Skocz do zawartości

Zakup Boxer diesel - kilka pytań


Smietana

Rekomendowane odpowiedzi

widać, że najprawdopodobniej nigdy nie byłeś użytkownikiem Boxer-Diesla ale jesteś jednym z jego największych krytykantów

ja mam w rodzinie 2 SBD (OBK i Forek) i uważam, że to prawdopodobnie najlepszy diesel w swojej klasie (stwierdzenie subiektywne, bo wszystkimi pewnie nie jeździłem :wink: ), choć nie jest wolny od wad - mnie np. drażni nierównomierna praca podczas kalibracji, szarpanie na zimnym silniku w wilgotne dni i relatywnie wysokie zużycie paliwa...

najbardziej podoba mi się charakterystyka reakcji pedału przyspieszenia, przypominająca turbodoładowaną benzynę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 R5 diesel jest dostepny tylko w volvo wiec nalezy przyjac ze jest to silnik volvo
OK, zgodnie z tą definicją jest to silnik volvo :roll:

 

w tej klasie sa silniki

mocniejsze

ekonomiczniejsze

trwalsze

kulturalniej pracujace

Jakie? Najbardziej interesują mnie te "kulturalniej pracujące" bo to najszybciej można ocenić. I zaznacz od razu którymi jechałeś :mrgreen:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to VOLVO D3 lub D$ jest genialbym wyborem

 

z codziennym uzytkowaniem tego "genialnego wyboru" to chyba nie miałeś kontaktu... :?:

 

zapraszam na kacik forestera do watku DPF, tam wszyscy wychwalaja dzianie tego systemu...

 

 

jak sie zaprasza to warto przeczytać...calość :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej Koper,

 

flota blisko 70aut D3 D4 T4 T5 liczy sie czy nie?

 

I zeby nie bylo dieslem subaru tez duzo jezdzilem bo bylem jednym z nielicznych ktory uparl sie zeby brac subaru pod uwage przy wyborze floty...

 

 

Jeszcze raz podkresle jesli komus nie zalezy na AWD to jest duzo lepszych aut niz subaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha ha ha racja od Volvo lepsza jest Tata przynajmniej nie ściemniają pochodzenia autka....chiński szwed to brzmi dumnie :-)

 

P.S Tak by the way ja też ujeżdżałem 90 volvo i oprocz zielonych zegarów nic specjalnie mnie nie urzekło ale pewnie ja spaczony jestem jakiś zresztą o gustach się nie dyskutuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobnie z Volvo....jest duzo lepszych aut.

 

 

oczywiscie ze tak

 

tyle ze niepojmuje panujacego tu zachwytu dot. subaru diesel

 

jako SAM silnik nie jest niczym szczegolnym poza wyrafinowana konstrukcja

 

sa silniki diesla do 2.0

mocniejsze - fiat, bmw, MB

sa oszczedniejsze - volvo, PSA

sa bardziej kulturalne - volvo

sa trwalsze - fiat

 

natomiast jako cale auto (outback diesel) jest niezla jak nie najrozsadniejsza propozycja dla osoby ktora szuka auta AWD diesel

 

-- 9 cze 2012, o 16:09 --

 

chiński szwed to brzmi dumnie

 

jesli ktos kupuje znaczek a nie caly samochod to pewnie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle ze niepojmuje panujacego tu zachwytu dot. subaru diesel

 

tak myslalem....zdarzaja sie osoby które tak forum subaru odbierają :wink:

 

jako SAM silnik nie jest niczym szczegolnym poza wyrafinowana konstrukcja

 

chyba sam Pan sobie odpowiedział... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmocniej przepraszam, że spowodowałem taką zażartą dyskusję. P0zwolę sobie wyjaśnić pewną rzecz:

 

Ja - rozumiem zalety S-AWD i bardzo chciałbym posiadać autko z takim napędem, nie po to żeby topić je w bagnach, tylko po to, żeby wyjechać np. spokojnie z zaspy, ruszyć zimą pod górkę i nie bać się mokrej/śliskiej nawierzchni na Mazurach/w górach.

Kasia - nie ma dla niej znaczenia napęd, chociaż zdaje sobie sprawę, że AWD jest bezpieczniejsze od FWD

Ja - buda nie ma dla mnie większego znaczenia. Musi być kombi, żeby można było się zabrać na wakacje. Wygląd jest drugorzędny

Kasia - samochód ma być ładny, ma być dobrze, estetycznie wykonany w środku. Kasia chce się w nim dobrze czuć.

Kasia - ma kasę

Ja - nie mam :)

 

Reasumując, Kasia raczej nie kupi auta, które wg niej jest brzydkie, a do tego ma "problemy" techniczne - proszę nie rozwijajmy już tematu sprzęgła i DPF. Trochę ją rozumiem, bo jakbym miał wydać 150k pln na coś co mi się ewidentnie nie podoba, to też bym się mocno zastanowił

 

Pocieszające jest to, że nikt z Was nie podał ani jednej "wady" V60 oprócz skóry (biorę welur). To całkiem dobrze wróży i powoli przybliża nas do chińskiego Volvo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako SAM silnik nie jest niczym szczegolnym poza wyrafinowana konstrukcja

sa silniki diesla do 2.0

mocniejsze - fiat, bmw, MB

sa oszczedniejsze - volvo, PSA

sa bardziej kulturalne - volvo

sa trwalsze - fiat

Moc na papierze czasami nie ma przełożenia na rzeczywistość (czego najlepszym znanym mi dowodem jest właśnie D5 185KM). Oszczędność - SBD potrafią zejść w okolice 4l/100km. PSA pali jeszcze mniej? Kultura - tutaj na razie wierzę Tobie, że D3 jest faktycznie nową jakością, chociażby w stosunku do wspomnianego D5 lub np. BMW 2.0 144KM).

