Jump to content

Instalacja oil catch tank


Fx
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

 

Dostałem oil catch tank i przymierzam się do jego instalacji ale zastanawiam się co zrobić z odpowietrzeniem korb ,a zaworem pcv...

 

 

 

Wymyśliłem coś takiego tylko nie wiem czy prawidłowo więc proszę o opinię

 

 

post-8078-13518447459_thumb.png

 

-- 7 sie 2012, o 12:51 --

 

nikt? nic ?

 

 

może zbyt artystycznie narysowałem :roll: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: twój artyzm poprostu powala!!! :mrgreen:

 

ja mam zamontowany oil catch w/g schematu:

post-14782-135184474626_thumb.jpg

 

czyli połączenie z bloku do zaworu PVC zostało (praca na podciśnieniu w kolektorze dolotowym)

połączenie z bloku i głowic leci do catch tanka ( praca na nadciśnieniu w kolektorze = boost).

Ma to sens jak stoisz np. na światłach (na skrzyżowaniu).

Dużo na ten temat można znaleść na zagranicznych forach...

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Widziałem ten schemat tylko zastanawiam się po co pchać "brudne" powietrze do dolotu jeżeli już decydujemy się za zainstalowanie zewnętrznej odmy... ?

Link to comment
Share on other sites

Widziałem ten schemat tylko zastanawiam się po co pchać "brudne" powietrze do dolotu jeżeli już decydujemy się za zainstalowanie zewnętrznej odmy... ?

Właśnie wydaje mi sie, że na schemacie X69 są uwzględnione zewnętrzne odmy, a przerywaną linią zaznaczono instalację seryjną. Dobrze prawie?

Link to comment
Share on other sites

Bzyq, masz rację!

Sens tego jest taki: jak silnik pracuje na jałowych obrotach (np. stoisz na światłach) to przedmuchy z silnika są najmniejsze i są zasysane do kolektora. Nie ma dymu ani złego zapachu. Jak jest boost to przedmuchy są dużo większe i wychodzą wprost do catch'a.

Taka cyrkulacja powinna pozwalać przejść badanie na analizatorze spalin gdy silnik ma już mocne przedmuchy.

Gdyby autko było tylko do upalania, to bym wszystko puścił do catch'a.

Link to comment
Share on other sites

Ja sie nawet nie chce babrać u mnie z tym :mrgreen: Mocy nie przybywa, pożytek mały, a kasa leci. Własnie mowie o turbo gdzie jest nawalone milion kabli ,a jeszcze dokładacie do catch tanka :mrgreen: Jak bym sie zaplątał w to i zawiązał na węzeł :P

Link to comment
Share on other sites

Instalacja do klasyka krok po kroku tutaj:

 

http://bbs.scoobynet.com/technical-topi ... -pics.html

 

Komancz, jak zawsze jesteś nieoceniony, choć tym razem to mnie nie zaskoczyłeś bo widziałem to wiele miesięcy temu :mrgreen:

Wszysko fajnie ale w moim przypadku to pod maską mam wszystko dużo inaczej i niezbyt mi pomogło.

Kupułem mój catch tank na jakiejś angielskiej stronie w sieci w firmie sprzedającej tuningowe bajery "jatodupca". Oczywiście jego chińskie pochodzenie nie ulega najmniejszej wątpliwości, ba, nawet ten sam wzór tanka występuje w wielu firmach.

Po poczytaniu w sieci jak taki diwajs powinien wyglądać i co powinien mieć w środku, zdecydowałem się na jego otwarcie. I tu był szok.... zero uszczelki pod przykręcanym deklem, zero wypełnienia nierdzewnymi "wiórami", zero rurki w środku, szczelność wkręcanych krućców..... :mrgreen:

Szajs chiński :!: :mrgreen: olej lał by się po tanku jak woda z butelki!

 

Warto sprawdzić przed montażem co się ma....

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli mocno "latasz" bokami to również jest to przydatne, bo możesz zaciągnąć olej do dolotu pomimo sprawnego i szczelnego motoru.

 

-- 8 sie 2012, o 23:18 --

 

Warto sprawdzić przed montażem co się ma....

 

 

Polecam pewnej polskiej firmy. Wygląda ładnie, zobaczymy jak będzie działać :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Mogły ktoś napisać praktyczne zalety tego ustrojstwa? Po co się go montuje ???

ładnie wygląda pod maską :mrgreen:

 

 

 

PS. przecież wiesz

to się montuje w zakutych silnikach, które na zimnym mają duże przedmuchy ...
żeby np. przepustnica i IC nie brudziły się olejem ... ;-)
Link to comment
Share on other sites

Mogły ktoś napisać praktyczne zalety tego ustrojstwa? Po co się go montuje ???

 

 

Praktyczną zaletą tego ustrojstwa jest brak oleju w układzie dolotowym... :wink:

 

 

Odpowiadając na następne pytanie ,które prawdopodobnie zostanie zaraz zadane to:

 

Jedni montują, bo mają zakuty silnik, inni montują ,bo użytkują auta zgodnie z przeznaczeniem :twisted::mrgreen: , a jeszcze inni ,bo lubią mieć dużo bajerów pod maską.

Jest jeszcze jedna grupa czyli Ci, który mają lekkie nieszczelności np. w głowicach.

 

 

Jeszcze inaczej obrazując to, to ustrojstwo sprawia, że Ci którzy jadą za Tobą nie widzą niebieskiego dymku z rury wydechowej oraz nie zastanawiają się skąd ten smród oleju.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 7 months later...

Siemanko, z moich doświadczeń wynika że jeśli założycie separator oleju z filtrem, czyli z wyjściem do atmosfery, musicie również zaślepić ten króciec, inaczej silnik będzie łapał lewe powietrze!

 

Chyba że montujecie separator oleju z powrotem do dolotu, czyli układ staje się zamknięty...

 

Ale skoro ma odseparowywać olej i utrzymywać dolot bez syfu, to radziłbym zaślepić.

 

Bynajmniej tak słyszałem i to ma sens więc tak u siebie robię.

 

Pozdrówka!.

 

post-9576-0-81160500-1411491789_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Witam.

 

Odgrzeję trochę kotleta.

 

A czy ktoś testował separator oleju:

 

DSC00893.jpg

 

 

?

 

 

 

 

 

 

Podrzuce kotleta i ja. Ktos ma jakies wlasne doswiadczenia w temacie tego separatora? I nie chodzi mi o wiedze ze strony producenta.

Edited by tremba
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...