie gdzie pracowałem używaliśmy odsysarki,dlatego że olej wyssany wędrował wprost do zbiornika który wędrował do recyclingu.Następnie auto na podnośnik i tradycyjna metoda,wykręcanie śruby i zawsze ogólna kontrola podwozia,gumy,wycieki i takie tam (a nuż dodatkowy zarobek :) ),pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Ja to bym jeszcze płyn z chłodnicy spuścił aby większą temperaturę osiągnął :mrgreen: :roll:

 

Dobre.....i zablokować wentylatory, gaz do oporu.

 

Niby więcej zanieczyszczeń zejdzie przy gorącym oleju, które są w nim na świeżo wymieszane.

Na zimnym nie zejdą a tym bardziej przez oddsysanie.

Link to comment
Share on other sites

Ale przecież aby zmienić filtr oleju to i tak trzeba ściągać osłonę pod silnikiem wiec po co kombinować z od ssysarką?

Tradycyjna metoda najlepsza. A jak się gwinty zrywa to lepiej nie bawić się w mechanika...

 

Forek 2011 2,5 benzyna ma filtr oleju na górze

Link to comment
Share on other sites

używaliśmy odsysarki,dlatego że olej wyssany wędrował wprost do zbiornika który wędrował do recyclingu.Następnie auto na podnośnik i tradycyjna metoda

 

Lucza, i ile po odsysaniu z miski jeszcze wyciekło? .Zawsze chciałem to sprawdzić, ale wymieniam tam,gdzie korek odkręcą.Dodatkowo strzykawka z zagiętym wężykiem i te resztki co przy korku się nagromadzą wyciągam-samo nie wyleci,bo tam jest zagłębienie.

Podobno są auta bez korka-tylko ssanie. :?

Link to comment
Share on other sites

car1961, myślałem ze ma wkład filtra oleju takie coś

[ http://nokautimg1.pl/p-80-c7-80c78215d2b24ce4d1376ba1eb872773500x500/filtr-oleju-silnika-wklad-chrysler-sebring-2-0td.jpg ]

bo zazwyczaj te filtry są u góry ale jeśli ma beczkę mój błąd.

Jesteś w błędzie , żadne SuBARU nie ma wkładu , najnowsze silniki typu FB oraz diesel , maja filtry metalowe , montowane " do góry nogami " :D

Link to comment
Share on other sites

Wymiana oleju przez korek spustowy :idea: . Przy okazji sprawdzenie niewidocznych pod osłoną elementów zawieszenia , przecieków itd. :wink: Przegląd "wymusza" taka wymianę. Dla firm które wyłącznie wymieniaja olej i filtr w różnych markach aut , odsysarka to bardzo dobre rozwiązanie i ekologiczne i szybsze :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...