RoadRunner Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Ciekawi mnie jak w ASO zmieniany jest olej w silniku i czy zależy to od danego zakładu czy są jakieś wytyczne ? Bo z tego co wiem to w niektórych markach po prostu odsysa się :roll: Swego czasu przyszło mi samemu w kilku autach zmieniać olej i zawsze korek spustowy miał magnes, który trzeba było przetrzeć czego nie dałoby rady zrobić odsysając. Jak to jest w Subaru ? (tzn. jak to robią ASO i czy korki spustowe też mają taki patent ? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Mnie zawsze uczono, że "każdy szanujący się warsztat" spuszcza olej tradycyjną metodą, czyli przez korek w misce. Wiadomo ,że przy okazji można zobaczyć jak wygląda zużyta oliwa i czy nie ma opiłków. Korek spustowy oleju jest namagnesowany aby je zbierał. Niestety większość warsztatów żyjących z wymiany oleju, w tym niektóre ASO nie bawią się w odkręcanie , no i osłony demontować trzeba, a i gwint ukręcić można i roboty więcej:lol: Niestety pełna komercja Kiedyś miałem akcję gdzie koleś odsysał przy mnie i już kończył jak poprosiłem aby pokazał ile tego odessał. Wiecie ile tego było? Nie całe 2,5 litra. A robią tak szybko aby tylko klient nie patrzył, wiadomo po co się przejmować, stary z nowym się zmiesza i stan będzie. Podsumuję tylko na koniec i powiem, że nie wrzucam tu wszystkich mechaniorów do jednego wora. A niektórzy może nawet jak odsysają robią to starannie 8) Osobiście nie polecam Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 W ASO A. Koper z tego co pamiętam przez korek w misce zlewają. Dzisiaj miałem tam zmieniany olej ale akurat kawę piłem podczas i nie zwróciłem uwagi czy się coś zmieniło. Fakt, że trochę więcej roboty od dołu bo trzeba osłonę zdejmować i to mimo tych rewizji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Ale przecież aby zmienić filtr oleju to i tak trzeba ściągać osłonę pod silnikiem wiec po co kombinować z od ssysarką? Tradycyjna metoda najlepsza. A jak się gwinty zrywa to lepiej nie bawić się w mechanika... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luk77 Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Jeszcze nie zdarzyło mi się spotkać z sytuacją żeby przy wymianie oleju go ktoś odsysał :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Ale przecież aby zmienić filtr oleju to i tak trzeba ściągać osłonę pod silnikiem wiec po co kombinować z od ssysarką?Tradycyjna metoda najlepsza. A jak się gwinty zrywa to lepiej nie bawić się w mechanika... Wreszcie jakieś konkrety :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Jak by nie patrzeć tradycyjna metoda jest najlepsza 8) Tak z ciekawości do poczytania jakie są zalety odsysania. Praktycznie tylko naciąganą ekologią się podparli http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje43.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Wystarczy wsypać piasek do miski z wodą i spróbować go oddessać - może się uda :shock: . Metoda oddsysania typowa dla mechaników którzy nie chcą się gmerać w oleju. Ja rozgrzewam auto do normalnej temp. odkręcam korek i zostawiam na 5 godzin....Niech kapie....Każdy ma swoje sposoby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Na warsztacie gdzie pracowałem używaliśmy odsysarki,dlatego że olej wyssany wędrował wprost do zbiornika który wędrował do recyclingu.Następnie auto na podnośnik i tradycyjna metoda,wykręcanie śruby i zawsze ogólna kontrola podwozia,gumy,wycieki i takie tam (a nuż dodatkowy zarobek ),pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted September 8, 2012 Author Share Posted September 8, 2012 Ja rozgrzewam auto do normalnej temp. odkręcam korek i zostawiam na 5 godzin....Niech kapie....Każdy ma swoje sposoby. Gasisz silnik po rozgrzaniu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 Nie cały czas pracuje....... : Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 Ja to bym jeszcze płyn z chłodnicy spuścił aby większą temperaturę osiągnął :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 Ja to bym jeszcze płyn z chłodnicy spuścił aby większą temperaturę osiągnął :roll: Dobre.....i zablokować wentylatory, gaz do oporu. Niby więcej zanieczyszczeń zejdzie przy gorącym oleju, które są w nim na świeżo wymieszane. Na zimnym nie zejdą a tym bardziej przez oddsysanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
car1961 Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 Ale przecież aby zmienić filtr oleju to i tak trzeba ściągać osłonę pod silnikiem wiec po co kombinować z od ssysarką?Tradycyjna metoda najlepsza. A jak się gwinty zrywa to lepiej nie bawić się w mechanika... Forek 2011 2,5 benzyna ma filtr oleju na górze Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 używaliśmy odsysarki,dlatego że olej wyssany wędrował wprost do zbiornika który wędrował do recyclingu.Następnie auto na podnośnik i tradycyjna metoda Lucza, i ile po odsysaniu z miski jeszcze wyciekło? .Zawsze chciałem to sprawdzić, ale wymieniam tam,gdzie korek odkręcą.Dodatkowo strzykawka z zagiętym wężykiem i te resztki co przy korku się nagromadzą wyciągam-samo nie wyleci,bo tam jest zagłębienie. Podobno są auta bez korka-tylko ssanie. :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 Forek 2011 2,5 benzyna ma filtr oleju na górze I gdy sie odkreci wklad filtra oleju to jeszcze z niego sporo spłynie do miski. Jak kto woli... Link to comment Share on other sites More sharing options...
car1961 Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 Forek 2011 2,5 benzyna ma filtr oleju na górze I gdy sie odkreci wklad filtra oleju to jeszcze z niego sporo spłynie do miski. Jak kto woli... jaki wklad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 car1961, myślałem ze ma wkład filtra oleju takie coś bo zazwyczaj te filtry są u góry ale jeśli ma beczkę mój błąd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 car1961, myślałem ze ma wkład filtra oleju takie coś [ http://nokautimg1.pl/p-80-c7-80c78215d2b24ce4d1376ba1eb872773500x500/filtr-oleju-silnika-wklad-chrysler-sebring-2-0td.jpg ] bo zazwyczaj te filtry są u góry ale jeśli ma beczkę mój błąd. Jesteś w błędzie , żadne SuBARU nie ma wkładu , najnowsze silniki typu FB oraz diesel , maja filtry metalowe , montowane " do góry nogami " Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 Przyznaje sie do Błędu Nie bijcie Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOMA52 Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Moje ulubione nie-ASO odsysa tylko wtedy, gdy wizualnie korek nie rokuje bezproblemowego odkręcenia ... W normalnych przypadkach zawsze grawitacyjnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 Wymiana oleju przez korek spustowy . Przy okazji sprawdzenie niewidocznych pod osłoną elementów zawieszenia , przecieków itd. :wink: Przegląd "wymusza" taka wymianę. Dla firm które wyłącznie wymieniaja olej i filtr w różnych markach aut , odsysarka to bardzo dobre rozwiązanie i ekologiczne i szybsze :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now