Jump to content

Zmiana "biegów" w CVT w trybie D


serweryn
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Pytanie do użytkowników OBK 2,5i z CVT.

 

Czy w tym aucie można zmieniać (redukować) "biegi" łopatkami przy kierownicy gdy jedziemy w trybie D?

Chodzi o to, żeby pomóc mu z redukcją przełożenia przy wyprzedzaniu. A może opóźnienie w reakcji automatu w ogóle nie jest problemem (tzn. jest tak krótkie)?

 

Dzięki,

-Serwer

Link to comment
Share on other sites

Czy w tym aucie można zmieniać (redukować) "biegi" łopatkami przy kierownicy gdy jedziemy w trybie D?

 

z tego co pamietam to łopatki na D nie dzialają.... :roll: .... a jak działaja to można....jutro sprawdzę :wink:

 

Oj chyba dzialaja.

Sprawdze, zaraz :)

 

-- So lip 14, 2012 12:34 am --

 

Czy w tym aucie można zmieniać (redukować) "biegi" łopatkami przy kierownicy gdy jedziemy w trybie D?

 

z tego co pamietam to łopatki na D nie dzialają.... :roll: .... a jak działaja to można....jutro sprawdzę :wink:

 

Oj chyba dzialaja.

Sprawdze, zaraz :)

 

Dzialaja :))

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W skrzyni CVT łopatki przy kierownicy służące do zmiany biegów działają nawet w trybie D.

W trybie manual komputer nie ingeruje w zamierzenia kierowcy tak szybko jak w przypadku trybu automatycznego.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Działa i to należałoby uznać za podstawową funkcjonalność w CVT - w ten sposób mamy normalny automat z opcją wymuszania zmiany przez łopatki - przechodzenie na tzw manual to w porównaniu działanie mało efektywne - jak dla mnie oczywiście. Stąd nie użył bym stwierdzenia że działa "nawet' w trybie D - ale przede wszystkim w trybie D.

Link to comment
Share on other sites

przy jakich obrotach komputer zmienia na bieg wyżej w trybie D ?

 

O jakiej zmianie biegów piszesz? CVT to skrzynia bezstopniowa.

 

Sent from my GT-S6500D using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

wiem, że jest bezstopniowa ale przecież nie kręci silnika do odcięcia na każdym biegu przy normalnej jeździe.

 

A to zależy jak silnie czy jak szybko wciska się pedał gazu, trudno mówić o obrotach przy których zmienia się biegi w klasycznym automacie w CVT to jeszcze bardziej jest to złożone na youtube są przykłady jak Subaru z CVT przyspiesza.

Link to comment
Share on other sites

rozumiem, że przyspieszenia liniowo od 0 do maks? Jak szybko to już zależy od kierowcy raczej prawej nogi. W sumie fajnie ale po co są manetki i inne tryby skrzyni?

 

znalazłem coś takiego. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jak szybko to już zależy od kierowcy raczej prawej nogi.

 

jezdzi sie jak normalnym automatem , zmiane biegow , w zaleznosci od potrzeby , wymuszasz pedałem gazu ( lub manetką ) , podobnie jak w normalnym at.

 

W sumie fajnie ale po co są manetki i inne tryby skrzyni?

 

manetki są tez w tradycyjnej at , podobnie jak blokowanie skrzyni na jakims biegu , niewątpliwie przyjemnośc sprawia zbijanie biegów manetką np. z 6 do 1....dojeżdzajac do skrzyzowania :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

rozumiem, że przyspieszenia liniowo od 0 do maks? Jak szybko to już zależy od kierowcy raczej prawej nogi. W sumie fajnie ale po co są manetki i inne tryby skrzyni?

 

znalazłem coś takiego. :mrgreen:

 

Myślałem o czymś takim

. Faktycznie jest sporo filmów które pokazują że CVT w trudnych warunkach zachowuje się dość zaskakująco. Z mojego doświadczenia (co prawda 5AT) praktycznie ich nie dotykam :-). Mogą się przydać podczas wymuszenia hamowania silnikiem czy do jady w korku czy w górach, gdy chcemy blokować zmianę begów.
Link to comment
Share on other sites

Z mojego doświadczenia (co prawda 5AT) praktycznie ich nie dotykam :-). Mogą się przydać podczas wymuszenia hamowania silnikiem czy do jady w korku czy w górach, gdy chcemy blokować zmianę begó

 

potrzebna jest górska , kręta droga..... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Z mojego doświadczenia (co prawda 5AT) praktycznie ich nie dotykam :-). Mogą się przydać podczas wymuszenia hamowania silnikiem czy do jady w korku czy w górach, gdy chcemy blokować zmianę begó

 

potrzebna jest górska , kręta droga..... :mrgreen:

 

Dokładnie tak :-). W innych przypadkach komputer skrzyni radzi sobie bardzo dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi ale dalej mam pewne niejasności. W normalnym AT w zależności od ustalonego trybu komputer zmian bieg na wyższy przy danych obrotach. Mam na myśli spokojne przyspieszanie. W chwili obecnej przemieszczam się Audi z dwusprzęgłowym DSG i u nich następuje to przy 2k obr. tryb D i 3k obr. tryb S. Zmiana biegu jest szybka ale wyraźna. Można zmienić manetkami ale i tak tylko w zakresie podanych obrotów. Przełączenie na tryb "manual" powoduje, że mam do dyspozycji pełny zakres obrotów bez znaczenie czy wciskam pedał lekko czy pełny gaz.

W CTV działa podobnie ?

Link to comment
Share on other sites

Adam12, z tego co pamietam ze swoich jazd, jak jestes w trybie M w CVT to dziala tak samo jak tryb M w subarowskich EAT, czyli zostaje na danym "biegu" tak dlugo az Ty rozkazesz mu zmienic bieg. Jesli zas dojdzie do ogranicznika obrotow to zachowa sie rowniez tak samo jak EAT czyli zmieni "bieg" na wyzszy :)

 

Innymi slowy: ktos kto sie niespecjalnie interesuje technicznymi detalami, niepoinformowany nie zauwazy roznicy w dzialaniu miedzy EAT a CVT.

 

 

*post wymaga weryfikacji praktycznej ;)

Link to comment
Share on other sites

znalazłem coś takiego. :mrgreen:

Moim zdaniem, jak na letnie gumy, to całkiem sprawnie sobie poradził. "Ośką" by nawet nie drgnął.

Tyle, że to są opony uniwersalne. Ale ogólnie masz rację, piętą Achillesa były opony. Trudno w tym przypadku CVT cokolwiek zarzucić, obie osie kręciły a VDC nie miało zbytnio pola do działania.

Link to comment
Share on other sites

ASO nie udostępnia aut na dłużej a przejażdżka 15 minut ze sprzedawcą to strata czasu. Tym bardziej, że nie jestem potencjalnym klientem.

 

Jazda próbna w zupełności wystarczy do sprawdzenia CVT. Cyrografu kupna nie podpisujesz, więc jazda do niczego nie zobowiązuje.

 

Sent from my GT-S6500D using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...