RoadRunner Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Ciekawi mnie jak w ASO zmieniany jest olej w silniku i czy zależy to od danego zakładu czy są jakieś wytyczne ? Bo z tego co wiem to w niektórych markach po prostu odsysa się :roll: Swego czasu przyszło mi samemu w kilku autach zmieniać olej i zawsze korek spustowy miał magnes, który trzeba było przetrzeć czego nie dałoby rady zrobić odsysając. Jak to jest w Subaru ? (tzn. jak to robią ASO i czy korki spustowe też mają taki patent ? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Mnie zawsze uczono, że "każdy szanujący się warsztat" spuszcza olej tradycyjną metodą, czyli przez korek w misce. Wiadomo ,że przy okazji można zobaczyć jak wygląda zużyta oliwa i czy nie ma opiłków. Korek spustowy oleju jest namagnesowany aby je zbierał. Niestety większość warsztatów żyjących z wymiany oleju, w tym niektóre ASO nie bawią się w odkręcanie , no i osłony demontować trzeba, a i gwint ukręcić można i roboty więcej:lol: Niestety pełna komercja Kiedyś miałem akcję gdzie koleś odsysał przy mnie i już kończył jak poprosiłem aby pokazał ile tego odessał. Wiecie ile tego było? Nie całe 2,5 litra. A robią tak szybko aby tylko klient nie patrzył, wiadomo po co się przejmować, stary z nowym się zmiesza i stan będzie. Podsumuję tylko na koniec i powiem, że nie wrzucam tu wszystkich mechaniorów do jednego wora. A niektórzy może nawet jak odsysają robią to starannie 8) Osobiście nie polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 W ASO A. Koper z tego co pamiętam przez korek w misce zlewają. Dzisiaj miałem tam zmieniany olej ale akurat kawę piłem podczas i nie zwróciłem uwagi czy się coś zmieniło. Fakt, że trochę więcej roboty od dołu bo trzeba osłonę zdejmować i to mimo tych rewizji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Ale przecież aby zmienić filtr oleju to i tak trzeba ściągać osłonę pod silnikiem wiec po co kombinować z od ssysarką? Tradycyjna metoda najlepsza. A jak się gwinty zrywa to lepiej nie bawić się w mechanika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Jeszcze nie zdarzyło mi się spotkać z sytuacją żeby przy wymianie oleju go ktoś odsysał :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Ale przecież aby zmienić filtr oleju to i tak trzeba ściągać osłonę pod silnikiem wiec po co kombinować z od ssysarką?Tradycyjna metoda najlepsza. A jak się gwinty zrywa to lepiej nie bawić się w mechanika... Wreszcie jakieś konkrety :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Jak by nie patrzeć tradycyjna metoda jest najlepsza 8) Tak z ciekawości do poczytania jakie są zalety odsysania. Praktycznie tylko naciąganą ekologią się podparli http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje43.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Wystarczy wsypać piasek do miski z wodą i spróbować go oddessać - może się uda :shock: . Metoda oddsysania typowa dla mechaników którzy nie chcą się gmerać w oleju. Ja rozgrzewam auto do normalnej temp. odkręcam korek i zostawiam na 5 godzin....Niech kapie....Każdy ma swoje sposoby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Na warsztacie gdzie pracowałem używaliśmy odsysarki,dlatego że olej wyssany wędrował wprost do zbiornika który wędrował do recyclingu.Następnie auto na podnośnik i tradycyjna metoda,wykręcanie śruby i zawsze ogólna kontrola podwozia,gumy,wycieki i takie tam (a nuż dodatkowy zarobek ),pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Ja rozgrzewam auto do normalnej temp. odkręcam korek i zostawiam na 5 godzin....Niech kapie....Każdy ma swoje sposoby. Gasisz silnik po rozgrzaniu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Nie cały czas pracuje....... : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Ja to bym jeszcze płyn z chłodnicy spuścił aby większą temperaturę osiągnął :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Ja to bym jeszcze płyn z chłodnicy spuścił aby większą temperaturę osiągnął :roll: Dobre.....i zablokować wentylatory, gaz do oporu. Niby więcej zanieczyszczeń zejdzie przy gorącym oleju, które są w nim na świeżo wymieszane. Na zimnym nie zejdą a tym bardziej przez oddsysanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car1961 Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Ale przecież aby zmienić filtr oleju to i tak trzeba ściągać osłonę pod silnikiem wiec po co kombinować z od ssysarką?Tradycyjna metoda najlepsza. A jak się gwinty zrywa to lepiej nie bawić się w mechanika... Forek 2011 2,5 benzyna ma filtr oleju na górze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 używaliśmy odsysarki,dlatego że olej wyssany wędrował wprost do zbiornika który wędrował do recyclingu.Następnie auto na podnośnik i tradycyjna metoda Lucza, i ile po odsysaniu z miski jeszcze wyciekło? .Zawsze chciałem to sprawdzić, ale wymieniam tam,gdzie korek odkręcą.Dodatkowo strzykawka z zagiętym wężykiem i te resztki co przy korku się nagromadzą wyciągam-samo nie wyleci,bo tam jest zagłębienie. Podobno są auta bez korka-tylko ssanie. :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Forek 2011 2,5 benzyna ma filtr oleju na górze I gdy sie odkreci wklad filtra oleju to jeszcze z niego sporo spłynie do miski. Jak kto woli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car1961 Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Forek 2011 2,5 benzyna ma filtr oleju na górze I gdy sie odkreci wklad filtra oleju to jeszcze z niego sporo spłynie do miski. Jak kto woli... jaki wklad? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 car1961, myślałem ze ma wkład filtra oleju takie coś bo zazwyczaj te filtry są u góry ale jeśli ma beczkę mój błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 car1961, myślałem ze ma wkład filtra oleju takie coś [ http://nokautimg1.pl/p-80-c7-80c78215d2b24ce4d1376ba1eb872773500x500/filtr-oleju-silnika-wklad-chrysler-sebring-2-0td.jpg ] bo zazwyczaj te filtry są u góry ale jeśli ma beczkę mój błąd. Jesteś w błędzie , żadne SuBARU nie ma wkładu , najnowsze silniki typu FB oraz diesel , maja filtry metalowe , montowane " do góry nogami " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Przyznaje sie do Błędu Nie bijcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Moje ulubione nie-ASO odsysa tylko wtedy, gdy wizualnie korek nie rokuje bezproblemowego odkręcenia ... W normalnych przypadkach zawsze grawitacyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Wymiana oleju przez korek spustowy . Przy okazji sprawdzenie niewidocznych pod osłoną elementów zawieszenia , przecieków itd. :wink: Przegląd "wymusza" taka wymianę. Dla firm które wyłącznie wymieniaja olej i filtr w różnych markach aut , odsysarka to bardzo dobre rozwiązanie i ekologiczne i szybsze :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się