Czyli wystarczy kupić kilka aut i sumarycznie dostaniemy lepszy silnik niż SBD. Jeżdżąc jednym samochodem - raczej niewykonalne :mrgreen:

 

Pozdr.

 

-- 9 cze 2012, o 17:17 --

 

Kasia - samochód ma być ładny, ma być dobrze, estetycznie wykonany w środku. Kasia chce się w nim dobrze czuć.

Kasia - ma kasę

Ja - nie mam :)

Dlatego, jak napisałem wyżej, kup volvo i zapomnij o subaru. Kobieta będzie zadowolona a Ty będziesz miał spokój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieszające jest to, że nikt z Was nie podał ani jednej "wady" V60 oprócz skóry (biorę welur). To całkiem dobrze wróży i powoli przybliża nas do chińskiego Volvo ;)

 

W porównaniu do "starych" Volvo, nowe są wykonane z gównolitu. Ładnego i estetycznego, ale 20 lat (i więcej) jak stare nie przeżyją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczędność - SBD potrafią zejść w okolice 4l/100km. PSA pali jeszcze mniej?.

musisz te SBD podać do księgi Guinnessa, bo nam w obu Subkach nie udaje się zejść poniżej 6,8 - 7,2 :wink: no ale my niekompatybilni jesteśmy, nie byliśmy na szkoleniu SJS i w ogóle słabo jeździmy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz te SBD podać do księgi Guinnessa, bo nam w obu Subkach nie udaje się zejść poniżej 6,8 - 7,2

 

bez problemu można zejść do 5,8-6,0 (faktyczne spalanie). Oczywiście nie ma problemu w drugą stronę - 8,0-8,4, ale u mnie przeciętni nie przekracza 7,0-7,2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczędność - SBD potrafią zejść w okolice 4l/100km. PSA pali jeszcze mniej?.

musisz te SBD podać do księgi Guinnessa, bo nam w obu Subkach nie udaje się zejść poniżej 6,8 - 7,2 :wink: no ale my niekompatybilni jesteśmy, nie byliśmy na szkoleniu SJS i w ogóle słabo jeździmy :wink:

 

Do komputerowych 4,0 - 4,2 mój Legacy schodził wielokrotnie na co mam dowody zdjęciowe, ale nie chce mi się teraz wklejać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do komputerowych 4,0 - 4,2 mój Legacy schodził wielokrotnie

 

Mój rekord Obk, to komputerowe 4,8 (czyli jakieś 5,2-5,4), ale tak się da jechać tylko w korku (np. na katowickiej, na odcinku remontowanym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz te SBD podać do księgi Guinnessa, bo nam w obu Subkach nie udaje się zejść poniżej 6,8 - 7,2 :wink: no ale my niekompatybilni jesteśmy, nie byliśmy na szkoleniu SJS i w ogóle słabo jeździmy :wink:
Kiedyś Plejady pisały o jakimś eko-wyczynie, gdzie ówczesne modele (MY08 - 09) schodziły poniżej 4l/100km. Biorąc poprawkę na "prasa kłamie" można przyjąć 4-5l/100km :mrgreen:

Nie mówię, że ja tak jeżdżę, bo nie mam tego zacięcia... może kiedyś, jak już będę zapinał spodnie na przeponie :P

 

BTW jak widać temat spalania nadaje rumieńców każdej dyskusji.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi ostatnio w Polsce spalil realnie 6,8 BC pokazywal 6,4 na "expresowce" E7 Ostroda Gdansk i z powrotem (calosc 300km ) pokazywal 6,0 jazda calkiem normalna z max 120 km/h potem troche podskoczylo bo duzo jazd po miescie itp. jedno jest pewne z nowym softem pali wiecej.

Wczesniej spalania rzedu 9,2 wczesniej nigdy nie mialem !! teraz przy normalnej jezdzie (do 180 km/h) mam 8 wczesniej bylo kolo 7,4 :( Licze na to, ze nowy soft oszczedza silnik i sprzeglo :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując, Kasia raczej nie kupi auta, które wg niej jest brzydkie, a do tego ma "problemy" techniczne - proszę nie rozwijajmy już tematu sprzęgła i DPF. Trochę ją rozumiem, bo jakbym miał wydać 150k pln na coś co mi się ewidentnie nie podoba, to też bym się mocno zastanowił

 

Problemy techniczne są w każdej marce, wygląd zwykle się opatrzy - wszytko zależy po co się samochód kupuje do jazdy czy do lansu. Rozwiązaniami technicznymi kobiety nie przekonasz (może są wyjątki, ale ja ich jeszcze nie spotkałem) :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...